• HOUSE OF HORROR

    Tien jongeren, één huis.

    Wakker worden in een koud, oud huis is niet iets wat je gauw zou verwachten wanneer je de avond ervoor normaal naar bed bent gegaan. Vooral niet in een die ook nog eens in het bezit lijkt te zijn van een ziekelijk, gestoord persoon. Eenmaal binnen is er geen weg meer naar buiten, tenminste… Niet zomaar..

    Gedesoriënteerd word een groepje jongeren wakker in precies dat oude huis waarin niemand het zou willen. De muren kraken en de wind lijkt op sommige momenten wel langs het huis te gillen. De kamers zijn stoffig, ruiken muf en er hangt niet altijd een prettige sfeer in, vooral niet wanneer je er te lang bij stil gaat staan.
    Zodra ze één voor één door hebben dat er iets niet klopt, want hoe zijn ze tenslotte daar gekomen en wat doen ze er in hemelsnaam, gaan ze op onderzoek uit en komen ze al snel tot de conclusie dat ze niet alleen zijn. Dat iemand de controle heeft over bijna elk ding in huis.
    Gehuld in alleen de kleren die ze de avond ervoor al aanhadden, hebben ze verder niks bij zich. Gereedschappen, of wapens, zullen ze zelf moeten zoeken, en ook dat is maar schaars. Het kleine beetje eten wat er is kan alleen maar aangevuld worden wanneer ze het verdienen. De uiteindelijke hoofdprijs, is hun vrijheid.
    Om de dag word er een bericht achtergelaten waarin de meest gruwelijke opdrachten kunnen staan, willen ze overleven dan hebben ze geen andere keus dan het uit te voeren. Tenslotte is er maar één manier om ooit nog buiten het huis te komen, en de vraag is nog maar; hoe ver zou jij gaan om dat doel te bereiken?


    Het topic is al eens eerder aangemaakt, door Caelia, maar ik heb toestemming gekregen om dit nieuwe rollentopic te openen. Het is besloten dat het de tweede week is, waardoor het gemakkelijker is met inspringen (eveneens d.m.v. verschillende verbintenissen). Hier hoeven jullie dus geen zorgen over te maken!
          Er is al één opdracht geweest, dit was dat er een een grote kist is die gevuld is met scherpe voorwerpen. Daarin zit een sleuteltje die de voorraadkast kan openen. Alleen kan die kist niet gekanteld worden – dus ze kunnen hem niet omkiepen en zullen er dus echt met hun handen of wat dan ook in moeten om de sleutel eruit te zien krijgen.
    Ze hebben het sleuteltje te pakken gekregen, maar dit wel met enkele verwondingen natuurlijk.
          De tweede opdracht is er eveneens, deze zal ik plaatsen wanneer ik het voor de zekerheid aan de oorspronkelijke topicmaakster gevraagd heb.


    Rollen †
    Murdock • Camille Alessandra Vargas –– 1,1
    Caelia • Arely Moya Ginessa –– 1,2 (Angst) [?]
    Scandal • Andrew Jackson –– 1,3 (Geschiedenis)
    Paracosm • Michelangelo Vitoria Bianchi –– 1,3
    Paracosm • Koda Denahi Wood –– 1,3
    Scripturient • Envy Hazel Addams –– 1,3
    NinjaTurtle • Floyd Matthew von Monroe –– 1,4 (Uiterlijk ; Geschiedenis)
    Magnus • Cole Hayden King –– 1,5
    Mashtonx • Cassian Dylan Palmer –– 1,5 (Geschiedenis ; Angsten)
    Opalia • Aurora Malia Hunter –– 1,


    Invullen:
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Angst:
    Relaties*:
    Geschiedenis:
    Extra’s:


