• Ik ben gebeld door de mcdonalds en heb dinsdag dus een sollicitatiegesprek. Ben nu al supeer zenuwachtig!
    Heeft iemand er ooit gewerkt en hoe was het daar? (:

    Felis schreef:
    (...)

    Maar dat wil niet zeggen dat het bij iedere McDonald's hetzelfde is. Niet overal is het slecht.

    Nee, dat weet ik. Maar iedereen ervaart het anders zoals ik eerder zei.
    Ik ken ook genoeg mensen die werken in een supermarkt sterk afraden, terwijl ik het altijd wel leuk vond. Hoewel ik het ook niet meer zou willen nu.

    Nja... weetje, het zal wel bij elke mc anders zijn!
    Het is maar net wat voor manager je treft.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Bij de mcdonalds hier slaan ze bij buitenlanders die geen nederlands kunnen op oudjaars/nieuwjaarsdag extra sauzen aan.

    Eerlijk? Ik ken verscheidene mensen die er wonen, maar geen enkele is er positief over (overigens niet allemaal bij dezelfde hoor ^^. Je moet keihard werken (snap ik), krijgt weinig betaald en wordt niet altijd even netjes behandelt. Stressbestendig en tegen kritiek kunnen is wel nodig.
    Maar goed, kijk het gewoon aan als je aangenomen wordt. Managers verschillen namelijk per locatie ^^


    To infinity and beyond •

    In België verdienen we een pak meer dan in Nederland, maar ook hier krijg je blijkbaar zeer weining betaald voor heel hard werk.


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik werk zelf bij de McDonalds en het is best goed te doen.
    Het is misschien niet het leukste baantje van de wereld, maar een hel etc. zoals hierboven besproken word vind ik erg overdreven.
    Maar dat kan natuurlijk per filiaal verschillen.
    Het is inderdaad hard werken en het salaris is niet geweldig, maar waar is dat nu wel?
    Ondertussen zijn er mensen bij de McDonalds die er al meer dan 5 jaar werken en die het prima uithouden hoor.

    Ik zou zeggen: Ga voor het sollicitatiegesprek en geef het een kans!
    Als je het dan echt niks vind, dan kun je altijd nog ontslag nemen.


    Tell me about it, stud.

    Ik werk er nu bijna een half jaar en ik vind het ook heel leuk. Je bent de hele tijd met je collega's aan het praten en je staat ook echt dicht bij ze - wat in een supermarkt anders is, en als er al iemand dichtbij je staat te vakkenvullen, dan is dat maar één iemand en niet een groep mensen die in een keuken bezig zijn - en het is niet altijd hard werken hoor, ik werk in een relatief kleine McDonalds en daar is het tussen 5-7 op een paar momenten heel druk, maar soms sta je uren niets te doen (of bij dit weer: ijsjes eten en rookpauzes houden) maar dat is ook wel gezellig.

    Ik zeg: gewoon gaan en hopen dat je er mag werken, want het is leuk. Ik vond het in ieder geval leuker dan werken in een supermarkt.

    Edit: En 50% korting op je eten. Wie wil dat nu niet?

    [ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 21:23 ]

    Persoonlijk zou ik het niet willen werken, omdat ik de industrie er achter nogal vuil vind, maarja. Het gaat er natuurlijk om of je je daar op je gemak voelt & je collega's leuk zijn enzo! (: Gewoon de sfeer even proeven zou ik zeggen.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik hoor gewoon positieve dingen over werken bij de McDonalds, maar zoals er al gezegd is, is dat bij elke McDonalds waarschijnlijk weer anders, omdat je gewoon een andere manager hebt. Ook wil ik er even op wijzen dat de horeca nou eenmaal gewoon kei slecht betaald, ik verdien ook nauwelijks iets en als je voor een beter betaalde bijbaan wilt gaan, zal je het denk ik eerder bij de Albert Heijn of Jumbo moeten proberen-- hoor dat je daar een stuk beter verdiend.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Stannis schreef:
    Voor zover ik weet is het daar een grote hel (: dikke afrader
    Zover ik gehoord heb van collega's en vrienden is het daar een ramp. Veel te hard werken, veel te weinig geld, en als je je ziek meldt, dan staan ze voor je deur. Heb je geen goede ziek reden? Ontslagen...
    Beter supermarkt kiezen aan de kassa ofzo (: McDonalds moet je nooit doen...
    Toch succes en sterkte :)

    Zo ervaar ik het helemaal niet. Zolang je goed overweg kan met de manegers, heb je niet gezeur. En ik heb nog nooit iemand aan de deur gehad omdat ik ziek zou zijn. En zo ver ik weet wordt je ook niet direct ontslagen.

