• De Canadese ouders die hun zoon van zeventien verloren, zijn geschokt nu blijkt dat de vrouw die hun zoon doodreed hun overleden kind aanklaagt wegens "emotionele stress". De vrouw, echtgenote van een politieagent, eist  schadevergoeding van de ouders en de inmiddels overleden broer van het verkeersslachtoffer. Bovendien zijn er vermoedens dat de vrouw op het moment van de aanrijding dronken was en aan het bellen was.

    Brandon Majewski, uit Alcona in de buurt van Toronto, was zeventien toen hij in oktober 2012 op een druilerige nacht met zijn vrienden Richard en Jake de fiets nam om hotdogs te gaan kopen.

    Op een onverlichte weg vlak bij Brandons ouderlijke huis werd het drietal achteraan door een SUV aangereden. Brandon overleed enkele uren later aan zijn verwondingen. Zijn 16-jarige vriend Richard liep verscheidene breuken op, Jake (16) kwam er met schrammen vanaf. Op de landweg staat nu een gedenkmonument voor Brandon, met zijn fiets, bloemen en foto's.

    "Het is alsof iemand me een klap in mijn maag heeft gegeven, mijn bloed kookt", verklaart de vader van Brandon, Derek Majewski.

    Schadeclaim van ruim miljoen dollar
    De bestuurster van de wagen, de 42-jarige moeder van drie Sharlene Simon, klaagt de overleden Brandon nu aan omdat ze die nacht naar eigen zeggen een emotioneel trauma opliep. Ze klaagt ook de twee andere jongens aan, net als de ouders van de overleden Brandon en zelfs zijn broer die intussen ook is overleden. Tenslotte stelt ze de gemeente in gebreke wegens slecht onderhoud van de landweg.

    Ze eist ruim een miljoen dollar schadevergoeding voor "psychologisch lijden waaronder depressie, angstaanvallen, geïrriteerdheid en post-traumatische stress", zo staat in de aanklacht. "Ze hebben niet geremd, het waren incompetente fietsers", zo claimt de vrouw.

    "Het waren kinderen!", verzucht Brandons vader. "De weg was nat, het was donker. Waarom heeft die vrouw niet geremd? Ze moet de reflectoren op hun fietspedalen toch gezien hebben? Waarom vertraagde ze niet?"

     
    "Ze hebben niet geremd, het waren incompetente fietsers", zo claimt de vrouw. Ze eist ruim een miljoen dollar schadevergoeding voor "psychologisch lijden waaronder depressie, angstaanvallen, geïrriteerdheid en post-traumatische stress", zo staat in de aanklacht.
    Pijn, paniek, nachtmerries
    Ook de advocaat van het gezin Majewski is in shock. "In al mijn jaren als advocaat heb ik nooit geweten dat iemand het kind aanklaagt dat hij of zij heeft gedood", stelt Brian Cameron. "Ik kon het de familie niet aan de telefoon vertellen".

    "Ik ben verwoest", zegt Brandons moeder Venetta. "Ze heeft mijn kind gedood en nu wil ze daar munt uit slaan? Ze zegt dat zij pijn lijdt. Zeg haar dat ze eens in mijn hoofd kijkt. Dan zal ze pas pijn zien, en paniek, en nachtmerries".

    "Ik zie je ook graag, mams"
    De vrouw herinnert zich de laatste woorden die ze met haar zoon wisselde. "Ik zei 'ik zie je graag'. Hij zei 'ik zie je ook graag, mans' en hij vertrok met zijn vrienden. Dat die vrouw zo egoïstisch kan zijn en zeggen dat zij afziet, terwijl wij deze nachtmerrie elke dag beleven. Haar kinderen leven nog".

    Voorgevoel
    Volgens het politierapport werd de vrouw niet aan een ademtest onderworpen omdat er geen vermoeden was dat ze gedronken had. Haar echtgenoot, politieagent Jules Simon, reed achter zijn vrouw toen het ongeval gebeurde, maar in het politierapport wordt hij niet als getuige opgevoerd. Na het ongeval voerde hij zijn vrouw naar huis in zijn wagen.

    Twee uur later, toen Brandon dood in het ziekenhuis lag, belde de politie aan bij het ouderlijk huis van Brandon. "Ik wist het", verklaart zijn vader met brekende stem. "Ik had een voorgevoel".

