• De stelling van deze week luidt:
    Vrienden op social media sites zijn geen echte vrienden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens
    Ik heb hier op deze site zelfs iemand ontmoet!
    En zij is een echte bff geworden.
    Er zitten dan wel rare en gekke mensen op Maar dat Betekend niet dat ze niet aardig zijn.
    Maar altijd opletten met wie je praat!!


    You dare to gaze upon me?

    Oneens, met mensen op het internet (tumblr etc) kan ik vaak veel beter praten, en zij begrijpen me beter. Daarbij kan je ze altijd meeten, en zijn het dan wel opeens "echte" vrienden, omdat je ze één keer hebt gezien? Iemand fysiek zien maakt voor mij geen verschil.


    Spinning around, I'm weightless.

    Oneens. De mensen die ik hier als mijn vrienden beschouw zijn zoveel meer dan diegene die hier buiten rond lopen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Oneens. Ik heb meer aan online vrienden (en ik spreek ze vaker) dan mensen in RL.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Oneens, ja je weet niet met woe je praat. Maar je vind elkaar door dezelfde interesses en het kunnen net zo goed vrienden worden als je er een tijd nee praat. Mijn beste vriendin ken ik van social media/ Q en ze is meer waard dan mijn vrienden op school of in mijn directe omgeving.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Helemaal oneens. Ik heb enkele hele goede vrienden, waaronder iemand van Quizlet, waaraan ik meer van mijn diepere gevoelens vertel dan vriendinnen die ik al jaren ken. Het klinkt lullig, maar het is zo. Ik kan mijn gevoelens echt niet uiten in het echt, daarom doe ik dat tegen mensen op Whatsapp.. Helemaal oneens dus.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Hoe moet ik dit interpreteren? De vrienden die je hebt op Facebook of de vrienden die je maakt op bijvoorbeeld Quizlet?


    Searching heavens for another earth

    Parachutes schreef:
    Ik weet het niet zo goed. Dit omdat het zo makkelijk mogelijk is om je anders voor te doen dan je werkelijk bent - ook onbewust. Maar toch kan een vriend op het internet er net zo goed voor je zijn en je steunen - misschien wel meer - dan vrienden in het dagelijks leven. Dus een vriendschap op het internet zal nooit zoals een vriendschap in 'real life' zijn. Misschien betekent dat niet dat het geen 'echte vriendschap' is, maar gewoon dat het anders in elkaar steekt dan vriendschap in 'real life'. Ik ben het dus niet helemaal eens met de stelling, maar ook niet helemaal oneens.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Taiteilijan schreef:
    Hoe moet ik dit interpreteren? De vrienden die je hebt op Facebook of de vrienden die je maakt op bijvoorbeeld Quizlet?


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik denk dat je niet echt een hele goede vriend kan zijn via social media maar dat je wel iemand kan volgen die je niet kent maar de posts leuk vind. Anders kan je nooit het internet op want bijna alles op internet is van mensen die je niet kent!

    CaptainBenja schreef:
    Oneens, ik denk dat je best echte vrienden kan maken op het internet. Natuurlijk zitten er rare mensen op het internet, maar dat is niet altijd zo. Ik heb zelf ook goede vrienden gemaakt, via het internet. Ik vind dat je elkaar's uiterlijk niet hoeft te zien. Als je elkaar vertrouwt en al jaren met elkaar kletst kan dat toch ook echte vriendschap zijn? Hetzelfde is met lange afstand vriendschappen. Je hoeft elkaar niet elke dag te zien om echte vrienden te zijn. Een dikke oneens dus.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Tenace schreef:
    Beide.
    Eens omdat je toch de persoon niet hebt gezien en niet kan weten wat zijn of haar bedoeling is.
    Oneens omdat ik denk dat als je iemand echt alles kan vertellen en dat hij of zij er voor je is, het een echte vriend is.

    Ik ben toch meer oneens dan eens c:


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Oneens en toch ook eens
    tenminste toch wat mezelf betreft. Ik zit namelijk maar op 1 sociale media (fb) en de mensen die daar in m'n vriendenlijst staan, ken ik allemaal of heb ik zeker al eens ontmoet. Ik voeg namelijk geen onbekenden toe. Maar als je inderdaad iedereen zomaar toe gaat voegen, dan vraag ik me echt wel af of je daar ook iedereen van kent (denk dan bijvoorbeeld aan profielen met 500+ vrienden)


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Ik ben er zo fucking oneens mee.
    Via deviantART en hyves heb ik mijn allerbeste vriendinnen gevonden. We zijn nu al twee jaar samen. Ze zijn Nederlands, Amerikaans, of zelfs Noors of Hongaars. Mijn Nederlandse internetvriendinnen heb ik zo lief en ik zou echt niets zonder ze kunnen. Ook hebben zij ervoor gezorgd dat ik sterker in zelfvertrouwen ben geworden en nu kan tekenen op de computer. Ik hou zoveel van ze.


    [ "Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring" ]

    Tholomew schreef:
    Oneens, denk ik.
    Er zitten rare mensjes op, dus je kan niet altijd weten of iemand is wie hij zegt dat hij is. Soms komen daar dan ook wel nare dingen van...
    Maar wat is vriendschap überhaupt? Moet je elkaar daar door en door voor kennen? Moet je weten hoe iemand er echt uitziet?
    Als het fijn is met een persoon, het praten etc., en jij vertrouwt hem of haar, dan kan dat net zo goed vriendschap zijn.


    just sm:)e en the world smiles with you