• Op de tomaten in de supermarkten na dan, die zijn nu goedkoop.

    Ik maakte net met mijn zusje een account aan op rainbowloom.com (met de speciale code die je bij de loom krijgt) en toen gingen we kijken bij de online shop.
    De echte loom was daar $14,99 (€11,20) en de elastiekjes (zakje, 600 stuks) zijn $2,99 (€1,86). Toen gingen we kijken wat de verzendkosten naar Nederland zijn, dat is $6,32 (€4,72). Via PayPal of creditcard kopen is voor ons geen optie, omdat onze ouders daar fel op tegen zijn.

    Dus nu zijn wij boos op Nederland. Nou ja, boos op Nederland, boos op de speelgoedwinkels like Bart Smit en andere winkels zoals The Readshop en Bruna, omdat die voor een zakje van 300 elastiekjes al €3,99 vragen en 600 stuks minstens €4,99 zijn. Like, je bestelt in Amerika 500 zakjes elastiekjes, betaalt ff de verzendkosten en dan kun je het in je winkel gaan verkopen. Ik snap best dat die winkels winst willen maken, maar om nou 2,5x zoveel geld te vragen. We vinden dat echt oplichterij haha.

    Dus bij deze:

    Vinden jullie ook wel eens dat je erg opgelicht/afgezet wordt door winkels in opzichte van het buitenland?

    48.8% (21 stemmen)
     
    Ja (welke producten/spullen?)

    20.9% (9 stemmen)
     
    Nee

    30.2% (13 stemmen)
     
    Ik vergelijk nooit prijzen van winkels in Nederland met het buitenland.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben van mening dat het in Nederland - in vergelijking met andere landen - ontzettend goed is geregeld, ook qua prijzen, en dat we van geluk mogen spreken er te wonen.


    First world problem.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Welkom in Nederland


    May StarClan light your path.

    Besef je wel dat juist in de landen waar het goed en goedkoop te krijgen is, meerendeel van de bevolking geen eens het geld heeft om het te kopen.
    Ik ken het gevoel wel, heb laats ook het dubbele uitgegeven aan iets wat hier niet verkrijgbaar is, lippenbalsems welteverstaan. Als je er over nadenkt zijn we echt verschrikkelijk verwend. En dus ben ik heel erg blij dat ik hier woon, en dat ik dan meer moet betalen voor iets vind ik nog geeneens zo erg. Als het allemaal maar veilig en goed geregeld is in het land, vind ik het prima.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Omdat je er geen btw over betaald in Amerika, daarom is het goedkoper :) In Nederland moet je overal (of toch bij veel dingen) btw over betalen, dus daarom is het vaak ook duurder.

    & ik ben het hier ook mee eens:

    Vandinha schreef:
    Ik ben van mening dat het in Nederland - in vergelijking met andere landen - ontzettend goed is geregeld, ook qua prijzen, en dat we van geluk mogen spreken er te wonen.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2014 - 2:56 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Hmm, jawel. Maar ik ga er niet teveel mee zitten, het is nu eenmaal niet anders. Er is altijd wel een oplossing (:


    † Love? I want to sleep.

    Handles schreef:
    Laat het Mitchell voor je bestellen. :Y) Hij doet dat soort dingen met loombandjes.
    €14,50 voor een doos (met 2100 elastiekjes, haakjes, clipjes etc.):


    €1,50 voor 300 loombandjes:


    €2,25 voor 600 loombandjes (fluorescerend):



    Gratis verzending, natuurlijk. Een stuk goedkoper dan in de winkel of op de markt (en natuurlijk mag je onderhandelen met mij over de prijs) :Y)

    [ bericht aangepast op 17 aug 2014 - 11:35 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    De prijs is niet alleen inkoopprijs maar ook dingen als huur van het pand, loon, leveranciers... Dat soort dingen. Het verschil in inkoopprijs en verkoopprijs is echt geen pure winst.


    I am an idiot, I move.

    Ik denk dat dat jammergenoeg "de maatschappij" heet.:Y) Maar ja, ik kan er wel mee leven, al snap ik dat je boos bent.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2014 - 11:40 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Fisher schreef:
    De prijs is niet alleen inkoopprijs maar ook dingen als huur van het pand, loon, leveranciers... Dat soort dingen. Het verschil in inkoopprijs en verkoopprijs is echt geen pure winst.

    Oh ja, dat is natuurlijk waar! Hehehe


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Dauth schreef:
    (...)
    €14,50 voor een doos (met 2100 elastiekjes, haakjes, clipjes etc.):


    €1,50 voor 300 loombandjes:


    €2,25 voor 600 loombandjes (fluorescerend):



    Gratis verzending, natuurlijk. Een stuk goedkoper dan in de winkel of op de markt (en natuurlijk mag je onderhandelen met mij over de prijs) :Y)

    Holy fucking fuck (excuse me for my language), die eerste - zoveel bandjes!

    OT: Ik vergelijk niet zo snel, alleen als er dus bijvoorbeeld zo'n topic wordt aangemaakt. Dan ga ik er juíst naar kijken.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Dauth schreef:
    (...)€14,50 voor een doos (met 2100 elastiekjes, haakjes, clipjes etc.):


    €1,50 voor 300 loombandjes:


    €2,25 voor 600 loombandjes (fluorescerend):



    Gratis verzending, natuurlijk. Een stuk goedkoper dan in de winkel of op de markt (en natuurlijk mag je onderhandelen met mij over de prijs) :Y)


    Oke, ik moet dit even onthouden voor mijn zusje. :3


    wat was dit ookalweer

    Nederland is opzich niet zo duur hoor, vergeleken met België. Benzine, wegenbelasting, zorgverzekeringen, dat is duur. De rest valt gewoon mee in vergelijking met Duitsland, Frankrijk en zeker met België.
    En zo is t leven, dus.. niet zeuren gewoon doen wat je kan ;D


    It's high noon.

    Morticia schreef:
    (...)
    Holy fucking fuck (excuse me for my language), die eerste - zoveel bandjes!
    Er zijn dozen met meer bandjes, maar goed, dat kost ook wat meer :Y)

    DAWSONS schreef:
    (...)

    Oke, ik moet dit even onthouden voor mijn zusje. :3
    Hahaha, okay.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2014 - 12:37 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dauth schreef:
    (...)
    Hahaha, okay.

    That doesn't surprise me. Het is nogal teveel van het goede, dan heb je voor de komende tijd zeker genoeg.


    Quiet the mind, and the soul will speak.