• Het jaar is 4995. In de loop van de jaren is het Azmar Koninkrijk drastisch veranderd, de velen oorlogen hebben hun tol geëist en immens veel mensen zijn zich gaan afvragen of magie daadwerkelijk positief is. Hierdoor is de opkomst van de Rueri begonnen, ze zijn al voor jaren in het geheim kracht aan het winnen over het Koninkrijk.
    Hoewel er nog enkele plaatsen zijn waar magie wordt geaccepteerd, hebben de meeste van de menselijke burgers - na de talloze oorlogen, draken aanvallen, invasies, en meer - de Rueri aanvaard. Ze zien immers in wat magie met de wereld heeft gedaan. Aelley is één van de weinige plaatsen in Azmar waar het nog daadwerkelijk welkom is, alleen is het tot de nok toe gevuld met wezens die onderdak proberen te vinden. Het is niet zeker dat ze daar veilig zijn, gezien zelfs daar regelmatig enkele leden van de Rueri opduiken om hun afkeer tegen magie gebruikers als zowel wezens te laten bemerken. Wanneer ze hen ontdekken, zullen ze meegenomen en opgesloten worden om meer kracht te verkrijgen over de landen.
    Echter, niet iedereen vertrouwt de Rueri. Zelfs sommige binnen hun eigen klasse.


    Rollen --
    NikolaevnaJasmine Al'Ghamdi – Zandelf, rebel • 1,2
    GrieverJade Sophronia Steele – Mens, Rueri • 1,8
    DashnerArabella Mae Lockwood – Mens, Rueri • 1,8
    GladerAurea Helene Cordero – ¼ waterelf, Rueri • 1,10
    MissMillsMeghan Ginnifer Carlyle – Heks, rebel • 1,10

    SigilAerion Smithson – Mens, neutraal • 1,6
    RunnerJace Malachi Steele – Mens, Rueri • 1,7
    TeresaHenry Reagan – Mens, Rueri • 1,6
    CashbyBenjamin “Rusty” Paxton – Zandelf, rebel • 1,11
    YuimaruAndrew Cam Evallion – Mens, Rueri • 1,10
    NefeIibataRavi Samir N'avale – Mens, neutraal • 1,12
    FlorentinaNicolas Servio – Mens, Rueri • 1,12 [ Inactief, OT ]
    GoldenwingAthanasius Braulio Wyatt Morton – Mens, Rueri; leider • 1,13



    Volledige naam:
    Bijnaam:
    Leeftijd*:
    Geslacht:
    Race**:
    Afkomst:
    Rueri / Rebellen / Neutraal: [Zo ja; hoe lang al, wat voor functie, ben je het ermee eens. . .]
    Specialiteit:
    Uiterlijk:
    Karakter:
    Relaties***:
    Extra:

    * Graag zou ik het in elk geval bóven de 22 hebben, anders krijg je weer allemaal zestien / zeventien / twintigjarigen. Niet dat het erg is, maar ik heb zowat geen enkele RPG gezien waar ze ouder zijn.
    ** Hiermee bedoel ik Elven, Halflingen, Magiër / Heks of een Mens. Denk er wel aan dat de Rueri - die nu de macht hebben - de meeste magie gebruikers al opgesloten hebben, dus ik wil niet dat straks iedereen een wezen is.
    *** Het is wel begrijpelijk wat ik hiermee bedoel - familie, (verloren) liefdes, vijanden, jeugdvrienden. . . Verzin maar wat! Ik lees het echter wel na, en als ik het ergens niet mee eens ben, vermeld ik dat.

    Rules ||
    • Leeftijd moet ouder dan 22 zijn.
    • Schelden en 16+ mag, maar ruzie in OOC wil ik in het topic niet hebben. Ik wil erbij helpen om het op te lossen, alleen moeten beiden ervoor open staan.
    • Er is een minimum van 300 woorden. Ik wil liever geen one-liners.
    • Ga geen ruzie uitlokken met andere spelers, respecteer elkaar en sluit eenieder niet buiten.
    • Schrijf en bestuur alleen je eigen personages, niet dat van een ander! Tenzij je hier vanzelfsprekend toestemming voor hebt gekregen.
    • No Gary-Stu’s and Mary Sue’s.
    • OOC graag tussen haakjes: () [] {}.
    • Melden als je nieuwe username hebt. Daarbij maak ik alleen nieuwe topics aan.
    • Je mag drie persona’s, alleen wel gevarieerd en niet allemaal vrouwen. Dat geldt voor iedereen en ik maak geen uitzonderingen. Oefening baart kunst, laten we het zo maar zeggen.
    • Reserveringen blijven 48 uur staan.

