• Wat nou als je in je midden schoolcarrieré zit en er oorlog komt? Het overkomt een grootte groep jongeren. Ze moeten allemaal kiezen voor wie ze strijden. Of de heer van het Duitster of de kant van de Orde. En misschien kiest je familie de andere kant. Of je vrienden, geliefde. Het is een koude winter en er staat een oorlog te beginnen. Kunnen de leerlingen zich verdedigen als het er op aan komt?


    Rollen:

    Gryffindor:

    James Potter: ExpectoPatronum
    Sirius Black: Flitwick
    Remus Lupin: WillNotLearn
    Peter Pettigrew:
    Lily Evans: Asmodom
    Alice Prewett: Daggers
    Overige rollen:

    Slytherin:

    Severus Snape: Kilicious
    Lucius Malfoy: WillNotLearn
    Bellatrix Black: Lizor
    Andromeda Black: SuperTOMMO
    Narcissa Black: Asmodom
    Regulus Black: Cashby
    Rodolphus Lestrange:
    Overige rollen:

    Ravenclaw:

    Xenophilius Lovegood:
    Ted Tonks:
    Overige rollen:
    Meisje: Summer Meghan Sunfield PeterParker
    Hufflepuff:

    Frank Longbottom:
    Overige rollen:
    Abigail Grey: Indis

    Quidditch teams:
    Gryffindor:
    Captian:
    Seeker:
    Chaser: Alice Prewett
    Chaser: James Potter
    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Beater:

    Slytherin:
    Captian:
    Seeker: Narcissa Black Finniocko
    Chaser:
    Chaser:
    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Beater:

    Ravenclaw:
    Captian:
    Seeker: Summer Sunfield PeterParker
    Chaser:
    Chaser:
    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Beater:

    Hufflepuff:
    Captian:
    Seeker:
    Chaser:
    Chaser:
    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Beater:Abigail Grey


    Prefects:
    Gryffindor:
    Meisje: Lily Evans Jafar
    Jongen: Remus Lupin WillNotLearn

    Slytherin:
    Meisje: Narcissa Black Finniocko
    Jongen: Lucius Malfoy WillNotLearn

    Ravenclaw:
    Meisje: Summer Sunfield PeterParker
    Jongen:

    Hufflepuff:
    Meisje:
    Jongen:


    x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-
    Regels:

    - Je mag maximaal 4 rollen! Dit MOETEN dan 2 jongens en 2 meisjes zijn (:
    - Resevaties blijven 72 uur staan!
    - Jongens en meisjes gelijk a.u.b
    - Afdelingen gelijk. Ik wil niet meteen heel Gryffindor of Ravenclaw vol hebben!
    - Minstens 150 woorden per post, iedereen heeft wel een moment waarop dat niet lukt.
    - OOC tussen: [] {} ()
    - Alleen JOUWN karakter besturen. TENZIJ je toestemming hebt van degene die die rol speelt.
    - Respecteer elkaar!
    - Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    - Niet iedereen met het zelfde verleden. Ik wil niet 10 anderen met de zelfde geschieden is als Sirius Black.
    - Niet iedereen is een werewolf,vampire(Vampire is maximaal 2!!!) , Metamorphmagus(Transformagier) of Animagus(Faunaat). Ben je die laatste moet je minstens in het zesde of zevende jaar zitten. Aangezien het 5 jaar duurt. Min James Potter,Sirius Black en Peter Pettigrew.
    - Naamsveranderingen doorgeven!
    - Maar het belangrijkste: PLEZIER! De regels zijn er om het leuker te maken in de RPG.
    - Alleen ik open topics. En als ik niet online ben mag Jafar het van mij doen. En dan moet ze ergens maar neer zetten; by iMickeyMouse of by Noa


    x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-

    HET BEGIN:

    Iedereen zit net in de rijdende trein. Vrienden zoeken elkaar op en vijanden ontlopen elkaar. Allen weten ze wat er gaande is in de Tovernaarswereld. Oorlog. Door Hij-Die-Niet-Genoemd-Mag-Worden, De Heer van het Duister, oftewel Voldemort. Sommige hun ouders wilden hun kinderen niet heen laten maar zijn overgehaald, of helemaal niet. De groep leerlingen is verkleind en angst eist het gevoel op.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2014 - 10:08 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    (Mag ik/zal ik in mijn volgende post verwerken dat de Hufflepuff prefects in ieder geval ook de klassenoudste coupé binnen komen, gezien over hun niks bekend is en ze door niemand gespeeld worden?)


