• De stelling van deze week luidt:
    Er is iets mis met mensen die naaktfoto's van zichzelf op het internet zetten.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens. Natuurlijk is er niks mis met ze. Als mensen vrijwillig naaktfoto's van zichzelf op het internet plaatsen, is dat hun eigen keus. Hoewel mensen toch vaak spijt krijgen.
    Als iemand daarentegen een naaktfoto naar zijn/haar vriend of vriendin stuurt en de foto vervolgens (onvrijwillig) door die vriend of vriendin op het internet geplaatst wordt, vind ik het wel dom van ze. Dat betekent nog steeds niet dat er iets mis met ze is. Fouten worden gemaakt.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 14:25 ]


    Freedom is a length of rope. God wants you to hang yourself with it.

    Er is niks mis met ze.
    Ze zijn gewoon dom.
    (:


    I live for the applause, you will die for it.

    Slim is het eigenlijk niet, maar dat wil niet gelijk zeggen dat er iets mis is met degene die het doet/deed.


    26 - 02 - '16

    Mee eens. Het is inderdaad hun eigen keuze, maar toch vind ik dat er nog altijd een schroef los is als je vrijwillig jezelf naakt gaat zitten posten. Als je dronken was of stoned of iemand maakte gebruik van je, dan kijk is heus wel door de vingers. Maar dat is mijn mening en daarmee hoeft niet iedereen mee eens te zijn. (":


    -

    Oneens, het is niet het slimste wat je kan doen maar er is dan zeker niks mis met je.


    •Life and die• life isn't fair• don't give a shit• what you give is what you get• i'm crazy and i love it•

    Eens. Natuurlijk heeft iedereen andere ideeën over naakt zijn en iemands lichaam en ik vind dat er iets mis met je is als je het op het internet zet. Zeker als dat vrijwillig is. Het is wel je lichaam waar je het over hebt en daar hoor je toch met, sorry voor mijn woordkeuze, waardigheid mee om te gaan. Dat zet je dan op het internet; een plaats waar alles altijd terug te vinden is. Zo kan het zijn dat anderen die foto's van je delen, maar ook als niemand dat doet, staan de foto's altijd ergens opgeslagen. De schade die je jezelf toebrengt met die foto's, want zo zie ik het, is daarmee definitief.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 8:53 ]


    Hamartia

    Oneens.

    Ik denk niet dat mensen het vrijwillig doen maar als teken om aandacht van jongens (of meisjes). Waarschijnlijk zijn ze erg onzeker en denken dat ze via internet zo die aandacht zullen krijgen. Ze maken een naaktfoto en die is zo geplaatst. Dan krijgen ze reactie's erop dat het 'sexy' of zo iets is waardoor hun zich beter voelen.

    Na een tijdje blijven ze het doen omdat dat gevoel dat mensen je sexy of aantrekkelijk vinden voor hun eigenlijk nog veel beter klinkt. Zo blijven hun dan vastzitten daarmee en in problemen (kunnen) komen.

    Ik vind wel dat er iets mis is met de mensen die misbruik maken van die onzekerheid.


    wat was dit ookalweer

    Mja, het is natuurlijk niet heel erg slim, maar mensen kunnen er ook voor gedwongen worden om naaktfoto's van zichzelf te maken, die dan door anderen op het internet gezet worden. Of mensen worden stiekem via hun webcam bespioneerd, en tja, als ze dan aan het omkleden zijn...

    Oneens.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Armastus schreef:
    Oneens.

    Ik denk niet dat mensen het vrijwillig doen maar als teken om aandacht van jongens (of meisjes). Waarschijnlijk zijn ze erg onzeker en denken dat ze via internet zo die aandacht zullen krijgen. Ze maken een naaktfoto en die is zo geplaatst. Dan krijgen ze reactie's erop dat het 'sexy' of zo iets is waardoor hun zich beter voelen.

    Na een tijdje blijven ze het doen omdat dat gevoel dat mensen je sexy of aantrekkelijk vinden voor hun eigenlijk nog veel beter klinkt. Zo blijven hun dan vastzitten daarmee en in problemen (kunnen) komen.

    Ik vind wel dat er iets mis is met de mensen die misbruik maken van die onzekerheid.


    Er is toch iets mis als je denkt dat je op deze manier respect kunt krijgen? Als je denkt dat dit de enige manier is om jezelf zelfverzekerd te voelen? Althans, zo kijk ik er wel tegen aan.


    Hamartia

    Opinor schreef:
    (...)

    Er is toch iets mis als je denkt dat je op deze manier respect kunt krijgen? Als je denkt dat dit de enige manier is om jezelf zelfverzekerd te voelen? Althans, zo kijk ik er wel tegen aan.

    Ik ook hoor! Ik vind naaktfoto's of dingens in die richting online posten het slechtste manier ooit om "respect" van jongens te krijgen. Die gaan je toch als een voorwerp zien ipv een vrouw. Nou, ik heb echt zoveel liever respect van jongens dan dat ze gaan zitten kwijlen over mijn lichaam of erover dromen. Bah. ;/

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 9:30 ]


    -

    Ik vind dat er iets mis mee is, maar je mag het wel zelf beslissen, alleen kleine kinderen zitten ook op de pc. Mijn moeder is juf en zij zetten het digibord aan in groep drie een raad een wat zij en al die kinderen zagen?


    Live your live

    Nee hoor, wie dat wil mag dat lekker doen. Als je het recht hebt om je te kleden hoe je wil, je lichaam te laten tatoeëren hoe je wil en je lichaam aan te passen met plastische chirurgie hoe je wil, waarom zou je dan niet op het internet mogen staan hoe je wil? Of het sociaal wenselijk is, is een andere vraag. Maar alleen omdat het een eigenaardige beslissing is, betekent dat niet dat die mensen gek in hun hoofd zijn en hun keuze totaal niet overdacht hebben. Als er één ding is op de wereld dat je écht je eigen kan noemen, is het toch wel je lichaam, en er is niemand anders die daar een beslissing over kan nemen.


    i put the fun in funeral

    Rivaille schreef:
    Er is niks mis met ze.
    Ze zijn gewoon dom.
    (:


    Queer zijn is gewoon alles

    Eens. De mensen die hun lichaam op het internet zetten om daarmee vrienden te krijgen ofzo, daar is iets mee mis, vind ik. Het is jouw lichaam, dus dan hoef je dan niet te gaan delen met de rest van de wereld door jezelf te fotograferen en op internet te zetten. Als je eenmaal iets op het internet zet, is het niet meer weg te halen. En wat zeg je dan tegen je werkgever, als die over 15 jaar je naaktfoto's vind - die je er vrijwillig op heb gezet - : tja, ik wilde vrienden?
    The internet remembers everything, also your nudes.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Sanders schreef:
    Oneens. Natuurlijk er is niks mis met ze. Als mensen vrijwillig naaktfoto's van zichzelf op het internet plaatsen, is dat hun eigen keus. Hoewel mensen toch vaak spijt krijgen.
    Als iemand daarentegen een naaktfoto naar zijn/haar vriend of vriendin stuurt en de foto vervolgens (onvrijwillig) door die vriend of vriendin op het internet geplaatst wordt, vind ik het wel dom van ze. Dat betekent nog steeds niet dat er iets mis met ze is. Fouten worden gemaakt.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!