• De stelling van deze week luidt:
    Er bestaat geen 'goede' of 'slechte' muziek.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    eens, zelf mensen vinden zulke liedjes super,
    ik zelf heb er niks mee. Ieder zijn eigen smaak


    I tried so hard and get so far but in the end, it doesn't even matter - Linkin Park

    Tenace schreef:
    Eens. Ik ga niet eens uitleggen waarom, omdat ik het te logisch vind. :')


    Sometimes it's best not to care.

    Hemingway schreef:
    Eens, wat betreft het mening-argument. Natuurlijk verschilt iedereen van smaak en dan is er geen 'goede' of 'slechte' muziek.
    Maar er is wel kwalitatief minder goede of kwalitatief betere muziek, als je het vanuit een technisch aspect bekijkt. Muziek die beter in elkaar zit dan andere muziek. Dat maakt de muziek dan nog niet 'goed' of 'slecht', maar kan wel verschil uitmaken.


    Helemaal mee eens


    There is no normality in life. - HBC

    De defenitie van muziek is een bewuste ordening van klanken die met instrumenten of met de stem worden voortgebracht.
    Dus als de gekke buurvrouw van vier huizen verderop bewust met een pollepel op een pan slaat omdat het een leuk deuntje heeft, en daar ook nog eens heel vals bij gaat zingen in een zelfbedachte brabbeltaal is dat muziek.
    Ik denk niet dat er mensen( behalve de buurvrouw) zijn die dat op prijs stellen. (Vooral niet om twee uur 's nachts.)
    Op dat moment is het slechte muziek.
    Maar misschien als de buurvrouw dat doet voor een slechthorende geit dat hij het mooi vind.
    Ik denk dat ik het Oneens met de stelling, want muziek is al snel gemaakt en dat is niet altijd goed.
    Net als een boek, soms is het gewoon echt niet goed door heel veel spelfouten enzo.

    Sheezus schreef:
    Dit is een kwestie van eigen mening. Ik kan niet echt goed zeggen of ik het hier nou eens of oneens mee ben.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oneens er is leuke muziek en stomme:)


    tiptoe through the tulips...

    Eens! X x x


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    eens, iedereen heeft een andere smaak.

    Oneens, muziek kan slecht zijn, als het gewoon slecht gemaakt is.


    Can I play with madness?

    Hemingway schreef:
    Eens, wat betreft het mening-argument. Natuurlijk verschilt iedereen van smaak en dan is er geen 'goede' of 'slechte' muziek.
    Maar er is wel kwalitatief minder goede of kwalitatief betere muziek, als je het vanuit een technisch aspect bekijkt. Muziek die beter in elkaar zit dan andere muziek. Dat maakt de muziek dan nog niet 'goed' of 'slecht', maar kan wel verschil uitmaken.


    Ook al had ik al gereageerd, hier ben ik het dus mee eens.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Oneens.
    Iedereen heeft natuurlijk wel zijn eigen smaak maar er zijn toch wel muziek die wel heel erg zijn. Maar iedereen heeft een eigen 'goede' en 'slechte muziek. Daarom vind ik ook eigenlijk dat het oneens is. :)


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Khezef schreef:
    Oneens.
    Iedereen heeft natuurlijk wel zijn eigen smaak maar er zijn toch wel muziek die wel heel erg zijn. Maar iedereen heeft een eigen 'goede' en 'slechte muziek. Daarom vind ik ook eigenlijk dat het oneens is. :)

    Je schrijft de woorden die ik dacht ;p


    Oneens
    Ik vind dat het wél bestaat, slechte muziek, maar ook goede (:

    xxx

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 16:59 ]


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Hemingway schreef:
    Eens, wat betreft het mening-argument. Natuurlijk verschilt iedereen van smaak en dan is er geen 'goede' of 'slechte' muziek.
    Maar er is wel kwalitatief minder goede of kwalitatief betere muziek, als je het vanuit een technisch aspect bekijkt. Muziek die beter in elkaar zit dan andere muziek. Dat maakt de muziek dan nog niet 'goed' of 'slecht', maar kan wel verschil uitmaken.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Jij zelf bepaald wat "goede" en "slechte" muziek is.
    Muziek die jij prachtig vind en dagen naar kunt luisteren, vind jij goede muziek.
    Als er muziek(genres) zijn waar je totaal niet van houdt en ook nooit zou luisteren, vind jij slecht. Maar eigenlijk bedoel je daarmee dat jij de muziek gewoon niet zo mooi vind. Ik zou het dan omschrijven als je hebt muziek die je mooi vindt en muziek die je niet mooi vindt.
    Hieruit kan je opmaken dat ik het met de stelling eens ben.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Oneens,

    Als ik muziek zou gaan maken zou het gewoon slecht zijn. Ik heb geen gevoel voor ritme, ik kan geen instrument bespelen en ik zing vals.


    ©1998