• Ik wil even zeggen, dat ik geen aandacht probeer te trekken, ik probeer gewoon hulp te zoeken

    Ik ben mijn hele leven gepest geweest (buiten gesloten, opgesloten worden, stokken in mijn maag geport krijgen, uitgelachen worden) Dit kwam omdat ik niet voor mezelf durfde op te komen (ik ben een verlegen meisje) en omdat de meeste mensen mij niet moeten. Een jaar geleden heb ik me voor het eerst gesneden ik voelde me toen slecht, ik heb toen een schaar genomen en enkele krassen gemaakt. Ik heb het nog twee of drie keer gedaan. Toen ben ik een aantal maanden clean geweest. Nu is het zo dat het de laatste tijd weer slechter met me ging. Het is namelijk zo dat we niet al te goed door onze vader behandeld worden. (mijn vader noemt me slet, hoer, en mijn broertjes en mezelf noemt hij rotkinderen, rotjong, kutkinderen, noem maar op.) Als mijn broertjes of ik teveel tegenspreken en hem te kwaad maken, krijgen we meppen. Ik heb hierdoor ook heel vaak ruzie met mijn vader. De laatste tijd werd het alleen maar erger. Vorige week was ik echt kwaad op mezelf, toen heb ik de schaar en passen weer genomen en mijn arm letterelijk aangevallen, ik was zo kwaad. Daarna kreeg ik een huilbui omdat ik er spijt van had. De volgende avond ging precies hetzelfde. Vijf avonden geleden was er een stuk glas, dat heb ik genomen en ik bloedde niet veel later. Daarna begon ik weer te huilen. Ik heb het aan mijn vriendin vertelt, maar ik heb het gevoel, dat ze me niet meer gaat mogen. Ook heb ik het nog aan drie andere vertelt, ik wil niet dat ze me een freak gaan vinden. Maar het helpt soms echt, ik weet echt niet wat ik moet doen, ik haat mezelf gewoon. ....




    Gedicht dat ik heb gemaakt over mijn 'situatie'

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 22:27 ]


    I fake a smile, so I won't let you down

    Nou ja, je moet het zelf weten. Ik heb alleen uit ervaring gezien hoeveel pijn het een moeder of vader doet wanneer hun kind er helemaal doorheen zit en zijzelf het zich verwijten dat ze dat nooit hebben gezien. Mijn broertje heeft er ook diep in gezeten en ze hebben geen moment gedacht dat hij een mislukking was. Ze verweten het vooral zichzelf dat ze blijkbaar geen goede ouders waren bij wie hun kind zijn ei niet kwijt kon.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Je moet het niet opkroppen. Je hoeft hen ook niet alles te vertellen, maar het helemaal alleen proberen op te lossen is ook geen optie. I've been there. Ik heb een jaar lang verborgen gehouden dat een af andere klootzak me had aangerand. Ik had het in een dagboek opgeschreven en het verstopt en toen mijn moeder het vond is ze heel wantrouwig richting mij geworden. Geloof me, zoiets wil je niet. Je kan beter vertellen wat je kwijt wilt, al is het maar een beetje en anders krijg je zoals Peredhel al zegt; je ouders gaan denken dat zij gefaald hebben en jij zou je daar schuldig over kunnen voelen..


    26 - 02 - '16

    Ik denk dat ze het gewoon niet zouden begrijpen. Ik bedoel de redenen erachter. Een deel zouden ze wel begrijpen, maar toch.... Het is gewoon zo moeilijk. Ik ben al niet goed in dingen op te biechten....


    I fake a smile, so I won't let you down

    Je moet niet voor anderen denken. Laat ze dat lekker zelf doen. ;D
    Je weet nooit wat er door hun heen gaat en dat ze je niet volledig begrijpen, maakt toch niet uit? Ze doen in elk geval hun best...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dat is ook waar, ik wil gewoon niet dat ze mij noch zichzelf mislukt vinden. Ik wil het op zich wel tegen hen zeggen, maar dat gaat behoorlijk lang duren voor ik de moed ervoor heb....Het duurde me al een paar weken voor ik durfde te zeggen dat ik van school nieuwe turnklere moest aanschaffen.....Snap je?


    I fake a smile, so I won't let you down

    Dit is inderdaad heel erg... kut.
    Ik ben verschrikkelijk in advies geven maar anderen mensen op Quizlet gelukkig niet dus ik kan je alleen maar veel sterkte wensen.

    Over pesten en je thuis situatie moet je echt met iemand praten met snijden moet je stoppen voor jezelf. Ik heb nooit gesneden of iets in die richting maar ik heb wel gerookt omdat het dodelijk was dus in de zin van haha ik beschadig mijzelf daarom wist ook niemand er van. Misschien is roken wel iets anders maar het is even goed verslavend ik wou eerste stoppen omdat ik niet wou dat anderen het wisten of om financieele redenen. Dat werkt niet bij veel mensen toen ben ik uiteindelijk gestopt omdat ik zelf het wou (en met heel veel wilskracht, waar anderen je misschien in kunnen steunen maar je toch zelf moet opbrengen). Dingen verbergen is makkelijk zelfs dingen die wonden of heel veel geur en stank achterlaten. Maar als je stopt is verbergen niet nodig. Want ik denk dat je eerste jezelf op een rijtje moet krijgen tot dat je alles om je heen gaat proberen te veranderen.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2014 - 22:09 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Scarsx5SAU schreef:
    Dat is ook waar, ik wil gewoon niet dat ze mij noch zichzelf mislukt vinden. Ik wil het op zich wel tegen hen zeggen, maar dat gaat behoorlijk lang duren voor ik de moed ervoor heb....Het duurde me al een paar weken voor ik durfde te zeggen dat ik van school nieuwe turnklere moest aanschaffen.....Snap je?


    Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt. Misschien kun je het beste zeggen dat je graag zou willen praten, een avond, en dat je dan min of meer verplicht bent om dat te doen. Dan heb je een duwtje in je rug.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Peredhel schreef:
    (...)

    Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt. Misschien kun je het beste zeggen dat je graag zou willen praten, een avond, en dat je dan min of meer verplicht bent om dat te doen. Dan heb je een duwtje in je rug.


    True, ik wil er eerst nog een nachtje over nadenken, bij mijn vriendinnen was het uiteindelijk niet echt moeilijk, ik hen gewoon mijn dagboek gegeven, zo wisten ze alles...Maar ik weet niet of dat een slim idee zou zijn bij mijn ma, mijn pa zou ik het zowizo niet zeggen, ik zal hoogstwaarschijnlijk heel wat verwijten krijgen, waar ik dus geen zin in heb...


    I fake a smile, so I won't let you down

    Sketches schreef:
    Dit is inderdaad heel erg... kut.
    Ik ben verschrikkelijk in advies geven maar anderen mensen op Quizlet gelukkig niet dus ik kan je alleen maar veel sterkte wensen.

    Over pesten en je thuis situatie moet je echt met iemand praten met snijden moet je stoppen voor jezelf. Ik heb nooit gesneden of iets in die richting maar ik heb wel gerookt omdat het dodelijk was dus in de zin van haha ik beschadig mijzelf daarom wist ook niemand er van. Misschien is roken wel iets anders maar het is even goed verslavend ik wou eerste stoppen omdat ik niet wou dat anderen het wisten of om financieele redenen. Dat werkt niet bij veel mensen toen ben ik uiteindelijk gestopt omdat ik zelf het wou (en met heel veel wilskracht, waar anderen je misschien in kunnen steunen maar je toch zelf moet opbrengen). Dingen verbergen is makkelijk zelfs dingen die wonden of heel veel geur en stank achterlaten. Maar als je stopt is verbergen niet nodig. Want ik denk dat je eerste jezelf op een rijtje moet krijgen tot dat je alles om je heen gaat proberen te veranderen.


    Dank je, om te stoppen, heb je inderdaad veel 'kracht' nodig. Dat heb ik al ondervonden, maar dan niet met roken, maar met snijden. Nu ben ik weer vijf dagen kunnen stoppen, maar het is nog niet voorbij....Het probleem is een beetje, ik kan het allemaal wel vertellen aan mensen, en ze zullen mij wel steunen, maar ik heb geen vriendin in de buurt die het zelfde heeft meegemaakt, ze zullen mij dus niet begrijpen, niet volledig....


    I fake a smile, so I won't let you down

    Scarsx5SAU schreef:
    (...)

    Dank je, om te stoppen, heb je inderdaad veel 'kracht' nodig. Dat heb ik al ondervonden, maar dan niet met roken, maar met snijden. Nu ben ik weer vijf dagen kunnen stoppen, maar het is nog niet voorbij....Het probleem is een beetje, ik kan het allemaal wel vertellen aan mensen, en ze zullen mij wel steunen, maar ik heb geen vriendin in de buurt die het zelfde heeft meegemaakt, ze zullen mij dus niet begrijpen, niet volledig....


    Niemand zal ooit helemaal in je hoofd kunnen kijken om te weten wat je precies denkt of voelt, maar dat hoeft ook echt niet in een vriendschap, hoor. Ik zou je daar niet te erg aan vasthouden. Ik kan mijn vriendin die zich wel snijdt ook steunen, zonder dat ik het zelf hoef te hebben gedaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Scarsx5SAU schreef:
    (...)

    True, ik wil er eerst nog een nachtje over nadenken, bij mijn vriendinnen was het uiteindelijk niet echt moeilijk, ik hen gewoon mijn dagboek gegeven, zo wisten ze alles...Maar ik weet niet of dat een slim idee zou zijn bij mijn ma, mijn pa zou ik het zowizo niet zeggen, ik zal hoogstwaarschijnlijk heel wat verwijten krijgen, waar ik dus geen zin in heb...


    Ik zou voorlopig alleen je moeder doen, als dat degene is waar je je het veiligste bij voelt. En tja, waarom geen dagboek? Het is mooie manier om een gesprek te starten, toch? Desnoods schrijf je een brief met wat je kwijt wilt. Dan kun je op het moment zelf niet terugkrabbelen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Peredhel schreef:
    (...)

    Ik zou voorlopig alleen je moeder doen, als dat degene is waar je je het veiligste bij voelt. En tja, waarom geen dagboek? Het is mooie manier om een gesprek te starten, toch? Desnoods schrijf je een brief met wat je kwijt wilt. Dan kun je op het moment zelf niet terugkrabbelen.


    Dan ga ik voor de brief, in mijn dagboek staan dingen waarvan ik heb dat ze die liever ook niet leest...


    I fake a smile, so I won't let you down

    EDIT: Ik voel me terug steeds slechter en slechter. Vooral op dit moment. Ik wil er nu met niemand die ik goed ken over praten (met mijn ouders of vrienden bedoel ik) Dus daarom zet ik het maar hier. Degene die mijn andere topic: Brief hebben gelezen, weten al dat ik een beetje boy-troubles heb....Nu in dat topic staat dus dat die gast mij een aandachtstekker vond. Nu is het zo dat ik tot het punt ben gekomen dat ik weet dat hij misschien wel gelijk heeft. En dat vind ik zo sucken, hierdoor voel ik me niet veel beter. OM niet te zeggen gewoon slecht, hiedoor voel ik me down, en ga ik weer alles negatief inzien.
    SOrry voor mijn gezeik


    I fake a smile, so I won't let you down

    Scarsx5SAU schreef:
    EDIT: Ik voel me terug steeds slechter en slechter. Vooral op dit moment. Ik wil er nu met niemand die ik goed ken over praten (met mijn ouders of vrienden bedoel ik) Dus daarom zet ik het maar hier. Degene die mijn andere topic: Brief hebben gelezen, weten al dat ik een beetje boy-troubles heb....Nu in dat topic staat dus dat die gast mij een aandachtstekker vond. Nu is het zo dat ik tot het punt ben gekomen dat ik weet dat hij misschien wel gelijk heeft. En dat vind ik zo sucken, hierdoor voel ik me niet veel beter. OM niet te zeggen gewoon slecht, hiedoor voel ik me down, en ga ik weer alles negatief inzien.
    SOrry voor mijn gezeik

    Ik denk dat je gewoon de hulp die je nodig hebt niet krijgt en dat je helemaal geen aandachtstrekker bent, lieve meid. Ben je ook terug begonnen met snijden, of lukt het om te stoppen?
    Ik wou dat ik je kon helpen, maar ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij, helaas. Ik vind het in ieder geval goed voor je dat je het tenminste hier kwijt kunt. :'/


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Novoselic schreef:
    (...)
    Ik denk dat je gewoon de hulp die je nodig hebt niet krijgt en dat je helemaal geen aandachtstrekker bent, lieve meid. Ben je ook terug begonnen met snijden, of lukt het om te stoppen?
    Ik wou dat ik je kon helpen, maar ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij, helaas. Ik vind het in ieder geval goed voor je dat je het tenminste hier kwijt kunt. :'/



    Misschien, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat hij gelijk heeft. Ik weet het gewoon niet meer. En nee dat lukt me, al heb ik er nu nood aan. Maar ik doe mijn best.


    I fake a smile, so I won't let you down