• Ik wil even zeggen, dat ik geen aandacht probeer te trekken, ik probeer gewoon hulp te zoeken

    Ik ben mijn hele leven gepest geweest (buiten gesloten, opgesloten worden, stokken in mijn maag geport krijgen, uitgelachen worden) Dit kwam omdat ik niet voor mezelf durfde op te komen (ik ben een verlegen meisje) en omdat de meeste mensen mij niet moeten. Een jaar geleden heb ik me voor het eerst gesneden ik voelde me toen slecht, ik heb toen een schaar genomen en enkele krassen gemaakt. Ik heb het nog twee of drie keer gedaan. Toen ben ik een aantal maanden clean geweest. Nu is het zo dat het de laatste tijd weer slechter met me ging. Het is namelijk zo dat we niet al te goed door onze vader behandeld worden. (mijn vader noemt me slet, hoer, en mijn broertjes en mezelf noemt hij rotkinderen, rotjong, kutkinderen, noem maar op.) Als mijn broertjes of ik teveel tegenspreken en hem te kwaad maken, krijgen we meppen. Ik heb hierdoor ook heel vaak ruzie met mijn vader. De laatste tijd werd het alleen maar erger. Vorige week was ik echt kwaad op mezelf, toen heb ik de schaar en passen weer genomen en mijn arm letterelijk aangevallen, ik was zo kwaad. Daarna kreeg ik een huilbui omdat ik er spijt van had. De volgende avond ging precies hetzelfde. Vijf avonden geleden was er een stuk glas, dat heb ik genomen en ik bloedde niet veel later. Daarna begon ik weer te huilen. Ik heb het aan mijn vriendin vertelt, maar ik heb het gevoel, dat ze me niet meer gaat mogen. Ook heb ik het nog aan drie andere vertelt, ik wil niet dat ze me een freak gaan vinden. Maar het helpt soms echt, ik weet echt niet wat ik moet doen, ik haat mezelf gewoon. ....




    Gedicht dat ik heb gemaakt over mijn 'situatie'

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 22:27 ]


    I fake a smile, so I won't let you down

    Paracosm schreef:
    (...)

    Ja – voor het grootste gedeelte wel, dat ligt aan je leeftijd:

    Medische gegevens kinderen en jongeren
    Een huisarts mag wel met de ouders of wettelijke vertegenwoordigers praten over de medische situatie van hun kinderen jonger dan 12 jaar. Voor kinderen van 12 tot 16 jaar beslist de huisarts zelf, na overleg met het kind, of hij de ouders inlichtingen geeft.


    Blijkbaar geldt dat niet voor vertrouwenscontactpersonen en schoolmaatschappelijk werkers, want die verplichten je tot alles en doen het anders achter je rug om "want je bent minderjarig en hebt geen recht om over jezelf te beslissen."
    Tenminste, dat was in mijn ervaring zo.

    Dus zelfs na overleg met het kind kunnen die mensen ouders met leugens inlichten. Ja.

    Zoals ik al heb gezegd: probeer te praten via de chat van de kindertelefoon (kreeg ik zelf ook als tip ooit).
    Heb er even wat informatie over opgezocht.
    Hier de link van de chat
    Doordeweeks kan je chatten van 11.00 tot 20.00 en 's weekends van 14.00 tot 20.00.
    Hopelijk heb je hier iets aan :3
    Je kan trouwens maar maximaal 30 minuten met ze chatten.

    Toen ik googlede kwam ik ook deze sites tegen:
    Hulpmix (geen idee hoe het werkt, maar het ziet eruit als een soort forum)
    Sensoor (ook een soort chat)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vinception schreef:
    (...)

    Blijkbaar geldt dat niet voor vertrouwenscontactpersonen en schoolmaatschappelijk werkers, want die verplichten je tot alles en doen het anders achter je rug om "want je bent minderjarig en hebt geen recht om over jezelf te beslissen."
    Tenminste, dat was in mijn ervaring zo.

    Dus zelfs na overleg met het kind kunnen die mensen ouders met leugens inlichten. Ja.

    Zoals ik al heb gezegd: probeer te praten via de chat van de kindertelefoon (kreeg ik zelf ook als tip ooit).
    Heb er even wat informatie over opgezocht.
    Hier de link van de chat
    Doordeweeks kan je chatten van 11.00 tot 20.00 en 's weekends van 14.00 tot 20.00.
    Hopelijk heb je hier iets aan :3
    Je kan trouwens maar maximaal 30 minuten met ze chatten.

    Toen ik googlede kwam ik ook deze sites tegen:
    Hulpmix (geen idee hoe het werkt, maar het ziet eruit als een soort forum)
    Sensoor (ook een soort chat)

    Ik heb geen idee hoe het in Nederland zit, maar volgens Wikipedia (lekker betrouwbaar, I know) geldt er geen absolute zwijgplicht in jullie land en mag daarvan afgeweken worden als er "zwaarwegende maatschappelijke belangen" zijn. In België niet, het is gewoon zwijgplicht, je kunt de bak invliegen als je het overtreedt, punt uit. Ik ga er maar van uit dat de topicmaakster uit België komt, omdat ze het heeft over het CLB en dat volgens mij niet bestaat in Nederland.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2014 - 0:23 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Vinception schreef:
    (...)

    Blijkbaar geldt dat niet voor vertrouwenscontactpersonen en schoolmaatschappelijk werkers, want die verplichten je tot alles en doen het anders achter je rug om "want je bent minderjarig en hebt geen recht om over jezelf te beslissen."
    Tenminste, dat was in mijn ervaring zo.

    Dus zelfs na overleg met het kind kunnen die mensen ouders met leugens inlichten. Ja.

    Zoals ik al heb gezegd: probeer te praten via de chat van de kindertelefoon (kreeg ik zelf ook als tip ooit).
    Heb er even wat informatie over opgezocht.
    Hier de link van de chat
    Doordeweeks kan je chatten van 11.00 tot 20.00 en 's weekends van 14.00 tot 20.00.
    Hopelijk heb je hier iets aan :3
    Je kan trouwens maar maximaal 30 minuten met ze chatten.

    Toen ik googlede kwam ik ook deze sites tegen:
    Hulpmix (geen idee hoe het werkt, maar het ziet eruit als een soort forum)
    Sensoor (ook een soort chat)



    Dank je


    I fake a smile, so I won't let you down

    Brownstone schreef:
    (...)
    Ik heb geen idee hoe het in Nederland zit, maar volgens Wikipedia (lekker betrouwbaar, I know) geldt er geen absolute zwijgplicht in jullie land en mag daarvan afgeweken worden in "extreme situaties". In België niet, het is gewoon zwijgplicht, je kunt de bak invliegen als je het overtreedt, punt uit. Ik ga er maar van uit dat de topicmaakster uit België komt, omdat ze het heeft over het CLB en dat volgens mij niet bestaat in Nederland.


    Ik ben inderdaad van België, dus die vertrouwenspersonen moeten ook zwijgen?


    I fake a smile, so I won't let you down

    Brownstone schreef:
    (...)
    Ik heb geen idee hoe het in Nederland zit, maar volgens Wikipedia (lekker betrouwbaar, I know) geldt er geen absolute zwijgplicht in jullie land en mag daarvan afgeweken worden als er "zwaarwegende maatschappelijke belangen" zijn. In België niet, het is gewoon zwijgplicht, je kunt de bak invliegen als je het overtreedt, punt uit. Ik ga er maar van uit dat de topicmaakster uit België komt, omdat ze het heeft over het CLB en dat volgens mij niet bestaat in Nederland.


    Nou, wat een "zwaarwegende maatschappelijke belangen" waren er in mijn situatie.
    Nog een reden waarom Nederland een kutland is xD


    Oh, ik wist niet dat de topicmaakster uit België komt... Nu heb ik allemaal Nederlandse chatsites die haar misschien helemaal niet eens kunnen helpen gevonden :x


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik_hou_van_jou schreef:
    (...)

    Ik ben inderdaad van België, dus die vertrouwenspersonen moeten ook zwijgen?

    Daarvoor heb ik ook even Wiki gestalkt, en als die van het CLB is of een maatschappelijk werk(st)er/psycholoog is, mag het in ieder geval zeker niet:


    Het beroepsgeheim geldt momenteel in de meeste westerse landen. De beroepen waarvoor het geldt zijn onder meer:

    medici, artsen en verpleegkundigen, zie artseneed
    advocaten
    notarissen
    politiebeambten
    accountants
    priesters (zie biechtgeheim) en predikanten
    paramedici
    psychologen
    tolken
    maatschappelijk assistenten
    ambtenaren in fiscale en inlichtingendiensten
    medewerkers van psychosociale diensten zoals het CLB

    [ bericht aangepast op 7 sep 2014 - 0:27 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Vinception schreef:
    (...)

    Nou, wat een "zwaarwegende maatschappelijke belangen" waren er in mijn situatie.
    Nog een reden waarom Nederland een kutland is xD


    Oh, ik wist niet dat de topicmaakster uit België komt... Nu heb ik allemaal Nederlandse chatsites die haar misschien helemaal niet eens kunnen helpen gevonden :x

    Nederland is geen kutland, die regel is gewoon slecht, omdat je dan eigenlijk gewoon alles een situatie met "zwaarwegende maatschappelijke belangen" kunt noemen. ;3

    Oh dat maakt denk ik niet veel uit hoor, als ze in het begin misschien gewoon even vermeldt dat ze uit België komt, denk ik dat ze daar gewoon op kan als ze wil, haha. ;p


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Alle berichten hier boven over beroepsgeheim moeten niet vergeten te vermelden dat dit allemaal anders is voor kinderen/adolescenten.
    Dit heb ik op een Belgische website gevonden:

    Mag of moet de door de minderjarige geraadpleegde arts het beroepsgeheim bewaren ten opzichte van de ouders ?

    Er zijn geen wettelijke bepalingen, en ook geen artikelen van de Code van geneeskundige Plichtenleer, die op expliciete wijze op de gestelde vraag antwoorden.

    In de rechtsleer en in de jurisprudentie wordt een belangrijk onderscheid gemaakt dat niet in de wet voorkomt, met name, minderjarigen die niet, en minderjarigen die wel tot de jaren van verstand zijn gekomen.

    Wat betreft de minderjarigen die niet tot de jaren van verstand zijn gekomen, is de arts niet gebonden door het beroepsgeheim ten opzichte van de ouders of de wettelijke vertegenwoordigers (LEENEN, Moderne ontwikkelingen rond het geheim in de gezondheidszorg. Tijdschrift voor Privaatrecht, 1974, p. 321). Aangezien de jaren van verstand door de wet niet werden vastgelegd, zal de arts, zoals de rechter, moeten oordelen rekening houdend met alle nuttige factoren, zoals de persoonlijkheid van het kind, de aard van de medische prestatie, de familiale en sociale situatie.
    Ten aanzien van de minderjarigen die tot de jaren van verstand zijn gekomen dient, in het licht van een eensluidende doctrine en rekening houdend met de redenen van algemeen belang waarop het medisch geheim is gesteund, te worden gesteld dat de arts in principe gebonden is door het beroepsgeheim ten opzichte van de ouders of de wettelijke vertegenwoordigers. Indien de voorgelichte minderjarige wenst dat zijn/haar ouders worden ingelicht, mag de arts de minderjarige daarbij helpen. Indien de minderjarige zich telkens tegen elke bekendmaking verzet, maar de arts meent dat de bekendmaking gewenst is, moet hij proberen de minderjarige daarvan te overtuigen.

    Hoewel de minderjarige tot de jaren van verstand is gekomen, kan hij/zij zich nochtans in een toestand bevinden waar hij/zij over onvoldoende doorzicht beschikt om over zijn/haar gezondheid te waken en waar het in zijn/haar belang is dat de ouders worden gewaarschuwd (bijv. mentale stoornissen, zelfmoordpogingen, gebruik van verdovende middelen..). In artikel 62 van de Code van geneeskundige Plichtenleer wordt deze mogelijkheid voorzien: "Binnen de perken van volstrekte noodzaak, mag een diagnose of een inlichting van geneeskundige aard worden medegedeeld aan de wettelijke of feitelijke vertegenwoordigers van een onbekwame of bewusteloze patiënt... De in vertrouwen door een patiënt medegedeelde gegevens mogen nooit openbaar worden gemaakt". In dergelijke gevallen moet de arts blijk geven van grote voorzichtigheid.

    In verband met de vraag: "Dient de arts de ouders persoonlijk te verwittigen of mag hij zich daartoe op een sociale dienst verlaten ?", betaamt het volgens de Nationale Raad, dat de arts deze delicate aangelegenheid persoonlijk op zich neemt.


    Korte samenvatting: het is dus de taak van de persoon (arts, et cetera) om te bepalen of de ouders worden ingelicht ja of nee.


    Bedankt iedereen die de moeite heeft genomen om al die info voor me op te zoeken....
    En in verband met die sites, ik heb er nog niet echt iets op kunnen doen aangezien alles gisteren al was afgesloten.


    I fake a smile, so I won't let you down

    Ik schrok er best wel van en ik vind het echt vreselijk naar voor je. Zoals gezegd word, er met mensen over praten helpt altijd. (:

    Persoonlijk heb ik ,gelukkig, geen ervaring met snijden dus ik kan je alleen maar shitadvies geven. Maar als je -je hart wilt luchten, kan dat altijd. (:


    wat was dit ookalweer

    Oh wow, dat is wel vreselijk. Helaas kan ik je niet helpen, anders had ik het wel geprobeerd. Zoals eerder gezegd, praten met iemand en hulp zoeken. Hopelijk gaat het heel snel beter met je! Sterkte en succes!


    16 - 09 - '17

    DAWSONS schreef:
    Ik schrok er best wel van en ik vind het echt vreselijk naar voor je. Zoals gezegd word, er met mensen over praten helpt altijd. (:

    Persoonlijk heb ik ,gelukkig, geen ervaring met snijden dus ik kan je alleen maar shitadvies geven. Maar als je -je hart wilt luchten, kan dat altijd. (:


    Dank je wel.

    Soe schreef:
    Oh wow, dat is wel vreselijk. Helaas kan ik je niet helpen, anders had ik het wel geprobeerd. Zoals eerder gezegd, praten met iemand en hulp zoeken. Hopelijk gaat het heel snel beter met je! Sterkte en succes!


    Dank je wel


    I fake a smile, so I won't let you down

    update: Er zijn thuis geen echte ruzies meer geweest tot nu toe, wat dus een goed ding is. Wel is er iets gebeurd waardooor ik twee dagen geleden me echt niet goed voelde, dat gaat nu ook iets beter, maar ik vorl me nog steeds wankel, om het zo te zeggen.


    I fake a smile, so I won't let you down

    Ik heb met je te doen, maar je moet wel onthouden dat je je hier absoluut niet voor hoeft te schamen. Deze dingen gebeuren zo vaak dat het meer dan zorgwekkend is.

    Ik zou het echt aan je moeder vertellen, zeker omdat jullie best een aardige band hebben als ik het zo hoor. Hoe langer je ermee wacht, hoe groter de stap wordt om er een gesprek over te voeren. Natuurlijk zal ze schrikken wanneer je het vertelt, maar ik denk dat ze ontzettend blij is dat je haar in vertrouwen hebt genomen en jullie samen naar een oplossing kunnen zoeken.

    Wanneer je het blijft verzwijgen omdat je haar 'geen pijn wilt doen', is de kans groot dat ze er vroeg of laat toch achter komt. En vertrouw me hier op mijn woord, want ik heb dit van dichtbij gezien, maar niets doet een ouder zo'n pijn als het feit dat een kind hen niet in vertrouwen neemt. Ze horen je een gevoel van veiligheid te geven en wanneer hun kind dat blijkbaar niet ervaart, zijn ze daar kapot van en betrekken ze dat volledig op zichzelf. Ze raken ervan overtuigd dat ze en slechte ouder zijn en dat hun opvoeding heeft gefaald, waardoor jíj je ook weer rotter gaat voelen omdat het nooit je bedoeling was geweest dat ze de schuld zelf op zich zou nemen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darom wil ik het dut niet zeggen, want dan willen ze weten wat er nog allemaal gebeurd is. En ik vind dat ze niet ALLES over me moeten weten. Ik wil voor hun geen mislukking zijn.


    I fake a smile, so I won't let you down