• Hallo allemaal,
    De uitslag van de verkiezingen is bekend! Helaas heeft slechts 25% van de vorige stemmers nogmaals hun stem uitgebracht, wat erg jammer is. Er is helaas niets aan te doen.

    Ik wil iedereen bedanken die wel enthousiast heeft meegedaan. Ik zal de top drie per categorie vermelden. Mochten de deelnemende finalisten weten hoeveel procent van de stemmen ze hadden, dan kunnen ze me altijd een berichtje sturen!

    Bekende personen:
    Op de eerste plaats… Dear Diary, door HarrysWife met 35% van de stemmen!

    Het gaat over een meisje Allison die keeks maakt met haar beste vriendin Chantal.Die keeks worden vaak bekeken en ook door Harry Styles en Luke Hemmings.Maar wat gebeurd er al Luke een reactie plaats onder een keek?


    Op de tweede plaats… The Bet, door Biebshemmo met 25% van de stemmen!
    Elizabeth verhuist naar Australië voor het werk van haar moeder, op hier nieuwe school krijgt ze te maken met player Luke die haar voor een weddenschap in bed wil krijgen.


    En op de derde plaats… Between beauty and books, door Stylinson met 11.5% van de stemmen!
    "Why won't you stand up for yourself?" She whispered softly as she gave him a small white tissue.
    "Because I- I can't.." His voice is soft, like a whisper and has this certain melody in it, just like it always has.
    He takes the tissue out of her hand and tries to stop his nose from bleeding, as his hands are shaking.
    "Ofcourse you can." She reaches for his hands and helps to get him of the cold ground while he is still shaking and his face is pale, as if he had just seen a ghost, scared.
    " I will help you, Harry.."


    Fictieve personen:
    Op de eerste plaats… Courage en het vervolg Eclipse of Hearts, door Peredhel met 44% van de stemmen!
    Alyssae is een jonge elf die gevangen zit in de kerkers van de aardmannen. Omdat zij van Koninklijke komaf is, wordt ze voor losgeld gevangen gehouden.
    Wanneer ze op een dag door een groep dwergen wordt bevrijd, besluit ze hen te helpen bij hun queeste. Ze hebben hun inbreker verloren en ze wil hen graag bedanken voor het redden van haar leven.

    Toch wordt ze met een schuin oog aan gekeken door de leider van de groep: de norse Thorin. Hij lijkt bijzonder weinig met elven op te hebben en al helemaal niet met vrouwen. Zijn minachting is zelfs zo groot dat Alyssae niet durft te vertellen wie ze werkelijk is, bang dat hij zijn wrok jegens de tekortkomingen van haar volk tegenover haar zal uiten. Alyssae weigert echter te vertrekken: ze is mijlenver van haar verwanten vandaan en daarnaast heeft ze redenen om niet direct met haar familie herenigd te willen worden.

    Na verloop van tijd ontwikkelt ze gevoelens voor de starre Thorin – een liefde die naar alle schijn onbeantwoord zal blijven. Wat misschien maar goed is ook, want Alyssae weet dat een wederzijdse liefde verstrekkende gevolgen zal hebben...
    Niet alleen voor hen, maar voor hun hele ras...


    Op de tweede plaats… The Daily Prophet, door Maovesa met 24% van de stemmen!
    Een digitale variant van de Daily Prophet krant, die voorkomt in de Harry Potter reeks. Hij verschijnt elke dag en er staan leuke weetjes, Harry Potter story's en quizzen, fanarts en quotes in.


    En op de derde plaats… The Arrow of the Silver Dragon, door Laleah met 12% van de stemmen!
    See the Silver dragon
    Soaring above the sky
    Silver arrows shooting
    Just as she flies by

    Majestic silver dragon high up in the skies
    How she shows her beauty as she flies
    Oh so very high in the midnight black
    Majestic beast oh please fly back

    Breathing out the heavy fire
    Eyes as blue as the bluest sapphire
    Flapping her gracious wings before depart
    The silver dragons with a golden heart


    Onbekende personen

    Op de eerste plaats… The Doll maker, door Macabre met 25.9% van de stemmen!
    'I've always liked dolls. There's just something special about them - I can't figure out what it is. Maybe it are the eyes, big, beautiful, yet frightening and... empty. Perhaps it is their skin, pale - like snow, or as if they'd been dead for a long time.

