• Een 12-jarige meisje is in de buurt van de Amerikaanse stad Milwaukee 19 keer gestoken door twee vriendinnetjes. Het zwaargewonde meisje werd daarna door haar leeftijdsgenootjes aan haar lot overgelaten in het park.

    De drie klasgenoten hadden vrijdagavond een slaapfeestje bij één van de meisjes thuis. Geïnspireerd door horrorverhalen over de dood die ze hadden gelezen op internet, lokten de twee meisjes het slachtoffer mee naar een bebost gebied waar ze verstoppertje zouden gaan spelen. Daar staken ze haar meerdere keren neer met een groot keukenmes, aldus Amerikaanse media.

    Het zwaargewonde meisje wist op eigen kracht uit de bosjes te kruipen en werd zaterdag langs de weg gevonden door een fietser. Kort daarna werden de daders opgepakt. Ze zijn aangeklaagd voor moord en worden berecht als volwassenen. Er hangt hen een celstraf van 60 jaar boven het hoofd. Het slachtoffer ligt in het ziekenhuis, maar is niet in levensgevaar.

    Verschillende moordplannnen
    De daders hadden de steekpartij al in februari gepland en hadden meerdere moordscenario's bedacht. In eerste instantie wilden ze duct tape over de mond van hun klasgenoot plakken terwijl ze sliep en haar in haar nek steken. De meiden voorzagen echter een bloedige chaos en besloten toen dat ze haar beter in de badkamer konden vermoorden, omdat dat makkelijker schoon te maken was. Uiteindelijk namen ze haar mee naar het park.



    Bron

    Da fuck is wrong with people? Vraag me af wat de reden was om dit te doen.


    Take me to wonderland

    Armastus schreef:
    (...)

    Serieus? Om fucking SLENDERMAN. Ik ken genoeg mensen die het spelen maar die hebben nog nooit moordneigingen gehad. :')


    Dat laatste kan je nooit weten. Mensen zijn heel goed in dingen verbergen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ze worden volgens het volwassen rechtspraak berecht. Ik kan niet meer zeggen dan dat ik het daar helemaal mee eens ben. Zulke daden vragen om straffen die er bij horen. Als kinderen tot zo iets in staat zijn, dan moeten ze ook de gevolgen daarvan dragen. Dit is niet goed te praten.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2014 - 18:25 ]


    Hamartia

    Sciuto schreef:
    (...)

    Dat laatste kan je nooit weten. Mensen zijn heel goed in dingen verbergen.

    Als een normaal functionerend persoon zou je geen moordneigingen moeten krijgen van dat spel.


    Take me to wonderland

    Ziekelijk.


    Tijd voor koffie.

    Ik snap het niet, hoe kunnen ze berecht worden als volwassenen? Niet dat ik goedkeur wat ze gedaan hebben, natuurlijk niet, maar is het systeem in Amerika anders dat ze daar niet voor een jeugdrechtbank moeten komen?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tuala schreef:
    Ik snap het niet, hoe kunnen ze berecht worden als volwassenen? Niet dat ik goedkeur wat ze gedaan hebben, natuurlijk niet, maar is het systeem in Amerika anders dat ze daar niet voor een jeugdrechtbank moeten komen?

    Gaat volgens mij wel, maar als je daden te erg zijn kan je als volwassene worden berecht. In België kun je in uitzonderlijke gevallen als minderjarige ook als meerderjarige worden berecht, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde zoals in Amerika.


    Take me to wonderland

    Sciuto schreef:
    (...)

    Dat laatste kan je nooit weten. Mensen zijn heel goed in dingen verbergen.


    Dat wel. Dan breng ik hem anders. Ik heb nog nooit mensen gehoord die door slenderman dachten. Weet ik veel wat ze niet tegen me vertelden ;p


    wat was dit ookalweer

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Gaat volgens mij wel, maar als je daden te erg zijn kan je als volwassene worden berecht. In België kun je in uitzonderlijke gevallen als minderjarige ook als meerderjarige worden berecht, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde zoals in Amerika.


    Bij ons kan dat pas vanaf 16, en in principe alleen als iemand al vaker iets verkeerd heeft gedaan en de 'standaard opvoedende middelen' van de jeugdrechtbank allemaal al uitgeput zijn


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Op 12 keek ik naar Cartoon Networks en Nickelodeon. En het meest angsaanjagende dat ik had gezien was een grote Basilisk die plots opdook...


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Heel erg treurig dit. Ik ga maar eens als Slenderman naar die gevangenis toe. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ziek... De wereld is echt verpest.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.