• Ik weet niet of er hier, onder ons rokers zijn. Maar sinds ik zwanger ben, en altijd een pakje (of meer) er dag rookte, probeer ik nu te stoppen (tot ondertussen een half pakje per dag), maar het moet dus helemaal verdwijnen.
    Nou vroeg ik me af, aan de rokers onder jullie (of die al zijn gestopt) voor enkelen tips. Natuurlijke tips, zoals: kauwgum, sporten, bezig blijven,... helpen niet. Dus misschien heeft iemand ervaring, of kennen jullie iemand die ervaring heeft met producten (zoals pleisters, sprays,...) en of ze ook werkelijk werken? (Ik wil namelijk geen 50 EUR geven aan iets wat schadelijk is of niet werkt) En zou dus ook graag eerst wat ervaringen horen, voor ik advies aan de apotheker ga vragen.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Mijn moeder heeft het afgebouwd. Gewoon steeds iets minder roken, en bijvoorbeeld iedere dag de hoeveelheid sigaretten halveren, zodat je eraan kunt wennen. En wanneer het op is, niets meer bijkopen.

    Veel succes met stoppen! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Einmana schreef:
    Zelf rook ik niet, maar ik heb wel eens gehoord dat roken soms een automatische beweging kan zijn. Tangles kunnen daar heel goed tegen helpen, omdat die beweging wel te kunnen maken die je wilt maken. Je hebt ze al vanaf 5 euro, maar de ''tangle therapy relax'' is geloof ik vanaf 12,50,- te verkrijgen en speciaal bedoeld voor mensen die o.a. willen stoppen met roken.

    In welke winkels kun je zo'n Tangle kopen?


    Take me to wonderland

    Floresa schreef:
    (...)
    Oh ja die elektronische zijn er inderdaad! J ik wil niet dat het ook schadelijk is voor de zwangerschap. In de meeste producten zit nog wat nicotine in. Maar misschien is het slim om wat informatie op te zoeken over die elektronische sigaretten ;) bedankt voor de tip alvast!

    Ik zou het niet doen hoor. Er wordt aan alle kanten beweerd dat het niet schadelijk is, maar er duiken meer en meer bronnen op die zeggen dat die chemische shit dat wel is. Mijn opa is na het ziek worden van een goede vriendin (die later is overleden) meteen gestopt met roken uit solidariteit voor haar. Mijn oma ook vrijwel meteen, maar ging het eerst afbouwen. Nu is het wel zo dat in die tijd minder geknoeid werd met sigaretten, maar niks is onmogelijk als je echt wil. En een kind krijgen is een heel goeie reden.
    Het is nu al heel goed dat je nog maar een half pakje rookt in plaats van een heel pakje! Misschien werkt het om jezelf een sigaret toe te laten op bepaalde tijdstippen. Bijvoorbeeld: een na het ontbijt, een na de lunch, een na het diner. Dit is nu misschien nog niet haalbaar, maar het gaat erom dat je die momenten op een gegeven moment mindert.
    En inderdaad wat Asami zegt, maak jezelf meer en meer bewust over de gevolgen. Dat doe ik nu ook met chemische troep die in eten zit, waardoor ik minder ongezonde shit vreet, dat zowel gezondheid als gewicht ten goede komt. Een goed voorgelicht mens telt voor twee.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dysphoria schreef:
    (...)
    In welke winkels kun je zo'n Tangle kopen?


    Voornamelijk van die duurzame speelgoedwinkels, maar soms ook wel in de bart smit. Online bestellen kan ook.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Wist je dat de schadelijke stoffen van sigaretten generaties lang invloed kunnen hebben? En vooral tijdens de zwangerschapsperiode kan het de gezondheid van je kind beïnvloeden. Als dat geen motivatie is om te stoppen..


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Menma schreef:
    Wist je dat de schadelijke stoffen van sigaretten generaties lang invloed kunnen hebben? En vooral tijdens de zwangerschapsperiode kan het de gezondheid van je kind beïnvloeden. Als dat geen motivatie is om te stoppen..

    Motivatie, ja. Daarom dat ik ook wil stoppen. Makkelijk? Nee.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Hashirama schreef:
    (...)
    Ik zou het niet doen hoor. Er wordt aan alle kanten beweerd dat het niet schadelijk is, maar er duiken meer en meer bronnen op die zeggen dat die chemische shit dat wel is. Mijn opa is na het ziek worden van een goede vriendin (die later is overleden) meteen gestopt met roken uit solidariteit voor haar. Mijn oma ook vrijwel meteen, maar ging het eerst afbouwen. Nu is het wel zo dat in die tijd minder geknoeid werd met sigaretten, maar niks is onmogelijk als je echt wil. En een kind krijgen is een heel goeie reden.
    Het is nu al heel goed dat je nog maar een half pakje rookt in plaats van een heel pakje! Misschien werkt het om jezelf een sigaret toe te laten op bepaalde tijdstippen. Bijvoorbeeld: een na het ontbijt, een na de lunch, een na het diner. Dit is nu misschien nog niet haalbaar, maar het gaat erom dat je die momenten op een gegeven moment mindert.
    En inderdaad wat Asami zegt, maak jezelf meer en meer bewust over de gevolgen. Dat doe ik nu ook met chemische troep die in eten zit, waardoor ik minder ongezonde shit vreet, dat zowel gezondheid als gewicht ten goede komt. Een goed voorgelicht mens telt voor twee.

