• De stelling van deze week luidt:
    Vrienden op social media sites zijn geen echte vrienden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Soms wel soms niet.


    chaos makes the muse

    Licht eraan. Als je ze hebt gemeet of er écht heel veel mee praat, dan natuurlijk wel.

    Oneens, mijn beste vriendin ken ik door sociale media. Ik moet wel toegeven dat onze vriendschap nog beter werd toen we elkaar hadden ontmoet.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik denk dat veel mensen Quizlet en sociale media verwarren. Het draait hier om het algemene sociale media, dus kan ik het hier deels mee eens zijn. Op deze site heb ik een zeer goede vriendin gemaakt waar ik dagelijks mee praat en al verschillende keren heb ontmoet. Daarbuiten voeg ik niet zomaar iedereen toe en zijn het geen "echte" vriendin.


    Nov 19 | I wonder about you, quiet girl.

    Oneens.
    Ik kan eerlijk zeggen dat zonder mijn social media vrienden ik er niet meer zou zijn. Ik heb meerdere keren op de rand gebalanceerd om mezelf iets aan te doen en het waren altijd mijn vrienden van social media die mij over de rand trokken, naar de goede kant. Vaak hebben ze het zelf niet eens door, maar ik heb mijn leven te danken aan social media.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Beetje van beide online kunnen "vrienden" ook voor je klaarstaan maar het is aan de ene kant toch anders als in real life waarbij je ook kan zien of het echt is of niet. Via een scherm zie je niet hoe de ander erbij zit.


    Everything should have a balance, There is no light without darkness.

    Beide.
    Er zitten rare mensen op internet.
    Maar er kan ook echte vriendschap komen.
    Dus ik ben het er mee eens en oneens

    Oneens!!!

    Leda schreef:
    Licht eraan. Als je ze hebt gemeet of er écht heel veel mee praat, dan natuurlijk wel.

    Oneens.
    Uit eigen ervaring trouwens. Ik heb op een ander forum een paar meiden leren kennen bij wie ik altijd terecht kon. Ik heb ze nu zo'n 7/8 keer gemeet en ik zie ze echt als hele goede vriendinnen.


    Hurry up, We're dreaming!

    Merendeel niet nee, dus mee eens. ;) Niemand heeft meer dan 50 echte vrienden... sommige mensen hebben meer dan 500 "vrienden" op social media, dat bestaat gewoon niet dat dat allemaal echte vrienden van je zijn.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 23:11 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik ben het heel erg oneens met deze stelling.

    Hier is een voorbeeld van een situatie: Een buitenlands iemand die je kent van je werk, is tijdelijk in Nederland en gaat na een jaar of twee weer terug naar huis. Jullie zijn in die twee jaar de aller beste vrienden geworden. Dat betekent dat je diegene op een gegeven moment véél minder gaat zien, vergeleken met voordat hij naar huis ging.
    Maar, dat maakt diegene toch niet opeens een minder goede vriend van je?

    In mijn ogen zit vriendschap dus niet in het vaak zien van iemand, maar in het gevoel wat je bij diegene hebt, of je diegene kan vertrouwen. Je beste internetvriendin, je 'hartsvriendin' van de basisschool, die buitenlandse collega waar je het twee jaar lang zó goed met kon vinden. Alle goede vriendschappen, of die vriend nou aan de andere kant van de wereld zit of twee deuren verderop, zijn toch precies hetzelfde~?

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 23:52 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    ligt eraan over wat voor soort social media je het hebt. Bij de meeste social media heb ik ook mensen die ik echt geen vrienden noem, maar ze onder vrienden heb staan zodat ik ze makkelijk terug vind.

    Moeilijk te zeggen, vrienden op internet kan leuk zijn maar ook gevaarlijk. Tenzij je ECHT weet wij ze zijn, zal het zeker leuk zijn. Toch loert er altijd een beetje gevaar. Vrienden in het echte leven moet je natuurlijk koesteren!


    A.

    Oneens, er zijn mensen op quizlet die voor mij evenveel betekenen als mensen uit mijn omgeving buiten het internet en wanneer ik een akkefietje met deze personen heb, wat niet vaak gebeurd, dan zal dit mij even dwars zitten als bij mijn vrienden van bijvoorbeeld school.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'