    Tacia -
    Ze leven hier hoofdzakelijk in vrede, en proberen zich dan ook af te sluiten van de rest. Dit betekent echter niet dat ze het met de Rueri eens zijn, ze willen simpelweg geen oorlog meer starten. De Elfen, want die leven hier in het bijzonder, hebben grote boomhutten gemaakt waar ze in wonen. Echter, er zijn eveneens wezens die zich in de bergen hebben teruggetrokken, welke vlakbij zijn. Tacia bestaan dan ook grotendeels uit bergen, met ondergrondse gangen die een netwerk vormen. Er leven hier gevaarlijke dieren, die een persoon zo aanvallen wanneer je niet uitkijkt. Ze zorgen voor fruit, potten en hebben prachtige edelstenen in het diepste van de aardebergen.
    Azoskad -
    Het land bestaat voornamelijk uit zand en dat in combinatie met de altijd warme zon die er schijnt, laat planten en bomen verdorren. Waterplassen die er eens waren staan kurkdroog en enkel dieren die dit klimaat aankunnen lopen er nog. Alleen de mensen die hier geboren en getogen zijn, zijn eraan gewend - maar wanneer iemand een gok wil wagen, zorg vooral dat je genoeg water bij je hebt. Het is letterlijk een grote zandbak. Hier resideren voornamelijk zandelfen, maar het is een klein volk en de Rueri die hedendaags regeert, willen ze omverwerpen. Er zijn twee groepen ontstaan: de verraders, die bij de Rueri horen, en de rebellen - die plannen hebben gemaakt om te vertrekken en bondgenoten te zoeken.
    Aelley -
    In tegenstelling tot de andere landen heb je hier een arena waar mensen voor het amusement (en soms voor een prijs) tegen elkaar vechten. Er zijn veel stenen straten als zowel zandpaden waar de handelaren gebruik van maken. Hier komen vooral de mensen vandaan, die een specialiteit in gevechtskunsten hebben ontwikkeld, gezien ze geen magische kracht hebben. De populatie tegenwoordig is gegroeid - doordat de Rueri zowat elk land heeft overgenomen en er kampen heeft gevestigd. Ze exporteren gereedschap, wapens en dierenvellen.
    Sotan -
    Zowat niemand durft zich hiernaartoe te begeven, want dat betekent dat ze eerst door het Zwarte Woud moeten begeven - waar zich allerlei duistere wezens huizen. Ironisch gezien, staat aan het rand van dit woud wel een herberg voor reizigers: "the Weeping Witch". Wanneer je genoeg moed hebt getoond, merk je dat - ondanks de kille, macabere sfeer die zich hier vestigt. . . het gezellig kan zijn - op een rustige manier. Misschien durf je zelfs naar één van hun waarzeggers te gaan. Desalniettemin is het niet handig snel iemand te vertrouwen die hier vandaan komt, slinksheid is toch één van de karaktereigenschappen die in hen blijft. Hier komen vooral de Magiërs als zowel Heksen vandaan, waar er niet veel meer van over zijn, en het land exporteert vooral geneesmiddelen.
    Faerlyn -
    Het is een klein land, wat voornamelijk uit water bestaat - rivieren, meren en liggende aan de Grote Zee - waardoor er eveneens niet veel bevolking is. Toch, ondanks de weinige mensen, is het een bruisende bevolking welke zich graag inzet voor gerechtigheid. De merenhelft van de populatie bestaat uit Half Elves met de affiniteit voor watermagie, maar daarnaast bestaan er nog enkele Elven. Er bestaat een rumoer dat er vlakbij Meerminnen in de zee wonen, maar tot nu toe heeft zowat niemand er één gezien. Faerlyn beschikt over weinig boeken en kruiden, maar exporteren vis, zout en verf.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2014 - 14:21 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Aahh is goed!:Y)


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Als je alle twee een bewaker maakt kunnen ze nog kletsen als ze op wacht staan :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Als je alle twee een bewaker maakt kunnen ze nog kletsen als ze op wacht staan :Y)


    Dat vind ik ook wel een goed idee eigenlijk. Of met elkaar ruziën ofzo.


    Aan niets denken is ook denken.

