• Met toestemming van Yoda, kan ik beginnen met mijn themawedstrijd.




    De wedstrijd.
    Deze themawedstrijd bestaat uit 6 verschillende rondes. Bij elk ronde, krijg je andere thema. Ik zoek tussen de 10 en 25 enthousiaste deelnemers die allemaal actief mee willen doen. Elk ronde duurt ongeveer 2 weken en niemand valt af. Verder zoek ik een jurylid die actief mee wilt brainstormen en beoordelen. Ik heb graag dat deze jurylid goed is in grammatica en spelling.


    Deelnemerslijst.
    Jury:
    Aldea > Gail
    Heimdall > Dominique

    Deelnemers:
    1. involved > Elly
    Opdracht 1: 9,8
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: Uitstel

    2.Illwill > Femke > Examens van 4 t/m 20 juni
    Opdracht1: 8,9
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: Ingeleverd

    3. Quies > Sophie > Examens van 2 t/m 19 juni
    Opdracht 1: 8,25
    Opdracht 2: Ingeleverd
    Opdracht 3: Ingeleverd

    4. Rhyme > Danique
    Opdracht 1: 8,5
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: Ingeleverd

    5. Maka > Eva
    Opdracht 1: 8,25
    Opdracht 2: Ingeleverd
    Opdracht 3: Ingeleverd

    6. xemx > Loeka
    Opdracht 1: 9,15
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: Uitstel

    7. Macabre > Michelle
    Opdracht 1: 9,5
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: Ingeleverd

    8. Lizor > Lisa
    Opdracht 1: 8,75
    Opdracht 2: Ingeleverd
    Opdracht 3: Ingeleverd

    9. Junns > Maaike
    Opdracht 1: 9,9
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: niet ingeleverd

    10. xxmufasaxx
    Opdracht 1: 10
    Opdracht 2: Ingeleverd
    Opdracht 3: Ingeleverd

    11. xLenox > Lenox > Dyslectisch
    Opdracht 1: 9,35
    Opdracht 2: Ingeleverd
    Opdracht 3: Ingeleverd

    12. Divinus > Maureen
    Opdracht 1:8,95
    Opdracht 2: Ingeleverd
    Opdracht 3: Ingeleverd

    13. Dinozzo > Yolanda
    Opdracht 1: 9,0
    Opdracht2: Joker
    Opdracht 3: Uitstel

    14. svarog > Quincy
    Opdracht 1: 8,05
    Opdracht 2: Ingeleverd
    Opdracht 3: Ingeleverd

    15. Mutiny > Joyce
    Opdracht 1: 9,75
    Opdracht 2: Ingeleverd
    Opdracht 3: Ingeleverd


    Wat je allemaal kunt verwachten:
    ~ Gedichten ~ Stand Alones ~ Covers ~ Foto's maken ~ Tekenen ~ Knutselen ~ Quizzen ~
    ~ Hunger Games ~ Liefde/Broken Hearts ~ Angst ~ Natuur ~ Fame ~ Technology ~ Memories ~ Bloed ~ Fashion ~ Childhood ~ Horror ~

    Gelieve:
    ~ Aan te melden als je dyslexie hebt.
    ~ Geen camera hebt.

    Regels.
    ~ Als eerst gelden hier dus ook de huisregels van Quizlet. Wie deze overtreedt, ligt er meteen buiten. Zonder pardon.
    ~ Als je je inschrijft, wil ik graag dat je de HELE wedstrijd mee gaat doen.
    ~ Je opdracht dien je in een PRIVÉ BERICHT naar beide juryleden te sturen: Aldea + Fawkes
    ~Je levert in via een link die naar een stand alone gaat. Je hoeft dus geen storie apart aan te maken voor deze wedstrijd.
    ~ We kraken niemands werk af.
    ~ Hou je aan de opgegeven opdracht en thema.
    ~ Als je bijvoorbeeld een foto gaan inzenden, moet het gemaakt zijn TIJDENS deze wedstrijd.
    ~ Download en plagiaat is natuurlijk verboden. Wie hieraan doet, ligt er automatisch buiten.
    ~ Naamsveranderingen gelieve meteen door te geven in het topic.
    ~ Niemand valt af, ik werk met een puntensysteem. Voor meer informatie hierover, kijk naar het punteninstelling.
    ~ Er kunnen minimum 10 en maximaal 25 mensen deelnemen.
    ~ Er zullen in totaal 6 rondes zijn
    ~ Ik ga proberen binnen 5 dagen na te kijken, zodat mensen van hun fouten kunnen leren.
    ~ Je mag GEEN hulp vragen aan bèta-readers, als ik een schrijfwerk opgeeft.
    ~ Iedereen krijgt maar een joker.

