• Ik heb ooit in een vage bui informatica gekozen (ik kan werkelijk niks met computers)
    Normaal gesproken maakt dat niet zoveel uit want ik doe alle opdrachten samen met een vriendin. We kunnen niks maar onze leraar trekt meiden voor (vandaar dat ik toch een acht sta)

    Het probleem is nu dat we een sql database in een zelfgemaakte website moeten maken, en ik weet er niks van. Ik doe dit samen met mijn vriendin maar ook met twee slimme jongens. Ik vind het niet erg om aan te klooien als het om mijn cijfer gaat of die van mijn vriendin, maar ik wil het niet verpesten voor die jongens.

    Ik heb al wat op internet opgezocht, maar ik word niet veel wijzer. Weet iemand goede uitleg die wat makkelijker is van sql (Engels geen probleem). Of die me er wat over kan uitleggen?


    Can't control my second personality

    Ik kan er mee overweg, maar geen flauw idee hoe ik het moet uitleggen. Want zo pro ben ik niet, sorry. :'D

    Aaaaah, SQL. The love of my life. Databases make me hot (bloos)

    Wat moet je weten?

    [ bericht aangepast op 8 mei 2014 - 17:39 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dauth schreef:
    Aaaaah, SQL. The love of my life. Databases make me hot (bloos)

    Wat moet je weten?


    Hahaha, ik krijg alleen maar haat gevoelens.
    Uuhm ik ken wel een beetje de basis van de database, maar ik snap niet hoe je dat in een website zet. Ook tabbelen aan elkaar koppelen blijft een raadsel.


    Can't control my second personality

    involved schreef:
    (...)

    Hahaha, ik krijg alleen maar haat gevoelens.
    Uuhm ik ken wel een beetje de basis van de database, maar ik snap niet hoe je dat in een website zet. Ook tabbelen aan elkaar koppelen blijft een raadsel.
    Hmm, daarmee kom ik niet heel veel verder, haha. Moet je vanaf de website informatie uit de database halen? Moet je vanaf de website iets in de database stoppen? Wat bedoel je precies met koppelen?
    Misschien is het handig om de opdracht beschrijving hier neer te zetten.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Het probleem is dat hij (hij geeft altijd super vage opdrachten) zei dat we gewoon een website moesten maken en er een eigen database in moeten zetten. Ik krijg maandag als ik les heb pas meer.
    Weet je misschien nog goede sites? Dan kan ik me in ieder geval alvast gaan inlezen


    Can't control my second personality

    involved schreef:
    Het probleem is dat hij (hij geeft altijd super vage opdrachten) zei dat we gewoon een website moesten maken en er een eigen database in moeten zetten. Ik krijg maandag als ik les heb pas meer.
    Weet je misschien nog goede sites? Dan kan ik me in ieder geval alvast gaan inlezen
    Ik kan je uitleg sturen over SQLite of MySQL. Verschil is dat je voor SQLite geen extra server nodig hebt (het is namelijk gewoon een bestand), maar voor MySQL wel. Ook is de opbouw van de syntax tussen die twee net ietsjes anders. Ze lijken op elkaar, maar net niet helemaal.

    Weet je welke van de twee je moet gebruiken? Er zijn genoeg gratis MySQL databasen beschikbaar, dat is het probleem niet. Van mij part krijg je er eentje van mij. Heb er nog genoeg. :Y)

    [ bericht aangepast op 8 mei 2014 - 17:59 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Mysql, maar volgens mij heb ik er al een. Want het schiet me ineens te binnen dat mijn leraar voor iedereen voor de vakantie er eentje had geregeld


    Can't control my second personality

    involved schreef:
    Mysql, maar volgens mij heb ik er al een. Want het schiet me ineens te binnen dat mijn leraar voor iedereen voor de vakantie er eentje had geregeld
    Aaaaah, mooi mooi mooi. Ook veel handiger om mee te starten als je het mij vraagt. Gimme a few seconds en dan post ik hier een shitload aan informatie voor je :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    W3Schools heeft een hele goeie basis uitleg over MySQL. Ze vertellen over MySQL zelf, hoe je verbind met MySQL, hoe je een database/tabel aanmaakt, hoe je dingen toevoegt, etc. En dat allemaal met de PHP code erbij! Gewoon op "Next Chapter »" drukken als je klaar bent voor het volgende stukje.

    SQL op PHPHulp en PHP op PHPHulp lijken mij ook handig voor je. Het is een Nederlandse website met duidelijk uitleg. De "PDO" dingen zijn ik voor nu negeren. Dat is weer een hele stap verder.

    Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2014 - 18:11 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dauth schreef:
    W3Schools heeft een hele goeie basis uitleg over MySQL. Ze vertellen over MySQL zelf, hoe je verbind met MySQL, hoe je een database/tabel aanmaakt, hoe je dingen toevoegt, etc. En dat allemaal met de PHP code erbij! Gewoon op "Next Chapter »" drukken als je klaar bent voor het volgende stukje.

    SQL op PHPHulp en PHP op PHPHulp lijken mij ook handig voor je. Het is een Nederlandse website met duidelijk uitleg. De "PDO" dingen zijn ik voor nu negeren. Dat is weer een hele stap verder.

    Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.


    Echt extreem bedankt! Ik ga dit is even goed doorlezen, en hopelijk steek ik er wat van op. Als ik ergens vast loop weet ik nu bij wie ik moet zijn ^^


    Can't control my second personality

    involved schreef:
    (...)

    Echt extreem bedankt! Ik ga dit is even goed doorlezen, en hopelijk steek ik er wat van op. Als ik ergens vast loop weet ik nu bij wie ik moet zijn ^^
    Geen probleem en succes!


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.