    BastiIIe schreef:
    Als je alle twee een bewaker maakt kunnen ze nog kletsen als ze op wacht staan :Y)

    Dat is een geweldig idee.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Coombs schreef:

    ~ Voornaam.


    Ravi

    ~ Volledige naam.
    Ravi Samir N'avale

    ~ Bijnaam.
    Een enkele keer wordt hij Raaf genoemd, maar de meesten spreken zijn volledige voornaam uit, Ravi.

    ~ Leeftijd.
    Ravi is vijfentwintig.

    ~ Geslacht.
    Mannelijk.

    ~ Race.
    Menselijk.

    ~ Afkomst.
    Ravi is geboren en getogen in Aelley.

    ~ Rueri / Rebellen / Neutraal:
    Neutraal - alhoewel hij contact heeft met rebellen. Toch kan hij het zich niet permitteren om volledig om te gaan en zelf een rebel te worden, aangezien hij dan zichzelf en vele andere levens in de herberg in gevaar zou brengen. Daarom is dit voor hem een uitermate goede positie en blijft hij neutraal.

    ~ Specialiteit.
    Ravi is samen met zijn zus verantwoordelijk voor de herberg in Aelley, nadat zijn ouders de herberg aan hen hebben overgedragen om door het land te kunnen reizen. Hierdoor is Ravi een bron van informatie, aangezien er verschillende soorten mensen in zijn herberg rusten en/of verblijven en hij als gastheer vaak wat oppikt van de gesprekken van zijn gasten. Dit is zowel een sterk punt als een zwak punt. Niet iedereen stelt het namelijk op prijs als iemand te veel weet en als hij teveel informatie weg speelt, zal dit zijn leven weleens kunnen kosten.
          Gelukkig is hij een erg goede leugenaar en kan hij mensen zonder nerveuze trekjes of dat het bloed naar zijn hoofd stijgt overtuigen.
          Wanneer Ravi toch in de problemen schijnt te komen, kan hij zich altijd afweren met zijn vuisten. Niet alleen de problemen met andere mensen, maar ook zijn mentale frustraties kan hij kwijt met zijn lichaam. Aan de achterzijde van zijn herberg staat een apart huis waar hij en zijn zus verblijven. Op zijn kamer hangt een grote zwarte boksbal waar hij deze frustraties kwijt kan.

    ~ Uiterlijk.
    Ravi heeft een brede bouw wat gecompenseerd wordt door zijn lengte, hij heeft namelijk een lengte van maar liefst één meter negentig. Nu zou je zeggen dat mensen hem graag met een snelle pas voorbij zullen lopen, omdat hij groot en lang is, maar door zijn open houding is het tegendeel bewezen en zien mensen hem als een betrouwbare knul waar je, je veilig kan voelen. Ook zijn zacht bruine irissen die een warme gloed uitstralen en zijn vriendelijke lippen die soms te vaak omhoog krullen zorgen voor dit aanblik. Sinds zijn twintigste laat hij zijn haar wat langer groeien en heeft hij de beharing op zijn gezicht laten staan. Wanneer de tijd rijp is scheert hij de beharing op zijn gezicht eraf, maar alleen wanneer het hem echt te lang wordt. Op zijn twintigste heeft hij samen met Vaillé de herberg overgenomen van zijn ouders en sindsdien voelt hij zich echt verantwoordelijk en volwassen. Dat is dan ook de reden waarom hij het heeft laten staan. Ravi heeft zwart haar wat meestal in dezelfde coupe blijft zitten, dit is voor hem als gastheer erg handig, want zo hoeft hij minder tijd aan zijn uiterlijk te besteden. Zijn wenkbrauwen zijn overigens ook erg zwart, maar zijn wimpers daar in tegen hebben een lichtere kleur en zitten tegen donker bruin aan.