    Punteninstelling.
    Bij elk ronde kunnen jullie maximaal 100 punten scoren die we bij het einde door 10 zullen delen om bij je cijfer te komen. Bij de beoordeling let ik telkens op andere punten.

    ~Als jullie bijvoorbeeld een schrijfopdracht krijgen, dan ga ik letten op: Creativiteit (20), Originaliteit (20), Verhaal (30), Grammatica (25), Op tijd inleveren (5).
    ~ Als jullie bijvoorbeeld een foto-opdracht krijgen, dan ga ik letten op: Creativiteit (30), Hoe mooi het eruitziet (30), Uitvoering van de opdracht (30), Op tijd inleveren (10)
    ~ Bij een quizopdracht ga ik letten op: Uitvoering van de opdracht (30!) , Creativiteit (20), Originaliteit (15), Grammatica (25), Op tijd inleveren (10)

    Joker.
    Als je een joker heb ingezet, dan heb je vanzelfsprekend 500 punten ipv 600. Daarom halen we bij het einde een opdracht af van de mensen die geen joker hebben ingezet. We gaan vanzelfsprekend de opdracht eruithalen waarbij de deelnemer in kwestie het laagste heeft gescoord.
    Dus als je bijvoorbeeld deze punten heb gehaalt: 6,7 + 7,4 + 3,8 + 4,5 + 8,0 + 6,2. Dan halen we bij het einde de 3,8 weg.

    Uitstel & te laat inleveren.
    Ik zit momenteel op College en snap ik dat school altijd voor gaat en dat je hierdoor tijdtekort kan hebben. Daarom geef ik genoeg tijd om een opdracht in te leveren. Per opdracht zullen jullie ongeveer 10 dagen de tijd krijgen om een werk in te leveren. Als jullie merken dat het niet genoeg is, mag je tot en met een dag vÓÓr de deadline om drie dagen uitstel vragen. Elke dag dat je ná de dealine van het uitstel te laat inlevert, zal ik een punt aftrekken. Ook als je een minuut na de deadline inlevert, haal ik een punt eraf. Als je een goed excuus hebt, wil ik best door de vingers kijken.
    Deadline is altijd om 23.59 u.

    Prijzen.
    Ik geef om de eer, creativiteit en het plezier van deze wedstrijd. Maar de winnaar krijgt 20 credits cadeau en mijn eeuwige bewondering. Het tweede en derde prijs wordt één keer gratis spotlight .Ik zal jammer genoeg geen troostprijzen kunnenweggeven. Zo rijk ben ik ook weer niet xp. Jurylid krijgt ook geen credits cadeau.

    Inschrijvingen.
    Er kunnen minimaal 10 mensen deelnemen en maximaal 25 deelnemers. Ik zoek ook een extra jurylid. Let wel op dat ik niet de eerste de beste neemt die zich voor deze werk opgeeft.Hierbij speelt geen rol of je al eerder een jurylid was geweest of niet. Aan alle deelnemers: Mag ik ook jullie echte namen weten? Het is wat netter om jullie aan jullie namen te noemen in plaat van usernaam. (


    Opdracht 1.
    Beste deelnemers,
    Bij deze opdracht is het thema “Natuur”.
    Ik ga bij deze opdracht niet te specifiek zijn over wat jullie mogen doen. Jullie mogen doen wat jullie hart wenst. Het is mogelijk om bijvoorbeeld een tekening te maken, of een foto van de natuur te maken. Let er wel op dat de moeite die je in je werkje stopt, beloond wordt.