    Heb er ook een hele hoop over opgezocht en ondervonden dat die manier inderdaad niet zo gezond is. Dat probeer ik, na het eten, als ik op de bus wacht (wat maar 3 x per week is) en met de hond buiten ga, wat ook maar 3 x per dag is. Ondertussen probeer ik, als ik thuis zit en krijg trek, me gewoon even bezig te houden met iets (zoals Quizlet bijvoorbeeld).


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Ik wil iedereen bedanken voor de tips (er zijn er nog steeds welkom), ik heb van iedereen een stukje op papier opgeschreven, zodat ik het niet vergeet en als motivatie.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Je bent er gelukkig vroeg bij maar als je nu halverwege was gaan stoppen was het slecht geweest voor je baby en voor jezelf. Het klinkt heel stom ik weet het maar je geeft alles door aan je kind en ja in het ergste geval kan het overlijden.

    Wat ik heb gedaan is in een keer te stoppen en dat heeft gewerkt voor 6 maanden maar toen kreeg ik door omstandigheden een complete break down en ben weer begonnen. Je moet iets zoeken wat je motiveert, bij mij was dat mijn ex. Misschien kan het voor jouw je aankomende zoon of dochter zijn ;)

    Ga wel sporten of iets want de vreetkicken zijn erger dan als je ongesteld bent.

    Good Luck (flower)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    TheBadWolf schreef:
    Je bent er gelukkig vroeg bij maar als je nu halverwege was gaan stoppen was het slecht geweest voor je baby en voor jezelf. Het klinkt heel stom ik weet het maar je geeft alles door aan je kind en ja in het ergste geval kan het overlijden.

    Wat ik heb gedaan is in een keer te stoppen en dat heeft gewerkt voor 6 maanden maar toen kreeg ik door omstandigheden een complete break down en ben weer begonnen. Je moet iets zoeken wat je motiveert, bij mij was dat mijn ex. Misschien kan het voor jouw je aankomende zoon of dochter zijn ;)

    Ga wel sporten of iets want de vreetkicken zijn erger dan als je ongesteld bent.

    Good Luck (flower)

    Ja, dat vind ik net zo verschrikkelijk. Ik zou mezelf ook nooit vergeven als er iets gebeurd, want dan is het volledig mijn schuld. Daarom dat ik ook veel heb zitten opzoeken over roken tijdens de zwangerschap. De eerste drie maand zou het nog niet schadelijk zijn omdat de baby dan nog goed beschermd is tegen schadelijke stoffen. Waarbij ik nu mijn deadline heb gezet, als ik drie maand ver ben, moet ik van het roken helemaal volledig af zijn, het liefst vroeger nog!

    In één keer gestopt? Daar bewonder ik je voor.

    Ik ga toch voor de vreetkicken gaan van plaats te sporten (ik en sport, gaat gewoon niet samen) en sinds ik zwanger ben heb ik helemaal geen trek meer in vettig voedsel. Dus die vreetbuien bestaan bij mij uit fruit en yoghurt :').


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Floresa schreef:
    (...)
    Ja, dat vind ik net zo verschrikkelijk. Ik zou mezelf ook nooit vergeven als er iets gebeurd, want dan is het volledig mijn schuld. Daarom dat ik ook veel heb zitten opzoeken over roken tijdens de zwangerschap. De eerste drie maand zou het nog niet schadelijk zijn omdat de baby dan nog goed beschermd is tegen schadelijke stoffen. Waarbij ik nu mijn deadline heb gezet, als ik drie maand ver ben, moet ik van het roken helemaal volledig af zijn, het liefst vroeger nog!

    In één keer gestopt? Daar bewonder ik je voor.

    Ik ga toch voor de vreetkicken gaan van plaats te sporten (ik en sport, gaat gewoon niet samen) en sinds ik zwanger ben heb ik helemaal geen trek meer in vettig voedsel. Dus die vreetbuien bestaan bij mij uit fruit en yoghurt :').



    hahaha dat zijn geweldige vreetkicken hahaha. Ik wens je heel veel succes ;)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    ten eerste, vele van jullie zullen mij aanvallen op het geen dat ik nu ga zeggen, maar goed dat mag. Stoppen met roken tijdens je zwangerschap doet meer schade aan het kind, dan door roken (wel light en wel veel minder). Dit doordat streshormonen afkomstig uit een onbevredigde verslaving meer kapot maken dan een aantal sigaretten.

    Hoe dan ook, dit betekend dus NIET, dat je lekker moet doorroken. Veel van de stoppenmetroken troep is ook niet al te best voor je kind dus ga naar je huisarts. Die heeft een arsenaal aan hulp instanties en bovenal verstand van wat je wel niet niet moet doen. Dus pak je telefoon en bel je dokter voor een afspraak.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.