• Ik ben dus ziek, vraagt een meisje op whatsapp opeens of ik niet gewoon ongesteld ben. Dus ik zeg nee, en dat ik het nog nooit ben geweest. Begint dat meisje een heel zeikverhaal te houden over dat het heel raar is, omdat het volgens haar normaal was als je in groep 8/de eerste ongesteld word en we bijna naar de derde gaan, en dat ik misschien wel nooit ongesteld word en gewoon niet vruchtbaar ben. :')
    Ik had zoiets van: 'Dude, ik ben 14.' Maar goed, ik reageer dus met 'Zal wel', word ze opeens boos omdat ik 'chaggie' ben.
    Echt waar, zulke mensen...
    En, hoe oud waren jullie toen jullie voor het eerst ongesteld waren?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Uhm, twaalf, maar ik ken genoeg mensen die ouder waren.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2014 - 16:37 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik was 11 of 12. Wees blij dat je het nog niet bent, ik zie het niet echt bepaald als een voordeel.(krul)


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Op m'n 13e verjaardag :(


    Treat people with kindness

    Ik was 10! Maar wees blij dat je het nog niet bent, het is alleen maar vervelend (: En bovendien ken ik iemand die het op haar 18e is geworden, dus et is gewoon behoorlijk verschillend per persoon.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2014 - 16:32 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    11. Dus ik was nog heel kinderlijk en jong en toen opeens ongesteld. Niet echt fijn.. ):
    Maar maak je maar geen zorgen! En als je het eenmaal bent, wil je het niet meer zijn dus geniet nog maar even :'D


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Negen, denk ik. Als ik jou was zou ik inderdaad er nog even van genieten dat je het nog niet bent, want het is vreselijk irritant.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Ik was ongeveer 11 jaar oud...En ik was op dat moment op vakantie.
    Mijn moeder belde gewoon doodleuk naar mijn zus, die het op haar beurt doorvertelde aan haar toenmalige vriend.
    Het is echt verschrikkelijk gênant om dan nog gefeliciteerd te worden. (cat)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    11 jaar. Ik was pas een paar dagen 11. En het kan behoorlijk verschillen per persoon op welke leeftijd je voor het eerst ongesteld wordt. Dat heeft helemaal niks te maken met vruchtbaarheid. Je gaat misschien wel later in de overgang, omdat je nu nog niet ongesteld bent. Waarschijnlijk is dat meisje alleen maar jaloers dat zij het al wel heeft (en er dus blijkbaar heel veel last van heeft) en jij nog niet.

    Ik vind het trouwens wel raar dat ze verwacht dat iedereen in groep 8 of in de eerste klas van de middelbare school voor het eerst ongesteld wordt. Ik bedoel, voor zover ik weet krijgt ook niet ieder meisje precies op dezelfde leeftijd borsten of ik heb wat gemist.


    Physics is awesome

    Ik was 11 en droeg een wit sport broekje. Het was één groot feest.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tuk schreef:
    11 jaar. Ik was pas een paar dagen 11. En het kan behoorlijk verschillen per persoon op welke leeftijd je voor het eerst ongesteld wordt. Dat heeft helemaal niks te maken met vruchtbaarheid. Je gaat misschien wel later in de overgang, omdat je nu nog niet ongesteld bent. Waarschijnlijk is dat meisje alleen maar jaloers dat zij het al wel heeft (en er dus blijkbaar heel veel last van heeft) en jij nog niet.

    Ik vind het trouwens wel raar dat ze verwacht dat iedereen in groep 8 of in de eerste klas van de middelbare school voor het eerst ongesteld wordt. Ik bedoel, voor zover ik weet krijgt ook niet ieder meisje precies op dezelfde leeftijd borsten of ik heb wat gemist.


    Je hoeft niet altijd later in de overgang te komen, dat is ook verschillend.

    Ik vind dat meisje trouwens ook een raar kind, niet iedereen wordt op dezelfde leeftijd ongesteld. Geniet er nog maar even van dat je het nog niet bent, want het is geen pretje hoor.
    Ik had op de basisschool een meisje in mijn klas die op haar 10e (bijna 11) ongesteld werd, op kamp nog wel. Dat lijkt me echt een drama.

    Euhm dat zal wel 15 geweest zijn... Het was in ieder geval toen we in de zomer op vakantie waren. Maak je geen zorgen, het is voor iedereen anders. Zij schijnt te denken dat ze er veel verstand van heeft, maar dan zou ze dat ook moeten weten.


    Hamartia

    Ik was 12. Ik zat op de wc en schrok me dood, dus ik mijn moeder roepen en ze kwam niet. Ze was een muur aan het verven en wilde die even afmaken, fijn hoor, zat ik een half uur op de wc met allemaal doodsangsten.
    Toevallig ben ik vandaag doorgelekt, gelukkig was ik al thuis, maar het was niet echt leuk.
    Je moet blij zijn dat je nog niet ongestelt bent en je moet je niets aantrekken van dat meisje. Ziek zijn kan toch ook gewoon, of ligt het aan mij.

    ik was 11, maar als ik jou was, zou ik er blij mee zijn dat je nog niet ongesteld bent :'). Plus, je hoeft je pas echt zorgen te maken als je 17/18 bent.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Joh, ik was 15. En weet je wat? Je kunt blij zijn dat je het nog niet bent, want het is echt niet stoerder of volwassener om het wel te zijn ofzo. Het is gewoon godsgruwelijk irritant. Lekker laten zeiken dat mens, dus.


    ars moriendi

    Samifer schreef:
    Ik was 11 en droeg een wit sport broekje. Het was één groot feest.

    You poor unfortunate soul. Die ene zin was genoeg om je pijn te voelen.


    ars moriendi