• De stelling van deze week luidt:
    Vrienden op social media sites zijn geen echte vrienden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, denk ik.
    Er zotten rare mensjes op, dus je kan niet altijd weten of iemand is wie hij zegt dat hij is. Soms komen daar dan ook wel nare dingen van...
    Maar wat is vriendschap überhaupt? Moet je elkaar daar door en door voor kennen? Moet je weten hoe iemand er echt uitziet?
    Als het fijn us met eenpersoon, het praten etc., en jij vertrouwt hem of haar, dan kan dat net zo goed vruendschap zijn.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Beide.
    Eens omdat je toch de persoon niet hebt gezien en niet kan weten wat zijn of haar bedoeling is.
    Oneens omdat ik denk dat als je iemand echt alles kan vertellen en dat hij of zij er voor je is, het een echte vriend is.

    Ik ben toch meer oneens dan eens c:


    wat was dit ookalweer

    Oneens, ik denk dat je best echte vrienden kan maken op het internet. Natuurlijk zitten er rare mensen op het internet, maar dat is niet altijd zo. Ik heb zelf ook goede vrienden gemaakt, via het internet. Ik vind dat je elkaar's uiterlijk niet hoeft te zien. Als je elkaar vertrouwt en al jaren met elkaar kletst kan dat toch ook echte vriendschap zijn? Hetzelfde is met lange afstand vriendschappen. Je hoeft elkaar niet elke dag te zien om echte vrienden te zijn. Een dikke oneens dus.


    In Benja we trust, in Bacca we must

    Beiden, denk ik. Omdat Facebook bijvoorbeeld ook daaronder valt, vind ik dat je niet helemaal kan zeggen dat het echte vrienden zijn. Mijn beste vrienden zitten ook op Facebook, maar het is wel zo dat ik ook 'vrienden' op Facebook heb die ik niet heel goed ken, dus wat dat betreft zijn het niet echte vrienden. Ik denk wel dat je op andere social media sites echte vrienden kan maken, als iemand er voor je is en je daarmee praat, waardoor je diegene beter leert kennen en misschien wel zal ontmoeten.
    Iets meer oneens dan eens, omdat het ook heel afhankelijk is van de site.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Tenace schreef:
    Beide.
    Eens omdat je toch de persoon niet hebt gezien en niet kan weten wat zijn of haar bedoeling is.
    Oneens omdat ik denk dat als je iemand echt alles kan vertellen en dat hij of zij er voor je is, het een echte vriend is.

    Ik ben toch meer oneens dan eens c:


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik weet het niet zo goed. Dit omdat het zo makkelijk mogelijk is om je anders voor te doen dan je werkelijk bent - ook onbewust. Maar toch kan een vriend op het internet er net zo goed voor je zijn en je steunen - misschien wel meer - dan vrienden in het dagelijks leven. Dus een vriendschap op het internet zal nooit zoals een vriendschap in 'real life' zijn. Misschien betekent dat niet dat het geen 'echte vriendschap' is, maar gewoon dat het anders in elkaar steekt dan vriendschap in 'real life'. Ik ben het dus niet helemaal eens met de stelling, maar ook niet helemaal oneens.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ligt eraan hoe je 'echt' opvat :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Alleen als je die persoon/personen ook echt een keer in het echt gezien hebt :Y) en als je het daar in het echt ook nog heel goed mee kan vinden,


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    CaptainBenja schreef:
    Oneens, ik denk dat je best echte vrienden kan maken op het internet. Natuurlijk zitten er rare mensen op het internet, maar dat is niet altijd zo. Ik heb zelf ook goede vrienden gemaakt, via het internet. Ik vind dat je elkaar's uiterlijk niet hoeft te zien. Als je elkaar vertrouwt en al jaren met elkaar kletst kan dat toch ook echte vriendschap zijn? Hetzelfde is met lange afstand vriendschappen. Je hoeft elkaar niet elke dag te zien om echte vrienden te zijn. Een dikke oneens dus.

    Dubbelpost

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 9:47 ]

    CaptainBenja schreef:
    Oneens, ik denk dat je best echte vrienden kan maken op het internet. Natuurlijk zitten er rare mensen op het internet, maar dat is niet altijd zo. Ik heb zelf ook goede vrienden gemaakt, via het internet. Ik vind dat je elkaar's uiterlijk niet hoeft te zien. Als je elkaar vertrouwt en al jaren met elkaar kletst kan dat toch ook echte vriendschap zijn? Hetzelfde is met lange afstand vriendschappen. Je hoeft elkaar niet elke dag te zien om echte vrienden te zijn. Een dikke oneens dus.

    Daar ben ik het niet geheel mee eens, maar ik kan wel snappen waarom mensen dat wel denken.


    26 - 02 - '16

    CaptainBenja schreef:
    Oneens, ik denk dat je best echte vrienden kan maken op het internet. Natuurlijk zitten er rare mensen op het internet, maar dat is niet altijd zo. Ik heb zelf ook goede vrienden gemaakt, via het internet. Ik vind dat je elkaar's uiterlijk niet hoeft te zien. Als je elkaar vertrouwt en al jaren met elkaar kletst kan dat toch ook echte vriendschap zijn? Hetzelfde is met lange afstand vriendschappen. Je hoeft elkaar niet elke dag te zien om echte vrienden te zijn. Een dikke oneens dus.


    Tijd voor koffie.

    Pff, hoe vaak hebben we deze stelling of iets soortgelijks al wel niet gehad...?
    Oneens in ieder geval.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Oneens.
    Ik heb zoveel vrienden gemaakt op het internet waarvan ik zeker weet dat ze echt zijn. Zij zijn er altijd maar dan ook altijd voor me geweest, ze hebben me gesteund enzo . Terwijl m'n vriendinnen in het echt er nooit voor me zijn geweest, ook nooit gesteund enzo. Dus oneens (:


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.