• Sinds een maand nu ongeveer heb ik mijn nieuwe baantje (mijn eerste in de horeca) en mijn god wat zijn mensen toch vreselijk onbeschoft en onsympathiek. Ik sta er serieus van te kijken hoe slecht mensen kunnen nadenken soms.
    Neem nu de mensen die verplaatsen naar de andere kant van het terras nadat je de bestelling hebt opgenomen en daar niets over zeggen. Kun je een half uur gaan zoeken naar waar ze heen zijn gegaan als je de bestelling wilt brengen.
    En dan zij die met een grote groep komen. Een paar bestellen wat, je vraagt nog of iemand anders iets wil. Antwoord: nee. Kom je de bestelling brengen en vervolgens willen een paar anderen TOCH wel iets -.-' En dan ook nog eens allemaal apart betalen, waarbij er altijd wel een onbetaald bedrag overblijft.
    Of zij die zeggen dat ze weten wat ze allemaal willen, ben je halverwege de bestelling, weten een paar het toch nog niet. Hele bestelling cancelen kan niet meer, dus moet je, terwijl het hele terras aandacht van je wil, wachten tot ze het wel weten.
    Of zij die van alle tafels er eentje uitkiezen waar nog wat afwas opstaat, dat verplaatsen naar de naastgelegen tafel waar ze ook hadden kunnen zitten en dan heel leuk 'alsjeblieft' zeggen als je het komt opruimen. Ja, en bedankt.
    En dan de mensen die iets bestellen en als je het komt brengen of als het al gemaakt is, aankomen van 'ik wil toch iets anders'.

    En dan ben je nog niet eens op de helft...


    #WWED - What Would Emma Do?

    Roku schreef:
    (...)

    Dat is nog niet eens het ergste. Er zijn mensen die expres hun cola op de grond gooien zodat wij het mogen opruimen, hun dienbladen laten staan, saus op de banken en tafels smeren.

    Oh dat is echt vreselijk. Als ik bij McDonald's eet ruim ik gewoon netjes mijn dienblad op, hoe moeilijk kan dat zijn.
    OT: Tja, dat is horeca. Godzijdank werk ik niet in de horeca.

    Tja, dat is erg vervelend inderdaad.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Dauth schreef:
    Meer leuke verhalen:
    (...) vinden

    Die verhalen doen me aan een voorval met de kleine denken :'D
    Hij moest dringend naar de wc, en we waren bij van de Borre, voor een laptop of gsm voor m'n schoonpa, ofzo. Ik weet niet meer waarvoor, maar goed, doet er ook niet toe. Ik was dus naar een medewerker gestapt en vroeg of het manneke naar het toilet mocht, want hij moest heel dringend en had er zelfs buikpijn van.
    Nee, mocht niet. De wc was enkel voor het personeel. (Wat ik op de eerste plaats niet vind kunnen, aangezien ze kinderen en zwangere vrouwen eigenlijk niet mogen weigeren).
    Afin, m'n vriend zegt dus tegen de kleine, van houdt het nog maar even op, dan mag je het seffes buiten doen. Natuurlijk bedoelde hij gewoon in de bosjes, maar de kleine nam het iets te letterlijk...
    De schuifdeuren waren nog niet te goed open, of hij stond buiten, met z'n broek naar beneden en hopla, z'n blaas legend... in z'n blote piet recht voor de winkel :'D
    Natuurlijk schaamde ik me kapot, aangezien ik zelf amper de winkel uit was en er heel wat mensen juist de winkel binnen wilden stappen, terwijl m'n vriend en schoonouders zich kapot lachten erom. Ze riepen ook gewoon van, tja, hadden ze dat manneke maar naar het toilet moeten laten gaan...
    Maar goed, dit is verder dus erg off-topic.... maar ik vond het gewoon grappig om ook even te delen omdat je plaatjes me eraan herinnerde ^_^

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 17:43 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    ^Hahahahahaha. Geweldig :Y) Maar goed, ik ben het ermee eens. Kleine kinderen zouden naar de WC moeten kunnen, maakt niet uit of het een personeels-WC is of niet.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Haha, vreselijk, ik weet het. Leer je wel mee leven, uiteindelijk. Gewoon glimlachen en de fooi aannemen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik heb hier bij mijn werk in de horeca niet zo'n heel erge last van, maar ik snap wel dat je het vervelend vindt. Mensen zijn stom af en toe, ja.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind de dingen die je opnoemt nog niet zo heel erg, eerlijk gezegd. De meeste mensen doen dit, dus je gaat je nog veel kunnen ergeren. :')


    Take me to wonderland

    Valkyries schreef:
    (...)
    Die verhalen doen me aan een voorval met de kleine denken :'D
    Hij moest dringend naar de wc, en we waren bij van de Borre, voor een laptop of gsm voor m'n schoonpa, ofzo. Ik weet niet meer waarvoor, maar goed, doet er ook niet toe. Ik was dus naar een medewerker gestapt en vroeg of het manneke naar het toilet mocht, want hij moest heel dringend en had er zelfs buikpijn van.
    Nee, mocht niet. De wc was enkel voor het personeel. (Wat ik op de eerste plaats niet vind kunnen, aangezien ze kinderen en zwangere vrouwen eigenlijk niet mogen weigeren).
    Afin, m'n vriend zegt dus tegen de kleine, van houdt het nog maar even op, dan mag je het seffes buiten doen. Natuurlijk bedoelde hij gewoon in de bosjes, maar de kleine nam het iets te letterlijk...
    De schuifdeuren waren nog niet te goed open, of hij stond buiten, met z'n broek naar beneden en hopla, z'n blaas legend... in z'n blote piet recht voor de winkel :'D
    Natuurlijk schaamde ik me kapot, aangezien ik zelf amper de winkel uit was en er heel wat mensen juist de winkel binnen wilden stappen, terwijl m'n vriend en schoonouders zich kapot lachten erom. Ze riepen ook gewoon van, tja, hadden ze dat manneke maar naar het toilet moeten laten gaan...
    Maar goed, dit is verder dus erg off-topic.... maar ik vond het gewoon grappig om ook even te delen omdat je plaatjes me eraan herinnerde ^_^

    Haha, ik lag dubbel om dit verhaal.
    Maar kleine kinderen hebben nu eenmaal no shame, en het lijkt mij dat kindjes gewoon naar het toilet mogen gaan.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 18:32 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik kan je de hand schudden, heb zelf ook in de horeca gewerkt, aah ik ergerde me er dood aan.. Ik moest me een keer echt inhouden, is me nog gelukt ook...

    Gewoon altijd blijven lachen..
    Ik werk nu met ouderen en sommige ouderen halen me bloed onder me nagels vandaan, en die kunnen toch erg zijn..

    Dat heb je altijd wel overal.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Lijkt me super irritant


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Ik werk al zo'n 4 jaar in de horeca en de meeste mensen blijven irritant. Als wij er even doorheen zitten ga ik gewoon "Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen" zingen. En bedenk ook, elke dag heeft een einde.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ai, vervelend. Ik heb het erg naar mijn zin met mijn baantje, al heb ik inderdaad wel mensen de best iets aardiger mogen zijn.


    Tijd voor koffie.

    Dingen als allemaal apart betalen doe ik ook, hoor. Verder snap ik dat sommige situaties vervelend kunnen zijn, maar je moet toch proberen niet te veel irritatie uit te stralen. Want een geirriteerde ober is ook erg vervelend voor klanten.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.