• Toen Epialthes en Ardaneus de magische ketting in elkaar zetten, stegen veel tovenaars, heksen, dreuzels en elven op. Ze werden meegevoerd naar de epische wereld Askroth, het voormalige thuis van de Askrothidae. Draken terroriseren deze wereld en de voormalige beschaving is grotendeels uitgeroeid.
    Ze gaan de wereld verkennen, ontdekken wat er met iedereen gebeurd is en een nieuw bestaan opbouwen.

    Het rollentopic
    Topic 2

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.


    Personages:


    Ablaze Zealous Vivacious - 16 [Alicia]
    Adrienne Gates - 16 [Natas]
    Aenea van Zwaarden - [Natas]
    Alaine Dylis Sneep - 14 [Jeffrey]
    Alassëa - 17 [Jeffrey]
    Alice Potter - 16 [Marjanne]
    Ardaneus - oud [Jeffrey]
    Brian - 17 [Natas]
    Claire Sneep - 16 [Rosanne]
    Daisy Sneep - 16 [Jeffrey]
    Damien Le Roy – 17 [Alicia]
    Daniel Potter - 16 [Marjanne]
    Emmy Sneep - 16 [Rosanne]
    Epialthes - oud [Natas]
    Eva van Eden - oud [Maartje]
    Gaara - 18 [Natas]
    Hermes - oud [Jeffrey]
    Ignatius Sneep - 17 [Jeffrey]
    Jenny François - 17 [Marjanne]
    Jurgen Motres - 17 [Marjanne]
    Li Zhaijian - 16 [Alicia]
    Luuk - 24 [Natas]
    Megan Sneep - 16 [Rosanne]
    Moon Desrosiers - 20 [Natas]
    Nick [Natas]
    Noha Fatch - Gunslinger - 19 [Alicia]
    Quinn' Odius - 16 [Alicia
    Sloane – 16 [Natas]
    Sykes Vengeance - 3000 [Natas]
    Tomas Bunardi - 20 [Natas]
    Van Madden [Alicia]
    Viktor – 65 [Jeffrey]
    Zet - 3000 [Alicia]
    Zoë Zhaijian - 16 [Alicia]




    Het kan handig zijn om Het Epische Verhaal te lezen voor de background stories van bepaalde personages.
    Het kan handig zijn om Askroth : Ver van Huis te lezen voor de background story van Askroth.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2014 - 0:12 ]

    'Ik begrijp er ook vrij weinig van, maar in ieder geval ben ik mijn magie niet opnieuw kwijtgeraakt.' Ze stak haar toverstok naar voren en liet hem die grijnzend zien.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ze liepen een tijdje zwijgend naast elkaar. Daniel voelde zich steeds sterker uitdrogen. Zijn hoofd begon ontzettend pijn te doen en ook zijn maag knorde en hij smachtte verschrikkelijk naar water. Zijn ogen werden groot toen hij een paradijs zag, een paradijs van water en vlees en hij rende erop af, met alle kracht die hij in zich had.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Er is daar niets,' riep Noha hem kalm na. 'We moeten op zoek naar een oase of een dorp en niet naar gebraden kip en cocktails.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Daniel voelde zich dom toen hij besefte dat er inderdaad niets was. Hij keek naar Noha; zijn ogen brandden inmiddels zelfs. 'Ga maar alleen. Ik red het niet.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ze keek naar hem.
    'Nee, je redt het inderdaad niet, maar ik laat niemand meer achter!'
    Ze liep naar hem toe en trok hem mee aan de arm. Ze liepen een heuvel op, in de hoop daar een beter overzicht te hebben, ook al brandde de zon daar nog veel feller.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ardaneus gromde toen hij over een heuvel liep en er alleen maar nog meer zand te zien was.
    Toen pas besefte hij dat hij de ketting bij zich had.
    'Waarom roepen we niet gewoon een draak op?'

    Hoewel Daniel het niet wilde, leunde hij toch veel op haar. Hij meende al zijn krachten kwijt te zijn toen hij plotseling begon te wijzen. 'Water!' riep hij. 'Kijk! Water! Verbeeld ik het me? Verbeeld ik het?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ja!' zei Noha verrukt. Het was het echt, dat moest wel. Ze konden het niet allebei hallucineren! 'Kom!'
    Ze trok hem gauw met zich mee naar beneden, zodat ze over het hete zand naar beneden gleden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Daniel liet zich direct onderdompelen in de oase. Tot zijn grote blijdschap was het zoet en hij liet het water door zijn keel stromen. Met het water voelde hij ook zijn krachten terugstromen door zijn lichaam. 'Dit is heerlijk,' kreunde hij. Nu pas voelde hij zich écht vrij.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Noha stak haar voeten in het water en bekeek twee oude heersers, een onzeker meisje en een jonge vrouw die blijkbaar ook geen idee had wat haar overkomen was.
    "Het is wel fijn ja,' zei ze en ze maakte een kommetje van haar handen om water te kunnen opvangen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Waarom roepen jullie geen water op?' riep Zoë wier mond uitgedroogd is.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Omdat je best nog even zonder kan.' zei Ardaneus, die de ketting stevig vasthield en naar de hemel keek, wachtend op een draak.

    'Misschien moeten we maar verder gaan,' zei Joshua, waarna hij Assa's arm vastpakte en haar meetrok. Hij mocht die engerd niet en was zeker niet van plan haar achter te laten. 'Laten we anderen gaan zoeken.'

    Daniël merkte de anderen pas na een tijdje op. Hij bekeek ze even, maar was te gericht op zichzelf om ze te begroeten. Het liefst bleef hij voor altijd in het water.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    [Jurgen is daar ook bij volgens mij. Als ze in ieder geval bij Alaine en Ignatius enzo zijn.]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain