• Er is op het moment heel wat aan de hand in Ferguson in de Verenigde Staten. Er is alleen heel weinig bekend omdat de media niet toegelaten wordt.

    Er zijn opnieuw rellen uitgebroken in Ferguson, een voorstad van de Amerikaanse stad St. Louis. In Ferguson werd vorig weekend een zwarte jongen doodgeschoten door een politieagent.

    De sfeer is grimmig. De mensen roepen om "gerechtigheid" en er wordt hevig gevloekt tegen de politie. Op Twitter wordt gemeld dat de demonstranten willen dat journalisten vannacht bij hen in de buurt blijven, om verslag te doen van wat er gebeurt.


    Bron: NOS

    Dit is het Nederlandse nieuws, die het over 'rellen' heeft. In de VS vind je er amper nieuws over, de media wordt bedreigt en mag niet in de buurt komen. Agenten hebben zelfs gedreigd dat journalisten het met hun leven kunnen beknopen als ze blijven.
    Het waren geen rellen, het was begonnen als vreedzame protesten.
    Lees hier meer.
    Een veel completer verhaal.

    Wat denken jullie hiervan?

    [ bericht aangepast op 14 aug 2014 - 15:13 ]


    Your make-up is terrible

    @ Robin_Hood

    De mening van een blanke telt wel en hoort ook wel te tellen, maar de stem van een getint persoon hoort dat evengoed. En het punt is juist dat blanke mensen nog veel te veel te zeggen hebben in de wereld en dat in sommige plekken onze mening juist te veel telt. Hoe kun je in godsnaam zeggen dat in dit geval sprake is van getinte mensen die onterecht spreken van racisme.

    Een zwarte jongen in Amerika wordt veroordeeld tot 23 jaar celstraf voor het neerschieten van een politiehond (Natuurlijk is dat een misdaad en natuurlijk ben ik daar tegen) en een blanke man wordt niet veroordeeld terwijl hij een levend mens neerschiet die toevallig een donkere huidskleur heeft. Dat is toch onrechtvaardig? Mensen hebben toch het recht om daar tegen te protesteren en te klagen over het feit dat racisme in Amerika gewoon nog aan de orde van de dag is. De strijd voor rechtvaardigheid gaat niet om het af schaffen van de 'blanke mening', maar om het gelijktrekken van die mening met de mening van mensen die niet blank zijn.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik moet t nieuws beter volgen. Ik heb geen idee wat Ferguson is en als ik dit topic lees voel ik me als een vis op het droge. :'d

    In ieder geval, ik heb geen idee wat ik erover moet zeggen. (krul)


    wat was dit ookalweer

    Robin_Hood schreef:
    Gelukkig heeft het zin de stad te plunderen en af te branden. Schiet je veel mee op! Lekker bezig 'Murica ;D

    Alle mensen met vooroordelen, hier, daar, overal. Voor t zelfde geldt had ie wel een reden. Ik durf om goud te wedden dat als een blanke jongen onschuldig was neergeschoten door een zwarte agent, en de blanke mensen gingen de straat op, dat dit wordt gezien als discriminatie en racisme tegen de agent.
    Het is tegenwoordig triest dat de mening van blanke mensen niks meer waard is. Als je als blanke persoon nog iets zegt ben je direct discriminerend en racistisch. Alles moet maar geaccepteerd worden. Ik vind niet dat ieder die niet blank is als slaaf behandeld moet worden ofzo, maar het gaat toch heel hard achteruit. Het gaat vroeg of laat een keer fout, geen blanke durft z'n bek naar waarheid nog open te trekken zonder belaagd te worden door andere rassen. Ook hier in Nederland/België gaat het een keer fout, we laten ons helemaal overwoekeren, alles moet maar toegelaten worden omdat het anders racistisch is. Al die mensen in de politiek zien verdomd goed dat t fout gaat hier, maar ze durven niks omdat dat racistisch is. En dan is er één die het durft: Geert Wilders en die is dan weer te overdreven waardoor het allemaal nog erger wordt..

    Zelfde dus voor 'Murica, alles is er altijd groot en extreem (; er zal vast wel een reden zijn dat hij geschoten heeft, misschien uit schrik, of iets anders.
    Maar echt, als de rollen waren omgedraait als zwarte agent en blanke jongen... dan is t weer discriminerend voor de agent.
    Waar gaan we toch heen mensen (;

    Net als jij. :W Interessant hoe je alles weer om de blanke persoon laat gaan. Het gáát hier niet eens over.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    I don't knoe if it's just me, maar ik vind dat de protesten niet eens om racisme hoeven te gaan. Het gaat erom dat een politieagent een ongewapende jongen doodschoot en ermee weg kwam. Het feit dat die jongen zwart is, maakt de hele discussie meteen heel complex, omdat iedereen er meteen vanuit gaat dat de jongen is doodgeschoten omdat hij zwart was.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Eloquentiae schreef:
    I don't knoe if it's just me, maar ik vind dat de protesten niet eens om racisme hoeven te gaan. Het gaat erom dat een politieagent een ongewapende jongen doodschoot en ermee weg kwam. Het feit dat die jongen zwart is, maakt de hele discussie meteen heel complex, omdat iedereen er meteen vanuit gaat dat de jongen is doodgeschoten omdat hij zwart was.


    Hmm, ik weet niet waarom hij doodgeschoten is, maar als het zo is ben ik het met je eens.


    wat was dit ookalweer

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Er is echter nog een heleboel casual racism in Amerika. Vergeet niet dat gelijke rechten pas een jaar of 50 geleden wettelijk is vastgelegd.

    Verslag van de vorige nacht door alderman Antonio

    Dat kan wel zijn, en dat is zeker ook niet goed, maar dat hoeft nog niet reden te zijn om alle blanken als groep aan te spreken. Want dan worden ook "onschuldigen" aangesproken.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…