• Op de tomaten in de supermarkten na dan, die zijn nu goedkoop.

    Ik maakte net met mijn zusje een account aan op rainbowloom.com (met de speciale code die je bij de loom krijgt) en toen gingen we kijken bij de online shop.
    De echte loom was daar $14,99 (€11,20) en de elastiekjes (zakje, 600 stuks) zijn $2,99 (€1,86). Toen gingen we kijken wat de verzendkosten naar Nederland zijn, dat is $6,32 (€4,72). Via PayPal of creditcard kopen is voor ons geen optie, omdat onze ouders daar fel op tegen zijn.

    Dus nu zijn wij boos op Nederland. Nou ja, boos op Nederland, boos op de speelgoedwinkels like Bart Smit en andere winkels zoals The Readshop en Bruna, omdat die voor een zakje van 300 elastiekjes al €3,99 vragen en 600 stuks minstens €4,99 zijn. Like, je bestelt in Amerika 500 zakjes elastiekjes, betaalt ff de verzendkosten en dan kun je het in je winkel gaan verkopen. Ik snap best dat die winkels winst willen maken, maar om nou 2,5x zoveel geld te vragen. We vinden dat echt oplichterij haha.

    Dus bij deze:

    Vinden jullie ook wel eens dat je erg opgelicht/afgezet wordt door winkels in opzichte van het buitenland?

    48.8% (21 stemmen)
     
    Ja (welke producten/spullen?)

    20.9% (9 stemmen)
     
    Nee

    30.2% (13 stemmen)
     
    Ik vergelijk nooit prijzen van winkels in Nederland met het buitenland.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    De boeken zijn hier zo duur in vergelijking met Amerika, verder merk ik niet echt veel van dat het duurder is ofzo :')


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Sommige dingen zijn inderdaad echt veel duurder, en dat is gewoon verschrikkelijk irritant, maar meestal probeer ik niet op het prijsverschil te letten.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Dauth schreef:
    (...)€14,50 voor een doos (met 2100 elastiekjes, haakjes, clipjes etc.):


    €1,50 voor 300 loombandjes:


    €2,25 voor 600 loombandjes (fluorescerend):



    Gratis verzending, natuurlijk. Een stuk goedkoper dan in de winkel of op de markt (en natuurlijk mag je onderhandelen met mij over de prijs) :Y)


    Hm, dat is best awesome maar mn ouders gaan dat sowieso niet goed vinden mja maar andere mensen hebben er misschien wel wat aan :)

    Stannis schreef:
    Nederland is opzich niet zo duur hoor, vergeleken met België. Benzine, wegenbelasting, zorgverzekeringen, dat is duur. De rest valt gewoon mee in vergelijking met Duitsland, Frankrijk en zeker met België.
    En zo is t leven, dus.. niet zeuren gewoon doen wat je kan ;D


    Daar heb je wel gelijk in. Dingen zoals benzine en playmobil ja dat kocht ik vroeger altijd als ik in Duitsland was zijn in Duitsland goedkoper dan in Nederland, maar dingen zoals chips, aardappels en vlees is daar wel veel duurder.
    En ik ben 2x in België geweest, beide keren Antwerpen, maar wat kon ik daar weinig kopen. België is duurder dan Nederland (tenminste, wat ik heb gezien)
    Dus mja, eigenlijk valt het wel mee in Nederland, maar als je dingen met Amerika vergelijkt...

    Ik vind het wel jammer dat je in het buitenland niet via iDeal kan betalen, mja.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik vind het meestal wel meevallen.. Sommige dingen zijn bij ons duur, maar er zijn ook weer dingen die goedkoper zijn.
    Als ik bijvoorbeeld in Turkije naar de prijzen van elektronica kijk, is het bij ons veeeeel goedkoper!