    ~ Karakter.
    Ravi is een nuchtere knul en handelt daar ook naar. Het is onwaarschijnlijk dat hij zijn handelingen laat beïnvloeden door zijn gevoelens, want zo is hij nou eenmaal. Hij handelt naar de realiteit en wil zijn emoties erbuiten houden. Een enkele keer heeft hij dit opzij geschoven, maar Jasmine trok nou eenmaal zijn aandacht. Hij zal dit echter niet snel weer doen, tenzij diegene er zo erg als Jasmine aan toe is en naar zijn herberg komt om onderdak te krijgen. Op het gebied van mensen helpen, komt hij over als een echte gentleman. Hij plaatst andere mensen boven hem en zal daardoor ook altijd de perfecte gastheer zijn voor een herberg zoals de zijne in Aelley. Dit is tegelijkertijd zijn zwakte punt, aangezien hij zichzelf nog weleens kan gaan vergeten en zo belangrijke dingen, zoals zijn gemoedstoestand, kan verwaarlozen. De laatste tijd is hij door het helpen van mensen erg moe, maar als herbergier krijg je niet veel rust en zijn karakter laat Vaillé niet een aantal van zijn diensten overnemen. Zijn behulpzame karaktereigenschap botst met zijn nuchtere karaktereigenschap, aangezien hij de realiteit zou moeten zien dat hij te veel voor de mensheid doet en daardoor zichzelf aan de kant schuift, maar hij laat zijn behulpzame kant overheersen, wat hem niet ten goede doet. Echter geeft dit hem wel een gelukkig gevoel en dat is voor hem ook erg belangrijk.

    ~ Familie.

          Vader x Rocher Deavon N'avale

          Moeder x Violanté Sage N'avale

          Zusje x Vaillé Délice N'avale

    ~ Relaties.

          Vaillé Délice N'avale
          Ravi heeft twee soorten bindingen met Vaillé, zowel als broer en zus als een zakelijke binding. De band die zij hebben is niet altijd zo sterk als staal. De karakters van Ravi en Vaillé botsen erg vaak, wat het al een wonder maakt dat zij samen een herberg kunnen runnen, en ook zijn ze het niet snel over iets eens, omdat ze nou eenmaal broer en zus zijn, maar ook omdat dit in hun aard ligt. Ze geven niet zo maar toe. Zo neigt Ravi meer naar de kant van de rebellen en Vaillé naar de Rueri. Hier hebben zij dan ook al verscheidene keren ruzie over gemaakt.

          Jasmine Al'Ghamdi
          ”Als een stervende Ophrys fusca lag zij daar.” Dit is de eerste keer dat Ravi met zijn gevoel heeft gehandeld en zijn nuchtere ik opzij heeft gezet. Hij kon het namelijk niet over zijn hart verkrijgen haar, lijkend op een stervende Ophrys fusca, een kleine orchidee waarvan de bloem een bruine fluweelachtige beharing heeft, voor zijn herberg te laten liggen. Zo heeft hij haar opgetild en haar naar een lege kamer van de herberg gebracht. Echter nadat hij haar verhaal had gehoord, is hij een confrontatie met Vaillé aangegaan om haar over te halen dat Jasmine in het huis achter de herberg, waar Vaillé en Ravi verblijven, kan overnachten, aangezien hij het voor haar te gevaarlijk vind om te overnachten in de herberg. Nadat zij volledig was hersteld, hebben zij afscheid genomen en na een aantal jaren zijn zij elkaar opnieuw tegen het lijf gelopen. Zoals voorheen helpt Ravi haar, ditmaal gaat het echter over een ander soort bedrijf. Ravi laat namelijk haar rebellengroepje onderduiken in zijn herberg, een van de weinige plekken die nog niet ondermijnd is door het gezag van de Rueri.

          Jace Malachi Steele
          ”Een pracht gozer” zijn Ravi zijn woorden over Jace. Zo langs als zij vrienden zijn, zo lang zijn zij aan elkaars zijde gebleven. Ravi kan zich nog goed herinneren hoe de knikkers onder de tafels van de herberg gasten rolden en zij genoten van het bijzijn van twee spelende kinderen. Ravi's ouders accepteerden het, maar ze wilden na het spelen geen knikkers meer terug vinden of ze moesten in het huis gaan spelen. Dit is hen echter nooit overkomen, aangezien zij vrijwel direct na het wegrollen achter iedere knikker aanholde. Na het overlijden van Jace zijn vader en de verdwijning van zijn moeder, kwamen ze minder in de herberg. Dit zorgde er echter niet voor dat de band die Jace en Ravi hadden verminderde. De gentleman die Ravi al van kleins af aan is geweest, zorgde ervoor dat hij het overige eten uit de herberg aan Jace bezorgde om hem zo een bijdrage te kunnen leveren voor het zorgen voor hemzelf en zijn zusje, Jade. Door de jaren heen hebben Jace en Ravi een speciale band opgebouwd.

