• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 189 Dutch
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 4 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:36 ]


    Your make-up is terrible

    ArosBitch schreef:
    (...) Daarom, ik zeg ook niet dat het waar is, maar de foto van de vliegtuigen ze lijken wel bijna sprekend op elkaar



    Jua, dat wel.


    Your make-up is terrible

    ArosBitch schreef:
    (...) Dankje voor het ophelderen,


    ^^
    Minstens een grootmacht en heel veel belangen zijn hierbij betrokken. Niet veel nieuws is betrouwbaar. BBC is een van de beter westerse sites, of anders Reuters of AP. Al jazeera is ook een goede nieuwssite voor een niet westers perspectief, die zullen vast ook wel wat hierover hebben.

    Leuk weetje: CNN doet ook heel slecht verslag hiervan terwijl ze wel als goed gezien worden door veel mensen.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    ^^
    Minstens een grootmacht en heel veel belangen zijn hierbij betrokken. Niet veel nieuws is betrouwbaar. BBC is een van de beter westerse sites, of anders Reuters of AP. Al jazeera is ook een goede nieuwssite voor een niet westers perspectief, die zullen vast ook wel wat hierover hebben.

    Leuk weetje: CNN doet ook heel slecht verslag hiervan terwijl ze wel als goed gezien worden door veel mensen.
    Wat me wel echt een O.O face gaf waren de foto's van de vliegtuigen die echt zoveel op elkaar leken.

    ArosBitch schreef:
    (...) Wat me wel echt een O.O face gaf waren de foto's van de vliegtuigen die echt zoveel op elkaar leken.


    Natuurlijk. Alle commerciële vliegtuigen lijken op elkaar. Boeings, Airbus en van alle soorten lijken behoorlijk op elkaar. Net zoals die vliegtuigen weer lijken op een AN26. Allemaal voertuigen gebouwd met dezelfde functie voor ogen.

    Overigens is de vraag of dat wat boeit op een radarsignaal dat op 10 km hoogte vliegt. En ik betwijfel ten zeerste dat Oekraïne een BUK heeft staan binnen rebels gebied. Die dingen hebben overigens een bereik van 50 km. Het vliegtuig verdween veel verder dan dat binnen rebels gebied van de radar, en ook 70 km van Russisch gebied. De raket, als het een buk is zoals beweerd door Oekraïne, omt dus midden uit separatistisch gebied.


    quidquid excusatio prandium pro

    Gaat vandaag weer lekker met de wereld zeg. Grondoffensief in Gazastrook, Witte Huis ontruimd, vliegtuig neergehaald...

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 1:08 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Gaat vandaag weer lekker met de wereld zeg. Grondoffensief in Gazastrook, Witte Huis ontruimd, vliegtuig neergehaald...


    Wait wut? Heb ik iets gemist?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Sevina schreef:
    (...)

    Wait wut? Heb ik iets gemist?


    Er was een verdacht pakketje gevonden op het grasveldje voor het witte huis. Betekende niet zo veel voor zover ik weet


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Er was een verdacht pakketje gevonden op het grasveldje voor het witte huis. Betekende niet zo veel voor zover ik weet


    Ah, oké.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )



    Kan iemand mij uitleggen, waarom dit filmpje van de explosie [ die door alle nieuwssites en journaals wordt gebruikt ] al sinds 6 juni op youtube staat?

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 1:21 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Sevina schreef:


    Kan iemand mij uitleggen, waarom dit filmpje van de explosie [ die door alle nieuwssites en journaals wordt gebruikt ] al sinds 6 juni op youtube staat?


    Dat is een Oekraïense Antonov An-30 zoals in de beschrijving staat. Daar is op 6 juni een van neergeschoten. Ik zit nu op tablet dus kan geen linkje plaatsen, maar zoek het maar op op google.. Wss is dit filmpje daar van. Zoals ik zei, het nieuws is niet geheel betrouwbaar


    quidquid excusatio prandium pro

    Ok, ren linkje dan: http://www.kyivpost.com/content/ukraine/separatists-admit-downing-a-civilian-plane-in-tapped-conversation-full-transcript-356545.html

    4 uur na de crash maakte de Oekraïense geheime dienst een opname openbaar van een telefoongesprek dat zou hebben plaatsgevonden tussen rebellen. Ik heb eindelijk een 'officiële' vertaling. Of het echt is weet ik niet, maar het strookt wel met het meest waarschijnlijke


    gor Bezler: We have just shot down a plane. Group Minera. It fell down beyond Yenakievo (Donetsk Oblast).