    Regels:
    - * Om het inspringen gemakkelijker te maken, staat het kopje 'Relaties' erbij. Maak dus met andere personages een verbintenis, iedereen kent ieder persoon dus al! Zorg er wel voor dat het acceptabel is.
    - Ik wil geen one-liners. Posten met minimaal 300 woorden moet te doen zijn. Je kunt er namelijk zoveel mogelijk in verwerken. Denk aan; omgeving, gevoelens, etc.
    - Bij praten ooc zou het fijn zijn als je de teksten tussen de volgende tekens plaatst; []{}()
    - Graag geen Mary Sue’s en Gary Stu’s, elke personage heeft zijn minpunten en dus niemand is perfect.
    - 16+, schelden, vloeken, slaan, het is allemaal toegestaan maar hou het wel reëel.
    - Houd rekening met elkaar tijdens het posten en ga er geen sneltrein vaart inzetten. Wacht daarom minimaal twee posten voor je zelf weer een post plaatst. ( Dit kan later in de RPG eventueel nog veranderen. )
    - Ik wil geen spamtopic, hiervoor wordt eventueel een apart topic aangemaakt en anders kan dat ook onderling via PB/GB.
    - Een nieuw topic wordt alleen aangemaakt door Caelia, of ze moet toestemming gegeven hebben aan iemand anders.
    - Naamsveranderingen graag doorgeven in het topic.
    - Bij het niet houden aan één van deze regels wordt je na een tweede waarschuwing direct uit het RPG gezet.
    - En dan natuurlijk last but not least; Have fun!

    [ bericht aangepast op 25 juli 2014 - 19:48 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik ben nu bezig met mijn rol, maar ze lukt nog niet echt. Ik probeer haar vanavond grotendeels te posten.


    A girl who wonders.

    Ik neem er graag een mannelijke rol bij (:


    •

    Paracosm schreef:
    Ik neem er graag een mannelijke rol bij (:

    Weet je dat zeker? ;o.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Offing schreef:
    (...)
    Weet je dat zeker? ;o.


    Na mijn hertentamens kan ik het wel aan – daarnaast is de man/vrouw ratio dan weer wat meer verdeeld (:


    •

    Paracosm schreef:
    (...)
    Na mijn hertentamens kan ik het wel aan – daarnaast is de man/vrouw ratio dan weer wat meer verdeeld (:

    Alleen als je het zelf zeker weten wilt, meis.
    Heb je overigens al wel een idee ervoor? Anders ben ik erg benieuwd naar Mush. (':


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Offing schreef:
    (...)
    Alleen als je het zelf zeker weten wilt, meis.
    Heb je overigens al wel een idee ervoor? Anders ben ik erg benieuwd naar Mush. (':


    Ik ga het met het volste vertrouwen proberen (: Ik heb een vaag persoon in mijn gedachten welke ik morgen/overmorgen uit ga werken – zijn naam wordt iets in de trant van Koda, Kenai of Denahi. Hij wordt een persoon die zijn onzekerheden met veels te veel lawaai en overdreven gedragd probeert te verbergen, wat eigenlijk iedereen direct door heeft vanaf het allereerste moment. Oh – en hij wordt asmatisch :Y)


    •

    kan ik nog een jongen krijgen?


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik moet meteen aan Brother Bear denken bij het lezen van Koda en Kenai :'D

    Ik heb morgen eindelijk een dagje vrij dus dan ga ik mijn personage eens helemaal nalopen en uitbreiden. Misschien dat ik ook een andere fc pak, maar dan moet ik ook iets anders tegen komen wat bij het beeld in m'n hoofd past :')

    @ Styles, volgens mij moet dat nog wel kunnen.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2014 - 23:32 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Caelia schreef:
    Ik moet meteen aan Brother Bear denken bij het lezen van Koda en Kenai :'D

    Ik heb morgen eindelijk een dagje vrij dus dan ga ik mijn personage eens helemaal nalopen en uitbreiden. Misschien dat ik ook een andere fc pak, maar dan moet ik ook iets anders tegen komen wat bij het beeld in m'n hoofd past :')

    @ Styles, volgens mij moet dat nog wel kunnen.


    Nu moet ik heel eerlijk bekennen dat ik gisteren Brother Bear heb gekeken en daardoor inspiratie heb gekregen. Maar hoogstwaarschijnlijk wordt het Denahi en anders gewoon iets heeel anders – ik ga er vanavond eens naar kijken (:


    •



          •••

          • Naam
    Michelangelo Vitoria Bianchi

          • Bijnaam
          –– Milo
    Rondom deze naam – een versimpelde afkorting – staat hij voornamlijk bekend binnen de bekende en onbekende personen in zijn omgeving.
          –– Vergine
    Deze naam – het Italiaanse woord voor ' maagd ' – heeft hij verworven door zijn angst voor intimiteit, met dank aan zijn allerbeste vriend Mush.

