• Ik weet niet of er hier, onder ons rokers zijn. Maar sinds ik zwanger ben, en altijd een pakje (of meer) er dag rookte, probeer ik nu te stoppen (tot ondertussen een half pakje per dag), maar het moet dus helemaal verdwijnen.
    Nou vroeg ik me af, aan de rokers onder jullie (of die al zijn gestopt) voor enkelen tips. Natuurlijke tips, zoals: kauwgum, sporten, bezig blijven,... helpen niet. Dus misschien heeft iemand ervaring, of kennen jullie iemand die ervaring heeft met producten (zoals pleisters, sprays,...) en of ze ook werkelijk werken? (Ik wil namelijk geen 50 EUR geven aan iets wat schadelijk is of niet werkt) En zou dus ook graag eerst wat ervaringen horen, voor ik advies aan de apotheker ga vragen.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Als eerste heel goed dat je wilt stoppen! Het klinkt misschien heel stom, maar geen pakjes meer kopen. Ik denk dat cold turkey de beste manier is om te stoppen. Zijn er misschien mensen die je in de gaten kunnen houden dat je niks koopt? Sigaret uit je handen slaat als je een wilt roken?
    Mijn collega had speciale kauwgom, en dat hielp wel (inmiddels rookt ze wel weer trouwens.. maar wel minder!)


    Alleen maar tranen van geluk

    Mijn moeder heeft een elektronische sigaret waarmee ze probeert te stoppen. Je kan dan kiezen voor een vloeistof waar geen nicotine in zit, zodat je nog wel het gevoel krijgt dat je aan het roken bent.
    Maar dan moet je wel eens opzoeken of dat wel mag met je zwangerschap. (:

    Succes!


    Let the Night embrace you

    Godric schreef:
    Als eerste heel goed dat je wilt stoppen! Het klinkt misschien heel stom, maar geen pakjes meer kopen. Ik denk dat cold turkey de beste manier is om te stoppen. Zijn er misschien mensen die je in de gaten kunnen houden dat je niks koopt? Sigaret uit je handen slaat als je een wilt roken?
    Mijn collega had speciale kauwgom, en dat hielp wel (inmiddels rookt ze wel weer trouwens.. maar wel minder!)

    Cold turkey? Ken ik niet. Nou, echt mensen die me in het oog kunnen houden zijn er niet. Geen pakje kopen heb ik overlaatst geprobeerd. Om acht uur in de acond heb ik het opgegeven en toch even naar de nachtwinkel. Maar dat van die kauwgom zal ik onthouden, bedankt!


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Jinxed schreef:
    Mijn moeder heeft een elektronische sigaret waarmee ze probeert te stoppen. Je kan dan kiezen voor een vloeistof waar geen nicotine in zit, zodat je nog wel het gevoel krijgt dat je aan het roken bent.
    Maar dan moet je wel eens opzoeken of dat wel mag met je zwangerschap. (:

    Succes!

    Oh ja die elektronische zijn er inderdaad! J ik wil niet dat het ook schadelijk is voor de zwangerschap. In de meeste producten zit nog wat nicotine in. Maar misschien is het slim om wat informatie op te zoeken over die elektronische sigaretten ;) bedankt voor de tip alvast!


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Mijn moeder rookt al veel minder omdat ze zelf de sigaretten maakt, misschien is dat iets?

    Floresa schreef:
    (...)
    Cold turkey? Ken ik niet. Nou, echt mensen die me in het oog kunnen houden zijn er niet. Geen pakje kopen heb ik overlaatst geprobeerd. Om acht uur in de acond heb ik het opgegeven en toch even naar de nachtwinkel. Maar dat van die kauwgom zal ik onthouden, bedankt!


    Cold Turkey is in een keer stoppen, maar dat lijkt me echt heel moeilijk. Ik ken het gevoel van toch een pakje kopen, ik rook niet meer zo veel gelukkig, maar als mijn pakje leeg is wil ik toch meteen een nieuwe kopen voor 'het geval dat'


    Alleen maar tranen van geluk

    Godric schreef:
    (...)

    Cold Turkey is in een keer stoppen, maar dat lijkt me echt heel moeilijk. Ik ken het gevoel van toch een pakje kopen, ik rook niet meer zo veel gelukkig, maar als mijn pakje leeg is wil ik toch meteen een nieuwe kopen voor 'het geval dat'

    Oh oke! Ja de dokter heeft me verteld dat in een keer helemaal stoppen ook niet helemaal gezond is. Dat heb ik dus ook. Minder roken, maar toch een pakje bij de hand hebben voor zoals je zegt: voor het geval dat.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    1975AM schreef:
    Mijn moeder rookt al veel minder omdat ze zelf de sigaretten maakt, misschien is dat iets?