          Jade Sophronia Steele
          ”Haar zeldzame glimlach is de moeite waard om naar voren te halen” Al vanaf het begin dat hij kennis heeft gemaakt met de familie 'Steele' heeft hij een onbeschrijfelijke klik met Jade. Ravi is erg gesteld op Jade en heeft een warm en liefdevol gevoel voor haar. Echter is het niet zo dat Ravi echte gevoelens voor haar heeft gevormd, maar hij voelt zich op een bepaalde manier comfortabel en ongemakkelijk tegelijk wanneer hij bij haar in de buurt is. In de loop van de jaren heeft hij gemerkt dat Jade niet zo snel een glimlach op zal zetten en de zachte blik in haar ogen zal laten zien. Toch is het hem al een aantal keren gelukt om dit voor elkaar te krijgen. Hij vindt het namelijk zonden om dit verloren te laten gaan.

          Henry Reagan
          ”Vreselijk om jou met zo'n jongen te zien” heeft Ravi ooit tegen zijn zusje gezegd. Hij was het totaal niet eens met de relatie die Vaillé en Henry hadden en heeft dan ook een zekere afkeer naar hem opgebouwd door de jaren heen. Zij hebben het, ondanks Ravi zijn afkeer, lang weten vol te houden, maar uiteindelijk hebben ze er dan toch een punt achter gezet.

    ~ Extra.


    I think he's done (:

    [ bericht aangepast op 21 juni 2014 - 20:05 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Degenen die hun rol nog niet afhebben, daarvan zou ik het graag appreciëren als het voor 02 juni, dinsdag klaar is. Dat is namelijk de datum dat ik wil beginnen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik wil bij deze alvast even melden dat ik 5 Juni een operatie heb, dus zal ik daarna misschien niet heel veel kunnen reageren of posten


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    MissVendetta schreef:
    Ik wil bij deze alvast even melden dat ik 5 Juni een operatie heb, dus zal ik daarna misschien niet heel veel kunnen reageren of posten

    Aww, wat vervelend (van de operatie), veel geluk! Natuurlijk deert het dan niet, zou een beetje onmenselijk van me zijn anders.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    MissVendetta schreef:
    Ik wil bij deze alvast even melden dat ik 5 Juni een operatie heb, dus zal ik daarna misschien niet heel veel kunnen reageren of posten


    Nawh, Ik hoop dat het niet te erg is! Veel succes, in ieder geval.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Hiraeth schreef:
    (...)
    Aww, wat vervelend (van de operatie), veel geluk! Natuurlijk deert het dan niet, zou een beetje onmenselijk van me zijn anders.


    Ik zal het af en toe proberen! Maar als het niet lukt weet je tenminste alvat waar het door komt!

    @ Coobs; het is ook niet al te erg, maar het gaat wel heel zeer doen erna. Er moet een verstandskies uit die vlakbij een zenuw ligt.. So it will hurt like a motherfucker


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Ik zal proberen om mijn rol morgen te maken.


    Aan niets denken is ook denken.

    Volledige naam: Nicolas Servio
    Bijnaam: Nick – door zijn familie en vrienden
    Je mag zelf ook iets verzinnen.
    Leeftijd*: 24
    Geslacht: Mannelijk
    Race**: Mens
    Afkomst: Aelley. Hier is Nicolas geboren en hier woont hij nog steeds.
    Rueri / Rebellen / Neutraal: Rueri
    Nicolas heeft zich –op aandringen van zijn familie- aangesloten bij de Rueri. Hoewel hij zich wel tussen hen mengt, voelt hij zich niet een van hen.
    Specialiteit: Zwaardvechten en vechten met messen. Nicolas heeft leren zwaardvechten op jonge leeftijd, met verschillende soorten zwaarden. Dit heeft hij van zijn vader geleerd. Inmiddels kan hij ook overweg met korte zwaarden en messen. Hij wil zichzelf op dit gebied blijven ontwikkelen en probeert graag andere technieken uit. Alles wat glimt en een scherpe punt heeft trekt zijn aandacht. Toch heeft Nicolas een voorkeur voor sierlijke, dunne, scherpe en lange zwaarden zoals een rapier.

    Uiterlijk:

    Lengte en bouw:
    Nicolas is een tenger mannetje. Dit betekend echter niet dat hij geen enkele spierkracht bezit, integendeel, wezens zijn vaak verrast over de kracht die uit hem kan komen. Hij is van nature smal gebouwd, dat zit in zijn genen. Hij is ongeveer 1.75 lang.