          • Leeftijd
    24 –– December, 31

          • Afkomst
    Palermo, Sicilië –– Italië

          • Familie
          –– Vader
    Onbekend
          –– Moeder
    Franscesca Amorelia Bianchi

          • Angsten
          –– Intimiteit
    De onervarenheid van Milo heeft zijn leven meer in de ban dan verwacht zou worden, waardoor intimiteit of lichamelijke aanrakingen ontzettend ongemakkelijk voor hen zijn.
          –– Claustrofobie
    Dit komt slechts tot uiting in een zeer kleine ruimte, waar op geen enkele wijze uit ontsnapt kan worden.


          • Persoonlijkheid
    Michelangelo – oftewel ' Milo ' – heeft een persoonlijkheid welke door vrijwel alle personen als bijzonder of excentriek bestempeld zal worden. Voornamelijk zijn ongewone voornaam – gebaseerd op de beroemde, Italiaanse kunstenaar ' Michelangelo Buonarroti ' – weet wenkbrauwen de hoogte in te rijzen. Vele personen weten echter niet van deze naam, doordat hij op vierjarige leeftijd heeft besloten lieverd ' Milo ' genoemd te worden.
          Als een gevolg van zijn vrije opvoeding heeft Milo een zeer goed gevoel ontworpen voor het nemen van beslissingen, hij weegt alle standpunten af en maakt uiteindelijk beredeneerd een keuze. Doordat hij zich volledig verantwoordelijk voelt voor zijn eigen daden, zal Milo niet bang zijn om zijn fouten onder ogen te komen en deze aan te grijpen.
    Alhoewel Milo hierdoor op verschillende momenten over kan komen als een ontzettend wijs persoon is hij op dit moment al enkele jaren in de leeftijdsperiode dat zijn vrije opvoeding een doorslag heeft gemaakt op het gebied van experimenteren. Hierdoor is hij – ondanks alle waarschuwingen van zijn moeder – gestopt met zijn studie en heeft hij zich begeven in een wereld van feesten en genieten van het leven. Daar komt bij kijken dat hij al vanaf de jonge leeftijd van slechts veertien jaar experimenteert met drugs en alcohol – waar hij openlijk voor uit zal komen doordat hij op deze manier zijn gevoel voor ' vrijheid ' wil verbreden.
          Concluderend genomen is Milo een uitbundige jongeman die ieder moment van de dag klaar zal staan voor een feestje of om avontuurlijke ideeën tot uitwerking te brengen en hier zo veel mogelijk andere personen bij de betrekken. Sociaal gezien is hij ontzettend sterk – wat het tegenovergestelde het geval is op het gebied van de liefde. Milo weet namelijk niets af van het versieren van meisjes en ziet ze voornamelijk als gelijken – personen om plezier mee hebben – en is hierdoor ook nog nooit ' echt ' verliefd geweest.

