• Jullie hebben het misschien wel gezien op het internet, in reclames of in het jeugdjournaal, maar tegenwoordig is het helemaal in om met elastiekjes armbandjes te maken. Dat denk ik althans, omdat die dingen hier bij ons erg snel verkocht worden en ik niet de kleuren kon kopen die ik wilde kopen :o
    Eerder heb ik al een minion gemaakt en vandaag heb ik een andere armband gemaakt, de quadrafish.


    De kwaliteit is niet geweldig, maar ik ben trots op mezelf :Y) Normaal ben ik niet zo goed met mijn handen :3

    Hecuba schreef:
    Ik probeer het eerst wel zo en anders vraag ik aan pap of ie er een voor me kan maken. Zag t laatst bij een oppaskindje: een plank met spijkers werkt net zo goed


    Klopt. Vrienden van ons hebben ook een zelfgemaakte loom. Alleen als je dan iets wil doen dat alleen op een verstelbare loom kan, heb je wel een probleempje.

    Jaa dat is waar haha, maar idk of ik er veel mee ga doen dus een echte kopen kan altijd nog


    Spinning around, I'm weightless.

    Hecuba schreef:
    Jaa dat is waar haha, maar idk of ik er veel mee ga doen dus een echte kopen kan altijd nog


    Klopt (: Laat je het even weten als je een keuze hebt gemaakt? Ben wel nieuwsgierig naar welke loom je uiteindelijk gaat kopen of laat maken :3

    Zal ik doen! Maandag ga ik naar de stad denk ik, en anders dinsdag en dan laat ik t weten c:


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik vond de echte loom (die een vriendin van mij heeft) trouwens echt bagger werken als je hem met die neppe van mij vergelijkt. + die haaknaald die je erbij krijgt.... zo irritant haha. Niet dat je bij die neppe een goede haaknaald krijgt hoor... maar ik gebruik de haaknaald die bij de Loopsy Loom elastiekjes van de Bart Smit zit (een witte met een dopje, harstikke fijn) In dat zakje elastiekjes zitten trouwens ook Q-clips maar van de elastiekjes zelf moet je niet al te veel verwachten (veel te groot en dik, onhandig) maar de zakjes zijn 1 euro en dat vind ik die haaknaalden en Q-clips wel waard.
    Voor sterkere projectjes gebruik ik wel een ijzeren haaknaald met een grootte van 3 (had geen kleinere, oeps)

    Op het bord van de Xenos staan trouwens geen pijltjes, maar die gebruik je ook eigenlijk nooit.

    En het ligt niet aan je bord of je elastiekjes snel knappen, maar aan je elastiekjes. Met de elastiekjes van de BS Budgetstore had ik continue last van knappende elastiekjes, maar met de elastiekjes van Joy! Crafts (Band It!) heb ik daar totaal geen last van. En ze zijn nog eens goedkoper ook, als je het vergelijkt met Euroland scheelt het 1 euro en 5 cent, met de Budgetstore 5 cent (als je per 600 stuks koopt) Lijkt niet heel veel, maar na een tijdje heb je dat geld er allang uitgespaard en kun je een extra zakje goede kwaliteit elastiekjes halen ipv een zakje minder slechte kwaliteit elastiekjes hebben.


    Ik zal morgen proberen een foto van al mijn creaties te posten (behalve mijn armbandjes want die zijn niet interessant genoeg en de dingen die ik heb weggegeven staan er of course ook niet op)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dus de haaknaald haal ik bij de Bart Smit, thanks!
    Oh wat een verrader ben ik, ik werk net bij de Intertoys hahahhahaha


    Spinning around, I'm weightless.

    Vinception schreef:
    Ik vond de echte loom (die een vriendin van mij heeft) trouwens echt bagger werken als je hem met die neppe van mij vergelijkt. + die haaknaald die je erbij krijgt.... zo irritant haha. Niet dat je bij die neppe een goede haaknaald krijgt hoor... maar ik gebruik de haaknaald die bij de Loopsy Loom elastiekjes van de Bart Smit zit (een witte met een dopje, harstikke fijn) In dat zakje elastiekjes zitten trouwens ook Q-clips maar van de elastiekjes zelf moet je niet al te veel verwachten (veel te groot en dik, onhandig) maar de zakjes zijn 1 euro en dat vind ik die haaknaalden en Q-clips wel waard.
    Voor sterkere projectjes gebruik ik wel een ijzeren haaknaald met een grootte van 3 (had geen kleinere, oeps)

    Op het bord van de Xenos staan trouwens geen pijltjes, maar die gebruik je ook eigenlijk nooit.

    En het ligt niet aan je bord of je elastiekjes snel knappen, maar aan je elastiekjes. Met de elastiekjes van de BS Budgetstore had ik continue last van knappende elastiekjes, maar met de elastiekjes van Joy! Crafts (Band It!) heb ik daar totaal geen last van. En ze zijn nog eens goedkoper ook, als je het vergelijkt met Euroland scheelt het 1 euro en 5 cent, met de Budgetstore 5 cent (als je per 600 stuks koopt) Lijkt niet heel veel, maar na een tijdje heb je dat geld er allang uitgespaard en kun je een extra zakje goede kwaliteit elastiekjes halen ipv een zakje minder slechte kwaliteit elastiekjes hebben.