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Mundane schreef:
    De boeken zijn hier zo duur in vergelijking met Amerika, verder merk ik niet echt veel van dat het duurder is ofzo :')

    In vergelijking met Engeland ook, maar daar hebben de boeken gewoon een standaardprijs... Als ik weer eens in Engeland ben ga ik weer een voorraad boeken kopen. (Het Where We Are boek van One Direction was daar 5 pond, hier is ie 13 euro ofzo, en andere boeken waren 6 of 7 pond, dat viel echt enorm mee)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik vind Nederland helemaal niet duur. Ik ben vaak zat in Frankrijk, Italië en Spanje op vakantie geweest en dat vind ik echt duur. Waar je hier twee euro voor een kopje koffie betaald, betaal je daar makkelijk drie tot vier euro. Ik heb ook laatst van iemand gehoord dat Nederland veel goedkoper is dan België. Dus nee, ik vind Nederland niet duur :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    Vandinha schreef:
    Ik ben van mening dat het in Nederland - in vergelijking met andere landen - ontzettend goed is geregeld, ook qua prijzen, en dat we van geluk mogen spreken er te wonen.

    Dit. Wat kunnen we toch zeuren met z'n allen, maar uiteindelijk hebben we het zo slecht nog niet.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik moet zeggen dat ik niet echt op de prijzen van dingen in andere landen let, dus ik kan hier niet over praten :3

    Eh, Nederland is best goedkoop hoor! Ga maar eens boodschappen doen in Oostenrijk. D:


    26 - 02 - '16

    Neem bijvoorbeeld Duitsland, kijk naar de bezine, drank, sigaretten etc.
    Mijn vriend ging daar een keer tanken en was serieus 20 euro goedkoper uit dan in Nederland.
    Kleding is daar goedkoper. Ik snap het niet hoor.
    We gingen daar uit eten, en waren gewoon goedkoop uit voor twee borden vol met voedsel.
    Je zou zo in Duitsland gaan wonen, alleen al daarvoor. :Y)


    "Don't look back, you're not going that way."

    Ik koop echt haast nooit wat in het buitenland (behalve in België, maar goed), dus ik kan het ook niet echt vergelijken. Sommige dingen vind ik gewoon te duur, maar als ik het graag wil hebben, spaar ik ervoor en koop ik het alsnog.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    SummerSnow schreef:
    Neem bijvoorbeeld Duitsland, kijk naar de bezine, drank, sigaretten etc.
    Mijn vriend ging daar een keer tanken en was serieus 20 euro goedkoper uit dan in Nederland.
    Kleding is daar goedkoper. Ik snap het niet hoor.
    We gingen daar uit eten, en waren gewoon goedkoop uit voor twee borden vol met voedsel.
    Je zou zo in Duitsland gaan wonen, alleen al daarvoor. :Y)


    Maar Duitsland is ook gewoon geweldig.
    En in vergelijking met Nederland best goedkoop (behalve bij echt levensmiddelen, want groente, vlees enzo is daar echt duur. Maar meel ofzo is echt maar 15 cent.) Maar dat ligt er ook wel aan waar in Duitsland je zit.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Energy is, helaas, erg duur in Duitsland, maar alcohol is zoooo goedkoop. Ik had laatst 54% Rum voor 6/7 euro gehaald. Was ook nog eens goed te drinken, dus dubbel feest. *O*


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik ben absoluut geen econoom, maar tussen de prijs van producten en het gemiddelde inkomen van een land zit een verband. Nederland is gewoon rijk, en de producten dus duur. Je kan een winkel het niet verwijten dat ze winst willen maken.


    Wet van vraag en aanbod. Zo werkt het nu eenmaal. Natuurlijk zijn er nog andere factoren die hierin een rol zullen spelen, maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die het eraan uit willen geven, want anders was de prijs zeker lager uitgevallen. Als de hype rond het loomen weer wat minder is, dan zullen de elastiekjes waarschijnlijk ook weer goedkoper worden.


    Hamartia

    Vergeleken met Amerika is Nederland misschien wel duur, maar verder vind ik dat in Nederland dan weer heel veel dingen beter zijn geregeld dan in Amerika.


    Travel far enough, you'll meet yourself