    Zes maanden na de begrafenis van Brandon trof de vader zijn oudere zoon, de pas afgestudeerde Devon (23) dood aan in zijn bed. Overdosis pijnstillers en drank. Geen zelfdoding, zo menen zijn ouders. "Hij probeerde het verlies van zijn kleine broer te verwerken".

    De advocaat van de familie Majewski klaagde bestuurster Simon aan voor de ziekenhuis- en begrafeniskosten. Hij voerde aan dat de vrouw te snel reed, wat ze ook bekende, en dat ze wellicht dronken was en achter het stuur aan het bellen was. Op sociale media wordt de vrouw al 'de goorste smeerlap van de eeuw' genoemd.

     
    ''Ze heeft mijn kind gedood en nu wil ze daar munt uit slaan? Ze zegt dat zij pijn lijdt? Zeg haar dat ze eens in mijn hoofd kijkt. Dan zal ze pas pijn zien, en paniek, en nachtmerries''
    Venetta, de moeder van Brandon

    Bron: hln.be
    ============

    Wat voor walgelijke mensen lopen er niet rond. Bah!


    Queer zijn is gewoon alles

    Jezus.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Ik heb hier geen woorden voor...


    Valar Morghulis.

    Ze heeft nog geluk gehad dat ze niet is aangeklaagd voor dood door schuld/doodslag, en dan dit. Walgelijk.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Wat een raar mens. Ik snap dat het misschien even schrikken is, maar ze moet blij zijn dat ze niet vervolgd wordt. Sommige mensen zijn echt gewoon afschuwelijk...


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Dit soort mensen verdienen een zware taakstraf. Beter dat ze zich nog een beetje nuttig maakt dan alleen maar geld eisen met belachelijke argumenten.

    Ik heb echt geen woorden hiervoor. Erg begint niet eens te omschrijven wat ik van die vrouw vindt.


    -

    Dat ze emotionele schade heeft opgelopen, is zeer waarschijnlijk en ook heel logisch. Daar voor zou ze traumatherapie voor kunnen volgen. Maar dat zij een schadeclaim eist, doet mijn maag draaien. Dronken en bellen achter het stuur kan niet, ook al is dat niet zeker, de vermoedens zijn er wel. Zij heeft emotionele schade, maar ik geef de moeder van de doodgereden jongen gelijk. Ze zou eens in het hoofd van de nabestaanden moeten kunnen kijken, dan weet ze pas echt wat pijn is. Die mensen zijn namelijk niet emotioneel beschadigt, maar emotioneel helemaal kapot.


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Hier word ik dus zo kwaad van. Ja, dat ze geld nodig heeft voor traumaterapie kan ik begrijpen, maar dat ze dat vraagt aan zijn familie???

    echt ongeloofelijk


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    nerveus schreef:
    Wat een raar mens. Ik snap dat het misschien even schrikken is, maar ze moet blij zijn dat ze niet vervolgd wordt. Sommige mensen zijn echt gewoon afschuwelijk...


    16 - 09 - '17

    Squeal schreef:
    Dat ze emotionele schade heeft opgelopen, is zeer waarschijnlijk en ook heel logisch. Daar voor zou ze traumatherapie voor kunnen volgen. Maar dat zij een schadeclaim eist, doet mijn maag draaien. Dronken en bellen achter het stuur kan niet, ook al is dat niet zeker, de vermoedens zijn er wel. Zij heeft emotionele schade, maar ik geef de moeder van de doodgereden jongen gelijk. Ze zou eens in het hoofd van de nabestaanden moeten kunnen kijken, dan weet ze pas echt wat pijn is. Die mensen zijn namelijk niet emotioneel beschadigt, maar emotioneel helemaal kapot.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Volgens mij bestaat er geen adjectief om te omschrijven hoe gek dat mens is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Walgelijk, ik denk dat emotionele stress en een trauma niet haar enige psychische problemen zijn. Ongelofelijk hoe ze met de situatie omgaat. Dronken en bellen achter het stuur? Opsluiten!


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Wat?!
    Dat slaat echt nergens op.


    26 - 02 - '16

    Verrekte- vreselijk wijf! :@


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Of ze gaat even naar een gesticht ofzo...


    ©1998