    De natuur wordt onderverdeeld in drie delen: Land dieren en water. Laat hieronder in een reactie weten wat je kiest. Je bent er niet aan verbonden, mocht je later nog toch graag willen veranderen omdat het beter past, dan kan dit gewoon.
    Voor deze opdracht hebben jullie er tien dagen de tijd voor. Succes! *O*

    Deadline: Donderdag 1 mei 2014 om 23.59u
    Uitstel vragen tot: Woensdag 30 april 2014 om 23.59u
    Deadline Uitstel: Zondag 4 mei om 23.59u


    Land: Foraoise , Dusky, Quies, Kida, Junns, 01, 1iemand, xxmufasaxx
    Dieren: Occult, McBride, Curuxa, xLenox,OneWaylove, Yoko, piaffe, YingYangSwan, Mutiny, Sitara
    Water: Svarog, Lizor, involved , Rhyme

    Opdracht 2.



    Disney gaat niet alleen over de ware vinden. Het leert je ook wat over het echte leven daarbuiten.
    Zoals Simba, die de kwaadaardige Scar gaat geloven dat het zijn schuld is dat Mufasa dood is.
    Zoals Sneeuwwitje en Assepoester, die alles verliezen aan hun gemene stiefmoeders.
    Klinkt het ergens bekend in je oren? Hoe vaak hoor je zoiets niet in het dagelijkse leven?
    Het leven is hard, ja. Maar op het einde maakt liefde alles beter. Of toch niet?
    Herschrijf het door jou gekozen sprookje met jezelf in de hoofdrol en leef de nachtmerrie of droom van jouw gekozen Disney prins of prinses!

    Hieronder vinden jullie 26, -voor jullie- nog onbekende Disneyfilms. Het is de bedoeling dat jullie één letter kiezen uit het alfabet. Hieraan zit een Disneyfilm gekoppeld waar jij je SA over moet gaan schrijven. Omdat er nog maar 20 deelnemers zijn en 26 letters, zullen er 6 overblijven. Je mag maximaal 1 keer van letter(en film) veranderen of ruilen met een andere deelnemer, alleen als de andere deelnemer het er ook mee eens is!

    A. Roodkapje
    B. Doornroosje xxMufasaxx
    C. Assepoester Macabre
    D. Bambi
    E. Leeuwenkoning
    F. Pinokkio
    G. De gelaarsde kat
    H. Alice in Wonderland
    I. Peter Pan Svarog
    J. Dombo Mutiny
    K. 101 Dalmatiërs
    L. Jungle book Yoko
    M. Robin Hood Rhyme
    N. Mary Poppins Junns
    O. De kleine zeemeermin Mutiny
    P. Sneeuwwitje Foraoise
    Q. Aladdin Quies
    R.Pocahontas
    S. Tarzan xLenox
    T. Lilo&Stitch
    U. Belle en het Beest Floreale
    V. Frozen
    W. Rapunzel Kida
    X. De prinses en de kikker
    Y. Mulan OneWayllove
    Z. Brave Lizor


    Je maakt je keuze als een reactie in de story, dus NIET op het forum. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt, dus let goed op dat je geen letter kiest die al bezet is. Zodra je je letter opgeeft, verschijnt hier de Disneyfilm met daarachter jouw username. Denk goed na over de letter.

    Toelichting van de opdracht:
    Het is de bedoeling dat je van jezelf een personage maakt. Bijvoorbeeld: Je hebt een nummer gekozen en daaruit is Mulan voortgekomen. Dan schrap je de hele Mulan persoon en zet je jezelf daarin. Dan is de vraag wat je gaat doen. Zou je je ook verkleden en het leger in gaan? Of zeg je 'pap, ga jij maar lekker, ik word een geisha. '? En hoe reageren de andere personages erop uit de film? Je moet er dus wel op letten dat je iets uitschrijft en de andere karakters, één of meerdere, dat is helemaal aan jullie, wel in je verhaal voorkomen! Dus in het geval van Mulan zou je kunnen kiezen voor Mushu, of de soldaten etc. etc.


    Minimaal aantal woorden: 500
    Maximaal aantal woorden: 1500

    Je schrijft de opdracht volledig in het Nederlands.
    Songteksten zijn niet toegestaan, ook geen stukjes. Quotes mogen alleen in de inleiding. Het gaat om jouw verhaal, niet om teksten die al geschreven zijn

    Voor deze opdracht krijgen jullie 11 dagen de tijd

    Opgelet!! Dit is een drukke periode voor vele deelnemers. School eist nu eenmaal veel aandacht en daar houden Fawkes en ik graag rekening mee. We hebben zo'n vermoeden dat tien dagen niet genoeg is om een werk af te krijgen. Hierdoor geven we twee dagen extra om opdracht twee af te krijgen.

    De nieuwe deadlines zijn:
    Deadline van 25 mei is nu 27 mei.
    Uitstel vragen kan nu tot 26 mei
    En de deadline van uitstel is nu op 30 mei ipv 28 mei.


    Heel veel succes!


    Opdracht 3.
    Sometimes things are really hairy
    Sneaking up when you are wary
    Big old eye all red and glary
    Creatures in the dark are scary
    Shh

    Beneath the bed ghosts are ooky
    Skeleton's bones are kooky
    Your teddy bear's name is Pooky
    Late at night he gets spooky
    BOO!

    Dippity dee
    It's only me
    Boopity boo
    I scared you
    Flick on the light there's nothing there
    Everything vanished in the air


    Gail: Herkennen jullie het lied? Zo niet, dan stel ik jullie allemaal even voor aan Lazytown. Lazytown gaat over een klein stadje met allemaal poppetjes die de kinderen moeten voorstellen die allemaal ontzettend lui zijn totdat Stephanie, die trouwens wel een mens is bij haar oom komt logeren en hun allerlei leuke activiteiten leert dat je buiten kan doen. Laytown is gewoonweg een mooie opsomming van mijn kindertijd. Weten jullie je kindertijd nog? Ik kan de mijne nog altijd goed herinneren. Sommigen momenten omdat ze het gewoon waard zijn om te herinneren en anderen omdat mensen je erover blijven vertellen. Je weet wel: zo van die momenten dat je niet zeker bent dat je het herinnerd omdat je het herinnerd of omdat mensen erop bleven aandringen.
    Mijn kindertijd was vol plezier, eindeloos spelen, smeken om tripjes naar de snoepwinkel en -natuurlijk- televisie! In de vakantie kon je me aan de buis geplakt zien zitten. Barney, Lazytown, Backyardigans en Dragon Tales doen me glimlachen omdat het me laat denken aan de heerlijke tijd waar ik me om niks zorgen hoefde te maken. Oke, op huiswerk op na dan, maar toch.

    Dominique: Mijn kindertijd heeft er iets anders uitgezien omdat ik al een stukje ouder ben dan de rest. Als ik terug denk aan de series die ik vroeger als klein meisje keek, kom ik toch uit bij oa. de smurfen, Dommel, de snorkels, rescue rangers, dark wing Duck en zoveel andere series waarvan ik tegenwoordig denk 'goh, dat ik daarnaar heb gekeken.' Toen ik tien was, was ik ook echt verslaafd aan pokémon. De eerste afleveringen ken ik nog steeds uit mijn hoofd, en irritant genoeg de bijbehorende deuntjes ook, maar dat was ook het keerpunt van mijn rustige en onbezorgde leventje als kind. Toen ik op 13 mei 2000 naar de allereerste pokémonfilm in de bioscoop ging, maakte ik ook de vuurwerkramp mee. Mijn beste vriendin en vier van haar familieleden (opa, oma, tante en broertje) zijn daarbij om het leven gekomen. Vanaf dat moment werd het voor mij een stuk serieuzer. De tijden van buitenspelen eindigden langzaam, en ik sloot me meer op in mijn kamer waar ik eigenlijk niet veel deed. Uiteindelijk heeft het er voor mij toe geleidt dat ik stopte met mijn leven te leven zoals het hoorde.

    Ondanks de zwarte pagina's in het boek van mijn leven, zal mijn moodboard toch bontgekleurd zijn met foto's van klassentripjes, vrienden en vriendinnen, stripboeken die ik altijd las, gewone boeken, en een hele hoop films, series en muziek(denk bij mijn kleine 'ik' toch maar wel aan the spice girls en the backstreet boys).

    Maar wat is jullie kindertijd? Dat willen wij dus graag weten!


    De opdracht.
    Maar wat is de opdracht nu precies?
    We hebben graag dat jullie een moodboard gaan maken over jullie kindertijd.

