• Toen Epialthes en Ardaneus de magische ketting in elkaar zetten, stegen veel tovenaars, heksen, dreuzels en elven op. Ze werden meegevoerd naar de epische wereld Askroth, het voormalige thuis van de Askrothidae. Draken terroriseren deze wereld en de voormalige beschaving is grotendeels uitgeroeid.
    Ze gaan de wereld verkennen, ontdekken wat er met iedereen gebeurd is en een nieuw bestaan opbouwen.

    Het rollentopic
    Topic 1
    Nieuwe topic!
    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.


    Personages:


    Ablaze Zealous Vivacious - 16 [Alicia]
    Adrienne Gates - 16 [Natas]
    Aenea van Zwaarden - [Natas]
    Alaine Dylis Sneep - 14 [Jeffrey]
    Alassëa - 17 [Jeffrey]
    Alice Potter - 16 [Marjanne]
    Ardaneus - oud [Jeffrey]
    Brian - 17 [Natas]
    Claire Sneep - 16 [Rosanne]
    Daisy Sneep - 16 [Jeffrey]
    Damien Le Roy – 17 [Alicia]
    Daniel Potter - 16 [Marjanne]
    Emmy Sneep - 16 [Rosanne]
    Epialthes - oud [Natas]
    Eva van Eden - oud [Maartje]
    Gaara - 18 [Natas]
    Hermes - oud [Jeffrey]
    Ignatius Sneep - 17 [Jeffrey]
    Jenny François - 17 [Marjanne]
    Jurgen Motres - 17 [Marjanne]
    Li Zhaijian - 16 [Alicia]
    Luuk - 24 [Natas]
    Megan Sneep - 16 [Rosanne]
    Moon Desrosiers - 20 [Natas]
    Nick [Natas]
    Noha Fatch - Gunslinger - 19 [Alicia]
    Quinn' Odius - 16 [Alicia
    Sloane – 16 [Natas]
    Sykes Vengeance - 3000 [Natas]
    Tomas Bunardi - 20 [Natas]
    Van Madden [Alicia]
    Viktor – 65 [Jeffrey]
    Zet - 3000 [Alicia]
    Zoë Zhaijian - 16 [Alicia]




    Het kan handig zijn om Het Epische Verhaal te lezen voor de background stories van bepaalde personages.
    Het kan handig zijn om Askroth : Ver van Huis te lezen voor de background story van Askroth.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2014 - 14:31 ]

    'Ik ben blij dat jij er bent,' gaf Megan toe. 'Samen staan we sterker.' Ze glimlachte flauwtjes.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Sykes was ook blij dat hij gezelschap had gevonden en niet in zijn eentje rondliep. Hij vond haar best aardig: ze was een doorzetter en liep niet te zeuren, zoals vele anderen wel zouden hebben gedaan in deze barre weersomstandigheden.
    'Kijk,' zei hij na een tijdje toen hij gebouwen dacht te onderscheiden. 'Volgens mij naderen we een dorp!'

    -
    Brian moest toegeven dat hij zich enigszins aan Daisy en Jurgen irriteerde. Hij was het niet gewend om Daisy met een jongen te zien en om de een of andere manier leek het beeld gewoon niet te kloppen. Hij voelde een sterke verbondenheid met Daisy omdat hij haar al zolang kende en op de een of andere manier voelde deze Jurgen als een indringer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'O, gelukkig!' zei Megan opgelucht. 'Ik hoop dat we onze toverkracht terug krijgen! Dat er een mogelijkheid is.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Sykes dacht even aan de draak die ze het hadden aangetroffen. 'We zouden toverstoffen moeten kunnen maken.'
    Hij had alleen geen flauw idee of ze het nog in zich hadden, maar dat hield hij maar voor zich. Hij wilde Megan niet ontmoedigen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Geeuwend keek Aenea om zich heen. Het maanlicht verschafte haar niet genoeg zicht op het dorp dat ze zojuist betreden had. Het leken meer ruïnes dan woonhuizen en het oogde zo verlaten dat ze betwijfelde of er nog iemand woonde. Ze opende een van de deuren die los in de scharnieren hing en stapte een muf ruikend, rond gebouwtje binnen, dat was opgetrokken uit zandsteen. Op de tast vond ze iets wat als slaapplaats kon doorgaan en ze liet zich er op neerzakken. Morgen zag ze wel weer verder.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius zag hoe Li een huis betrad en besloot om de nacht door te brengen in een huis dat in de buurt was. Zo kon hij het horen als Li met zijn stok probeerde te ontsnappen of rare fratsen uit te halen.
    Hij inspecteerde de deur die wagenwijd openstond en nog maar aan één scharnier vast leek te hangen en na even het huis bekeken te hebben ging hij op zoek naar een rustplaats en misschien zelfs een plaats waar hij kon slapen. Toen hij voelde dat er al iemand lag, besloot hij dat het vast een goede slaapplek moest zijn en ging erbij liggen.

    Aenea trok haar wenkbrauwen op toen het deken waaronder ze was gekropen werd opgelicht.
    Geïrriteerd draaide ze zich een kwartslag en gaf ze de persoon in kwestie een trap. 'Zoek maar een ander bed.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius kon het niet helpen dat de stem hem plezier deed, ook al kreeg hij een trap.
    Hij sloeg een arm om haar heen.
    'Maar dit bed is véél fijner.'

    'Oh, ben jij het,' zuchtte Aenea. 'Pas maar op; ik bijt in mijn slaap.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius grinnikte.
    'Misschien doe ik nog wel ergere dingen.''

    'Dan bijt ik nog harder.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Het vooruitzicht lijkt je op te winden. Heb je soms een bijtfetisj waar ik niets van afweet, Aenea?'

    'Denk je dat dat zou kunnen?' vroeg Megan opgetogen. 'Dan kunnen we stokken maken van drakenbloed!'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Heb je je nooit afgevraagd waar Brians littekens toentertijd vandaan kwamen?'
    Het was een pijnlijke grap, maar hij was toch niet in de buurt.

    -
    'Ja, dat hoop ik inderdaad. Er is vast wel iemand die dat voor elkaar kan krijgen.' Sykes glimlachte, maar vond het wel stom van zichzelf dat hij zich er nooit in verdiept had. Aenea had er ongetwijfeld een boek over gelezen, maar hij had niet zoveel zin om haar om hulp te vragen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nu je het zegt, heb ik het me wel afgevraagd, maar ik dacht altijd dat het door een gênant incident met een gele kanarie kwam. Is dat niet zo? Vertel graag verder.' zei Ignatius met een glimlach.

    -

    Daisy bleef even stil en luisterde aandachtig.
    'Hoorde ik daar..mensen?'