• Op een zonnige dag in New York City komen 4 vriendinnen bij elkaar. Een van hen heeft een oud boek met spreuken gevonden op zolder. Door verveling besluiten de 4 vriendinnen een van de spreuken uit te proberen. Een spreuk die er voor zorgt dat hun diepste verlangen worden waar gemaakt. Het duurt niet lang voor ze alles bij elkaar aan het zoeken zijn. Twee gaan op zoek naar vreemde kruiden en de twee overgebleven zoeken een schaal, kaarsen en wierrook bij elkaar. Ook graven ze de kat die al 10 jaar bij de buren in de tuin ligt op. Twee uur later hebben ze alles bij elkaar. De vier vriendinnen sluiten de gordijnen zetten de kaarsen in een kring en doen ze een voor een aan. Dan komt eindelijk het moment dat ze gaan beginnen. De oudste van het stel zet de schaal in hun midden. De anderen doen de kruiden en de botten in de schaal. Alle vier te gelijk lezen de vreemde tekst op.

    "diabolus, diabolus
    fac mea maxime cupiditas ubi
    Tuus sum, et in perpetuum"


    Om de spreuk helemaal af te maken geven ze alle vier een druppel bloed in de schaal. Een half uur gaat voorbij maar er gebeurt helemaal niks. Ondanks dat ze niet geloofde dat het ook maar werkte zijn ze toch blij dat dit inderdaad het geval was. Langzaam staan ze allemaal op en blazen de kaarsen uit. Maar dan gebeurt er toch iets. Een voor een raken ze in trans en verschijnt er een in mantel verscholen persoon voor hen. Die ze alleen maar aan kijkt zonder iets te zeggen. Dit alles bij elkaar duurde echter maar een paar seconden. Niemand durft er iets over te zeggen en doen als of er niks is gebeurt. De volgende dag worden ze wakker en is inderdaad hun wens in vervulling gegaan.

    Een half jaar later zijn ze alle vier nog steeds gelukkig. Waar ze echter niet aan hebben gedacht zijn de kleine letters die onder aan de bladzijden stond. In hun slaap werden ze alle vier meegenomen door mannen in mantels. Dit zijn dienaren van Satan. De man die hun wensen in vervulling heeft laten gaan. Nu is het hun beurt om te betalen voor die wensen. Alle vier de vriendinnen worden de persoonlijke slaaf van satan en zijn 3 zonen. Echter is dit niet een rol die ze voor altijd zullen vervullen. Ze worden namelijk opgeleid om als vrouw te dienen voor hen. Zodra ze hun ogen openen zullen ze dan spijt krijgen van wat ze gedaan hebben? Of zullen ze het accepteren en het er het beste van maken? Aan jou de keuze.

    Demons
    Demons:
    Hoewel dat de duivel en zijn zoons er normaal uit zien, betekend dit niet dat ze dit ook echt zijn. Ze bezitten alle vier langere hoektanden. Wat ze hier mee doen etc is helemaal aan hun zelf. De ogen word volledig zwart als ze bos worden of bij een andere sterke emotie. Maar ook kunnen ze er voor kiezen om ze zwart te maken. Verder zien ze er uit als een mens. Alleen heeft honger en ouder worden niet echt grip op ze. Ook hoeven ze niet elke avond te gaan slapen maar hier kunnen ze wel voor kiezen. Zodra ze er voor gekozen hebben om niet meer ouder te worden dan stopt het veroudering proces. Demonen verliezen nog steeds bloed wanneer ze gewond raken. Ze genezen alleen sneller dan een mens. Een grote snee of wond zou minstens een tot twee dagen blijven zitten, maar na die twee dagen is er niks meer te zien zelfs geen littekens.

    Krachten:
    Door de jaren heen hebben de demonen ook krachten gekregen. De meeste zijn ontstaan in de pubertijd. Maar door dat ze al vele jaren misschien al wel eeuwen leven betekent dit dat ze de meeste dingen goed onder controle hebben. Al kan het natuurlijk altijd nog wel eens fout gaan. Vergeet niet dat sommige krachten uit puttend kan zijn, zelfs voor demonen.

    Jay, Junior & Ivory
    - 3 van de 4 elementen, water, aarde en lucht.
    - Telekinesis (gevorderd niveau)
    - Portal Creation (Kunnen teleporteren door middel van een portaal die gemaakt word door hun element)
    - Mind control (Het beheersen/lezen van het menselijke brein)
    - Enhanced Senses (Verbeterde zintuigen)
    - Enhanced Agility (Leniger dan de mens)
    - Enhanced Speed (sneller dan de mens)
    - Enhanced Strength (Sterker dan de mens)


    Blake
    - 4 elementen (vuur de sterkste)
    - Mind control (Het beheersen/lezen van het menselijke brein)
    - Enhanced Senses (Verbeterde zintuigen)
    - Enhanced Agility (Leniger dan de mens)
    - Enhanced Speed (sneller dan de mens)
    - Enhanced Strength (Sterker dan de mens)
    - Telekinesis (hoogste niveau, met lvl beperkingen)
    - Empathie (uitgeschakeld)
    - Teleportatie (zonder portals)
    - Summoning (versterkend & using: vb leger oproepen, hellhounds roepen, maar zelf niet sterker worden)
    - Necrokinesis (De mogelijkheid tot onmiddellijke dood veroorzaken)
    - Resurrection (De mogelijkheid om de doden te doen herleven)


    Hel
    De hel ziet er op zich redelijk normaal uit. Zie het voor je als een landgoed in de middeleeuwen. Dit betekend echter niet dat het hier heel mooi is. In de hel is het altijd warm, wat op zich zijn voordelen heeft. Aan de hemel is alles rood. Van de wolken tot aan de maan. De hel kent geen zon, dit betekend niet dat hun maan niet vel is. Deze is wel vel, vel genoeg om dag en nacht de straten te verlichten. Het is dus ook nooit donker in hel. Aan de rand van de stad staat een groot kasteel waar Satan, zijn kinderen en de slaven leven. Echter diep in de kelder daar begint hel pas echt. Hier komen de zielen terecht en worden ze gemarteld. Over het landgoed heb je vele bossen maar ook velden en een meer. Hier en daar staat er een huis op het land waar andere demonen wonen. Je hebt hier geen moderne spullen. Ze hebben ook geen stroom etc. Ze verplaatsen zich in hel door paard en wagen. Elke demon kan gemakkelijk door een poort naar de aarde gaan en mensen mee nemen. Maar een mens kan niet alleen door de poort heen dit zal hen doden.


    Regels:

    – 350 woorden minimaal, is makkelijk te halen.
    – Minstens 1 keer in de week reageren.
    – Niet meer dan 1 personage.
    – Een reservering blijft 48 uur staan.
    – geen perfecte personages.
    – Hou het realistisch.
    – godmodden en powerplayen zijn niet toegestaan.
    – 16+ is toegestaan.
    – Er moet minimaal een post tussen voor je weer mag reageren.
    – Topic's worden alleen aangemaakt door CavalierYouth
    – Naam verandering door geven.
    – Leef je de regels niet na, dan word je na de tweede waarschuwing er uit gegooid.


    Wensen:
    AnnaSophia: heeft gewenst dat haar ouders weer bij elkaar zouden komen.
    Bess: heeft gewenst dat haar leven zou gaan veranderen
    Gweneth: heeft gewenst om de perfecte match
    Lucia:

    Invullen:
    Naam: (de demonen hoeven geen achternaam. Anders de achternaam van Satan omdat het zijn kinderen zijn)
    Leeftijd: (16 t/m 19) (20 t/m 25)
    Uiterlijk: (Met foto)
    Innerlijk:
    Slaaf/meester: (Word uitgekozen door het lot -loting-)
    Kracht: (alleen voor demonen het element gaven)
    Extra’s:

    Koppels
    Jay Aiden Barnett- Gweneth Arabella Belcourt
    Blake Junior Barnett - Bess Adeline Marchon
    Blake Chase Barnett - AnnaSophia Thompson
    Ivory Barnett - Lucia Dorné


    Rollen:
    Vol!
    Meiden:
    Annasophia Thompson // Monstrous 1.1
    Bess Adeline Marchon // Banshees 1.6
    Gweneth Arabella Belcourt // Halter 1.3
    Lucia Dorné // Nuevo 1.2

    Jongens:
    Satan: Blake Chase Barnett // DarkAng3l 1.1 Water Aarde Vuur Lucht
    Ivory // Seto 1.3 Lucht
    Blake 'Junior' Barnett // OutlawQueen 1.2 Aarde
    Jay Aiden Barnett // Torquay1.4 Water

    De vertaling van de spreuk klopt niet helemaal,
    maar wat er staat is.
    Duivel, Duivel
    Maak mijn diepste wensen waar.
    En ik zal voor eeuwig het uwen zijn


    Het begin
    De meiden liggen ieder in een aparte kamer wat vanaf nu hun slaap kamer is, voor zover ze zich waarschijnlijk zullen gedragen. Maar dat is geheel aan de demonen. Alle meiden zullen nu waarschijnlijk wel wakker worden, denkend dat ze gewoon in hun bed in hun kamer wakker zullen worden. Dit is dus echter niet het geval. De mannen zitten stilletjes stil te wachten tot ze wakker worden.



    Topics
    RollenTopic
    Praattopic

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 14:16 ]

    Blake Chase Barnett || Satan
    Na de confrontatie van AnnaSophia met z'n duistere kant, had hij echt wel gemerkt dat ze hem gaan mijden was. De reden kon hij enkel maar raden, maar kans was groot dat ze toch niet zo blij was met de keuze die ze gemaakt had. Helaas voor haar was het te laat om die nog te veranderen. Hij had haar gewaarschuwd dat ze niet in een sprookje terecht kwam. Wat ze uitstak, kon hem niet bepaald schelen, hij wist echt wel dat ze zich niet bepaald aan de regels hield, maar de gevolgen daarvan moest ze zelf maar dragen. De zielen vertelden hem wat hij wilde weten, de rest was haar probleem.
    Zwijgend staarde hij uit over de vlaktes voor hem. Zo nu en dan zocht hij de eenzaamheid op en in hell waren er meer dan genoeg plekken waar hij die kon vinden. Hoeveel doden er ook tot zijn rijk veroordeelt waren, ze verborgen zich liever, waardoor de plaats soms echt totaal verlaten en vreselijk leeg leek te zijn. Verstrooid speelden z'n vingers met een pluk van de lange zilverkleurige manen van het paard onder hem. Net zoals hij soms zo aan het staren was, vroeg hij zich vaak af waarom hij het dier gehouden had. Het was geen hengst, zoals waar hij gewoonlijk de voorkeur aan gaf en ze was eigenlijk niet bepaald een paard dat je zou verwachten bij hem, maar toch was ze blijven staan, zonder dat hij er afscheid van kon nemen. Het was enkel als hij het zelf wilde, dat ze haar duisterder kant liet zien en over haar lichaam gloeiende, rode tekeningen zichtbaar werden. Voor nu was ze niets anders dan een pracht van een dier, gebouwd als een Andalusiër, gitzwart, maar met manen en een staart als vloeibaar zilver.
    Zwijgend draaide hij het dier langzaam om en begon aan de rit terug. Hij wist wel waarom ze nog niet weg was, maar daar praatte hij nooit over. Hij dacht er ook nooit aan terug. Een afgesloten hoofdstuk in z'n leven, net als dat de moeders van z'n zonen dat waren en alle anderen die hij gekend had en weg waren. Zwijgend spoorde hij de merrie aan. Ondanks haar bouw en haar ogenschijnlijk normaal uiterlijk, was ze toch tot heel wat in staat en een bovennatuurlijke snelheid was daar iets van. Veel sneller dan een ander paard zou nodig hebben, was hij terug bij het kasteel. De teugels van het dier gaf hij aan een van de stalknechten. Die zorgden wel voor haar voor nu. Hij had andere zaken aan z'n hoofd.
    Met grote passen liep hij naar binnen en halfweg de hal teleporteerde hij zichzelf gewoon naar boven. Hij belandde recht in z'n privevertrekken, in een van de hoeken waar de sterke drank op een roltafeltje stond. Hij wilde net gaan inschenken toen hij merkte dat er wat niet in orde was. Met een vlammende hand draaide hij zich om, z'n ogen meteen zoekend naar wat er niet in orde was in de kamer. Hij had namelijk de geur van bloed geroken en niet dat van hemzelf. En gezien deze hele vleugel verboden terrein was, hoorde er hier geen ander bloed te zijn dan het zijne. Furieus bleef z'n blik op AnnaSophia rusten toen hij haar zag staan. Wist ze dan niet beter dan hier te komen? Met het kasteel in een halve oproer vanwege het feest waren er bedienden genoeg die rondliepen als ze wat nodig had, waarom hem dan lastig vallen en dan nog wel hier?


    "Nothing is True. Everything is Permitted"


    AnnaSophia Thompson
    Maar helaas was ze daar al veel te laat voor. Haar blik viel op Blake die zich net op dat moment omdraaide met een vlammende hand. Het leek als of Annasophia's lichaam zich versteende en zich niet meer kon of durfde te bewegen. Dit alles door de blik in zijn ogen die haar eigenlijk al genoeg vertelde. Dit was niet goed, dit was totaal niet goed. En dat was haar eigen stomme schuld. Haar blik gleed naar zijn hand toe en staarde naar de vlammen. Hoe haalde ze het ook maar om hier heen te gaan. Misschien had ze beter op de grond kunnen blijven liggen en zich zelf dood laten bloeden. Natuurlijk was het niet zo heel erg dat ze meteen dood zou gaan bloeden maar op dit moment voelde het wel zo.
    De hoofdpijn werd alleen maar erger en haar blik bleef op het vuur staan. Maar er was echt geen bediende te vinden geweest en ze durfde te wedden dat dit nog steeds het geval was. Waar ze allemaal waren dat wist ze natuurlijk niet. Annasophia liet haar hand langzaam zakken en wou zich het liefst omdraaien en naar beneden stormen om een plek te zoeken waar ze veilig was. Het bloed had zich in de tussen tijd vermengt met de witte stof van haar jurk. Sinds dat ze hier was had ze een broeken of rokken meer gedragen. Ze had namelijk niks anders dan jurken in haar kast hangen.
    Zelfs 's nachts droeg ze een jurk, al was die na een paar uur al uit door de warmte. Annasophia opende haar mond om iets te zeggen maar klapte die al snel weer dicht. Ze was op dit moment gewoon even sprakeloos en helaas niet om de goeie reden. Uiteindelijk leek ze haar stem gevonden te hebben. "Het spijt me dat ik hier ben." Begon ze langzaam terwijl haar blik op zijn hand bleef hangen. "Ik ben van de trap gevallen en heb daar door een wond gekregen." Ze liet er buiten dat ze een aanval had gehad, ze wou niet dat hij dacht dat ze zwak was of iets, daarom hoopte ze ook dat hij niks van haar andere aanvallen af wist. "Er was niemand beneden en ik raakte in paniek, en in dat moment ben ik hier heen gegaan. In de hoop dat jij er was." Annasophia dwong zich zelf om hem aan te kijken en deed dit ook. Echter was er op dit moment niet echt veel angst te voelen. Ze was alleen heel erg geschrokken door de blik in zijn ogen en het vuur die aan zijn hand likte maar hem niks deed.

    Blake Chase Barnett || Satan
    Ik kon zo de schuld in haar ogen lezen toen ze me opmerkte. Ze wist dat ze hier op de verkeerde plek was, na de meer dan duidelijke waarschuwing en toch was ze uitgerekend hierheen gekomen? Je moest wel goed gek zijn om dat te doen eigenlijk. Had ze haar lesje niet geleerd diezelfde dag? Of dacht ze dat ik maar een grapje maakte die ene keer en het allemaal 1 grote illusie was? Goed, toegegeven, ik was tot heel veel in staat, maar sommige dingen hadden gewoon geen opsmuk nodig. Ze had hell gezien zoals het was en ik had toch echt gedacht dat ze daar iets uit geleerd had eigenlijk. Blijkbaar was dat niet het geval. Ik had het al door de vingers gekeken dat ze op plekken kwam waar ze beter niet kon komen, maar dat ze hier binnen kwam, deed de deur dicht.
    Zonder een waarschuwing blokkeerde ik de uitgang van de kamer met een muur van vlammen terwijl ik op haar af liep. Ze zou hier niet meer weg raken tot ik het zelf wilde en ze kon maar beter een verdomd goeie uitleg hebben voor waarom ze hier was. "Het spijt me dat ik hier ben." Haar stem trilde van angst want blijkbaar besefte ze wel hoever ze in de problemen zat. "Ik ben van de trap gevallen en heb daardoor een wond gekregen." En dat was reden om hier te zijn? Wist ze niet meer wat een badkamer was om de boel op te kuisen en haar plan te trekken? Ik had toch geen driejarige kleuter in huis gehaald zeker? "Er was niemand beneden en ik raakte in paniek, en in dat moment ben ik hierheen gegaan. In de hoop dat jij er was."
    Ik hield pas halt toen ik vlak voor haar stond. "Ben ik niet duidelijk genoeg geweest toen je hierheen kwam?" M'n stem was duister van de verborgen woede. "Niemand mag hier komen, nooit." M'n blik weerspiegelde m'n woede en m'n ogen de vlammen die langs m'n hand dansten. "Of ben je opeens een klein kind geworden dat niet eens meer voor zichzelf kan zorgen als het een beetje bloed ziet?" Het leek wel alsof alle logica verdween bij vrouwen toen ze eenmaal bloed zagen. Hatelijk was het met momenten. "Er bestaat zoiets als een badkamer, water en uitwassen voor je een ander lastig valt."
    Met m'n gewone hand sleurde ik haar overeind. "Weet je, eigenlijk zou ik je wat aan moeten doen, maar dat doe je blijkbaar al bij jezelf." M'n blik stond hatelijk. Op dit moment was haar welzijn even het verste van m'n gedachten. Wat voor mij heilig was, was geschonden en er waren nu eenmaal dingen die ik niet snel vergat en nog minder snel vergaf. Nogal hardhandig drukte ik haar tegen de muur, terwijl m'n neus naar der haar en de wonde ging. "Hmmmm, wat te doen met jou?"


    "Nothing is True. Everything is Permitted"


    AnnaSophia Thompson
    Annasophia schrok toen ze een warmte achter haar voelde ze keek om en zag een muur van vlammen waar ze nooit tussen door zou kunnen komen. Haar blik gleed meteen weer naar blake zodra ze zag dat hij op haar af liep. Ze kon niks anders dan blijven staan. Mocht ze naar achteren gaan dan zou ze haar zelf in de brand zetten en daar had ze weinig zin in. Hoe dichter bij Blake kwam hoe meer ze naar hem op moest kijken. En zodra hij dicht bij haar stopte keek ze hem recht in de ogen aan. "Ben ik niet duidelijk genoeg geweest toen je hierheen kwam?" Annasophia slikte en keek kort weg voor ze hem aan keek. "D-dat ben je wel." Sprak ze terwijl ze haar stem wat vaster probeerde te laten klinken. "Niemand mag hier komen, nooit." Op die woorden zei ze niks, ze wist dat niemand hier mocht komen. Maar wat had ze dan moeten doen? En die hoofdpijn leek ook maar niet minder te worden alleen maar erger. Zelfs zijn stem leek op dit moment te hard. "Of ben je opeens een klein kind geworden dat niet eens meer voor zichzelf kan zorgen als het een beetje bloed ziet?" Door zijn woorden voelde ze zich min worden. Het deed er voor zorgen dat ze tranen in haar ogen kreeg. Ze zou in zijn ogen waarschijnlijk nooit goed genoeg zijn. En die gedachtes maakte haar vanbinnen dus echt wel kapot.
    Annasophia staarde hem alleen maar aan, voor ze antwoordde: "Nee dat ben ik niet! Ik ben geen klein kind!" Hoe durfde hij haar een klein kind te noemen. Hoe kon ze ook maar in denken dat hij haar ook maar zou willen helpen. Dat zou waarschijnlijk niet eens in zijn aard zitten. "Er bestaat zoiets als een badkamer, water en uitwassen voor je een ander lastig valt." Ze was dus niks anders voor hem dan iemand die een ander ook maar lastig viel. Voor ze ook maar iets wou zeggen sprak blake verder. "Weet je, eigenlijk zou ik je wat aan moeten doen, maar dat doe je blijkbaar al bij jezelf." Annasophia keek hem recht aan terwijl ze diep ademhaalde. "Doe wat je niet laten kan, dan ben je van me af en kun je verder met je fucking leven. Zonder dat je ook maar lastig word gevallen door mij. Ik snap sowieso niet waarom je ook maar voor mij gekozen hebt."
    Annasophia moest nu echt de moeite doen om haar tranen binnen te houden. Ze wist dat mocht ze toe geven aan haar tranen dat alles van de afgelopen weken er uit zou komen en dat probeerde ze juist te voor komen. Een pijnlijke kreun verliet haar lippen zodra ze hardhandig tegen een muur werd geduwd. Het duurde niet lang voor letterlijk haar gehele lichaam onder de blauwe plekken zat leek het wel. Annasophia sloot haar ogen toen ze zag dat hij dichter bij kwam en wou niet eens zien wat voor uitdrukking nu op zijn gezicht zou staan. "Hmmmm, wat te doen met jou?" Ze wist helaas niet alle tranen binnen te houden en zodra hij die woorden sprak liep er een traan over haar wang heen.

    [ bericht aangepast op 5 okt 2014 - 0:44 ]

    Bess Adeline Marchon II
    Junior had na mijn wens gevraagd maar ik had hem daar geen antwoord op gegeven. Niemand mocht weten wat de wens was, en dat ging ik zo houden ook zo. 0ok de vraag of mijn wens was uitgekomen had ik niks op gezegd. Ik had zelfs mijn gezicht in bedwang weten te houden. De afgelopen drie weken waren toch wat zwaar voor me geweest. Ik had zo min mogelijk geboden tot god, en wanneer ik dat wel had gedaan dan was dat in mijn hoofd. Ik had geen woord meer hard opgezegd over Hem. Ik had mijn lesje geleerd toen satan mijn stoel in de brand gezet. Maar elke keer was ik bang dat ik terug wakker zou worden in mijn eigen kamer dat ik gestraft zou worden. En dat was alles wat ik niet wou. Ik lag nog steeds in mijn bed toen de ochtend begonnen was. Ik had geen zin mijn bed uit te gaan dus besloot ik te blijven liggen. Dit bed lag gewoon heel fijn dat moest ik eerlijk toegeven. Zelfs de kussens en het dekbed roken lekker. Langzaam opende ik mijn ogen terwijl ik me uitstrekte en me dieper in het dekbed begroef. Mijn blik gleed door de kamer heen en bleef hangen op een kandelaar die branden. Ik wist toch zeker dat ik hem had uitgedaan voor ik ging slapen. Snel ging ik recht zitten. Mijn blik gleed door de kamer maar Junior was nergens te vinden. Zuchtend liet ik me terug in de kussens vallen. Ergens had ik gehoopt dat hij hier was, maar dit was niet het geval. De afgelopen weken had ik een aantal dagen met junior door gebracht, natuurlijk had ik ook maar weinig tegen hem gezegd. Maar zo was ik nou gewoon eenmaal. Ik draaide me om op mijn buik en sloot kort mijn ogen weer. Misschien dat ik de kandelaar wel gewoon vergeten was te doven. Dat kon natuurlijk ook, als dat inderdaad het geval was dan was ik blij dat hij niet om gevallen was of iets en de boel niet gewoon was afgebrand. Ik legde een arm onder de kussen en dommelde weer langzaam in.


    Happiness can be found, even in the darkest of time. if one only remembers to turn on the light

    Blake Barnett ||
    Ik loop door de gangen van het kasteel, op zoek naar een plaats waar ik rustig alleen kan zitten en het stil is. Hoewel we in een groot kasteel wonen, is dat nog steeds moeilijk. Ik ga in een hoekje zitten en leg mijn hoofd in mijn handen. Bess is hier nu al drie weken, maar hoewel we vaak met elkaar om gaan, blijft ze afstand houden. Natuurlijk snap ik het, maar ik hou er niet van als mensen wel tegen me praten, hoewel ze dat eigenlijk niet willen. Bess wil hier weg, dat is duidelijk, maar ze laat het niet merken. Of ze me aardig vind of niet, weet ik niet. Dat is nog wat ik het meest vervelende vind; ik heb geen idee wat zij van mij vind en daarom weet ik niet wat ik moet doen. Ik loop naar haar slaapkamer en klop op de deur.
    'Bess? Ben je wakker?' vraag ik. Ik weet dat ik ook gewoon de kamer binnen kan lopen, maar ik vind het wel zo netjes om te kloppen. Ik wil dat we ten minste bevriend zijn, anders dan wordt het lastig. De afgelopen weken ben ik haar niet leren kennen, maar ik weet wel dat we als we het allebei zouden willen best vrienden zouden kunnen zijn. Het probleem is alleen dat ik niet weet of zij dat wil.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Bess Adeline Marchon II
    Net wanneer ik bijna weer terug in slaap viel schrok ik van een klop op de deur. Even bleef ik stil liggen, denkend dat dit misschien gewoon een hersenspinsel was. Zoals ik wel vaker had als ik bijna in slaap was. Maar al snel hoorde ik een bekende stem. 'Bess? Ben je wakker?' Langzaam draaide ik me om terug op mijn rug voor ik ging zitten. Kort bleef ik naar de deur kijken, er van uitgaand dat hij hoe dan ook naar binnen zou gaan komen. Maar dat deed hij totaal niet. Nee hij leek te wachten op een antwoord. Ik had nu natuurlijk allang ja kunnen zeggen maar iets in me hield me stil. Misschien omdat ik gewoon zo was, ik was een jonge vrouw met weinig woorden. Na een volle minuut stilte dwong ik me zelf om ook maar iets te zeggen. "Ja." Klonk mijn stem zacht, te zacht om ook maar voor een menselijk gehoor hoor baar te zijn als ze aan de andere kant van een deur stonden. Maar ik wit allang dat Junior alles behalve menselijk was. Of nou ja alles? Ik wist alleen dat hij een demon was, ik had hem eigenlijk alleen maar in menselijk gedaante gezien en ging er van uit dat dit ook zo was. Maar misschien zag hij er soms heel anders uit? Dat was iets waar ik nog achter zou moeten komen.
    Natuurlijk kan ik nu op staan om naar de deur te lopen en deze te openen. Maar ik had het net lekker warm en buiten het bed was het net iets te koud, in elk geval voor mijn blote voeten. Dat is in elk geval wat ik me zelf voor lieg. Het is meer het feit dat ik in een slaap jurkje loop die eigenlijk niet genoeg beschermd. Er is misschien weinig te zien maar voor mij is hij te kort. Hij kwam tot net onder mijn billen en ook de mouwtjes waren te kort voor mijn doen. Maar toch besloot ik uit mijn bed te gaan en de deur te openen. Zodra ik voor de deur sta aarzel ik kort voor dat ik de deur los doe. "Kom binnen." Na die woorden deed ik een sprint terug naar het bed en kroop snel weer terug onder de dekens terwijl een kleine blos mijn wangen kleurde. Eenmaal terug onder de dekens keek ik hem vragend aan. "Is er iets?" Iets in me liet me blij zijn hem weer te zien maar dat gevoel stopte ik weg, ik wou namelijk niet dat hij daar ook maar achter zou komen dat ik hem ergens wel mocht en genoot van zijn aanwezigheid. Al betwijfelde ik ook maar of het anders om ook maar het zelfde was. Ik was namelijk niet echt een spraakzaam persoon.


    Happiness can be found, even in the darkest of time. if one only remembers to turn on the light

    (beter laat dan nooit en nu de andere ook ff de kans hebben gehad om te posten :p )

    Blake Chase Barnett || Satan
    "D-dat ben je wel." Wat deed ze hier dan eigenlijk. Ik was duidelijk geweest en toch was ze hier. Soms waren mensen en dan zeker vrouwen, echt gewoonweg onmogelijke wezens. De tranen in haar ogen konden me helemaal niets schelen op dit moment. Ik kwam ook niet in haar kamer als ze dat niet wilde, iets wat ze vast wel gemerkt moest hebben, waarom kon ze dat dan niet omgekeerd doen ook? Ok, de eerste dag dat ze hier was, was een uitzondering geweest, maar dan had ze ook nog niet geweten dat ze hier niet mocht komen, dus dat balanceerde de boel wel, vond ik toch.
    "Nee, dat ben ik niet! Ik ben geen klein kind!!!" En weer die grote bek. Nou, die kon ik echt ook wel opzetten hoor. "Waarom gedraag je je dan als een klein kind van het minste beetje bloed dat je ziet?" M'n stem was in ieder geval een stuk voller en zwaarder dan de hare. Het vormde een schril contrast, zoveel was wel zeker. Weer maar eens een herinnering aan het feit dat we niet hetzelfde waren en het ook nooit zouden zijn.
    "Doe wat je niet laten kan, dan ben je van me af en kun je verder met je fucking leven. Zonder dat je ook maar lastig word gevallen door mij. Ik snap sowieso niet waarom je ook maar voor mij gekozen hebt." Dat deed de deur dicht. Voor ik het goed en wel beseft had, had ik uitgehaald, met m'n vlakke hand. Ik kon veel verdragen, maar dat was er nu wel over. Ik had al meer dan genoeg door de vingers gezien. Ze stond al op verboden terrein, als ze dan nog eens een grote bek open ging zetten, dan had je aan mij de verkeerde. De reden waarom ik haar gekozen had, deed er niet toe. Ze kon zich er maar beter bij neer gaan leggen, in plaats van erover te piekeren. Het zou toch nooit een antwoord opleveren. Sommige dingen waren gewoon niet te verklaren.
    Zwijgend draaide ik haar hoofd opzij toen de traan naar beneden rolde. Ze zouden bij mij niet helpen, niet als je net een grote bek tegen me had opgezet. Weer vond m'n duim de slagader in haar hals en volgde de lijn, zachtjes kloppend, van boven naar beneden. "Waarom ook niet...." Ik mompelde zachtjes, eerder tegen mezelf dan tegen haar. Misschien kon het net zo goed helpen. Ze zou enkel maar sneller naar mijn natuur gaan toe leunen, als ik me niet heel erg vergiste. Het was immers niet m'n gewoonte dit te doen als ik in de hell was, enkel op aarde, maar waarom niet even experimenteren. Zwijgend boog ik me over haar heen, dit keer meer dan ooit bewust van de hoektanden die ik had. Gewoonlijk besteedde ik er geen aandacht aan of merkte ik niet eens dat ze er waren, maar op momenten als deze opeens wel. In geen tijd voelde ik ze wegzakken in haar huid, borend naar wat ik wilde, naar wat deze hele situatie gestart had in de eerste plaats.


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Blake Barnett ||

    "Ja," antwoordt ze. Ik glimlach en wil de deur openen, maar hoor haar voetstappen naar de deur gaan dus blijf ik staan. "Kom binnen." Ze rent snel terug naar haar bed. Ik glimlach en ga op een stoel zitten die in de kamer staat. "Is er iets?" Ik kijk naar mijn handen die op mijn schoot liggen.
    'Als demon heb ik de kracht om menselijke breinen te lezen. Ik heb mezelf voorgehouden om het nooit te gebruiken omdat het ronduit inbraak is van de privacy. Ik zou zelfs jou kunnen besturen. Maar het is gewoon... Onmenselijk.' Het laatste woord zeg ik met een kleine glimlacht. 'Wat het punt is, ik weet niks over je en ik weet dat er zoveel over je te weten is. Ik wil soms mijn belofte aan mezelf breken en jou brein lezen. Maar ik doe het niet omdat jij je geheimen mag hebben.' Ik ben stil en kijk haar niet aan. Het is waar dat ik mezelf beloofd heb die gave nooit te gebruiken, maar om een andere reden. De waarheid is veel pijnlijker dan soms gedacht wordt. Als ik nu in Bess' gedachten kijk en ik zie dat ze me haat, zou ik haar nooit meer aan kunnen kijken. Als ik het niet weet kan ze ten minste nog doen alsof ze me mag.


    Spoiler alert: you will save yourself


    AnnaSophia Thompson
    "Waarom gedraag je je dan als een klein kind van het minste beetje bloed dat je ziet?" Annasophia slikte terwijl ze hem aan keek. "Misschien omdat ik door de val plots hoofdpijn heb gekregen die alleen maar erger word." Kaatste ze de bal terug. Ze had na een aanval altijd hoofdpijn maar nog nooit was het zo veel erger geworden als dat het nu werd. Oke normaal was het ook wel erg zodra ze bij kwam maar dan nam het af en dat gebeurde in dit geval dus totaal niet. Zodra ze hem zei dat hij moest doen wat hij niet laten kon voelde ze hoe zijn hand haar wang raakte. Een pijnlijke gevoel ontstond in haar wang en meerdere emoties raasde door haar lichaam. Ze was geschrokt, bang maar vooral woedend. Ze was ooit wel eens een keer geslagen door iemand maar dat was tijdens een gevecht die ze als kind zijnde wel eens meemaakte.
    En vaak was ze altijd de gene die als eerst sloeg. Maar nog nooit had iemand haar geslagen die ouder was. Die het recht niet had om haar te slaan, en zeker niet om de reden waarom hij het deed. En ze moest hem als haar man gaan zien! Zijn handelingen zorgde er alleen maar voor dat dat zeker niet ging gebeuren. Ook al was het grote deels ook wel haar eigen schuld. Maar nog steeds had hij het recht niet om haar te slaan. Annasophia keek hem alleen maar woedend aan maar hield stevig haar lippen op een. Ze had het gevoel dat ze op dit moment beter niks kon zeggen.
    Maar als hij haar ooit nog een keer zou slaan dan was ze weg hier. Dan kon die belofte die ze een paar weken terug had gemaakt haar niks meer schelen. Zelfs het feit niet dat dat beest van hem achter haar aan zou komen. Ze zou er voor zorgen dat ze hem dan nooit meer hoefde te zien. Al wist ze natuurlijk echt wel dat ze binnen no time weer terug bij hem was. In elk geval in hel. Wat hij dan met haar zou gaan doen dat wis ze niet. En dat zou ze dan maar zien. Haar blik gleed echter meteen weg toen hij haar hoofd opzij draaide zodra er een traan naar beneden rolde. En Annasophia deed echt haar best om al haar tranen binnen te houden. En zolang ze haar kiezen stevig op elkaar hield dan zou het bij die ene traan blijven.
    Ze slikte moeizaam toen ze zijn duim op haar hals voelde en over haar huid gleed. Ze durfde te wedden dat het haar slagader zou zijn. "Waarom ook niet...." Deels nieuwsgierig probeerde ze hem aan te kijken maar wat bepaald niet ging aangezien ze haar hoofd niet durfde te bewegen voor het geval hij daar boos om zou worden. Zodra hij over haar heen boog hield ze gespannen haar adem in en sloot haar ogen. Bang voor wat misschien ging komen. En zodra ze voelde hoe zijn tanden haar huid doorboorde voelde ze een stekende pijn op de plek waar hij zijn tanden zette. Het voelde als een spuit maar dan net iets erger. Deze pijn liet echter wel even de pijn in haar hoofd vergeten. Annasophia wist eerlijk gezegd niet hoe ze hier op moest reageren. Ze legde haar hand op zijn borst en deed een zwakke poging om hem weg te duwen.
    Wat al snel duidelijk maakte dat dit gewoon een twijfeling van reactie was. Angst was verrassend genoeg niet echt aanwezig. Het was er wel maar niet aanwezig genoeg om haar hart sneller te laten kloppen dan het al deed. Ze voelde ook een walging door haar heen gaan maar ook die was niet groot. Niet groot genoeg om hem echt te laten stoppen. De nieuwsgierigheid was het meest aanwezig, alleen al om het feit dat ze zo nieuwsgierig was besloot ze rustig uit te ademen en geen kick te geven. Haar hand lag echter nog steeds op zijn borst maar ze greep eerder zijn shirt/blouse vast dan dat ze hem ook maar weg probeerde te duwen.

    Blake Chase Barnett || Satan
    Eerlijk gezegd kon ze kwaad zijn om de mep al wat ze wilde. Ze moest zich dan maar eens in mijn schoenen stellen, of zich mijn situatie inbeelden tenminste, moest het met haar gebeurd zijn. Vast en zeker dat ze al had lopen schelden en tieren van moord en brand en dat de mensen haar privacy moesten respecteren en meer van dat moois. Wist ik veel wat meiden van tegenwoordig allemaal gingen uitkramen als zoiets gebeurde. Ze dachten dat je ze half vermoorde als je per ongelijk de badkamer binnen kwam terwijl ze onder de douche stonden. Als ik het allemaal moest bijhouden, dan was ik met niets anders meer bezig. Aan de andere kant, ik had haar gewaarschuwd dat m'n geduld grenzen kende, waarom zette ze dan weer een grote bek tegen me op? Dacht ze nu werkelijk dat ik het door de vingers zou blijven zien?
    Haar poging om me weg te duwen had niet bepaald veel zin. Het zou haar niet lukken om me weg te krijgen op deze manier, niet tot ik gekregen had was ik wilde en dan nog. Z had er gewoon fysiek de kracht niet voor. Eigenlijk had ik meer weerstand van haar verwacht op wat ik deed. Ze zou niet de eerste gaan zijn die alles zou proberen om los te komen. Maar toen de eerste druppels bloed langs m'n tanden over m'n tong rolden, wist ik al waarom ze het niet deed. Ze had, net als zoveel andere tienermeiden, net wat teveel vampierverhaaltjes gelezen en de leugens geloofd over hoe romantisch die konden zijn. Bah, als het iets was waar ik een hekel aan had, was het wel rommel zoals die dingen van Twilight, of hoe heten ze ook alweer? Vampiers waren niet lief, ik was niet lief en je kon ze zeker niet bestempelen als boyfriend material. Als je slim was, bleef je bij hen uit de buurt.
    Ik voelde hoe ze me vast bleef houden toen ik langzaam begon te drinken. Als er 1 iets was waarvan ik zekerheid zou krijgen, was het dit wel. Als ze niet de juiste keuze was, dan zou het niet speciaal zijn voor me, anders wel. Eens in de zoveel tijd was er namelijk wel een die een beetje in de buurt kwam. Hoe waren de jongens er anders gekomen?
    Langzaam dronk ik verder. Het was alsof ik met elke kleine slok die ik nam, enkel maar meer wilde. De smaak van haar bloed was allesbehalve gewoontjes voor me. Of was het de angst die het specialer maakte dan dat het was? Langzaam gleden m'n handen naar haar middel, voor ik haar tegen me aantrok. Ik wilde nu eigenlijk enkel maar meer. Een soort van nood aan dominantie maakte zich over me meester. Ik wilde laten merken van wie ze was en ervoor zorgen dat iedereen die haar passeerde het zou weten. Niet enkel omdat het algemeen gekend was, maar ook omdat ze naar me rook. Met een hand onder haar hoofd en de andere stevig om haar middel om haar bij me te houden, dronk ik gewoon verder.


    "Nothing is True. Everything is Permitted"


    AnnaSophia Thompson
    Natuurlijk had ze zo veel kunnen doen om hem te stoppen. Maar ze dacht ook aan haar woorden eerder voor ze die klap gekregen had. Ze had hem gezegd dat hij met haar mocht doen wat hij niet laten kon. Ook dat was een reden waarom ze hem niet te veel tegen werkte. Het zou nogal tegenstrijdig zijn mocht ze hem dat vertellen en vervolgens met zo veel problemen los proberen te komen. Dat klopte gewoon niet.
    Zodra ze voelde dat hij begon te drinken hield ze zich zo stil mogelijk. Maar door de spanning klopte haar hart net wat sneller waar door het bloed ook sneller door haar aderen stroomde. Ze voelde zich ergens toch wat ongemakkelijk door dit. Misschien kwam het door dat ze toch redelijk dicht bij hem stond of juist om het feit dat hij haar bloed dronk. Annasophia probeerde haar ademhaling zo goed mogelijk onder controle te houden en hield haar kaken nog steeds stevig op elkaar. Ze staarde naar de muur tegen over haar en liet de blik over de stenen gaan. Ze telde elke steen die ze zag en probeerde zo een beetje haar tijd te verdoen en er niet bij nadenkend wat Blake bij haar deed op dit moment.
    Een vreemd gevoel gleed door haar lichaam toen ze voelde hoe zijn handen naar haar middel gingen en een geschrokken geluidje verliet haar keel toen hij haar tegen zich aan trok. Meteen moest ze denken aan sommige dromen die ze van hem gehad had. Door die gedachtes verscheen er een blos op haar wangen waar door ze zich alleen maar begon te schamen. Ze wou weer een poging doen om hem weg te duwen. Maar doordat ze weer tegen hem aan stond kon ze haar hand niet vlak maken en dus moeilijk kracht kon zetten. Daarbij bleven haar gedachtes heel ergens anders en ze hoopte toch echt dat hij hier ook maar nooit achter zou komen. Haar grip om zijn blouse werd echter alleen maar erger naarmate ze langer tegen hem aan stond en hij van haar verder dronk.
    Annasophia voelde zijn hand onder haar hoofd en hoe hij haar stevig in zijn greep hield. Ondertussen begon er zich een licht gevoel in haar hoofd te ontstaan, kwam dit door dat hij van haar bloed dronk of meer van de effect waar ze in terecht leek te komen. Weer hield ze een strijd in haar hoofd, het engeltje op haar schouder zei dat ze hem moest laten stoppen en van een meter van hem vandaan moest staan maar het duiveltje zei juist dat ze niet moest zeuren en het gewoon moest laten gaan, misschien zelfs wat meewerken. Het gebeurde namelijk maar weinig dat ze zo dichtbij iemand was geweest. Eigenlijk was blake de enigste jongen of in zijn geval man waarbij ze ook maar echt tegen hem aan werd getrokken.
    Naast haar vader om natuurlijk maar dat was weer een hele andere zaak. Dus besloot ze naar het duiveltje te luisteren al voelde ze zich nog steeds niet veilig in zijn armen. Annasophia drukte aarzelend haar lichaam nog meer tegen hem aan en haar hand die niet tussen hen in vast zat legde ze niet echt zeker wetend op zijn heup. Wat de hel was ze in vredes naam aan het doen?

    [ bericht aangepast op 9 okt 2014 - 19:50 ]

    Bess Adeline Marchon II
    Terwijl ik terug in mijn bed was keek ik toe hoe junior op een stoel ging zitten. Mijn blik kreeg een vragende uitdrukking toen hij naar zijn handen keek. Waarom deed hij dat? Had hij iets op te biechten of iets? Zodra hij begon te spreken bleef ik naar hem kijken terwijl ik het dekbed tot aan mijn kin bracht. Dat was fijn om te weten dat hij mijn brein kon lezen. Dat zou betekenen dat geen enkele gedachte meer veilig voor hem was of voor een van zijn broers laat staan zijn vader! Ik nam in elk geval aan dat elke demon dat kon doen. Maar dit schrikte me wel af, het betekende dat ik zelfs in mijn gedachten niet kon bidden. Hoe moest ik het anders doen. Ik kon er echt niet zomaar mee stoppen. Ik keek weg toen hij bekende dat hij me zelfs kon besturen. Ik wou iets zeggen als in de trant van: Als je dat maar laat. Maar het leek beter mijn mond te houden. Daarbij als of hij ook maar echt naar me zou luisteren als hij me zou willen besturen. 'Wat het punt is, ik weet niks over je en ik weet dat er zoveel over je te weten is. Ik wil soms mijn belofte aan mezelf breken en jou brein lezen. Maar ik doe het niet omdat jij je geheimen mag hebben.' Ik staarde voor me uit terwijl ik stil bleef, ik moest zijn woorden gewoon even verwerken. Het was fijn om te horen dat hij dat niet zou gaan doen om me mijn geheimen geheim te houden. Maar ik snapte ook wel dat hij me wou leren kennen, en in de laatste paar weken had ik niks los gelaten. Het enigste wat hij waarschijnlijk wist was mijn naam, wellicht mijn leeftijd en mijn geloof. Dat was weinig om er aan te denken dat ik hier voor eeuwig zou moeten blijven. “Ik... Ik praat gewoon niet graag.” Begon ik langzaam. “Al helemaal niet over mij zelf.” Mijn lippen bleven even op elkaar terwijl ik met mijn handen over mijn armen wreef. “Wat wil je weten?” Klonk mijn stem fluisterend.


    Happiness can be found, even in the darkest of time. if one only remembers to turn on the light

    Blake Chase Barnett || Satan

    Het kon me niet echt schelen wat ze dacht van die klap. Ik had me nog nooit van iemand iets aan getrokken en ik was niet bepaald van plan om daar nu mee te gaan beginnen. Daar zou ik wel heel goed gek voor moeten zijn en voor zover ik wis, was ik niet gek. Dus simpel gezegd, ze kon stoven in haar eigen sop als ze niet akkoord was met die mep. Ik had wel ergere dingen gedaan voor minder kwaad dan dat zij gezegd had.
    Terwijl haar bloed door m'n keel naar beneden stroomde, voelde ik hoe m'n vingers in haar zachte vel drongen. Vast en zeker dat ze er blauwe plekken aan over zou gaan houden, maar het kon me geen moer schelen. Op de een of andere manier wilde ik haar bezitten, niet op de manier dat ze hier niet meer weg kon, maar evenmin op een manier dat het in de slaapkamer zou eindigen. Vast niet dat ze dat zou gaan willen. Niet dat dat me tegen zou gaan houden, wat ze niet wist, zou haar ook niet deren. Dat was toch mijn mening over de zaak.
    Ik voelde haar spanning, maar het bracht me niet van de wijs eigenlijk. Ik was wel erger gewoon dat dit. Meestal vochten ze om weg te raken als ze eenmaal doorhadden wat ik van plan was, maar nu leek dat niet het geval te zijn. Er was wel spanning, maar het leek eerder die van een innerlijke strijd dan die van angst en een pogign om te ontsnappen aan me. Iets waar ik eigenlijk notie van moest maken.
    Toen ik haar handen voelde kostte het me moeite om een lichte grijns te onderdrukken. Blijkbaar vond ze dit niet zo erg als ze eerst eigenlijk had laten uitschijnen. De spanning van haar lichaam, de zachte kreet, het waren tekenen van afkeer en verstoting geweest, maar dit was eerder het omgekeerde van dat, als m'n gezonde verstand me tenminste niet in de steek had gelaten.
    Zonder enige pardon pinde ik haar vast tussen de muur en mezelf. Langzaam liet ik haar hals los, maar ik kon het niet laten om de druppels bloed die uit de wondjes opwelden weg te likken. Ja, met momenten was ik half een beest, maar wat kon mij het schelen. Ik maalde er niet om. Het maakte me trouwens bitter weinig uit wat mensen over me dachten. De vraag was eerder, hoe zou zij ermee om gaan?


    "Nothing is True. Everything is Permitted"


    AnnaSophia Thompson
    Terwijl ze daar zo stond voelde ze hoe zijn vingers in haar huid drong. Ze wist zeker dat als hij scherpe nagels of iets had dat hij letterlijk door haar huid zou boren. Gelukkig zou ze hier alleen maar blauwe plekken van overhouden. Blauwe plekken waar ze al meer dan genoeg van had. Maar ze vroeg zich af of dit nou zijn straf was. Als dat het geval was dan wist ze zeker dat ze erg veel geluk had. Maar als dit inderdaad zijn straf was dan wist ze zeker dat de kans zeer groot was dat ze hier weer zou kommen. Misschien nu niet of over enkele jaren maar misschien over een jaar of vijftig aangezien ze volgens hem toch eeuwig hier zou zijn. Annasophia baalde wel vreselijk dat hij haar nu al voor de tweede keer in drie weken tijd een strijd met haar zelf liet houden en nu weer koos ze misschien juist voor de verkeerde keuze. Straks dacht hij dat ze een makkelijk iemand was, en ze was alles behalve dat.
    Hij zorgde er gewoon voor dat ze zich zo gedroeg. Haar grip verstevigde zich alleen maar meer zolang hij bleef drinken en de hand op zijn heup leek een eigen leven te leidde aangezien die naar zijn rug ging en hem zo meer tegen haar aan probeerde te trekken. Waarom deed haar lichaam dingen die ze eigenlijk niet eens wou. Of nouja niet wou dat ook al weer niet maar meer dat ze dit niet eens zou durven als ze naar haar gedachten moest luisteren. Voor ze het ook maar in de gaten had bevond ze zich tussen de muur en Blake waar door ze helemaal geen bewegingsruimte meer had, niet dat ze die ook maar echt had.
    Annasophia liet haar grip verslappen zodra hij haar hals los liet. Ze had verwacht dat hij haar meteen los zou laten en haar als een stuk afval zou achterlaten of haar juist de trap af zou duwen zodat ze uit zijn vertrekken kwam maar in plaats daar van voelde ze zijn tong over de wondjes.
    Dit zorgde er voor dat haar ademhaling sneller ging en er een rilling door haar lichaam ging terwijl ze haar ogen sloot en haar adem onder controle probeerde te krijgen terwijl ze ook haar gedachten probeerde te orderen. Er ging op dit moment zo veel door haar hoofd heen dat ze niet helemaal wist hoe ze zich nu moest gedragen. Laat staan dat ze wist wat ze moest zeggen. Daarbij durfde ze te wedden dat haar woorden hem misschien weer boos ging maken want dat was tot nu toe grote deels ook elke keer weer gebeurt. "Hoe smaakt bloed voor jou?" Vroeg ze zacht fluisterend. Ze hield meteen in haar hoofd dat ze die vraag beter niet had kunnen vragen.