    I've always liked dolls. Since I was a little girl. They have no feelings, like I never had them either. Maybe it's because my dad ended up in jail when I was only five years old, or because my mom never really cared about me. No, she only paid attention to her boyfriends. She had another one every two weeks. I suspect that she stole their money to buy drugs, but I still don't know for sure.

    I've always liked dolls. I like them so much that I want to be a doll maker myself, but in a different way. A new way. And I'm going to tell you all about it.'


    Op de tweede plaats… Observaties van een muurbloem, door niniwa1 met 22.2% van de stemmen!
    De zestienjarige Jessica is geen opvallend persoon. Nooit geweest, eigenlijk. Wanneer ze de zomer doorbrengt bij een vriendin van haar moeder thuis, wordt sociaal contact onvermijdelijk. Meestal verdwijnt ze haast tussen de lichtvoetige Apple, vrijzinnige Tamara, hartenbreker Gabriel en de mysterieuze Charlie. Voor haar jeugdvriend Ryan is ze wel zichtbaar. Maar hem kan ze ook niet alles wat ze ziet, vertellen.
    Want in het strandhuis bereikt het drama een kookpunt en Jess wordt een kluis vol geheimen..


    En op de derde plaats… The Lost Mermaid, door Ron_Weasley met 16,7% van de stemmen!
    Emily is een jonge zeemeermin die moeite heeft om zich aan de strenge regels van haar ouders te houden. Soms lijkt het alsof ze haar geen enkele vrijheid gunnen en de vrolijke, nieuwsgierige en enthousiaste zeemeermin heeft die ruimte juist zo erg nodig.
    Pas als ze erachter komt waarom al die regeltjes er eigenlijk zijn, begint ze begrip voor haar ouders te krijgen. Maar dan slaat het noodlot toe…


    De winnaars zullen hun prijs van Square ontvangen! Gefeliciteerd allemaal. (:

    [ bericht aangepast op 22 sep 2014 - 9:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zal straks wat opsturen.


    Vampire + Servant = Servamp

    x. Titel + link: De Jongen met de Beitel
    x. Auteur: Skrivbar
    x. Categorie: OP
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Drama, onbekende personen, romantiek
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):

    In haar haren draagt ze witte bloemen,
    In haar hart een grote droom,
    Haar ogen stralen lichtjes,
    Slecht gade slaan is wat hij doet,

    Waar ze gaat en waar ze staat,
    Haar lach vierend op de wind,
    Ze is zo mooi en o zo fijn,
    Om bij in de buurt te zijn.

    Kon hij haar maar voelen,
    Kon hij haar maar zien,
    Kon hij haar maar zeggen,
    Wat ze met hem doet.



    Ze is tweeëntwintig, heeft lichte groene ogen en een paar handen die de mooiste gerechten voort brengen. Pippa is een gewone twenty-something die nog niet precies weet wat ze met haar leven wil, zoals weinig van haar leeftijdsgenoten. Samen met beste vriend Stan maakt ze er het beste van in haar geboortedorp dat langzaam uit lijkt te sterven, maar eigenlijk zit er een diepgekoesterd verlangen opgesloten in haar hart. De duik in het diepe is echter te bedreigend en pas als ze haar moeder op een haar na niet kwijt raakt, besluit ze om stappen te nemen. En nog liever gisteren dan morgen.

    Als zijn vader besluit dat zijn zoon en nietsnut van een Simeon eindelijk eens op eigen voeten moet gaan staan, breekt de hel los in huize Topal. Vastbesloten als de viertwintigjarige Griek is, zal hij zijn familie eens laten zien wat hij wel niet voor elkaar kan krijgen. Hij beland per ongeluk in Italië en gaat aan de slag als illegale timmerman bij een Italiaanse aannemer die het allemaal niet zo nauw neemt met de regeltjes.