    Happy Birthday my Potter!

    [Ik zal morgen, denk ik, met Summer posten.]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Bellatrix "Bella" Black
    'Bella,' hoor ik een bekende stem. Ik kijk op en frons. Regulus. Een zachte zucht rolt over mijn lippen. Het gaat weer beginnen; een nieuw jaar op Hogwarts en ik heb er totaal geen zin in. Regulus glimlacht als een idioot.
    'Hoe was je zomer?' vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. Is dat alles wat hij kan bedenken?
    'Saai, zoals altijd. Veel té warm,' mompel ik geïrriteerd. Regulus is niet echt mijn favoriete neefje, maar hij is nog altijd beter dan Sirius die om gaat met al het verkeerde dat er maar op school rondloopt.
    'Die van jou?' vraag ik dan, zonder dat ik een poging doe om ook maar een beetje geïnteresseerd te klinken. Hopelijk vertrekt de trein binnen enkelen ogenblikken, des te eerder we op Hogwarts zijn, des te eerder ik kan eten en slapen en des te eerder dit laatste, vreselijke schooljaar voorbij is. Ik veeg een pluk uit mijn gezicht en staar afwezig naar buiten.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    WillNotLearn schreef:
    Remus Lupin
    'Ja, lezen brengt altijd ontspanning' beaamde ze al snel na mijn woorden om vervolgebs te vertellen over haar vakantie. 'Mijn vakantie was ook wel te doen. Ik heb mijn ouders niet belast met alle drama.' Ik knikte mijn hooft begripvol, net als zij een paar seconden geleden gedaan had. 'Die hadden genoeg aan de ge-wel-dige nieuwe vriend van mijn zus,' bij het horen van haar sarcasme verscheen er een lach op mijn gezicht, 'waarschijnlijk is het maar tijdelijk' zeg ik doelend op de relatie van haar zus. De meeste tiener-relaties hielden amper een week stand. Zelf heb ik nooit een vriendin gehad en zou ik het ook niet willen, het zou haar alleen maar in gevaar brengen. Daarbij; wie zou een relatie willen met een weerwolf? Ze praate verder over dat ze gelukkig niet de enige Hogwarts student waar zij woont. Ik wist wie ze bedoelde, al sprak ze zijn naam niet uit. Severus Snape, of zials James en Sirius hem liever noemen; secretus. 'Waar zou de rest blijven?' denk ik hardop wanneer er nog niemand zich bij ons heeft gevoegt.


