• Hallo iedereen, er is iets op Quizlet waar denk ik wel meer mensen zich hier aan ergeren. Nou weet ik niet wat je er aan zou kunnen veranderen, maar toch blijft het irritant. :3

    Iedereen kent het wel - 16+-stories. Negen op de tien keer zijn dat gewone stories waar ook seksscènes in voorkomen. En nou moet ik eerlijk zijn, ik lees ook stories waar het label "16+" op staat, omdat ik als ik een goed verhaal op Q zie ik daar gewoon een abo op neem. Tenslotte komt in een gewoon boek ook weleens een seksscène voor.

    Nou gaat het daar niet echt om in dit topic, want het is gewoon een advies en niet verboden om als -16-jarige zo'n story te lezen, maar om de schrijvers van zulke stories. Die stories zijn namelijk verdomd vaak door mensen geschreven die zélf nog lang geen zestien zijn. Is dat dan niet wat raar? Kan er niet beter een soort "sexual content"-label komen, bijvoorbeeld? Ik erger me er een beetje aan en ik vind het misschien een ietsiepietsie hypocriet dat je als schrijver mensen van jouw leeftijd afkeurt voor je verhaal.

    Nou, dat is dus mijn mening, nu jullie. Vinden jullie het ook een beetje vreemd of kan het jullie geen bal schelen welke leeftijdskeuring zulke stories hebben? Bedankt voor jullie aandacht. :3

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 13:12 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Everdeen schreef:
    (...)
    Dat is ook zo, maar dan vind ik gewoon dat je er geen leeftijdsgrens op moet zetten. Aangezien iemand van twintig bijvoorbeeld minder zou kunnen hebben dan iemand van vijftien. Die symbolen lijkt me dan ergens wel een goede vervanging. Dan kan je ook misschien aangeven wanneer iets triggering is, qua zelfmutilatie bijvoorbeeld, misschien?

    Die leeftijdgrens is meer een aanduiding dat er geweld/seks in voor komt. In ieder geval, zo zie ik het. x)


    Pretty is just a pretty word.

    Als er ook maar één user hier op Q is die zich daar iets van aantrekt ben ik Julius Ceasar.:')


    Queer zijn is gewoon alles

    Sommige kinderen die rondt de 13/14 zijn hebben nu ook al seks. Dus tja..

    Als jij als iemand onder de 16 16+ wilt schrijven, wens ik je heel veel succes. Waarom niet?

    Wat ik me later bedacht, hehe, is dat ik me wel erger aan de schrijvers van 16+ waarbij het gewoon echt puur is, zodat ze meer abo's krijgen.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 14:40 ]


    wat was dit ookalweer

    Ik vind sowieso dat bij stories waar 16+ bij staat de focus veel te veel uitgaat naar de scenes ontremd het label en te weinig naar het daadwerkelijk plot.
    Daarom lees ik veel sneller stories zonder label, omdat daar de hoop nog leeft dat de focus nog uit kan gaan naar het plot en de personages.
    Daarbij vind ik ook vaak de opbouw bij zulk soort 16+ stories ontzettend laag, dus ik ben sowieso al tegen stories met een label xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Unwritable schreef:
    Ik zie '16+' niet per se als een verhaal dat je niet mag lezen als je onder de 16 bent, maar als een waarschuwing dat het dingen bevat die je misschien beter niet zou kunnen lezen als je heel veel jonger bent.


    En eerlijk? Ik denk niet dat 16+ jonge lezers afschrikt. Ze komen dan juist heel graag lezen xp. Ik vind het idee voor symbolen echt top! Want soms vraag ik me inderdaad af waarom een verhaal 16+ is, terwijl er nauwelijks geweld in voorkomt en het enige wat t dichtst tot een sex scene komt, is een hevige tongzoen.


    -

    Debbaut schreef:
    Als er ook maar één user hier op Q is die zich daar iets van aantrekt ben ik Julius Ceasar.:')

    Blijkbaar veel, want ik heb al verschillende users er over zien klagen. :')


    Take me to wonderland

    Felis schreef:
    Ik ben het met je eens hoor, Lotta. Het is gewoon vreemd.


    Dit ^
    Maar goed, laat ze doen he


    16 - 09 - '17

    Hmm, nee. Ik irriteer me er niet aan hoe oud de schrijvers zelf zijn. Het is vooral dat het lijkt alsof seks het enigste is waar iedereen tegenwoordig aan denkt. Het is zo spijtig, want er zijn zoveel andere dingen waar je over kunt schrijven, etc, maar het enigste wat ik vooral tegenkom zijn story's die vooral draaien om seks.


    † Love? I want to sleep.

    Dat van die symbolen vind ik een erg goed idee :3.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Ladris schreef:
    Dat van die symbolen vind ik een erg goed idee :3.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mulleroni schreef:
    Ik heb niets tegen 16+ stories, ook niet als een 14-jarige het schrijft. Een 14-jarige kan bijvoorbeeld meer ervaring hebben dan een 17-jarige. Zelf zie ik die 16+ meer als een ''er zit geweld/seks in, dus weet waar je op klikt''-waarschuwing.


    En ik vind ook dat een schrijver een schrijver is, welke leeftijd hij/zij ook heeft. Mensen van 20 schrijven ook verhalen over mensen van 40, terwijl ze zelf die leeftijd nog (lang) niet hebben bereikt. Dat zou dan ook raar moeten zijn..?
    Schrijven is een creatief proces en als iemand daar een seksscène in wil verwerken, moet die persoon dat zelf weten, welke leeftijd hij/zij ook heeft.

    EDIT: Dit is overigens niet zo bot bedoeld als dat het klinkt. :')

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 18:48 ]


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Dysphoria schreef:
    Mij kan het eerlijk gezegd niks schelen omdat door iemand geschreven is die niet 16 jaar is. Meestal kan het me geen barst schelen wie het schrijft, als het maar goed geschreven is.


    Caution first, always.

    Het is meer een indicatie denk ik. Op fanfiction.net hebben ze K. K+, T en M geloof ik die kids, teens en mature betekenen met een pagina die uitlegt wat waaronder valt. Misschien is dat wat? Anderzijds lost dat ook niet heel erg veel op, aangezien mature (volwassen) hier nog steeds 18 en hoger is.
    En aan de andere kant vind ik ook principieel dat schrijven een vorm van expressie is waar je je shit kwijt kan die op andere manieren door bijv. sociale controle de kop wordt ingedrukt.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 19:18 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Het is wel een beetje krom, ja. Ik stoor me er alleen niet zo aan. Die symbolen zouden een uitkomst bieden in dit geval, denk ik zo.


    Hamartia