    Gezicht en huidskleur:
    Nicolas heeft een lichte huidskleur, die egaal te noemen is. Af en toe ziet hij er bleekjes uit maar als hij in een goed humeur is lijkt het alsof er meer kleur op zijn gezicht te bekennen is. Nicolas heeft een litteken op zijn gezicht dat voortkomt uit een gebeurtenis toen hij nog maar 9 jaar oud was, maar nog steeds goed te zien is. Het ziet er uit als een korte schuine streep op zijn rechterwang. Het is niet een litteken dat heel erg opvalt maar in helder licht kun je het goed zien.

    Ogen:
    Nicolas heeft amandelvormige ogen die ijsblauw gekleurd zijn. Deze kunnen zowel een kille uitstraling hebben als een vriendelijke uitstraling. Dat hangt maar net van de lichtinval af en hoe deze ogen hun gevoel op iemand laten overkomen.

    Overig:
    Nicolas heeft dunne smalle lippen. Hij heeft geen moedervlekken o.i.d. op zijn gezicht. Zijn kaaklijn is vrij strak. Nicolas heeft kort krullend donkerbruin haar en vergeet meer dan eens om zich te scheren, waardoor hij meestal rondloopt met een baartje in de maak.





    Karakter:


    Eerlijk wanneer het uitkomt en onbetrouwbaar als de pest

    Met deze jongeman kun je maar beter vrienden worden. Of je moet hem niet dwarszitten. Als hij je mag of als de situatie erom vraagt is hij heel eerlijk. Collega’s , familie en vrienden zullen hem dan ook zelden een leugenaar durven te noemen. Deze rol kan hij wel heel makkelijk op zich nemen. Door opgegroeid te zijn in Aelley is liegen voor hem een tweede taal geworden. Hij is zelfs meerdere malen vreemdgegaan zonder dat iemand dat ooit door heeft gehad. Als je niet goed bij hem in het krijt staat of als hij niets persoonlijks wil vertellen of zichzelf kun je erop rekenen dat hij tegen je liegt. Zijn leugens zijn echter vrij geloofwaardig, waardoor ze soms moeilijk zijn te onderscheiden van de waarheid.

    Het luisterende oor bij nood

    Nicolas is best empatisch en kan goed meeleven met anderen. Hij hoeft niet veel te zeggen maar kan juist goed naar anderen luisteren als zij een verhaal te vertellen hebben. Het is wel zo dat hij deze ‘zachte’en kwetsbare kant onderdrukt in het dagelijks leven. Het is hem meerdere malen verteld dat dit niet iets voor een man is.

    Wispelturig als de wind
    Het ene moment kun je allerlei grapjes met hem maken, het andere moment zegt hij geen woord tegen je. Nicolas is soms niet te peilen, zo snel kan hij van stemming wisselen. Het is ook lang niet altijd zichtbaar wat hem dwarszit en waarom hij zich gedraagt zoals hij zich gedraagt.

    Beïnvloedbaar en enigszins naïef
    Dit zijn vooral zijn zwakke punten. Hoezeer hij ook zijn best doet om deze niet aan het licht te laten komen, de naïviteit en beïnvloedbaarheid zitten in zijn karakter. Als iets te mooi klinkt om waar te zijn laat hij zich nog wel eens verleiden en zoekt hij het gevaar op wat hij van te voren had voorgenomen om te mijden. Meer dan eens gaat hij mee in impulsieve ideeën van anderen omdat hij simpelweg het gevaar er niet van in ziet. Of denkt dat dit gevaar voor hem geen gevaar is.

    Avontuurlijk als hij het toelaat
    Je zal het niet meteen zien, maar als je Nicolas beter kent weet je dat hij avontuurlijk is aangelegd. Hoewel hij nog steeds in dezelfde regio woont als waar hij geboren is zou hij maar al te graag willen reizen naar verschillende plekken. Hij zoekt de grenzen van risico’s soms op, maar vaak alleen als hij weet dat dit hem geen schade zal brengen.

    Bescheiden over zichzelf
    Een opschepper is hij niet. Hij is niet vol van zichzelf en zal niet snel hele verhalen over hem houden. Dit zit niet in zijn karakter en hij meent niet veel bijzonders te vertellen hebben. Hij snapt ook niet hoe andere wezens zo vol van zichzelf kunnen zijn. Arrogantie siert hem niet.