    Ik vind het zo een vuiligheid (maar je rookt inderdaad minder + een pak goedkoper). Ik krijg er alleen buikpijn van. Maar in dit geval is dat misschien niet zo erg doordat die buikpijn me dan misschien wel laat stoppen.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Mijn ouders zijn een tijdje gestopt en die zeggen dat kauwgom en pleisters bullshit zijn en je het gewoon echt moet willen. Zoiets denk ik ook wel, gewoon doorzetten, al is dat vast veel moeilijker dan het lijkt. :')


    wat was dit ookalweer

    Mijn moeder heeft op een geven moment iedere keer dat ze wilde roken een glas water gedronken of een appel gegeten, dat werkte voor haar.


    We've lived in the shadows for far too long.

    DAWSONS schreef:
    Mijn ouders zijn een tijdje gestopt en die zeggen dat kauwgom en pleisters bullshit zijn en je het gewoon echt moet willen. Zoiets denk ik ook wel, gewoon doorzetten, al is dat vast veel moeilijker dan het lijkt. :')


    Mijn ouders zijn nu ongeveer drie jaar geleden gestopt. Mijn vader was daarvoor al een keer eerder gestopt. Ze zijn gewoon in een keer helemaal gestopt en hebben sindsdien niet meer gerookt, voor zover ik weet.

    Het is een kwestie van willen, vind ik. Hoe graag wil je stoppen. Sommige mensen hebben het over klaar zijn om te stoppen. Dat je er echt klaar voor moet zijn. Dat vind ik een beetje onzin, als je wil kan je stoppen ook zonder alle pleisters en alle hulpmiddelen. Maar goed, zo denk ik er over en aangezien ik iemand ben die niet rookt, weet ik toch niet helemaal hoe het zit.

    Rook je laatste pakje op, zorg ervoor dat je alle verleiding weg neemt. Mijn ouders hebben de asbakken in een kast gestopt zodat ze die niet de hele tijd zien. Daarnaast moet je sterk zijn, denk ik dan.

    Wat mijn moeder ook deed, is uitreken hoeveel geld je over houdt als je geen sigaretten koopt en af en toe iets leuks voor jezelf kopen. Als je bijvoorbeeld een week niet hebt gerookt of een maand niet hebt gerookt, iets leuks voor jezelf kopen als beloning omdat je dan al zolang niet hebt gerookt.


    Physics is awesome

    Mijn moeder is gewoon van de een op de andere dag gestopt met roken toen ze zwanger raakte en heeft er nooit meer een aangeraakt. Misschien griezelige docu's kijken over wat het met jou, en je kind dan, zal doen? En niks in huis halen! Als het er niet is, is er ook geen verleiding. Maak een lijst van aaaalle nadelen en hang die door je huis eb laat mensen weten dat je wil stoppen.
    Wel standaard tips, maar misschien helpt het toch enblijf denken aande kleine (;


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Je kunt proberen te minderen.. Zoveel sigaretten in een bakje doen die je op één dag wil roken en niet meer pakken (of zorgen dat iemand anders je sigaretten heeft). En dan langzaam minder erin doen.

    Als echt zeker van je zaak bent en helemaal achter jezelf staat om te stoppen, moet je het gewoon in een keer doen. Gewoon in een keer kappen. Want als je het echt wilt, lukt het ook. Minderen heeft echt totaal geen zin, want dan blij je toch roken. Want die ene sigaret maakt dan ook niet meer uit. en kauwgom en die shit ook niet.
    Ik hem toen heel lang aan de lolly's gezeten, gewoon om wat in handen te hebben. Zo loop je enkel van de ene verslaving in de andere.
    En zwanger zijn, lijkt mij een verdomt goede reden om gewoon meteen te stopen.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2014 - 0:01 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Zelf rook ik niet, maar ik heb wel eens gehoord dat roken soms een automatische beweging kan zijn. Tangles kunnen daar heel goed tegen helpen, omdat die beweging wel te kunnen maken die je wilt maken. Je hebt ze al vanaf 5 euro, maar de ''tangle therapy relax'' is geloof ik vanaf 12,50,- te verkrijgen en speciaal bedoeld voor mensen die o.a. willen stoppen met roken.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso