• De stelling van deze week luidt:
    Vrienden op social media sites zijn geen echte vrienden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Hmm, als met sociale media Quizlet bedoeld zou worden zou mijn antwoord sowieso nee zijn. Er zitten heel wat mensen op Quizlet die er altijd voor me willen zijn en een iemand heeft zelfs een kaartje naar me gestuurd (:
    Echt super tof


    26 - 02 - '16

    Nou, ik voeg alleen vrienden toe op Facebook als ik waard vind dat ze over tien jaar nog steeds tussen mijn vriendenlijst staan. Oude klasgenootjes vind ik leuk, gewoon dat je "soortvan" in contact blijft. Maar ik kan nou niet echt zeggen dat iedereen die ik op Facebook heb mijn beste vriend is. Dus vrienden op social media kunnen beste vrienden zijn, maar kunnen voor mij ook gewoon bekenden zijn.


    Deep inside, I've never felt alive

    Een beetje van beide...
    Soms is het link om zo'n vrienden te hebben, want je weet niet zeker wie er aan de andere kant van het scherm zit. Maar als je het anders bekijkt, heeft het ook wel zijn voordelen. Internetvrienden kunnen je bijvoorbeeld niet beoordelen op je uiterlijk, dus wordt je karakter belangrijker. En soms is het ook gewoon makkelijker om je hart te luchten bij iemand die je niet echt kent. Wat is ten slotte de kans dat ze over je gaan roddelen of zo?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oneens.
    Op internet heb ik goede vrienden gemaakt.
    Dus het is niet waar.


    tiptoe through the tulips...

    Beide
    Sommige vrienden kan je vertrouwen, maar andere liegen je keer op keer weer voor. En als ze dan jouw identiteit weten, is het natuurlijk maar al te grappig om jou daar mee te confronteren, want ja, waarom zou je anders anoniem het internet op gaan?

    (Even wat frustratie weggetypt :-))

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 18:26 ]


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Oneens. Ik heb mijn beste vriendin via het internet leren kennen en ook al hebben we elkaar nog nooit in het echt gezien, mijn vriendschap met haar is zoveel echter dan mijn "echte" vriendinnen.


    -

    Oneens, op veel social media heb je contacten met je "echte vrienden". Kijk naar Twitter en Facebook. Het zijn toch vaak ook die mensen die je volgt die in het echte leven je "echte" vrienden zijn. Natuurlijk kun je nieuwe mensen leren kennen via social media, maar ook dat kunnen mensen zijn die jij ziet als je echte vrienden. Jij bent uiteindelijk toch degene die beslist of iemand een echte vriend van je is of niet. Aangezien deze stelling een veralgemenisering is, ben ik het er mee oneens.


    Hamartia

    Oneens. ik heb een aantal vrienden op multi media met wie ik meer durf te delen dan sommige vrienden in het echte leven. Ik ken ze en hoewel ik ze nog nooit in het echt heb ontmoet beschouw ik ze toch zeker als goede vrienden.


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Oneens, mijn beste vrienden heb ik ook leren kennen op een forum, beetje het tegenovergestelde wat de stelling zegt. Zie ze overigens nu wel heel vaak in rl. (:


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Oneens, via quizlet heb ik mijn bff onmoet. Het begon met gb berichten plaatsen, toen instagram en toen skype. Ik heb haar 1 keer in t echt gezien, toen is ze blijven logeren. Iedereen kan zeggen wat die wilt maar de stelling is niet waar. Die quizlet vriend hea, ik mis haar zo erg dat ik gisteren 1 uur lang, non stop heb zittem huilen.

    Ik heb de afgelopen jaren heel wat mensen online leren kennen, waarvan een deel ook echte vrienden en zelfs beste vrienden zijn geworden. Op facebook daarentegen is niet iedereen die ik als vriend heb een echte vriend voor me, maar gewoon een bekende.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 1:32 ]


    16 - 09 - '17

    Oneens ik heb een paar vrienden op quizlet die ik wel als echte vrienden zie

    oneens, het zijn niet altijd goede vrienden maar een van je online vrienden wilt jou heel graag steunen.


    Live your live

    Nee, oneens.

    Soms zijn er aardigere mensen online dan in het echte leven. Ik heb mensen op Twitter en Quizlet die ik echt niet kwijtwil, en ze betekenen echt iets voor me.
    Al moet je wel oppassen op internet; zijn het wel de mensen die ze zeggen dat ze zijn, en ben jij wel eerlijk over jezelf?
    Ik vind het zo dat je vrienden via internet mag hebben, en ik vind het ook aan de andere kant wat minder want die menaen hebben misschien een andere impressie van jou dan je normaal bent.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Oneens, het is wel zo!
    Dit zijn mijn enigste vrienden!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.