    Koppig en doorzettingsvermogen

    Als hij eenmaal een standpunt heeft ingenomen over een kwestie zal hij daar niet snel van afwijken. Hij houdt koppig vast aan zijn idealen en principes, ook al is dit niet altijd even voordelig. De jongen bezit over een sterk doorzettingsvermogen. Zelfs al heeft hij soms sterke gevoelens om iets op te geven, toch kan hij zichzelf er vaak toe zetten om door te gaan.

    Afwezig en melancholisch als er veel misgaat

    Over het algemeen is Nicolas sociaal te noemen. Al zitten er hier en daar soms wel wat steekjes los, hij weet wel hoe hij met mensen om moet gaan. Als er echter veel niet volgens plan gaat kan zijn stemming zo omslaan. Zijn emotionele afwezigheid is een gevolg van een reeks mislukkingen of nare gebeurtenissen die hij niet tegen heeft kunnen houden. Nicolas kan zwaar in de put zitten als het slecht gaat met een dierbare die dicht bij hem staat. Zijn pijn is voor hem geen pijn. De pijn van anderen voelt hij des te meer.

    Neemt het leven niet altijd even serieus

    Hoewel Nicolas zijn baan wel serieus neemt, zijn er menig dingen die hij niet serieus neemt. Menig wezen die hij niet serieus neemt. Nicolas heeft geen grote ambities voor een carrière, omdat hij denkt dat hij deze niet kan waarmaken en ook over andere bepaalde dingen denkt hij dat hij ze niet zal krijgen, dat ze buiten zijn bereik zijn. Daarom kan hij makkelijk dingen ‘niet erg’ vinden. Het leven is voor hem soms iets waarin je best grote risico’s kunt nemen of advies niet kunt aannemen. Een grapje op zijn tijd moet ook kunnen vindt hij, want anders is er toch ook niets aan om te leven.

    Het verleden vormt hem tot op het heden
    Doordat Nicolas zijn gezin van de ene dag op de andere dag geen huis meer had en heel hun inkomen daarbij ook in vlammen is opgegaan, weet hij nu als geen ander hoe het is om met weinig te moeten leven. De armoedige omstandigheden zorgden ervoor dat hij dingen deed die hij anders niet zou doen, stelen, liegen en bedriegen om ervoor te zorgen dat het hoofd boven water blijft. Het heeft hem ook geleerd dat hetgeen dat je lief is je zo kan worden afgepakt. Dat je nooit kunt vertrouwen op datgene dat je hebt omdat je het zomaar kan verliezen. Zelfs nu hij een vaste baan heeft is hij wantrouwig, en kan hij zich niet beseffen dat hij meer geld heeft om rond te komen dan dat hij vroeger had.

    Charmant als je de juiste snaar weet te raken
    Een grote flirt is Nicolas niet, maar hij speelt het spelletje zeker mee als hij doorkrijgt dat iemand met hem flirt. Een vrouwenverslinder noemt men hen nog niet, maar hij heeft wel al veel korte relaties achter de rug. Nicolas is op de een of andere manier vaak wel met iemand samen. Wellicht kan hij niet goed alleen zijn, moet hij iemand hebben om zelf niet –naar zijn idee- te vereenzamen.

    Relaties***:
    Arabella: Deze heeft Nicolas op jonge leeftijd ontmoet (9). Vanwege zijn brandwonden moest hij gelijk naar de dorpsdokter gebracht worden. Daar waren het de geneeskundige kwaliteiten van het jonge meisje die er mede voor hebben gezorgd dat zijn hele lichaam niet onder de littekens zit. Tot op de dag van vandaag is hij iedereen die op die dag in de praktijk aanwezig was dankbaar.
    Henry: Deze man mag Nicolas gewoonweg niet. Hij weet dat hij niet de enige is.

    Maria Elizabeth Servio:
    Glazend krullend donkerbruin haar, sprankelende groene ogen en een glimlach die menig man weet te verleiden. Zo ziet Maria Elizabeth Servio eruit, de twee-eiige tweelingzus van Nicolas. Zij hebben een goede band met elkaar, die sterker is dan broer en zus of vriend en vriendin. Zij weten elkaar te begrijpen zonder dat er woorden voor nodig zijn. Zien elkaar tijden niet maar als ze elkaar weer zien dan voelt het alsof ze nooit van elkaar gescheiden zijn geweest. Hetgeen waarin broer en zus het meest verschillen is hun idee over magiegebruikers. Nicolas weet dat hij dat onderwerp het beste niet kan aansnijden, want dan behoort hij altijd te doen alsof hij het volledig met zijn zus –en bijkomstige familie- eens is. Hij is de enige in zijn familie die eigenlijk niet weet wat hij van het hele –magiegebruikers moeten op de brandstapel- gebeuren moet vinden. Zijn gedachte is dat ieder wezen dezelfde rechten heeft en dat magie niet per definitie tot het slechte behoort.