          • Uiterlijk
    Milo is het toonbeeld van een jonge, temperamentvolle Italiaanse jongeman welke veel aandacht zal ontvangen van de vrouwelijke personen in zijn omgeving – waar hij op geen enkele wijze mee om schijnt te kunnen gaan.
    Hetgeen voornamelijk in het oog schijnt te springen in zijn uiterlijk, zijn zijn fel gekleurde gif groene ogen – welke een vreemde, maar kinderlijke schittering schijnen te bezitten. Hierdoor wordt zijn energie, enthousiasme en plezier in het leven binnen enkele seconden getoond aan de personen in zijn omgeving. Alhoewel Milo een ongewoon ' open ' blik heeft, wordt dit enigszins afgezwakt door zijn gitzwarte wimpers – welke een lichte schaduw over zijn ogen laten vallen. Zijn moeder geeft altijd aan dat dit zijn ' demonen ' blik is, aangezien hij hiermee het gezicht van een sluw en ondeugend kind aan kan nemen. Deze bekende blik van Milo gaat gepaard met een scheve grijns – waarmee er twee lichte kuiltjes in zijn wangen verschijnen en een van zijn wenkbrauwen automatisch de hoogte in schiet.
          Milo's donkerbruine haren zullen altijd in een model liggen waarbij het lijkt alsof hij rechtstreeks uit zijn bed is gestapt – wat hij met geen enkele mogelijkheid in model kan krijgen. Zijn wilde, warrige haren kunnen niet getemd worden – ondanks de vele pogingen van Francesca, welke het uiteindelijk heeft opgegeven en hem maar een muts over het hoofd heeft getrokken.
    Deze warrige speelsheid kan eveneens terug gevonden worden in zijn kledingstijl, welke van de ene op de andere dag geheel kan veranderen. Echter, hetgeen altijd constant zal blijven is het gegeven dat Milo nooit of te nimmer als een complete mode – ramp voor de dag zal verschijnen, aangezien hij het ' leuk ' vindt om zichzelf goed te verzorgen. Hierdoor draagt hij het grootste gedeelte van de tijd spijkerbroeken en fel gekleurde sneakers of een stel stoere boots – afgemaakt met een shirt, een hoodie of een jasje dat hem op dat moment aanspreekt. Van jongs af aan heeft Milo de zelfverzekerdheid gehad om af en toe wat ' geks ' te doen rondom zijn uiterlijk, zoals het toevoegen van enkele accessoires. Enkele voorbeelden hiervan zijn sjaals, mutsen, petten en het gegeven dat hij nooit of te nimmer het huis zal verlaten zonder zijn lederen armbanden – welke hij allemaal heeft verzameld op de vakanties met zijn moeder.
    Milo heeft het uitzonderlijke voordeel dat wat voor kleding hij ook draagt – het hem vrijwel altijd goed zal staan, wat grotendeels komt door zijn lichaamsbouw. Ondanks het feit dat hij regelmatig drinkt en zelfs drugs gebruikt, zorgt hij goed voor zijn lichaam door regelmatig te sporten. Uiteindelijk heeft hem dit een lang en gespierd lichaam aangegeven, met een lichtgetinte huid – waarmee hij zijn ' Italiaanse trots ' goed aan de buitenwereld kan laten zien.

          • Geschiedenis
    Vanaf het moment dat Franscesca Amorelia Bianchi de jonge Michaelanglo in haar armen had, verdween zijn biologische vader aan de horizon. Hierdoor heeft Franscesca Milo geheel alleen opgevoed, waardoor ze zowel fungeerde als vaderlijk en moederlijk persoon. Wanneer Milo over zijn moeder zal praten – doet hij dit met een groot ontzag en met immens veel respect in zijn stem. Dit is niet alleen dankzij het feit dat zijn moeder de enige constante persoon in zijn gehele leven is geweest, maar eveneens omdat zijn moeder hem goede waarden en normen heeft bij gebracht – waaronder het respectvol behandelen van vrouwelijke personen, in welke vorm dan ook.
    Echter, naast het aanleren van goede waarden en normen – heeft Milo een opvoeding gehad welke vrijwel geen kinderen zullen ontvangen van hun ouders gedurende deze tijd. Alhoewel Milo's moeder Francesca een gerespecteerd kunstenares was in haar leefomgeving – waar onder andere haar keuze voor de naam van haar zoon van afstamt – werd zij op verschillende momenten bestempeld als ' hippie ' en ' losbandig '. Het voorgaande gedrag werd niet alleen in haar kunstwerken terug gevonden – maar eveneens in de opvoeding van de jonge Michelangelo.


          • Relaties
          –– Camille Faith Vargas
    De jongedame is de persoon welke Milo na zijn ontwaken in het huis als eerste heeft ontmoet. Vanaf het allereerste moment is hij in de ban geweest van haar blauwe, kristalheldere ogen – welke hem deden denken aan de schilderijen van zijn moeder. Naarmate de tijd verstreek, werd het Milo duidelijk dat hij voor de jongedame door het vuur zou gaan wanneer dit benodigd mocht zijn – en na enige twijfelingen durfde hij zijn gevoelens als een ' verliefdheid ' aan te duiden. Milo is echter als de dood voor de ervaren Camille op het gebied van intimiteit ; zijn angst om niet goed genoeg te zijn zit hem hierbij ontzettend in de weg.
          –– Overig
    Voor de personen welke interesse hebben, je kan me altijd GB'en/PB'en om een relatie met Milo op te bouwen.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2014 - 22:18 ]


    •



          • Naam
    Koda Denahi Wood

          • Bijnaam
          –– Koda
    Rondom deze naam – zijn gewoonlijke voornaam – staat hij voornamlijk bekend binnen de bekende en onbekende personen in zijn omgeving.
          –– Ashma
    Deze naam – een spottend verwijzing naar zijn asmatische aandoening – heeft hij verworven met dank aan de personen uit zijn meeste hechte vriendengroep.