    Lily Evans || Gryffindor || Prefect

    Ik meende een lach te zien verschijnen op Remus' gezicht, toen ik de sarcastische opmerking over de vriend van Tuuntje maakte en hij vervolgens zei dat het waarschijnlijk maar tijdelijk was. Die kans was inderdaad groot, hoewel ik het vertrouwen in de smaak van Petunia wat betreft mannen nu wel begon te verliezen, maar hopelijk vond ze toch nog een leuk iemand. Misschien kwam het dan ooit nog goed tussen ons. Als ze nou verliefd werd op een tovenaar was het al helemaal makkelijk, want dan kon ze ons moeilijk nog monsters of freaks noemen. Dat zou nog eens een gelukje zijn! Terwijl mijn gedachten overuren maakte, vertelde ik mijn kleine vakantieverhaal af en daarmee was het onderwerp vakantie afgesloten, waardoor er even een stilte ontstond, tot Remus zich hardop afvroeg waar de rest bleef. Mijn ogen flitsten even naar de deur en weer terug naar mijn gesprekspartner, waarna ik even ging verzitten en mijn lange rode haren over mijn schouder gooide, omdat ze anders in mijn gezicht hingen en dat kriebelde.
    'Misschien dat de Slytherins niet durven. Bang dat hun zuivere bloed wordt aangetast door mijn aanwezigheid,' antwoordde ik luchtig en lacherig alsof het allemaal niet zo erg was en nergens op sloeg. Dat laatste was natuurlijk waar, waarom zouden zij beter zijn dan ik, maar dat eerste was slechts een schijn die ik, en met mij velen, ophielden. 'Maar dat verklaard niet de afwezigheid van de Hufflepuffs en Ravenclaws,' vervolgde ik en op dat moment schoof de coupé deur open en liepen de twee Hufflepuffs naar binnen om bij ons plaats te nemen. Ik kende ze vaag; wist dat ze aardig waren en had wel eens wat woorden gewisseld, maar daar hield het ook mee op. Ik groette ze dus vriendelijk, maar begon verder geen gesprek met ze. 'Nou, nu de rest nog!' zei ik echter tegen Remus en hoopte dat die rest inderdaad ook snel zou volgen. Het zou een beetje jammer zijn als die niet op kwamen dagen en wij hier voor niks zaten te wachten. Dan had ik net zo goed bij bijvoorbeeld Alice kunnen gaan zitten.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Ik voel hoe iemand een arm om mijn nek slaat en ik in iemands nek word geduwd met mijn gezicht. Eerst verstijf ik, maar dan hoor ik Sirius stem.
    'Heyy Prongs,' zegt hij en hij haalt mijn haar vreselijk door de war. Ik probeer me los te wurmen, maar dat gaat niet. 'Hoe is het met mijn hertje?' vraagt hij.
    'Beter als je me los laat.' mompel ik geërgerd.
    'Je bent ook prachtig zonder een goed kapsel hoor.' zegt Sirius en hij laat me eindelijk los. Ik probeer in het raam mijn weerspiegeling te bekijken. Mijn haar zit echt vreselijk nu. Ik probeer met mijn hand het weer wat beter in model te krijgen, maar dat lukt niet echt.
    'Maar je vroeg waarom mijn koffer zo zwaar was,' Zegt Peter en hij springt op. Hij klikt zijn koffer open en haalt er een paar pompoentaartjes en een paar chocokikkers uit. Ik vang wat hij naar mij gooit en ik trek de verpakking van een van de chocokikkers open. Ik til de spartelende kikker op.
    'Ik heb Elfrida Grons. Oh, die zorgde ervoor dat we nu Snaaien in plaats van Smiechten gebruiken!' zeg ik en ik eet de kikker op. 'Heeft een van jullie Evers trouwens al gezien? Misschien wilt ze dit jaar wel met me uit.'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Regulus Black

    De jongen beet even op zijn lip van zodra hij de uitdrukking op Bellatrix' gezicht zag nadat hij zijn vraag gesteld had. Zelfs de toon waarop ze antwoordde liet merken dat hij beter iets anders had kunnen verzinnen. In dat opzicht was Andromeda veel leuker om mee om te gaan. Zij bleef altijd kalm, liet eigenlijk amper zien dat iets haar irriteerde waardoor hij haar sneller als een rolmodel was beginnen te zien dan Bella of Cissy. Over Sirius wilde hij het eigenlijk niet eens meer hebben. Zijn broer was een schande voor de familie en zijn ouders zouden hem voor gek gaan verklaren als hij nog maar een beetje naar de jongen zou opkijken. Vroeger kon hij dat nog gedaan hebben, maar Sirius was te ver gegaan door weg te lopen. Regulus balde zijn handen voor een kort moment tot vuisten toen hij aan zijn broer dacht, maar ontspande ze al snel weer terwijl hij zijn blauwe kijkers terug op zijn nicht richtte. “Niet anders dan gewoonlijk.” Dineren met zijn ouders en wat vrienden, uren doorbrengen in de bibliotheek met verschillende boeken die hij die zomer gelezen wilde hebben en uitstapjes naar de andere kant van de familie. Eigenlijk zagen al zijn zomers er hetzelfde uit, alle vakanties die hij thuis doorbracht zagen er hetzelfde uit. Dat was misschien ook een beetje de reden dat hij zoveel mogelijk vakanties in Hogwarts probeerde door te brengen, al ging hij zonder mokken terug naar huis als zijn ouders dat wilden. “Ik heb gehoord dat er een heleboel Mudbloods zijn thuisgebleven dit jaar. Juist goed, dan hebben wij er minder last van.” Een subtiele verandering van onderwerp, hopelijk was dit beter dan de zomer. Bij hem liepen de rillingen ook over zijn rug vanaf het moment dat You know who ter sprake kwam, maar hij wist dat hij geen bang hoefde te hebben. Heel zijn familie bestond uit Purebloods en zweerden allemaal trouw aan de heer van het duister. De kans dat iemand van hen vermoord zou worden –afgezien van Sirius- was dus best klein. “Maar heb je Andy misschien gezien? Ik moet haar nog iets vragen.” Ok, dat laatste was gelogen, maar hij bracht liever meer tijd door met Andromeda dan met Bella op dit moment.


    -Hi, I'm Andy, also freaking out- Andy Gallagher

    Sirius Black
    Ik krijg kikkers en smekkies in mijn schoot geworpen en Peter ploft naast me neer. Ik grijp een kikker en bijt tergend langzaam de kop er af.
    'Ik heb Elfrida Grons. Oh, die zorgde ervoor dat we nu Snaaien in plaats van Smiechten gebruiken!' zegt James en kauwt op een kikker. 'Heeft een van jullie Evers trouwens al gezien? Misschien wilt ze dit jaar wel met me uit.' Ik grinnik en schud medelijdend mijn hoofd.
    'Jij bent ook niet te verbeteren he?' zeg ik en gooi het plaatje van Merlijn naast me neer, waarna ik een smekkie pak en hem wantrouwig bekijk. 'Misschien als je je eens volwassener gaat gedragen, ziet ze misschien een keer dat je bestaat! Ik denk niet dat ze je naam zal weten, dus oefen alvast maar met voorstellen.' Ik snuffel even aan de Smekkie en stop hem dan in mijn mond. Gelukkig, het is nog niet eens zo erg. Het smaakt, denk ik, naar gras. Ik pak dan maar weer een kikker, die ik iets meer vertrouw, en begin de pootjes van het beest af te knagen.
    'Over meiden gesproken,' zeg ik en grijns. Ik gooi mijn benen op de bank tegenover me, naast James. 'Ik denk niet dat ik dit jaar er echt eentje aan de haak ga slaan.' Ik ruk met mijn tanden een deel van de kikker af.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Bellatrix "Bella" Black
    Ik frons als Regulus zijn vuisten balt, waar heeft hij last van.
    'Niet anders dan gewoonlijk,' geeft hij antwoord op mijn vraag, 'Ik heb gehoord dat er een heleboel Mudbloods zijn thuisgebleven dit jaar. Juist goed, dan hebben wij er minder last van.'
    Mijn mondhoeken krullen omhoog tot een gemene grijns en ik knik. Gelukkig wel, die mudlboods heb ik nooit uit kunnen staan.
    'Maar heb je Andy misschien gezien? Ik moet haar nog iets vragen,' zegt hij. Ergens weet ik wel dat hij gewoon bij me vandaan wilt. Ik schud mijn hoofd en leg mijn voeten op de bank.
    'Geen idee, waarschijnlijk ergens in deze trein, denk je niet?' snauw ik. Als hij dan zo graag weg wilt om bij mijn "geweldige" zus te zijn en haar weet ik veel wat te vragen, dan moet hij dat lekker doen, als hij er maar voor zorgt dat ik geen last meer van hem heb.
    Ik wind een pluk haar om mijn vinger en staar voor me uit, de coupés naast ons zijn zo te horen helemaal vol met leerlingen die de wildste verhalen vertellen over hun zomervakanties. Gelukkig hoef ik daar niet bij te zitten.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sorry dat ik nog niet gereageerd heb.
    Ik zal waarschijnlijk vanavond of morgen reageren.