    Moet het perse kindertijd zijn?
    Nee, een leuke herinnering is ook goed. Maar de voorkeur gaat wel naar jouw kindertijd uit.

    Wat is een moodboard?
    Een moodboard is een visualisatie van een concept, idee, gedachte of gevoel. Het is simpel, maar de afwerking kan echt leuk en mooi gedaan worden.

    Ik heb het geld er niet voor. Wat nu?
    Het is echt niet de bedoeling dat je geld gaat uitgeven aan deze wedstrijd! Kijk even rond het huis. Voor een moodboard kun je het zo gek niet bedenken of je kan het gebruiken. Denk aan gekleurde papiertjes, potloden en stiften, foto's van jezelf, vrienden of huisdieren tot aan foto's uit magazines die je vroeger leuk vond. Speelde je vroeger veel buiten? Maak eens een foto van de schommel waar je op zat, of de boom waar je in klom. Pluk een beetje gras en neem een handje zand uit de zandbak mee en plaats dat op je board. Had je een favoriete bloem? Of maakte je vroeger van die trapjes van papier of kettingen van geverfde pasta? Leg ze erbij! Snoepjes, chips of fruit waar je gek op was? Of een hagelslag verslaving? Laat ons zien wie je vroeger was of waarom je voor die tijd hebt gekozen. Officieel is een moodboard gemaakt van karton en staat deze gepresenteerd. We begrijpen het echter wel dat je foto's misschien nog wil bewaren voor later(tenzij je zo'n mooi moodboard maakt en er enthousiast over bent waardoor je deze in je kamer gaat hangen), dus onze suggestie is gewoon om een paar A4 vellen te nemen en deze aan elkaar te plakken, zo kun je de vellen ook gewoon op tafel laten liggen en hoef je in principe niets te plakken en kun je alles neerleggen of zetten. Op die manier kun je zelf bepalen hoe groot je moodboard wordt. Gebruik dus wat je in huis hebt! Als je echt geen alternatief hebt, dan kan je ook iets bewerken op de computer zodat je een soortgelijk concept krijgt als een moodboard, maar dan digitaal.

    Ik barst van de inspiratie. Mag je meerdere inzendingen insturen?
    Deze keer mag het wel! We zullen het leuk vinden om meerdere moodboards te zien. Ze kosten wel wat tijd om te maken, maar als je besluit om een moodboard te maken over de periode toen je bijv. 5 was, en er ook één wil maken van de periode toen je 8,10,12 of 15 was(we noemen maar iets) dan kun je deze beide insturen. Let er echter wel op dat als je er meerdere instuurt, dat ze ook van dezelfde kwaliteit zijn. Het zou jammer zijn als je de eerste prachtig maakt, en er later nog één inlevert die toch niet zo mooi is omdat je in tijdnood kwam.Alles wat je inlevert wordt dus beoordeeld! Je krijgt echter wel gewoon één cijfer!


    Deadline: 19 juni 2014 om 23.59u.
    Uitstel vragen tot: 18 juni 2014 om 23.59 u.
    Deadline uitstel: 23 juni 2014 0m 23.59u.

    [/center]

    [ bericht aangepast op 26 juni 2014 - 21:58 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 30 juni 2014 - 17:06 ]


    -

    Gaat dit nog verder?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Beste deelnemers,

    Het spijt me heel erg voor het inactiviteit. Ik ga deze wedstrijd niet stoppen, want daar ben ik ondanks alle drukte, te enthousiast voor. Ik was van plan om 9 of 10 july de vierde opdracht online te zetten voordat ik weg ging, maar dat lukte me niet. Ik ga mijn best doen om de vierde opdracht vandaag nog online te zetten. Ik ben nog lang niet klaar met de beoordelingen van de tweede opdracht. En ik vermoed dat die nog lang zal duren. Hierdoor ga ik een beetje abnormaal te werk. ik zal eerst de beoordelingen van de derde opdracht online gooien. Jullie kunnen mijn beoordelingen van opdracht 3 rond vrijdag, uiterlijk zaterdag 's avonds/vroege uren van zondag verwachten. Dominique heeft het momenteel ook heel erg druk. Ze heeft het zelfs drukker dan mij, Ik vraag jullie voor extra geduld voor haar drukke schema.


    -

    Op mijn vakantie zal ik echt niks kunnen doen, omdat het twee kampen zijn waar een dag tussen zit (waarop ik dus echt moet uitrusten). Ten eerste ga ik er vanuit dat mobieltjes daar niet mogen, en sowieso zorgen ze er wel voor dat dat kamp volgepland wordt. En uiteindelijk heb ik toch niet echt zin om me met wedstrijden bezig te houden ;')

    Ik weet niet of hier mee gerekend kan worden of niet. Als dat niet zo is, doe dan maar gewoon 0 punten of iets dergelijks voor de opdracht. Uiteindelijk doe ik het toch omdat ik het leuk vind, en niet voor de punten.
    Om niet terug de hoeven kijken: Ik ben weg van 25 juli t/m 9 aug.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Kings schreef:
    Beste deelnemers,

    Het spijt me heel erg voor het inactiviteit. Ik ga deze wedstrijd niet stoppen, want daar ben ik ondanks alle drukte, te enthousiast voor. Ik was van plan om 9 of 10 july de vierde opdracht online te zetten voordat ik weg ging, maar dat lukte me niet. Ik ga mijn best doen om de vierde opdracht vandaag nog online te zetten. Ik ben nog lang niet klaar met de beoordelingen van de tweede opdracht. En ik vermoed dat die nog lang zal duren. Hierdoor ga ik een beetje abnormaal te werk. ik zal eerst de beoordelingen van de derde opdracht online gooien. Jullie kunnen mijn beoordelingen van opdracht 3 rond vrijdag, uiterlijk zaterdag 's avonds/vroege uren van zondag verwachten. Dominique heeft het momenteel ook heel erg druk. Ze heeft het zelfs drukker dan mij, Ik vraag jullie voor extra geduld voor haar drukke schema.

    Ik heb op zich wel geduld, want ik snap dat jullie het druk hebben, maar het duurt ondertussen al zo lang dat dat geduld een beetje op begint te raken. Gaat dit echt nog verder of wordt de opdracht gewoon de hele tijd uitgesteld totdat de tijdslimiet van de wedstrijd voorbij is? O.o


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kings schreef:
    Beste deelnemers,

    Het spijt me heel erg voor het inactiviteit. Ik ga deze wedstrijd niet stoppen, want daar ben ik ondanks alle drukte, te enthousiast voor. Ik was van plan om 9 of 10 july de vierde opdracht online te zetten voordat ik weg ging, maar dat lukte me niet. Ik ga mijn best doen om de vierde opdracht vandaag nog online te zetten. Ik ben nog lang niet klaar met de beoordelingen van de tweede opdracht. En ik vermoed dat die nog lang zal duren. Hierdoor ga ik een beetje abnormaal te werk. ik zal eerst de beoordelingen van de derde opdracht online gooien. Jullie kunnen mijn beoordelingen van opdracht 3 rond vrijdag, uiterlijk zaterdag 's avonds/vroege uren van zondag verwachten. Dominique heeft het momenteel ook heel erg druk. Ze heeft het zelfs drukker dan mij, Ik vraag jullie voor extra geduld voor haar drukke schema.

    Vlogens mij, als je op dat moment aanstaande vr/za/zo bedoelde, is de tijd nu wel een beetje verder...
    Mijn geduld gaat nu ook wel weg...


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Beste deelnemers,

    Ik wou dit berichtje gisteren al online zetten. Maar goed. Zoals jullie al kunnen hebben verwacht, ga ik het wedstrijd stopzetten. Ik weet dat jullie daar niet zo blij mee zijn. Jullie hebben anders wel moeite in de opdrachten gestoken! Het zal oneerlijk zijn om nu op z'n minst geen beoordeling te krijgen. En die gaan jullie heus wel krijgen. Alleen heb ik geen tijd om nog meer opdrachten te gaan beoordelen. Vandaar dat ik het wedstrijd stop zet.

    Ik ben echt waar blij met iedereen die enthousiast meedeed! Ik kan jullie helaas geen credits cadeau geven. Zo freaking rijk aan credits ben ik nou ook niet xp.


    -