    Ik werk al bijna 3 jaar bij de McDonald's en heb het er nog steeds naar mijn zin.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2014 - 2:15 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Het is een horeca-gelegenheid, uiteindelijk, ondanks dat het een mcDonalds is. Wat dus gewoon inhoudt dat je tegen stress moet kunnen en dat je te maken krijgt met ongeduldige en zo op z'n tijd vervelende klanten. Daar kan je mee om of niet. Heb je nooit in de horeca gestaan, kan je ook niet uitmaken of het iets is voor je, of niet. Iedereen ervaart horeca-werk anders, en ja, voor de ene is het een ware hel en een ander vind het dan weer superleuk.
    Daarbij hangt het van werkplek tot werkplek af hoe de sfeer en collega's zijn, dus in deze tellen de ervaringen van anderen ook niet echt. Je zal dit voor jezelf moeten ondervinden.
    Ga gewoon naar dat gesprek, ben je enthousiast erover na dat gesprek, probeer het gewoon. Ligt het je achteraf niet of vind je het toch niks, kan je altijd nog stoppen want je krijgt toch - normaal gezien - altijd een proefperiode van een week / enkele weken.

    Zelf vond ik de horeca altijd erg zalig. En tja, wil je een beter betaald beroep, ja dan moet je studeren en niet in de horeca gaan werken, en jobstudeten worden over het algemeen gewoon niet goed betaalt :'D Het is normaal dat je in dat opzicht het minimale krijg, hoe oneerlijk het ook is.
    En tja, dat ziek zijn... dat is OVERAL zo, toch zeker in België, dat je een huisartsenbriefje moet binnendoen als je ziek ben. Ik ben nu zwanger, en als het me niet gaat, moet ik ook gewoon een ziektebriefje halen bij m'n huisarts om een dag of enkele dagen thuis te mogen blijven. Voor school heb je toch ook een gegronde reden nodig om niet te komen? Zo werkt dat ook voor een werkgever. En tja, de ene werkgever is rapper met het ontslaan dan anderen. Uiteindelijk als je een dag of enkele dagen ziek bent, moet hij toch voor je betalen, en ja, voor mij is het meer dan begrijpelijk dat je problemen krijgt als je op ongegronde basis wegblijft, want je kost je werkgever geld. Zeker betreft jobstudenten denken ze rapper voor jou 10 anderen die wel willen werken, en zullen er dus ook gewoon rapper ontslagen vallen. Natuurlijk, voor één voorval zullen ze je niet snel ontslaan, dus ofwel is het vaker gepasseerd ofwel was er meer aan de hand dan ene keer ziek zijn. Daar kan ik niet over oordelen, maar er zijn altijd consequenties als je zonder ziektebriefje of zonder geldige reden van je werk wegblijft. Dat stukje heet verantwoordelijkheid en in het echte leven stappen.

    In ieder geval, heel veel suc7 ermee!

    [ bericht aangepast op 20 juli 2014 - 7:47 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb er 3,5 jaar gewerkt, in Groningen. Ik heb het als een leuke periode ervaren. Alleen op het einde van die 3,5 jaar werd het minder leuk, met wat respectloze managers die een beetje uit de hoogte deden, maar dat lag gewoon aan die personen zelf.

    Verder ben ik het compleet met Valkyries eens. Maak je eigen ervaringen en laat je niet bang maken. Voor iedereen is het anders :)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik zie zoveel negatieve reacties,
    Wees blij dat ze je bellen. In deze tijd is het heel moeilijk een baan te krijgen. Gaat het hier om een bijbaan?
    Bijbanen zijn bijna nooit leuk, toen ik 16 was heb ik bij de Jumbo gewerkt achter de kassa. Verschrikkelijk, maarja je verdient er geld mee en je hebt werkervaring op je cv. Geloof me je hebt later werkervaring nodig, ook al is het van de Macdonalds.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2014 - 15:16 ]


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Huf schreef:
    Eerlijk? Ik ken verscheidene mensen die er wonen, maar geen enkele is er positief over (overigens niet allemaal bij dezelfde hoor ^^. Je moet keihard werken (snap ik), krijgt weinig betaald en wordt niet altijd even netjes behandelt. Stressbestendig en tegen kritiek kunnen is wel nodig.
    Maar goed, kijk het gewoon aan als je aangenomen wordt. Managers verschillen namelijk per locatie ^^


    Wonen? :'D
    Sorry, viel eventjes op.


    OT: Ik zelf heb gehoord dat het werken er slecht is. Een kennis van me heeft er gewerkt en moest alle klusjes doen die een ander niet wilde, kreeg vaak op z'n donder, en het betaalde schijnbaar niet goed.

    Maar goed, de ene McDonalds is de andere niet, dus misschien ga jij wel bij een goede McDonalds werken waar je wel normaal behandeld wordt en heb jij het er wél leuk. Veel succes met je sollicitatie gesprek! c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb wel eens gelezen, dat het heel veelzijdig is. Maar zelf geen ervaring. :)


    =