    Don't be like the rest of them, darling

    Remus Lupin
    Misschien dat de Slytherins niet durven. Bang dat hun zuivere bloed wordt aangetast door mijn aanwezigheid,' zei Lily's luchtig en lacherig. Alleen miste er iets bij de manier waarop ze dat deed, alsof haar mond het zei maar haar lichaam het er niet mee eens was. Ze vervolgde haar zin nog door te zeggen dat dat niets verklaarde over de afwijzigheid van de andere afdelingen, al bleef het eerste deel van haar zinog in mijn hooft zitten. 'Als dat iets aan hun gedrag zou veranderen zouden ze hier juist heen moeten komen, misschien dat zelfs hun hersenen dan een keer gaan werken.' Even stopte ik met praten en boog me een beetje naar haar toe, nogsteeds op gepaste afstand. 'En zelfs dan zijn ze lang niet zo slim als jij' zei ik met een oprechte glimlach even nadat twee Hufflepufds de coupé in kwamen lopen. Ik draaide mijn gezicht naar de twee hufflepuffs en aangezien ik eigenlijk nog niet eerder met ze gesproken had stond ik op en gaf ik ze beide een hand, waarbij ik mezelf voorstelde. Lily had de twee vriendelijk gegroet waarbij ik aannam dat zij ze wel kende. 'Nou, nu de rest nog!' Zei ze weer tegen mij op het moment dat ik mijn plaats naast haar weer in nam. 'we zijn al op de helft' zeg ik waarna ik probeer een ander gespreksonderwerp te zoeken. 'Welke boeken lees je graag?'


    Don't be like the rest of them, darling

    Peter Pettigrew

    Terwijl James en Srius een gesprek voeren over... Iets, kijk ik uit het raam terwijl ik kijk hoe het landschap in een hoog tempo aan ons voorbij trekt. Ik zie een heel groot blauw meer, omringd door groene weiden met daarboven een grijze lucht. Al is het zomer, de lucht is de laatste tijd vaak grijs geweest. Op het dreuzelnieuws hadden de weermannen er geen verklaringen voor, maar iedereen in deze trein weet wel beter; Voldemort is in actie aan het komen. De coupés waren dit jaar al een stuk leger, waarschijnlijk omdat de meeste ouders hun kinderen niet naar school wilden laten vanwege Voldemort. Hoe verder weg van magie, des te beter.
    Ik schrik op uit mijn gedachten als ik Sirius weer hoor praten.
    'Over meiden gesproken,' zegt hij met een grijns. 'Ik denk niet dat ik dit jaar er echt eentje aan de haak ga slaan.'
    'Wacht, wát zei je?' zeg ik verbaasd. Sirius heeft zo ongeveer elke maand een nieuw vriendinnetje. Maar er bestaat geen eindeloze stroom aan nieuw date-vlees... Er kan maar een logische verklaring voor zijn: 'Zijn ze op?' vraag ik.


    -

    Lily Evans || Gryffindor || Prefect

    Ik had het idee dat Remus doorhad dat ik er eigenlijk niet zo luchtig over dacht als dat ik voor deed komen. Ik was overduidelijk niet de beste in het verbergen van mijn emoties, maar toch ging het de afgelopen tijd nog redelijk goed. Niemand leek door te hebben dat het mij evenveel zeer deed als de dreuzeltelgen die je wel eens huilend op de toiletten vond, als ze weer eens lastig waren gevallen door aanbidders van Voldemort uit Slytherin. Maar daar was ik een Gryffindor voor, dapper en niet van plan ook maar iets van zwakte te laten merken aan die vieze slangen. Toch konden mensen die beter keken en goed luisteren weten dat ook ik niet zo vrolijk en luchtig erover was. Vooral niet na al die berichten in de ochtend profeet over verdwijningen, moorden en afslachtingen deze zomer. Ik had bijna mijn abonnement opgezegd, zodat ik het niet meer hoefde te lezen, maar ik had besloten dat ik liever wel wist hoe het ervoor stond.
    'Als dat iets aan hun gedrag zou veranderen zouden ze hier juist heen moeten komen, misschien dat zelfs hun hersenen dan een keer gaan werken,' zei Remus en ik lachte zachtjes. Ik moest wel toegeven dat ik de jongens van mijn afdeling af en toe wel grappig vond, hoewel dat het gedrag van vooral Potter en Black niet goed maakte. Remus was ondertussen iets naar mij toegebogen. 'En zelfs dan zijn ze lang niet zo slim als jij.' Een oprecht dankbare glimlach verscheen om mijn lippen, hoewel mijn wangen ook iets kleur kregen. Complimentjes maakten mij meestal ietwat verlegen en ik kreeg dan al snel blosjes. Ik gaf vaker anderen complimenten dan dat ik mijzelf in mijn hoofd een schouderklopje gaf, maar bescheidenheid siert de mens, dus ik vond het niet echt een slechte eigenschap van mijzelf, hoewel ik liever niet rood werd.
    Remus kende de Hufflepuffs blijkbaar nog niet, want hij schudde ze de hand om zich even voor te stellen om vervolgens nog even hardop te constateren dat we op de helft zaten. 'Welke boeken lees je graag?' vroeg hij vervolgens om over een nieuw onderwerp te kletsen. Vast een onderwerp waar hij het met zijn vrienden nooit over had. Ik had het idee dat Potter en Black überhaupt nog nooit een boek open hadden gedaan en Peter Pettigrew leek mij nou ook niet bepaald het leesgrage type.
    'Oh, van alles. Ik ben niet heel kieskeurig. Zolang ik mij maar niet ga ergeren aan de hoofdpersoon. Ik begin overigens wel fan te worden van die redelijk nieuwe schrijver, Stephen King. Ik heb zijn boek "Carrie" deze vakantie gelezen en vind zijn schrijfstijl fascinerend, hoewel het soms wel een beetje duister en horror-achtig is, maar eigenlijk vind ik dat wel leuk voor de verandering. Als het goed is komt zijn tweede boek binnenkort ook uit. Ik heb mijn ouders gevraagd het op te sturen, zodra het in de winkels ligt,' vertelde ik enthousiast. Ik bedacht mij daarna pas dat het een muggle was en ik niet zeker wist of Remus alleen boeken van tovenaars en heksen las of ook van muggles. Ik las bijna alleen maar boeken van muggles... Ach, als hij hem niet kende zou hij het wel zeggen.


    Happy Birthday my Potter!

    (zie nu net dat de persoon die Cissy speelt al even niet online is geweest...)


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    'Jij bent ook niet te verbeteren he?' Zegt Sirius en ik rol met mijn ogen. 'Misschien als je je eens volwassener gaat gedragen, ziet ze misschien een keer dat je bestaat! Ik denk niet dat ze je naam zal weten, dus oefen alvast maar met voorstellen.'
    'Hallo, ik ben James. Zo, dat was genoeg wel weer geoefend.' Zeg ik en ik open een nieuw doosje van de chocokikkers. Ik laat de kikker wegspringen en pak mijn plaatje. Vincent de Bevreesde. Oh, die heb ik al drie keer...
    'Over meiden gesproken,' begint Sirius en hij legt zijn benen naast mij. 'Ik denk niet dat ik dit jaar er echt eentje aan de haak ga slaan.' Ik kijk hem vreemd aan en trek mijn wenkbrauwen op.
    'Wacht, wát zei je?' Zegt Peter dan en ik kijk hem aan. 'Zijn ze op?' Ik grinnik om Peters reactie en gooi mijn chocokikkerkaartje van Vincent de Bevreesde naar Sirius hoofd. Het raakt zijn schouder.
    'Ik wil wedden dat hij het nog geen eens twee dagen volhoud, Peter.' Zeg ik tegen Peter en ik kijk Sirius aan. 'Morgen heb je sowieso al een nieuwe vriendin. Anders is er wat misgegaan bij jou toen je in een hond veranderde. Je transfiguratie is gewoon mislukt.'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Sirius Zwarts
    'Wacht, wát zei je?' zegt Peter en ik lach zachtjes. 'Zijn ze op?' Ik grinnik waarderend en strijk ongemakkelijk door mijn haar. Ik krijg Vincent de Bevreesde tegen mijn schouder aan en kijk naar de man die zijn vuist schudt.
    'Ik wil wedden dat hij het nog geen eens twee dagen volhoudt, Peter.' zegt James tegen Peter en hij kijkt mij aan. 'Morgen heb je sowieso al een nieuwe vriendin. Anders is er wat misgegaan bij jou toen je in een hond veranderde. Je transfiguratie is gewoon mislukt.' Ik rol lachend met mijn ogen. Ik kauw op een smekkie met walnootsmaak en slik die dan door.
    'Wed nooit met Sirius Zwarts.' zeg ik met een knipoog naar James en klop Peter op zijn schouder. 'Want ik ga de weddenschap altijd aan en win altijd.' Met een glimlach steek ik mijn hand uit naar James. 'Wat krijg ik als ik win?' vraag ik dan. Mijn hand is nog steeds uitgestoken. 'En wat krijg jij als ik verlies? Wat niet gaat gebeuren, trouwens...'


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel