• Toen Epialthes en Ardaneus de magische ketting in elkaar zetten, stegen veel tovenaars, heksen, dreuzels en elven op. Ze werden meegevoerd naar de epische wereld Askroth, het voormalige thuis van de Askrothidae. Draken terroriseren deze wereld en de voormalige beschaving is grotendeels uitgeroeid.
    Ze gaan de wereld verkennen, ontdekken wat er met iedereen gebeurd is en een nieuw bestaan opbouwen.

    Het rollentopic
    Topic 1
    Nieuwe topic!
    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.


    Personages:


    Ablaze Zealous Vivacious - 16 [Alicia]
    Adrienne Gates - 16 [Natas]
    Aenea van Zwaarden - [Natas]
    Alaine Dylis Sneep - 14 [Jeffrey]
    Alassëa - 17 [Jeffrey]
    Alice Potter - 16 [Marjanne]
    Ardaneus - oud [Jeffrey]
    Brian - 17 [Natas]
    Claire Sneep - 16 [Rosanne]
    Daisy Sneep - 16 [Jeffrey]
    Damien Le Roy – 17 [Alicia]
    Daniel Potter - 16 [Marjanne]
    Emmy Sneep - 16 [Rosanne]
    Epialthes - oud [Natas]
    Eva van Eden - oud [Maartje]
    Gaara - 18 [Natas]
    Hermes - oud [Jeffrey]
    Ignatius Sneep - 17 [Jeffrey]
    Jenny François - 17 [Marjanne]
    Jurgen Motres - 17 [Marjanne]
    Li Zhaijian - 16 [Alicia]
    Luuk - 24 [Natas]
    Megan Sneep - 16 [Rosanne]
    Moon Desrosiers - 20 [Natas]
    Nick [Natas]
    Noha Fatch - Gunslinger - 19 [Alicia]
    Quinn' Odius - 16 [Alicia
    Sloane – 16 [Natas]
    Sykes Vengeance - 3000 [Natas]
    Tomas Bunardi - 20 [Natas]
    Van Madden [Alicia]
    Viktor – 65 [Jeffrey]
    Zet - 3000 [Alicia]
    Zoë Zhaijian - 16 [Alicia]




    Het kan handig zijn om Het Epische Verhaal te lezen voor de background stories van bepaalde personages.
    Het kan handig zijn om Askroth : Ver van Huis te lezen voor de background story van Askroth.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2014 - 14:31 ]

    'Hoe zag je leven eruit? Voor je hier belandde?' vroeg Megan nieuwsgierig, terwijl ze verder liepen. 'Gewoon, voor dit alles?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Sykes wist niet goed waar hij moest beginnen. 'Mijn leven is nogal lang, zoals je weet.'
    Ze wist immers al dat hij onsterfelijk was.
    'Maar de laatste eeuw leefde ik in een wereld die door vier mensen werd getiranniseerd.'
    Waaronder zijn eigen vrouw.
    'Ik voerde samen met de vrienden die ik zojuist al noemde een rebellenleger aan. We probeerden hun de macht te ontnemen, maar dat is nooit gelukt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Een gele kanarie? Nee, zo zou ik mezelf toch niet omschrijven. Mijn haren zijn zo zwart als de nacht.' Ze leunde op haar wang en keek naar Ignatius. het was best vreemd om met hem in één bed te liggen.

    -
    Brian zweeg even en meende inderdaad het gemurmel van verre stemmen te horen.
    'Volgens mij heb je gelijk!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Wat naar,' zei Megan. 'Hoe is het, om onsterfelijk te zijn? Was je het leven nooit beu? Had je nooit het gevoel dat het tijd was om te gaan? Ook al kon dat misschien niet?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Li liet een paar kaarsen ontbranden in de kleine woning waar zo te zien al honderden jaren niemand was geweest.
    'Sanitato,' zei hij en hij richtte zijn stok op de hoeken van de kamer. Het werd er direct een stuk minder stoffig en vuil, maar het huis voelde daardoor niet leefbaarder aan.
    Hij zuchtte. Opnieuw zouden ze in een huis verblijven dat niet van hen was en ook niet zo zou aanvoelen. Ondanks dat het in de woestijn warm was geweest, had hij het nu bitterkoud en hij sloeg zijn arm om Moon heen.
    'Ik heb geprobeerd om te Verschijnselen,' vertelde hij haar en hij toverde de bank om voor een zachter exemplaar, waar ze bieden op plaatsnamen, 'maar het werkte niet.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik dacht altijd dat het je droom was om ze geel te verven,' sprak Ignatius en hij haalde zijn schouders op, zo goed en zo kwaad als dat liggend ging.
    Hij keek haar even aandachtig aan en fluisterde toen: 'blauw.'

    -

    'Nou, laten we erheen gaan!' riep Daisy en ze pakte Brian's hand vast om vervolgens in de richting van het geluid te rennen.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2014 - 23:09 ]

    Jurgen volgde Daisy en Brian. Hij wilde niet laten merken dat hij het vervelend vond dat ze Brians hand had gepakt en liep daarom gedecideerd achter hen aan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Sykes haalde zijn schouders op. 'Niet echt. Ik had niet echt de behoefte om naar een plek te gaan waar ik niet wist hoe het was en waarvan ik waarschijnlijk nooit meer zou kunnen ontsnappen. Mijn lichaam werd niet ouder en toonde geen gebreken, dus waarom zou ik willen gaan?'
    Natuurlijk was het zwaar geweest als zijn kinderen wél gingen, maar ook dat wende. Het leven bestond uit komen en gaan. Behalve voor zijn vrouw en hij.

    -
    'Zwart staat me best,' vond Aenea.

    -
    Brian stopte en trok Daisy opzij toen ze bijna tegen een muur op rende. 'Laten we maar gewoon lopen, hè. Er is hier meer dan zand.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Het lijkt mij echt vreselijk,' zei Megan. 'Onsterfelijk zijn. Ik vind het al vervelend dat ik terug ben gehaald uit de dood, om vervolgens weer als zestienjarige op Zweinstein te belanden.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Sykes haalde zijn schouders op. ‘Dat heb ik ook niet meegemaakt. In wezen ben ik hier pas net.’
    Al vermoedde hij het geen wereldramp te vinden om terug te moeten naar Zweinstein. Hij had het daar best naar zijn zin gehad. De wereld stak toen nog een stuk beter in elkaar en vooral na die tijd hadden ze er een zooitje van gemaakt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius knikte.
    'Zwart staat je goed,' zei hij,' maar ik heb je dan ook nooit in een andere kleur gezien.'

    'Waarom iets veranderen wat me bevalt?' antwoordde Aenea. 'Ik ben er wel aardig aan gehecht na drieduizend jaar.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nou, dan heb je weinig gemist. Ik wou dat ze me eens in vrede lieten rusten.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Sykes keek haar aan. 'Je kunt nu toch ook... doodgaan? Dan kan je toch weer terug?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Wacht maar tot je grijs wordt en de ontwenningsverschijnselen beginnen,' zei Ignatius, en hij kreunde bij het woord ontwenningsverschijnselen.
    'Ik zou best wel een wijntje lusten, nu.'