• Op de tomaten in de supermarkten na dan, die zijn nu goedkoop.

    Ik maakte net met mijn zusje een account aan op rainbowloom.com (met de speciale code die je bij de loom krijgt) en toen gingen we kijken bij de online shop.
    De echte loom was daar $14,99 (€11,20) en de elastiekjes (zakje, 600 stuks) zijn $2,99 (€1,86). Toen gingen we kijken wat de verzendkosten naar Nederland zijn, dat is $6,32 (€4,72). Via PayPal of creditcard kopen is voor ons geen optie, omdat onze ouders daar fel op tegen zijn.

    Dus nu zijn wij boos op Nederland. Nou ja, boos op Nederland, boos op de speelgoedwinkels like Bart Smit en andere winkels zoals The Readshop en Bruna, omdat die voor een zakje van 300 elastiekjes al €3,99 vragen en 600 stuks minstens €4,99 zijn. Like, je bestelt in Amerika 500 zakjes elastiekjes, betaalt ff de verzendkosten en dan kun je het in je winkel gaan verkopen. Ik snap best dat die winkels winst willen maken, maar om nou 2,5x zoveel geld te vragen. We vinden dat echt oplichterij haha.

    Dus bij deze:

    Vinden jullie ook wel eens dat je erg opgelicht/afgezet wordt door winkels in opzichte van het buitenland?

    48.8% (21 stemmen)
     
    Ja (welke producten/spullen?)

    20.9% (9 stemmen)
     
    Nee

    30.2% (13 stemmen)
     
    Ik vergelijk nooit prijzen van winkels in Nederland met het buitenland.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Je vergeet dat je import belasting moet betalen over spullen buiten Europa


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Skrivbar schreef:
    Of wij zijn verwend? Dat we met onze vingers kunnen knippen als we wat hebben willen en dan ook nog over de prijs gaan zeuren? Maybe.


    Hier ben ik het trouwens ook mee eens, we hebben uberhaupt al geld over om aan die loomtroep uit te geven.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Bij de HEMA heb je 300 voor een euro.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered