• … en nu loopt er toch echt één in huis rond. :’)

    Mijn man zeurt al maanden om een kat, maar ik heb er echt een hekel aan… Toch wilde het lot dat er al een paar dagen zo’n beestje in de tuin van mijn ouders zat en guess what… ik heb me nu toch door die smekende blikken laten overhalen. :x

    Maar kijk toch eens… zo’n lief ding zou niemand toch op straat laten liggen? :O



    Ik heb hem Fíli genoemd en heel stiekem hoop ik dat zijn eigenaar zich niet laat horen. :x
    Al ben ik wel zo braaf om onze vondst over Facebook te verspreiden. (A)

    Hehe nou ja, dat wilde ik even delen ^^
    Altijd gezegd dat ik nóóit een kat zou nemen en zie nu eens. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yoda schreef:
    Straf je hem er wel goed voor? Dan leren ze het snel af namelijk. Moet je het wel consistent bij alle stoute dingen doen natuurlijk.


    Het probleem is dat we er steeds pas 's avonds achterkomen als we willen gaan slapen, dus dan is het al te laat om hem te straffen. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yoda schreef:
    Straf je hem er wel goed voor? Dan leren ze het snel af namelijk. Moet je het wel consistent bij alle stoute dingen doen natuurlijk.


    Ultieme middel: plantenspui gevuld met water. Klinkt zielig, maar ze kunnen het aan als je inderdaad consistent bent en niet vier keer achter elkaar spuit voor één daad. Één keer is genoeg en binnen een paar keer hebben ze hun les geleerd. We hadden vroeger een kat die 's nachts altijd aan de deur van mijn zus ging krabben, of ze er nu in wou of uit. Als mijn zus niet 123 wakker werd om de deur voor haar te openen, ging ze halen maken in mijn zus' dekbed. Mijn zus zette een plantenspuit naast haar bed en binnen de kortste keren maakte die poes geen halen meer toen mijn zus haar afschrikte met water toen ze bezig was met halen maken. Het probleem met de deur is opgelost door er iets tussen te leggen, of zo. Ik weet het niet precies, maar als de deur op ren kier was viel 'ie altijd dicht, maar er is, somehow, een alternatief gevonden. De kat is vrolijk 17 jaar geworden en heeft tot haar dood bij mijn zus op bed geslapen. (Ze is daar niet doodgegaan, maar bij mijn zus op schoot.)

    Het nadeel van spritsen, oftewel: territorium afbakenen, is dat het een natuurlijke drang is van katten. Het kan soms helpen om een kater te castreren, maar het werkt niet altijd. Bespreek dit met de dierenarts, want volgens mij zijn er ook nog opties als mediatie e.d. Andere optie: deuren gesloten houden als je niet in de buurt of gebruik maken van plaids en spreien voor op banken en bedden, zodat ze de meeste plas opvangen en absorberen. IKEA heeft goedkope plaids. Een sprei is vaak al duurder.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Bedankt voor de tips. Plantenspuit was ik sowieso van plan om vandaag te halen om hem van de tafels te houden, maar het bedplassen is dus lastiger omdat ik niet weet wanneer hij dat doet en ik hem niet 24/7 in de gaten kan houden.

    We willen hem inderdaad nog laten castreren, maar omdat hij dat verder nergens doet, vermoed ik dat hij ons bed gewoon fijner vind dan zijn eigen kattenbak. :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben normaal niet echt de persoon om mijn lief en leed met Q te delen, maar gezien er een aantal weken geleden veel meelevende reacties waren, wil ik het toch wel aan jullie vertellen. Fíli is gisterenavond aangereden en sindsdien spoorloos, wat betekent dat hij waarschijnlijk een stil plekje heeft gezocht om te sterven. Desalniettemin ben ik blij dat we toch nog zo'n anderhalve maand van hem hebben mogen genieten, maar helaas veel te kort. D:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elladan schreef:
    Ik ben normaal niet echt de persoon om mijn lief en leed met Q te delen, maar gezien er een aantal weken geleden veel meelevende reacties waren, wil ik het toch wel aan jullie vertellen. Fíli is gisterenavond aangereden en sindsdien spoorloos, wat betekent dat hij waarschijnlijk een stil plekje heeft gezocht om te sterven. Desalniettemin ben ik blij dat we toch nog zo'n anderhalve maand van hem hebben mogen genieten, maar helaas veel te kort. D:


    Ach god wat zielig D:
    Ben blij dat jullie er alsnog een tijd van hebben kunnen genieten, en misschien is dit een aanhaker voor alsnog een leuk katje?


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Churchill schreef:
    (...)

    Ach god wat zielig D:
    Ben blij dat jullie er alsnog een tijd van hebben kunnen genieten, en misschien is dit een aanhaker voor alsnog een leuk katje?


    Ja, ik wil eigenlijk wel weer een andere, vooral omdat we er toch dingen voor hebben aangeschaft.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elladan schreef:
    (...)

    Ja, ik wil eigenlijk wel weer een andere, vooral omdat we er toch dingen voor hebben aangeschaft.


    Ja precies.. Wij zijn ook op het moment één van onze poezen kwijt..Maar we hebben er nu nog drie. Anyway, het dierenasiel zit er vol mee, :)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Churchill schreef:
    (...)

    Ja precies.. Wij zijn ook op het moment één van onze poezen kwijt..Maar we hebben er nu nog drie. Anyway, het dierenasiel zit er vol mee, :)


    Ja, het is nu echt zo stil in huis...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Aahw. Nee! Hè jasses. (no_chears)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Elladan schreef:
    Ik ben normaal niet echt de persoon om mijn lief en leed met Q te delen, maar gezien er een aantal weken geleden veel meelevende reacties waren, wil ik het toch wel aan jullie vertellen. Fíli is gisterenavond aangereden en sindsdien spoorloos, wat betekent dat hij waarschijnlijk een stil plekje heeft gezocht om te sterven. Desalniettemin ben ik blij dat we toch nog zo'n anderhalve maand van hem hebben mogen genieten, maar helaas veel te kort. D:


    Dat meen je niet? Wat afschuwelijk. :'[ Hoe weten jullie dat hij is aangereden? Hopelijk heeft hij een fijn plekje kunnen vinden. Met een beetje geluk meldt iemand het aan de dierenambulance als ze hem vinden en, mits hij een gechipt is en/of een kokertje aan zijn halsband had met adres erop, kan je hem nog een laatste keer en afscheid nemen, eventueel zelf begraven of cremeren. Ik heb natuurlijk geen idee of jullie dat willen. Wat een ontzettend treurig verhaal. Gelukkig heeft hij wel de tijd van zijn leven gehad bij jullie, ook al was het veels te kort. :c

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 11:33 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Oh jezus... meer weet ik niet te zeggen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Neee, dit is echt super zielig!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Dat meen je niet? Wat afschuwelijk. :'[ Hoe weten jullie dat hij is aangereden? Hopelijk heeft hij een fijn plekje kunnen vinden. Met een beetje geluk meldt iemand het aan de dierenambulance als ze hem vinden en, mits hij een gechipt is en/of een kokertje aan zijn halsband had met adres erop, kan je hem nog een laatste keer en afscheid nemen, eventueel zelf begraven of cremeren. Ik heb natuurlijk geen idee of jullie dat willen. Wat een ontzettend treurig verhaal. Gelukkig heeft hij wel de tijd van zijn leven gehad bij jullie, ook al was het veels te kort. :c


    Ik woon in een klein dorp en de overbuurvrouw heeft gezien dat hij aangereden werd en volgens naar de overkant vluchtte. Nu weet iedereen in de straat - heb ik gisteren ontdekt - dat wij een roodwitte kat hebben, dus als hij bij iemand in de tuin zit denk ik wel dat ze hem meteen naar ons brengen. Echter is achter ons huis een groot erf met allemaal ongebruikte kassen, die totaal overwoekerd zijn, dus hij kan zich werkelijk overal verstopt hebben. Ik denk niet dat we ooit nog wat van hem zullen vernemen, tenzij hij enkel in shock was en heel ver weg is gerend en na een tijdje toch de weg weer terugvindt. Maar die kans acht ik niet heel groot.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elladan schreef:
    (...)

    Ik woon in een klein dorp en de overbuurvrouw heeft gezien dat hij aangereden werd en volgens naar de overkant vluchtte. Nu weet iedereen in de straat - heb ik gisteren ontdekt - dat wij een roodwitte kat hebben, dus als hij bij iemand in de tuin zit denk ik wel dat ze hem meteen naar ons brengen. Echter is achter ons huis een groot erf met allemaal ongebruikte kassen, die totaal overwoekerd zijn, dus hij kan zich werkelijk overal verstopt hebben. Ik denk niet dat we ooit nog wat van hem zullen vernemen, tenzij hij enkel in shock was en heel ver weg is gerend en na een tijdje toch de weg weer terugvindt. Maar die kans acht ik niet heel groot.


    Dit maakt me verdrietig. Ik hoop dat het wel nog goed gaat komen.
    Ik leef in ieder geval met je mee.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Dit maakt me verdrietig. Ik hoop dat het wel nog goed gaat komen.
    Ik leef in ieder geval met je mee.

    +1


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.