          • Leeftijd
    23 –– Januari, 13

          • Afkomst
    Juneau, Alaska –– United States of America

          • Familie
          –– Vader
    Denahi Koda Wood
          –– Moeder
    Ahnah Saghani Umiac

          • Etra
    Asmatisch


          • Angsten
          –– Astma
    Alhoewel dit een grote invloed heeft binnen zijn leven, is Koda als de dood om een asmatische aanval te krijgen of te moeten lijden onder zijn astma – voornamelijk in het gezelschap van andere personen.
          –– Onkunnen
    Dit komt op vrijwel alle gebieden in zijn leven tot uiting – Koda wil overal de beste in zijn, nummer een. Wanneer dit niet zal lukken, ziet hij dit als een falen van zijn eigen kunnen.

          • Persoonlijkheid
    Alhoewel Koda het op geen manier uit schijnt te stralen – heeft hij een ontzettend lieve, angstige en onzekere persoonlijkheid. Zijn ware persoonlijkheid tracht hij echter te verstoppen achter een masker van luide en stoere daden, waardoor hij naar zijn eigen mening eerder wordt opgenomen door de personen uit zijn omgeving.
          Wanneer personen Koda ontmoeten, zien zij hierdoor een jongeman welke altijd in zal zijn voor stunts en avonturen – ook al kan hij dit niet altijd verwezenlijken door zijn medische conditie. Hetgeen Koda echter nooit of te nimmer toe zal geven, is het gegeven dat hij bepaalde zaken niet uit zal kunnen voeren door middel van zijn astma – hij zou liever een asmatische aanval ondergaan dan falen in de ogen van andere personen.
    Wat Koda echter niet in de gaten heeft – is dat andere personen vanaf het allereerste moment in de gaten hebben dat zijn luide en stoere daden slechts een masker zijn. Hij weet dit namelijk op een te overdreven wijze te uiten, waardoor al gauw duidelijk wordt dat dit niet zijn daadwerkelijke aard is.
          Rondom het vertrouwen van andere personen is Koda vrij afstandelijk, voornamelijk door het gegeven dat hij angstig is voor het gegeven dat andere personen hem zullen ' verstoten ' wanneer ze in de gaten krijgen dat hij leidt aan een asmatische aandoening – wat in zijn ogen verschrikkelijk is. Hierdoor besluit Koda vaak op het allereerste moment of hij een persoon kan vertrouwen of niet, waar hij moeilijk van af kan wijken op latere momenten. Wanneer personen zijn vertrouwen schaden, kan hij ze echter eveneens niet uit zijn leven bannen – omdat hij zijn betrouwbare groep al ontzettend klein is.
    De personen in zijn betrouwbare kring krijgen de ' echte ' Koda te zien – welke zowel bezorgd is over anderen maar eveneens het allerliefst op de achtergrond zou willen verdwijnen. Koda's zelfvertrouwen is namelijk ontzettend laag, wat niet gemakkelijk veranderd kan worden.