    Extra:

    Claustrofobisch
    Nicolas houdt niet van kleine ruimtes. Hij probeert zijn claustrofobische neigingen te onderdrukken maar dit wil niet altijd even goed lukken. Hij kan zichzelf op dat moment niet goed rustig houden en raakt eerder in paniek, zonder dat hier een logische reden voor te vinden is. Hij houdt ook niet van ruimtes met te veel mensen erin, dan voelt hij zich ook snel hulpeloos of zelfs opgesloten. Hij probeert zoveel mogelijk genoeg ruimte voor zichzelf te creëren en gaat situaties waarbij hij genoodzaakt wordt om langer dan een paar seconden in kleine ruimtes te verblijven zo vaak mogelijk uit de weg. Als zijn claustrofobie opkomt, zal deze niet snel stoppen. Hij wordt dan panisch en heeft geen controle meer over zichzelf, laat staan dat hij iemand toelaat om hem te kalmeren. Je zult Nicolas nooit aantreffen in iets wat op een lift lijkt of een ander transportmiddel waar hij een beknellend gevoel bij krijgt.

    De vlammen in het verleden

    Deze claustrofobie komt voort uit een gebeurtenis in het verleden waar je Nicolas niet zomaar over hoort spreken. Het litteken op zijn rechterwang is het enige bewijs van dat deze gebeurtenis echt heeft plaatsgevonden. Toen hij nog maar een klein kind was, 9 jaar, is zijn vader zijn zaak, een smid in hart en nieren, in brand gezet, en ook het huis van het gezin kon niet aan de vlammen ontkomen. Zijn tweelingzus was niet aanwezig bij deze opzettelijke brandstichting, maar zelf was hij bijna slachtoffer van de vlammen geweest. Het duurde niet lang voordat heel de boel in lichterlaaie stond en Nicolas omringt werd door vlammen. Dit zorgde ervoor dat hij in een hoekje van de kamer opgesloten zat en nergens heen kon. Hij had geluk dat het raam kon worden ingeslagen en hij uit de woning kon worden gehaald voordat de vlammen hem hadden gevormd tot iets dat niet meer zou worden herkend als mens. Het enige dat hij voor eeuwig heeft overgehouden aan de vlammen is het litteken op zijn rechterwang.

    Frappant gegeven is dat de jongeman in het heden meer rookt dan ooit.

    Bewaker met een verborgen kant
    Als bewaker zijnde doet Nicolas er goed aan om helemaal niets over zichzelf te vertellen. Hierin is hij inmiddels getraind, aan het begin van zijn carrière verging dit nog niet volgens script. Hij maakt wel nog steeds af en toe een praatje met de gevangenen, ook al mag hij dat soms niet doen volgens zijn baas. Hij voert zijn taak wel goed uit. Hij is namelijk altijd alert, luistert naar wat de gevangenen zeggen om deze informatie in zijn eigen hoofd op te slaan. Aan de ene kant is Nicolas enorm blij met zijn baan, aan de andere kant vindt hij het een vloek. Hij vindt de gang van zaken in de gevangenis niet juist en heeft vaak te doen met de gevangenen. Hij weet dat hij ze niet kan helpen zonder te worden ontslagen maar ze af en toe net even wat meer eten geven dan dat ze normaal krijgen of met ze praten als ze alleen in hun cel zitten is zijn stille manier van helpen. Met zijn collega’s kan hij over het algemeen goed overweg, al spreken ze hem soms wel aan op zijn af en toe afwijkend van normaal gedrag.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 12:07 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Weet iemand nog een leuke specialiteit?


    Stand up when it's all crashing down.

    Zichzelf ongehoord en ongezien voort bewegen? :a


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Asami schreef:
    Zichzelf ongehoord en ongezien voort bewegen? :a


    Oeh, die vind ik leuk. ^^


    Stand up when it's all crashing down.