• De stelling van deze week luidt:
    Vrienden op social media sites zijn geen echte vrienden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens.


    A room without books is like a body without a soul. †

    Zelfs 'echte' vrienden in reallife kunnen je flink voor de gek houden hoor. En tuurlijk je ziet ze in het echt, maar achter je rug om weet je nog steeds niet wat ze doen. Ik denk dat je best een vriendschap kunt sluiten, tuurlijk heb je slechte mensen op internet en dat zou je ook altijd blijven houden, maar mensen vergeten dat er ook normale en goeie mensen op internet zitten die niks slechts in zich hebben en juist andere mensen willen helpen.
    Ik ben het oneens met de stelling.

    Ligt er aan of je ze kent in "real life" of niet. Ja, dan zeker weten. Nee, denk nog eens goed na...


    Life can be full of sadness, but you allways have to remember that there's someone who can turn it into happyness.

    oneens

    [ bericht aangepast op 3 maart 2015 - 0:08 ]


    -

    Tenace schreef:
    Beide.
    Eens omdat je toch de persoon niet hebt gezien en niet kan weten wat zijn of haar bedoeling is.
    Oneens omdat ik denk dat als je iemand echt alles kan vertellen en dat hij of zij er voor je is, het een echte vriend is.

    Ik ben toch meer oneens dan eens c:


    I don't think you quite understand, honey

    Tja. (: Hangt af van je persoonlijke definitie van vrienden denk ik.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    CaptainBenja schreef:
    Oneens, ik denk dat je best echte vrienden kan maken op het internet. Natuurlijk zitten er rare mensen op het internet, maar dat is niet altijd zo. Ik heb zelf ook goede vrienden gemaakt, via het internet. Ik vind dat je elkaar's uiterlijk niet hoeft te zien. Als je elkaar vertrouwt en al jaren met elkaar kletst kan dat toch ook echte vriendschap zijn? Hetzelfde is met lange afstand vriendschappen. Je hoeft elkaar niet elke dag te zien om echte vrienden te zijn. Een dikke oneens dus.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Persoonlijk heb ik het niet zo op internetvrienden, omdat het weer zo aan de technologie is gebonden en ik toch echt wel veel waarde hecht aan een logeerpartij of een paar uur shoppen met een groepje real life vrienden. Toch denk ik niet dat ik daardoor mag zeggen dat online vrienden geen echte vrienden zijn, omdat het voor sommige mensen wel makkelijker kan zijn om online over dingen te praten dan in het echte leven. Er zijn zoveel geweldige mensen op het internet, dus waarom zou je je laten tegenhouden door die vooroordelen die er over online vrienden zijn?
    Zelf hecht ik meer waarde aan echte vrienden en face to face gesprekken, maar dat is mijn persoonlijke mening en ik denk dat er genoeg mensen zijn die hun beste vriend of vriendin via het internet hebben gevonden en wellicht ook al een keer hebben afgesproken om elkaar in het echt te zien. Dat het pedofielen zijn is natuurlijk ook onzin, al helemaal als je op een site als quizlet zit.
    Oneens dus.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 11:02 ]

    Oneens, 14% van alle relaties zijn mensen die elkaar hebben ontmoet via datingssites of socialmedia. Dus zou het een redelijk goed invloed op de wereld hebben.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Vinception schreef:
    Alleen als je die persoon/personen ook echt een keer in het echt gezien hebt :Y) en als je het daar in het echt ook nog heel goed mee kan vinden,


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Gebaseerd op mijn socialmedia vrienden zeg in ONEENS.
    Ik vind het juist fijn om met (oud-)klasgenootjes in contact te blijven via FB.
    Vooral sinds het MBO heb ik diverse (oud-)klasgenoten die (te) ver van mij af wonen, om zomaar ff "langs te wippen."


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Histoire schreef:
    Tja. (: Hangt af van je persoonlijke definitie van vrienden denk ik.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    AshtonIsCute schreef:
    Zelfs 'echte' vrienden in reallife kunnen je flink voor de gek houden hoor. En tuurlijk je ziet ze in het echt, maar achter je rug om weet je nog steeds niet wat ze doen. Ik denk dat je best een vriendschap kunt sluiten, tuurlijk heb je slechte mensen op internet en dat zou je ook altijd blijven houden, maar mensen vergeten dat er ook normale en goeie mensen op internet zitten die niks slechts in zich hebben en juist andere mensen willen helpen.
    Ik ben het oneens met de stelling.

    Oneens. Ik heb een hele goede vriendin ontmoet die ik nu ook op Whatsapp heb. Er zullen wel slechte mensen op Social Media zitten maar zoveel zijn het er nou ook weer niet dus kan je best wel mensen vertrouwen als je weet dat het goed is.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    CaptainBenja schreef:
    Oneens, ik denk dat je best echte vrienden kan maken op het internet. Natuurlijk zitten er rare mensen op het internet, maar dat is niet altijd zo. Ik heb zelf ook goede vrienden gemaakt, via het internet. Ik vind dat je elkaar's uiterlijk niet hoeft te zien. Als je elkaar vertrouwt en al jaren met elkaar kletst kan dat toch ook echte vriendschap zijn? Hetzelfde is met lange afstand vriendschappen. Je hoeft elkaar niet elke dag te zien om echte vrienden te zijn. Een dikke oneens dus.
    Dit is voor een deel wel waar ja. Of we het nou willen of niet, we beoordelen elkaar uiteindelijk toch wel een beetje het uiterlijk. Dit gaat soms bewust, maar heel vaak is dit ook wel onbewust. Al ben ik iemand die niet vrienden "uitkiest" op uiterlijk, maar altijd het innerlijk leert kennen. Dus ik oordeel misschien op het innerlijk, maar er zijn ontzettend veel mensen die dat toch niet doen.

    Zelf ben ik het ook oneens met de stelling, omdat sommige mensen hun beste vrienden echt op het internet gevonden hebben. Ik zelf ben mijn echte vrienden toch wel tegen gekomen in real life, maar als dat niet zo was geweest, had het best goed gekund dat ik mijn beste vrienden hier had gevonden. En er zijn ook hier ook wel zeker mensen die ik graag mag^^


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…