    Vasili Geranin: Pilots. Where are the pilots?

    IB: Gone to search for and photograph the plane. Its smoking.

    VG: How many minutes ago?

    IB: About 30 minutes ago.

    SBU comment: After examining the site of the plane the terrorists come to the conclusion that they have shot down a civilian plane. The next part of the conversation took place about 40 minutes later.

    “Major”: These are Chernukhin folks who shot down the plane. From the Chernukhin check point. Those cossacks who are based in Chernukhino.

    “Grek”: Yes, Major.

    "Major": The plane fell apart in the air. In the area of Petropavlovskaya mine. The first “200” (code word for dead person). We have found the first “200”. A Civilian.

    “Greek”: Well, what do you have there?

    “Major”: In short, it was 100 percent a passenger (civilian) aircraft.

    “Greek”: Are many people there?

    “Major”: Holy sh__t! The debris fell right into the yards (of homes).

    “Greek”: What kind of aircraft?

    “Major”: I haven’t ascertained this. I haven’t been to the main sight. I am only surveying the scene where the first bodies fell. There are the remains of internal brackets, seats and bodies.

    “Greek”: Is there anything left of the weapon?

    “Major”: Absolutely nothing. Civilian items, medicinal stuff, towels, toilet paper.

    “Greek”: Are there documents?

    “Major”: Yes, of one Indonesian student. From a university in Thompson.

    Militant: Regarding the plane shot down in the area of Snizhne-Torez. It’s a civilian one. Fell down near Grabove. There are lots of corpses of women and children. The Cossacks are out there looking at all this.

    They say on TV it’s AN-26 transport plane, but they say it’s written Malaysia Airlines on the plane. What was it doing on Ukraine’s territory?

    Nikolay Kozitsin: That means they were carrying spies. They shouldn’t be f…cking flying. There is a war going on


    quidquid excusatio prandium pro

    Hier zijn echt geen woorden voor...
    Heb gelezen dat er tussen al die slachtoffers 80 kinderen zaten.
    Ik wil niet weten door wat voor een hel de nabestaanden nu wel niet gaan.
    Gecondoleerd aan vrienden en familie van de slachtoffers.

    Het enge is, is dat ik enkele nachten gedroomd heb van een vliegtuigcrash...
    Alleen zag dat vliegtuig er anders uit.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Lagertha schreef:
    Hier zijn echt geen woorden voor...
    Heb gelezen dat er tussen al die slachtoffers 80 kinderen zaten.
    Ik wil niet weten door wat voor een hel de nabestaanden nu wel niet gaan.
    Gecondoleerd aan vrienden en familie van de slachtoffers.

    Het enge is, is dat ik enkele nachten gedroomd heb van een vliegtuigcrash...
    Alleen zag dat vliegtuig er anders uit.

    Jezus wat eng. Weet je ook wat eng is? Is zag op Facebook een gedeelt bericht van iemand. De foto van het vliegtuig met daarboven de tekst (als ik hem nog goed herinner): Mocht hij verdwijnen... zo ziet hij er uit.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 8:13 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Espada schreef:
    Ik vind dat er een of ander verbod moet komen op het vliegen over oorlogsgebieden heen..!

    Vliegtuigmaatschappijen vliegen ook niet over oorlogsgebied, maar de man van Malaysia Airlines zei dat dit gebied voor luchtvaartbegripppen niet tot oorlogsgebied behoorde. De definitie van "oorlogsgebied" blijkt dus anders te zijn voor de luchtvaart.


    Hamartia

    Het is echt over heel het nieuws, ik heb gisteren nog niet veel tijd gehad om er naar te luisteren tho. Maar ik vnd het wel vreselijk erg D: Waarom zou je in godsnaam een vliegtuig uit de lucht willen schieten. En dan wijzen ze nog mooi met hun vingertje naar elkaar op een manier van 'hij heeft het gedaan'. Waar gaat de wereld heen --'

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 9:18 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque