• Hallo iedereen, er is iets op Quizlet waar denk ik wel meer mensen zich hier aan ergeren. Nou weet ik niet wat je er aan zou kunnen veranderen, maar toch blijft het irritant. :3

    Iedereen kent het wel - 16+-stories. Negen op de tien keer zijn dat gewone stories waar ook seksscènes in voorkomen. En nou moet ik eerlijk zijn, ik lees ook stories waar het label "16+" op staat, omdat ik als ik een goed verhaal op Q zie ik daar gewoon een abo op neem. Tenslotte komt in een gewoon boek ook weleens een seksscène voor.

    Nou gaat het daar niet echt om in dit topic, want het is gewoon een advies en niet verboden om als -16-jarige zo'n story te lezen, maar om de schrijvers van zulke stories. Die stories zijn namelijk verdomd vaak door mensen geschreven die zélf nog lang geen zestien zijn. Is dat dan niet wat raar? Kan er niet beter een soort "sexual content"-label komen, bijvoorbeeld? Ik erger me er een beetje aan en ik vind het misschien een ietsiepietsie hypocriet dat je als schrijver mensen van jouw leeftijd afkeurt voor je verhaal.

    Nou, dat is dus mijn mening, nu jullie. Vinden jullie het ook een beetje vreemd of kan het jullie geen bal schelen welke leeftijdskeuring zulke stories hebben? Bedankt voor jullie aandacht. :3

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 13:12 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik denk eerder dat die 16+ staat voor het feit dat er seks in het verhaal komt, niet omdat het alleen voor zestienjarige en ouder is. (Persoonlijk denk ik ook dat al die jonge fanfiction schrijvers die 16+ bij hun stories zetten, het doen om extra aandacht naar het verhaal te trekken)


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik ben het met je eens hoor, vaak snap ik het ook niet dat een meisje van 13 een 16+ story schrijft... Ook al komt er seks in voor.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Godric schreef:
    Ik denk eerder dat die 16+ staat voor het feit dat er seks in het verhaal komt, niet omdat het alleen voor zestienjarige en ouder is. (Persoonlijk denk ik ook dat al die jonge fanfiction schrijvers die 16+ bij hun stories zetten, het doen om extra aandacht naar het verhaal te trekken)


    Dit dus.

    nerveus schreef:
    Ik ben het met je eens hoor, vaak snap ik het ook niet dat een meisje van 13 een 16+ story schrijft... Ook al komt er seks in voor.


    Als je dat als meisje van 13 wilt, waarom zou het niet mogen? Als het je verhaal beter maakt?


    wat was dit ookalweer

    DAWSONS schreef:
    (...)

    Als je dat als meisje van 13 wilt, waarom zou het niet mogen? Als het je verhaal beter maakt?


    Ik denk dat ze bedoelt dat dat meisje er dan een 16+ label opzet.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik denk dat ze bedoelt dat dat meisje er dan een 16+ label opzet.


    Als waarschuwing voor seksscene's?
    Zelf ben ik ook geen 16 maar zet er ook 16+ bij, meer als waarschuwing dan als dat het echt 16+ is en je het anders beter niet kan lezen.
    (Niet gemeen/aanvallend bedoeld/)


    wat was dit ookalweer

    Ik ben t wel met je eens maar tegenwoordig is iedereen zo vroeg met seks ahaha, dus ik denk dat ze gewoon los willen gaan met hun fantasie, om t zo maar even te zeggen.
    Verder stoor ik me er niet echt aan omdat ik toch geen zin heb om dat soort verhalen te lezen want de meeste 16+ story's hebben ook de meeste abbo's , en ik lees liever verhalen met zo min mogelijk abbo's. Maar dat voorstel met die symbolen vind ik wel iets ^^


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Zolang ze het goed en geloofwaardig omschrijven, why not?


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    persoonlijk denk ik dat 16+ een rare leeftijdsrestrictie is. het is niet zo alsof je wanneer je 16 bent opeens magisch alles over seks weet en er daarvoor niet over kan lezen omdat je dan "te jong" bent ofzo en daarna opeens wel. Ik vind het soms gewoon raar wanneer je van die 16+ verhalen leest en je hebt in de comment sectie zoveel van die 12 en 13jarigen die van die (vind ik persoonlijk dan hè ) vreemde reacties geven over hoe "spannend" of "goed" of "interessant' dit wel is geschreven en dan heb ik zoiets van: ??????????? en dat vind ik gewoon raar..

    [ bericht aangepast op 25 juli 2014 - 1:14 ]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Veel deert het mij niet, als er eenvoudigweg een gemakkelijke oplossing voor wordt geboden (aka. de symbolen die werden voorgesteld) dan is er niets meer te klagen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik doe et ook soms :X Et spijt me, maat, maar ik vind dat je zelf mag bepalen:(

    Shirtsleeves schreef:
    Ik heb niets tegen 16+ stories, ook niet als een 14-jarige het schrijft. Een 14-jarige kan bijvoorbeeld meer ervaring hebben dan een 17-jarige. Zelf zie ik die 16+ meer als een ''er zit geweld/seks in, dus weet waar je op klikt''-waarschuwing.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.