    Ik zal morgen proberen een foto van al mijn creaties te posten (behalve mijn armbandjes want die zijn niet interessant genoeg en de dingen die ik heb weggegeven staan er of course ook niet op)

    Ik wil even zeggen dat het in sommige gevallen wel uit maakt. Wij hebben er 1 die gewoon scherpe randjes heeft en de elastiekjes daardoor kapot maakt.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Vinception schreef:
    Ik vond de echte loom (die een vriendin van mij heeft) trouwens echt bagger werken als je hem met die neppe van mij vergelijkt. + die haaknaald die je erbij krijgt.... zo irritant haha. Niet dat je bij die neppe een goede haaknaald krijgt hoor... maar ik gebruik de haaknaald die bij de Loopsy Loom elastiekjes van de Bart Smit zit (een witte met een dopje, harstikke fijn) In dat zakje elastiekjes zitten trouwens ook Q-clips maar van de elastiekjes zelf moet je niet al te veel verwachten (veel te groot en dik, onhandig) maar de zakjes zijn 1 euro en dat vind ik die haaknaalden en Q-clips wel waard.
    Voor sterkere projectjes gebruik ik wel een ijzeren haaknaald met een grootte van 3 (had geen kleinere, oeps)

    Op het bord van de Xenos staan trouwens geen pijltjes, maar die gebruik je ook eigenlijk nooit.

    En het ligt niet aan je bord of je elastiekjes snel knappen, maar aan je elastiekjes. Met de elastiekjes van de BS Budgetstore had ik continue last van knappende elastiekjes, maar met de elastiekjes van Joy! Crafts (Band It!) heb ik daar totaal geen last van. En ze zijn nog eens goedkoper ook, als je het vergelijkt met Euroland scheelt het 1 euro en 5 cent, met de Budgetstore 5 cent (als je per 600 stuks koopt) Lijkt niet heel veel, maar na een tijdje heb je dat geld er allang uitgespaard en kun je een extra zakje goede kwaliteit elastiekjes halen ipv een zakje minder slechte kwaliteit elastiekjes hebben.


    Ik zal morgen proberen een foto van al mijn creaties te posten (behalve mijn armbandjes want die zijn niet interessant genoeg en de dingen die ik heb weggegeven staan er of course ook niet op)


    Het hangt dus ook gewoon van persoonlijke voorkeur af. Want jij zegt dat de echte loom bagger is, maar ik ben het daar dan weer totaal mee oneens xd Ik heb laatst op een neppebloom gewerkt en die had kleinere pinnen. Ik ergerde me er kapot aan want ik kon niet makkelijk allemaal elastiekjes op een pin zetten. Wat de haaknaald betreft, ik vind de echte naakhaald ook niet slecht. Hij is juist erg stevig en bij mij is ie nog nooit afgebroken of iets dergelijks.

    Ik heb tot nu toe nooitbproblemen gehad met een soort elastiekjea. Wij kopen gewoon elke soort en soms knapt er wel eens eentje. Maar het is bij ons niet zo dat als we van een bepaald merk kopen, het ene na het andere elastiekje knapt.



    Hier een foto van (bijna alle) creaties die ik heb gemaakt :D die blauwe konijnenarmband heb ik op mn zusjes loom gemaakt trouwens. Ook de haaknaald (die van Loopsy Loop bij de Bart Smit) staat erop (wit staafje met dop)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vinception schreef:



    Hier een foto van (bijna alle) creaties die ik heb gemaakt :D die blauwe konijnenarmband heb ik op mn zusjes loom gemaakt trouwens. Ook de haaknaald (die van Loopsy Loop bij de Bart Smit) staat erop (wit staafje met dop)


    Jij bent echt goed! ik kan alleen de normale vissengraat armbandjes maken met twee vorken of twee vingers.. Haha. Oh, en dit.


    Some people are art and do art at the same time

    Mn moeder kreeg net de Zeeman nieuwsbrief. Daar verkopen ze nu 300 elastiekjes voor 0,80.



    Trouwens, de kwaliteit van de elastiekjes maakt niet zoveel uit, maar ze kunnen sneller knappen (hoeft niet) en na een lange tijd gaan ze inscheuren enzovoort. Daarom koop ikzelf liever elastiekjes van goeie kwaliteit haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly



    Hier ben ik vandaag zoet mee geweest :Y)

    En ik heb net nog bij de officiele loombandsite bandjes en een extra loom + opbergdoos besteld, omdat zowel mijn zus als ik opnieuw moesten beginnen wegens bagger bandjes.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik heb laatst een ijsje gemaakt en een hondje. Maar het hondje is lelijk dus ik ga hem uit elkaar halen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kawena schreef:



    Hier ben ik vandaag zoet mee geweest :Y)

    En ik heb net nog bij de officiele loombandsite bandjes en een extra loom + opbergdoos besteld, omdat zowel mijn zus als ik opnieuw moesten beginnen wegens bagger bandjes.


    Deze ga ik ook echt een proberen als ik de kleur zwart heb!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Please_Charon schreef:
    (...)

    Deze ga ik ook echt een proberen als ik de kleur zwart heb!


    Ja, en zie maar dat je voldoende hebt, want ik heb net moeten bijbestellen :'D nooit gedacht dat er zoveel zwart inkroop.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.