• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 189 Dutch
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 4 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:36 ]


    Your make-up is terrible

    Om 21:53 is er een persconferentie

    Klik

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 21:57 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bah. Allemaal slecht nieuws vandaag.
    Eerst het zoveelste ongeluk dit jaar bij een kruising bij ons dorp (inmiddels al 49? Vanaf jan. '14) waarbij er ook al één inzittende om het leven is gekomen en vier zwaargewonden zijn en ze er pas rond 2016 wat aan gaan doen. Er zijn daar al zoveel ongelukken gebeurt dat het me niet eens meer verbaast als ik het hoor. En nu dit vreselijke nieuws. Getver.
    Aan alle nabestaanden die er direct of indirect iets mee te maken hebben; gecondoleerd en heel veel sterkte. (flower)

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 22:26 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ze geven nu aan dat er 154 Nederlanders in het vliegtuig zaten ;x


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    154...


    Treat people with kindness

    Yoda schreef:
    Ze geven nu aan dat er 154 Nederlanders in het vliegtuig zaten ;x
    heftig he :( ik leef er bent in mee.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Dat is echt veel meer dan ze in eerste instantie zeiden...


    Your make-up is terrible

    154... Jezus. Dat is echt veel meer zeg. Hopelijk geen bekende, want dit zou zo kunnen


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Handles schreef:
    Dat is echt veel meer dan ze in eerste instantie zeiden...


    Queer zijn is gewoon alles

    Oh, ik had gehoopt dit niet te moeten zeggen en ik hoop dat niemand dit leest en dat er geen nabestaanden hier op Q te vinden zijn, maar wat is het ontzettend naar wat er gebeurd is. Een foutje. Een heel fataal foutje dat de hele wereld het zwijgen op legt.

    Veel sterkte en lichtpuntjes toegewenst mocht je één van de slachtoffers kennen. Gecondoleerd in the worst case.

    Wauw, ben echt helemaal van de kaart door dit.
    154, is meer dan er werd gezegd inderdaad.
    Ik leef echt mee met alle nabestaanden!


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    dat vreselijke nederlands engelse accent xD


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Valerious schreef:
    dat vreselijke nederlands engelse accent xD


    Dat is wel het minste waar ik op let, eerlijk gezegd.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    (...)

    Dat is wel het minste waar ik op let, eerlijk gezegd.


    Dankjewel dat jij het zei.

    Valerious schreef:
    dat vreselijke nederlands engelse accent xD


    Beetje ongepast.

    OT: Inderdaad, heel veel sterkte aan alle nabestaanden hier op Quizlet.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 23:03 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik wacht echt op de namenlijst, ik wil nu echt weten of er een bekende tussen zit zeg... 154 baadt me wel zorgen dan


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.