          • Uiterlijk
    Hetgeen personen af weet te leiden, is het gegeven dat Koda's uiterlijke kenmerken voor geen millimeter overeenkomen met zijn (daadwerkelijke) persoonlijkheid – maar deze vooral zijn masker schijnt te benadrukken. Gedurende het eerste zicht weet Koda voornamelijk over te komen als een ware ' badboy ', welke alle regels aan zijn laars weet te lappen en slechts van duistere elementen kan genieten.
          Zijn gehele duistere uiterlijk wordt voornamelijk gedomineerd door zijn ravenzwarte haren, welke op ieder moment perfect in model schijnen te zitten – ondanks het gegeven dat ze een ietwat speelse aanblik hebben. Daarnaast heeft Koda zeer donkerbruine ogen, welke in duistere gebieden een zwarte neiging schijnen te bevatten. Met behulp van deze kijkers houdt hij continu alle personen in zijn omgeving in de gaten en dan voornamelijk hun reacties op het gedrag wat hij laat zien.
    Gedurende zijn periode op de middelbare school heeft Koda er voor gekozen om mee te gaan in de ' mode ' welke op dat moment overheerste. Hierdoor heeft hij een afgetraind lichaam en een grote tattoeage op zijn schouder – welke verschillende elementen rondom de dood bevat en een ode is aan het feit dat hij van het leven moet genieten, maar de dood altijd in zijn achterhoofd dient te houden.
          Eveneens zijn kledingstijl is voornamelijk duister – hij zal altijd kiezen voor donkere tinten, om hierdoor niet op te vallen in grotere groepen personen. Slechts zijn gele sneakers zijn een punt waardoor hij veel aandacht weet te verwerven.
          Wanneer Koda last zou gaan krijgen van een asmatische aanval – wordt zijn gehele gezicht grauw en krijgen zijn lippen een ietwat blauwe kleur. Zijn ademhaling wordt dan namelijk geheel afgesneden en hij moet ontzettend veel energie naar boven zien te halen om deze weer op gang te laten komen. Hierbij krijgt hij hulp van zijn inhalator, welke hij altijd bij zich zal hebben.

          • Relaties
          –– Aurora Malia Hunter
    Alhoewel het slechts een gewone ochtend was – wist Koda direct de nieuwe, onbekende jongedame te onderscheiden op de speelplaats van de lokale basisschool. Voor een minimaal moment werd Koda afgeleid door de prachtige, rossige kleur van Aurora's haren – maar al snel heeft hij zich weten te richten op haar betraande kijkers. Het gegeven dat de jongedame beteuterd naar een gevallen appel staarde, bracht Koda direct in de rol van gedreven superheld – welke nobel zijn eigen appel aanbood.
    Gezamenlijk hebben Koda en Aurora zowel de basisschool, als de middelbare school doorstaan. Doordat Koda twee schooljaren over heeft moeten doen, kwam het er uiteindelijk op neer dat de tieners gezamenlijk afstudeerden en vrijwel gelijk hun diploma in ontvangst namen.
          Wanneer Koda een persoon aan dient te wijzen als zijn soulmate en beste vriendin – zal hij zonder enige aarzeling voor Aurora kiezen. Zij is namelijk de persoon welke zijn echte persoonlijkheid zal zien en waar hij alles tegen zal durven te zeggen. Koda voelt zich hierdoor ontzettend op zijn gemak bij Aurora en haar familie, waardoor hij hier verschillende tijden door heeft gebracht.
    Gedurende de afgelopen jaren heeft Koda zich verschillende malen als een grote broer opgesteld jegens Aurora. Voornamelijk op de momenten dat ze liefdesverdriet had of zich in een nieuwe relatie stortte, was hij er om haar te ondersteunen.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2014 - 11:30 ]


    •

    OMH - Je hebt hem als faceclaim gebruikt! :9~
    En, lieverd, het is zo leuk dat je hem Milo noemt bij relaties mhihi.

    Edit: Even snel doorgelezen, and I like him already.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2014 - 23:05 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Offing schreef:
    OMH - Je hebt hem als faceclaim gebruikt! :9~
    En, lieverd, het is zo leuk dat je hem Milo noemt bij relaties mhihi.

    Edit: Even snel doorgelezen, and I like him already.


    Dank je wel love ^^

    EN JA IK HEB HET VERANDERD.
    Dat krijg je van CTRL C + CTRL V :<


    •

    Paracosm schreef:
    (...)
    Dank je wel love ^^

    EN JA IK HEB HET VERANDERD.
    Dat krijg je van CTRL C + CTRL V :<

    No problemo, jouw personages hebben altijd wel iets origineel, waardoor ik ze al direct mag.

    Don't say anything more, girl, I know exactly what you're talkin' about. Hear, hear!
    Nu zal ik snel eens verder werken aan Camille, anders komt ze nooit af haha.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    • Envy Hazel Addams •



    • ••• •


    • Naam: Envy Hazel Addams

    • Bijnaam:

    Envy – Dit is de enige naam die ze anderen geeft en daarom ook vrijwel de enige waaronder ze voor haar omgeving gekend staat. Ze houdt er tevens niet van als ze bij een andere naam benoemd wordt, wat ze altijd duidelijk laat merken.