    En dan is daar nog Stan, die wiskunde studeert alsof zijn leven er van af hangt. In het holst van de nacht beoefent hij echter nog een andere hobby, namelijk het uithangen van Sherlock om alle sporen die Pippa achterlaat te kunnen volgen. Tot hij iets ontdekt dat hem het eerstvolgende vliegtuig naar Italië doet boeken.

    Een verhaal over liefde en onzekerheid, groeien en ontmoeten en de band tussen drie mensen die veel meer met elkaar gemeen blijken te hebben dan je in eerste instantie zou denken.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik lees bijna nooit op Quizlet, ondanks dat er hier veel getalenteerde schrijvers rondhangen. Mooie manier voor mij dus om wat goede stories te ontdekken ^^.


    i put the fun in funeral

    Alhoewel het verhaal op dit moment nog niet vijf hoofdstukken heeft – wil ik hem toch alvast vermelden. Ik denk ook dat het voor een september wel twee hoofdstukken er bij heeft gekregen. Maar hij mag gewoon niet ontbreken aan de lijst.

    • Titel –– The Doll Maker
    • Auteur –– Macabre
    • Categorie –– OP / Onbekende Personen
    • Subcategorie –– Horror / Thriller
    • Samenvatting ––
    'I've always liked dolls. There's just something special about them - I can't figure out what it is. Maybe it are the eyes, big, beautiful, yet frightening and... empty. Perhaps it is their skin, pale - like snow, or as if they'd been dead for a long time.

    I've always liked dolls. Since I was a little girl. They have no feelings, like I never had them either. Maybe it's because my dad ended up in jail when I was only five years old, or because my mom never really cared about me. No, she only paid attention to her boyfriends. She had another one every two weeks. I suspect that she stole their money to buy drugs, but I still don't know for sure.

    I've always liked dolls. I like them so much that I want to be a doll maker myself, but in a different way. A new way. And I'm going to tell you all about it.'


    Ik ben weer op zoek naar nieuwe/goede verhalen, dus ik ben benieuwd wat er wordt ingestuurd.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Overkill schreef:
    Ik lees bijna nooit op Quizlet, ondanks dat er hier veel getalenteerde schrijvers rondhangen. Mooie manier voor mij dus om wat goede stories te ontdekken ^^.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    x. Titel + link: Supernova, tale of a star - Klikkie
    x. Auteur: LordFantasy
    x. Categorie: Op
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Fantasy, Thriller
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):

    Eens in de honderd jaar valt er een ster uit de hemel die neerkomt op onze planeet,"

    "Een duistere bende krijgt altijd het onsterfelijke hart van de gevallen ster in handen,"

    "Maar nu is het over, klaar, afgelopen,"

    "Mijn broer en ik zullen er alles aan doen om de ster te begeleiden in zijn strijd tegen het kwaad,"

    "Want uiteindelijk, zal er altijd een nieuw gevaar zijn voor iemand met een onsterfelijk hart,"

    Fabian komt bij op een planeet waar hij het bestaan niet eens vanaf wist. Ook al waarschuwde de opperster hem dat hij niemand mocht vertrouwen, leven op een planeet waar je helemaal niets vanaf weet, is onmogelijk. Daarom nam Fabian de tweeling Liam en Vera in vertrouwen. Zij vertellen hem over de toestand op de planeet Andrastea. Madelief, de ijskoningin, heeft de macht over de planeet en doet er alles aan om het volk te beschermen tegen de duistere bende 'De Bokkenrijders' die het onsterfelijke hart van Fabian in handen willen krijgen. Daarom nemen de tweeling en Fabian het besluit om te reizen naar het ijspaleis waar de ijskoningin leeft, zodat ze beschermt kunnen worden door het ijsvolk, maar komen ze daar veilig aan zonder dat ze te grazen worden genomen door De Bokkenrijders?

    Hier zijn al vier seizoenen van.


    Vampire + Servant = Servamp

    x. Titel + link: TPU- Twitter Post Uil [HP]
    http://www.quizlet.nl/stories/39955/tpu--twitter-post-uil-hp/

    x. Auteur:Delic

    x. Categorie: Fanfictie, maar eerder een hilarische parodie

    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Harry Potter- J.K. Rowling

    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):

    In een tijdperk van technologie waaraan Dreuzels al tijden gezellig aan mee deden met
    Twitter, hebben nu ook tovenaars en heksen internet ontdekt.
    In plaats van saai op perkament schrijven en brieven met uilen versturen, hebben zij Twitter overtroffen. Welkom in de wereld van TPU - Twitter Post Uil.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Tears of Illusion door Corday.
    Een zeer mooi, sterk en origineel verhaal. Voor de mensen die met filosofie bezig zijn: het sluit aan bij het idealistisch mensbeeld.
    Het is ondertussen al een jaar geleden dat ik het heb gelezen, en ik ben er nog steeds erg van onder de indruk. Ik wil het wel samenvatten, maar dan spoil ik enorm en ga het daarom niet doen...
    Het is een OP-verhaal, trouwens.


    Has no one told you she's not breathing?

    x. Titel + link: Catch me if you can
    x. Auteur:Square
    x. Categorie: OP
    x. Subcategorie: OP, fantasy
    x. Samenvatting:

    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er middenin zit.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2014 - 19:16 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik zal mijn eigen nominaties ook even hier neer zetten, voor degenen die nog op zoek zijn naar een leuk verhaal. (:

    x. Titel + link: Darkness Beckons en het vervolg Duath
    x. Auteur: Faelain
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Hobbit/LOTR fanficte
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):

    Je hebt twee soorten halfelfen in Midden Aarde. Je hebt de gerespecteerden, degenen die kunnen kiezen tussen de eeuwigheid en een sterfelijk bestaan, en je hebt degenen die gedoemd zijn om tot in de eeuwigheid in hun schande te leven.
    Aya Faënonighean behoort tot de tweede soort.
    Als de dochter van een laaggevallen elfenvrouwe en een mens met koninklijk bloed waar ze zelf de naam niet van kent, heeft ze nooit een schijn van kans gehad om door het elfenras geaccepteerd te worden.
    Als haar laatste houvast aan de vreugde van het leven verdwijnt, besluit Aya dat het genoeg geweest is. Ze zal wegtrekken van de Grijze Havens en elders haar geluk, haar thuis, zoeken.
    Vele mijlen verder, na een confrontatie met een duister wezen, stuit ze op een groep reizende dwergen, die eigenlijk precies hetzelfde willen als zij...


    x. Titel + link: Daarheen en weer terug
    x. Auteur: Edward_Elric
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfictie (film)
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): The Hobbit
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):
    Gandalf heeft de dwergen en Bilbo opgetrommeld om een queeste te ondernemen en Smaug te verslaan. Moedig gaan ze op weg, maar wat ze niet verwachtten, was dat de hobbit in hun gezelschap meer kunstjes kan dan alleen inbreken, ook al heeft hij dat zelf nog niet in de gaten.
    Ze belanden in een vreemde wereld, met weinig bomen, rokende voertuigen en hoge gebouwen op stenen wegen. Het reisgezelschap zit samen met hun pony’s vast in een mysterieuze wereld. Of is er een weg terug en wie gaat hen helpen?


    x. Titel + link: Titanium
    x. Auteur: SonOfGondor
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) OP
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Fantasy
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):


    Clio heeft door een chip in haar hoofd vreemde krachten, die naar boven komen bij heftige emoties. Al sinds haar geboorte wordt ze gevangen gehouden en in het geheim getraind, totdat ze op haar 20'ste verjaardag van haar bed wordt gelicht. Het experiment is over en mislukt. Er is geen nut meer voor haar, en de mensen daar willen een einde aan haar leven maken, tenzij ze vecht. Als door een wonder weet ze zich vrij te vechten en zwaargewond valt ze in de handen van Kathryn, een journaliste die langsliep op weg naar haar werk. Of zit er meer achter?

    Zal Clio leren wennen aan het leven in de echte wereld en uit de handen weten te blijven van de mensen die nog steeds achter haar aan zitten? Wat zal Kathryn doen met de schokkende informatie die Clio haar geeft? En wat is het potentieel van Clio's krachten?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vandinha schreef:
    Alhoewel het verhaal op dit moment nog niet vijf hoofdstukken heeft – wil ik hem toch alvast vermelden. Ik denk ook dat het voor een september wel twee hoofdstukken er bij heeft gekregen. Maar hij mag gewoon niet ontbreken aan de lijst.
    • Titel –– The Doll Maker
    • Auteur –– Macabre
    • Categorie –– OP / Onbekende Personen
    • Subcategorie –– Horror / Thriller
    • Samenvatting ––
    'I've always liked dolls. There's just something special about them - I can't figure out what it is. Maybe it are the eyes, big, beautiful, yet frightening and... empty. Perhaps it is their skin, pale - like snow, or as if they'd been dead for a long time.

    I've always liked dolls. Since I was a little girl. They have no feelings, like I never had them either. Maybe it's because my dad ended up in jail when I was only five years old, or because my mom never really cared about me. No, she only paid attention to her boyfriends. She had another one every two weeks. I suspect that she stole their money to buy drugs, but I still don't know for sure.

    I've always liked dolls. I like them so much that I want to be a doll maker myself, but in a different way. A new way. And I'm going to tell you all about it.'

    Aw, dankjewel, wat lief. (bloos) Ik ben er inderdaad druk mee bezig, haha.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    x. Titel + link: Heart Of Gold
    x. Auteur: Square
    x. Categorie: Fanfictie
    x. Subcategorie: Harry Potter: Percy Weasley & Oliver Wood
    x. Samenvatting:

    Tijdens zijn schooljaren had Oliver Wood nooit echt veel aandacht besteed aan Percy Weasley. Achteraf gezien was dat een van de grootste fouten van zijn leven.


    Dit vind ik één van de beste verhalen op Quizlet moet ik zeggen. Voor en verhaal van 110 hoofdstukken heb ik hem in drie dagen uitgelezen :)


    'If you think this has a happy ending; you haven't been paying attention,' Ramsay Bolton GOT

    Fremione schreef:
    x. Titel + link: Heart Of Gold
    x. Auteur: Square
    x. Categorie: Fanfictie
    x. Subcategorie: Harry Potter: Percy Weasley & Oliver Wood
    x. Samenvatting:
    Tijdens zijn schooljaren had Oliver Wood nooit echt veel aandacht besteed aan Percy Weasley. Achteraf gezien was dat een van de grootste fouten van zijn leven.


    Dit vind ik één van de beste verhalen op Quizlet moet ik zeggen. Voor en verhaal van 110 hoofdstukken heb ik hem in drie dagen uitgelezen :)

    Dat was echt het eerste verhaal waar ik aan dacht toen ik dit topic zag. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    x. Titel + link: It's not just that easy || Harry Edward Styles
    x. Auteur: xoCK
    x. Categorie: Fanfictie
    x. Subcategorie: Harry Styles + de andere bandleden
    x. Samenvatting:

    Scarlett is een danseres die de kans krijgt om mee te touren met 1D, daar vindt ze Harry maar een eikel, maar het loopt anders af dan verwacht.



    x. Titel + link: The Bet || Luke Hemmings
    x. Auteur: biebshemmo
    x. Categorie: Fanfictie
    x. Subcategorie: Luke Hemmings + de andere bandleden
    x. Samenvatting:
    Elizabeth verhuist naar Australië voor het werk van haar moeder, op hier nieuwe school krijgt ze te maken met player Luke die haar voor een weddenschap in bed wil krijgen


    En de laatste die ik wil nomineren heeft maar 2 hoofdstukken maar echt, het zijn lange hoofdstukken en wow! Wat een schrijfstijl. Ik wil deze graag nomineren ook al wordt ie misschien niet gebruikt, dan spreek ik toch misschien mensen aan die hem willen lezen.

    x. Titel + link: The doll maker
    x. Auteur: Macabre
    x. Categorie: Horror
    x. Subcategorie: Onbekende personen
    x. Samenvatting:
    Alyssa is een meisje dat al vanaf kinds afaan wist dat ze later poppenmaker wilde worden, nu zoveel jaar later, doet ze die job ook, maar wat voor poppen maakt ze dan ook..


    "I fell in love the way you fall asleep: slowly, and then all at once."