    Vanwege haar nogal harde – en zelfs ietwat gemene – uiterlijke karakter, heeft Envy soms wel eens wat koosnaampjes verworven als ‘Bitch’ en andere. Ondanks ze zelden laat merken dat dit haar raakt, doet het dat op sommige momenten wel. Toch probeert ze dat simpelweg van zich af te zetten.

    • Leeftijd: 21 - 9 december

    • Uiterlijk: Niemand zal ontkennen dat Envy is een knappe jongedame is, ze is echter niet bijzonder opvallend op dat vlak. Haar fijne gezicht wordt gesierd met lange, donkerbruine, golvende lokken - wat haar helderblauwe ogen tevens ongetwijfeld benadrukt. Dit wordt eveneens nog eens versterkt door haar licht zongebruinde huid en haar rozige, volle lippen die zich zelden in een glimlach gevormd hebben. Meestal laat ze deze eigenschappen nog wat extra uitblinken met een licht laagje make-up, waaronder mascara en eye-liner. Zoals voor velen, zijn bij Envy haar ogen de poorten naar haar ziel. Ondanks ze iedere emotie met alle moeite probeert te verbergen, lijken haar ogen vrijwel altijd te spreken - te schreeuwen, soms - wanneer er iets aan de hand is.
          Envy is niet bijster groot voor haar leeftijd, al zullen anderen haar zelden veel jonger schatten dan ze werkelijk is. Haar kledingstijl verantwoordt zich in veel comfortabele kledij, zoals jeans, topjes en andere. Alleen op erg uitzonderlijke momenten durft ze een jurk te dragen en eveneens rokjes zijn niet aan haar besteedt. Haar leren jas en sneakers zijn haar beste vrienden, wat alleen maar bijdraagt aan haar imago als 'bitch'. Ze heeft simpelweg geen vriendelijke verschijning. Envy heeft geen piercings - op in haar oren na - en één tattoo, op haar linkerschouder.

    • Innerlijk: Op het eerste zicht lijkt Envy helaas een ijskoude bitch, alleen begaan met haar eigen welzijn en niet het kleinste beetje met dat van anderen. Dit is vooral te merken aan haar vrij gemene, snauwende opmerkingen en haar onvermogen empathie te tonen tegenover anderen. Niets is echter minder waar. 11 jaar geleden was Envy’s kleine zusje, Mika, geboren en vrij snel was duidelijk dat het kleine meisje enige mentale achterstand had. Daarbij kwam dat ze heel vaak ziek was, waardoor ze weinig mocht doen, zoals het spelen met leeftijdsgenoten. Dit had het resultaat dat Mika eindeloos veel gepest werd door anderen, zowel ouder als jonger. Envy had daarom bij vele scholen – speciaal gericht op kinderen met een handicap – gesmeekt of Mika een beurs kon krijgen, aangezien het gezin het door alle medische kosten niet kon veroorloven. Niemand reageerde echter positief. Zo is Envy langzaam maar zeker de persoon geworden die ze nu is.
          Ze is al haar geloof in het goede van mensen verloren en scheert ze allemaal over dezelfde kam als, arrogant, alleen met zichzelf begaan en vooral – oordelend over iedereen die anders is. Hierom heeft ze zichzelf compleet afgesloten. Werkelijk is ze echter een enorm goedhartig iemand, met een heel erg aanwezige moederlijke kant. Haar zusje is alles voor haar en ook om het welzijn van anderen is ze meer begaan dan ze zou willen. Daarom zal ze, wanneer niemand of één persoon, het opmerkt, altijd een handje toesteken of iemand bijstaan wanneer ze het echt nodig hebben. Alsnog zal ze dat op haar vrij harde manier doen, al bedoelt ze het zelden zo.
          Vanwege haar zusje heeft ze enig verstand van medische zaken, tevens omdat ze werkelijk een vrij slimme, jonge vrouw is. Ze werkt – voor ze in het huis terecht kwam – in een bar als bediende, om zo genoeg geld te verzamelen voor een studie en een deel naar haar huis te sturen voor de verzorging van haar zusje. Liefde is een onderdeel van Envy's leven waar ze erg weinig kennis over heeft, ze heeft immers al enkele relaties gehad als tiener - deze duurden echter niet langer dan een paar weken. Vandaag is het al enkele jaren geleden dat Envy met de liefde in contact gekomen is, iets wat haar niet stoort. Hierom heeft ze er echter een zekere, onherkenbare blik over ontwikkeld.

    • Angsten: Hoewel ze zich voordoet alsof ze nauwelijks angst kent, zijn er wel degelijk dingen waar ze – irrationeel – veel angst voor heeft, namelijk naalden en onweer. Ook honden vindt ze vreselijk angstaanjagend, zelfs de hele kleine. Dit zal ze natuurlijk niet snel toegeven. Er is echter maar één oorzaak voor een angst die haar enkel pure, oneindige woede geeft - en dat is onmacht.

    • Relaties: Koda - Moet ik nog even schrijven hoor.

    • Geschiedenis:
    9 december 1992 - In een klein stadje genaamd Winchere werd een klein, gezond meisje geboren bij Mia en Lester Addams, wat voor hun een wens was die in vervulling ging. Hun geluk was oneindig, tevens omdat het meisje - wat ze de naam Nathalie geschonken hadden - een erg gemakkelijke baby bleek te zijn. Ondanks het gezin het niet breed had, leken ze nooit wat te missen. Mia werkte immers niet, wat haar echter de mogelijkheid gaf enorm veel tijd met haar dochter te spenderen, waarvan ze op vrij jonge leeftijd al merkte dat ze een - hoewel ietwat stil - vrolijk en eindeloos verwonderend karakter bleek te hebben. Eveneens Envy herinnerde zich deze jeugd als hemels, al zou ze als het mooiste moment altijd steevast hetzelfde antwoord geven: de dag waarop haar zusje geboren werd. Op 9-jarige leeftijd werd haar immers verteld dat Mia voor een tweede keer zwanger was, wat haar enthousiasme - en enige kinderlijke jaloezie - alleen maar liet stijgen.
          Mika Rhosa Addams kwam ter wereld op 23 november, enkele weken voor haar zusjes' verjaardag. Wanneer Envy echter merkte dat haar zusje nog een lange tijd niet zou mogen terugkeren van het ziekenhuis, besefte ze al dat er iets aan de hand was. De kleine Mika had een lichte mentale handicap en een aandoening aan haar hart, die vele operaties als gevolg zou hebben. Envy was bang - meer dan dat, werkelijk - en hoopte iedere dag dat haar zusje naar huis zou keren, terwijl ze zag dat haar vader - meer afgeleid dan anders - weer hard aan het werk moest. Maanden later keerde Mika, samen met Mia, dan eindelijk naar huis en leek alles even goed te gaan.
          Dit geluk was echter niet van lange duur - al snel werd de kleine Mika keer op keer weer ziek en werd haar vermogen te begrijpen, te communiceren steeds moeilijker aan te leren. Voor Envy was dit echter niet vreemd, ze had niet anders gekend bij haar zusje en hield tevens zielsveel van haar. Zo groeide ze op met het moederlijke karakter wat ze nu nog steeds heeft, al werd doorheen de jaren duidelijker dat ze steeds harder en harder werd. Het gezin had het immers zwaar te verduren. Alle ziektekosten bleven zich opstapelen, waardoor Mia eveneens zelden thuis was - Envy achterlatend als de zorgpersoon vanaf ze hier oud genoeg voor was. Ze had hier echter nooit problemen mee gehad, al deed het feit dat haar ouders iedere dag vermoeid, kwaad terugkwamen haar meer pijn dan ze liet merken. Alle geluk leek even verdwenen op die momenten.
          Wanneer haar vader zijn baan verloor en Mika het steeds zwaarder te verduren kreeg op school, verloor Envy haar geloof in het goede van mensen. Ze zocht wanhopig naar oplossingen, deed haar best een handje bij te steken en wilde iedere persoon die haar zusje lastig viel maar al te graag een standje geven - maar het was nooit genoeg. Vanaf ze oud genoeg was, heeft Envy haar huis verlaten - al spendeerde ze er nog vele uren, simpelweg voor haar ouders en Mika. Ze is echter nooit meer dezelfde optimistische persoon geweest.


    • Extra’s: Envy is kleurenblind, voor de kleurenspectra rood - groen. Ze heeft hier echter weinig moeite mee.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2014 - 1:03 ]


    A girl who wonders.