• GLADERS
    IF YOU AIN'T SCARED –– YOU AIN'T HUMAN.


    Welcome to the Glade –– where we have three rules.
          • Everyone does their part
          • Never hurt another Glader
          • Never go outside the Glade



    Jij als Glader woont in de Glade – een klein gebied in het midden van een enorm doolhof, wat constant in beweging schijnt te zijn en waar met geen mogelijkheid uit te snappen is. Je weet niks meer van je vorig leven, alleen je naam en leeftijd herinner je je vaagjes. Alleen ben je niet – samen met je mede Gladers vorm je een kleine gemeenschap van kleine taken, met als enige gedachte het terug keren naar het thuis waar je ooit bruut van weggehaald bent.
    Echter – kan je de weg naar huis vinden als je enige doel overleven is geworden?
         

          –– ROLLENLIJST
          LEIDER
    Brandon – Runner, 1.8

          BUILDERS
    Wren – Floki, 1.11
    Vince – Gally, 1.7

          RUNNERS
    Skyler – Dakruon, 1.8
    Skipp – KillianHook, 1.2
    Max – Newt_Runner,1.2
    ––––––––––––––––––       COOKS
    Ryan – Nostalgic, 1.13

          BAGGERS
    Jemima – Teresa, 1.6
    Rhosaline – Griever,1.10

          TRACK HOES
    Elefteria – Gwyn, 1.11
    Qiane – Winhood, 1.12
    ––––––––––––––––––       SLOPPERS
    Mallica – Firth, 1.5

          MED JACKS
    Emery – Glader, 1.8
    Marvelle – Dashner, 1.8

          SLICERS
    Sal – Jazzie, 1.11
    Xaime – Winhood, 1.12


          –– REGELS

          • Dit is een samenwerking tussen Dashner en Runner.
          • Standaard: geen sneltrein, geen eendagsvliegen, respect voor elkaar – geen andere personages vermoorden, geen andere personages       besturen, 16+ van tevoren aangeven – et cetera.
          • Kennis van de boeken van James Dashner is niet vereist om deel te nemen aan de RPG. Wel wordt er aangeraden de kleine, spoilervrije samenvattende informatie te lezen onder de spoiler.
          • Afwezigheden tijdig aangeven, zodat hier rekening mee gehouden kan worden.
          • Binnen de Glade van James Dashner zitten alleen mannen, in deze RPG kunnen tevens vrouwelijke rollen aangenomen worden.
          • Minimaal aantal woorden van 200 per post.


          –– DE GLADE
    De Glade bestaat uit een groot grasveld, wat verdeeld is in vier verschillende secties:
          • Homestead, noord – westen
    Hier vind je de plaats waar iedereen samen komt en eigenlijk leeft/woont. Hier wordt door de Cooks eten bereidt – dit zal geen vijf sterren voedsel zijn, maar het kan er zeker mee door. Daarnaast zijn er enkele slaapzalen te vinden, alhoewel de meeste Gladers buiten slapen. Enkel en alleen de personen met een hoge rang (zoals de leider) hebben een eigen kamer, waarbij tevens een grote badkamer is te vinden. Als laatste is dit de plaats waar de Med – Jacks hun werd uitvoeren.
    Enige plaats van de Homestead af is een ruimte gevestigd welke dient voor het opsluiten van gevangen, oftewel de gevangenis van de Glade.
          • Gardens, noord – oosten
    Hier vind je de tuin, waar verschillende gewassen worden verbouwd. Hierdoor is dit het gebied waar de Track – Hoes het grootste gedeelte van hun werk uitvoeren.
          • Deadheads, zuid – westen
    Hier vind je een dicht begroeid bos, met daar binnen in verstopt een kleine begraafplaats voor de overleden Gladers (welke terug zijn gevonden of welke zijn gestorven in de Glade). Hierdoor is dit het gebied waar de Baggers het grootste gedeelte van hun werk uitvoeren.
          • Bloodhouse, zuid – oosten
    Hier vind je de verblijven van de verschillende dieren, als mede het slachthuis waar de dieren na enige periode worden geslacht. Hierdoor is dit het gebied waar de Slicers het grootste gedeelte van hun werk uitvoeren.
    Naast het de dierenverblijven, vindt men hier tevens de Maproom – de plaats waar de Runners tezamen komen nadat zij uit de Maze komen om hun informatie over de Maze te bundelen en waar nodig is de kaart aan te passen.

    Naast de vier verschillende secties, vind je exact in het midden van de Glade een groot gat – waar tweemaal in de week een lift naar boven komt met eten en andere benodigdheden. Daarnaast komt er eenmaal in de maand een lift naar boven met een nieuwe Glader, wat zowel een meisje als een jongen kan zijn.

          –– DE MAZE
    De Glade wordt aan vier zijden omringd door gigantische muren, waar slechts binnen een muur een grote deur zit – welke altijd bij zonsondergang zullen sluiten. Wanneer een Glader in de nacht wordt opgesloten in de Maze komt hij er hoogstwaarschijnlijk niet levend uit, door de vele gevaren welke zich in de nacht tonen.
    De Maze is over het algemeen enkel en alleen toegankelijk voor de Runners – zij vertrekken in de ochtend en keren voor zonsondergang terug naar de Glade.

    Gedurende de nacht lopen er verschillende, afschuwelijke wezens door de Glade – welke door de Gladers Grievers worden genoemd. Deze wezens kruipen als een soort slak door de Maze en hebben verschillende metalen gedeelten aan hun lichaam zitten welke dodelijk kunnen zijn. Wanneer je wordt gestoken door een van de Grievers ga je automatisch door een Changing – wat gepaard gaat met huiveringwekkende hallucinaties. Wanneer je er na een aantal dagen uit zal komen, ben je een geheel ander persoon dan voorheen – je krijgt namelijk een stuk van je herinneringen terug.

    –– DE GLADERS
    Zodra je als een nieuwe Glader de lift uit komt, zul je kennis maken met de andere Gladers binnen de Glade. De nieuweling krijgt een korte rondleiding, meestal door de leider van de Gladers en zal alle benodigde informatie krijgen. De eerste morgen zal hij/zij beginnen met het lopen van stage bij de Keepers – oftewel, leidinggevenden – van alle beroepen. Na een kleine maand word je door de leider van de Gladers ingedeeld bij een van de beroepen.
    De Keepers houden per beroep in de gaten of alle Gladers hun beroep goed uitvoeren, het is namelijk belangrijk dat iedereen wat bij zal dragen aan de kleine gemeenschap.

    Mocht je als Glader de regels verbreken, dan heb je de kans om verbannen te worden. Hierbij word je voordat de deuren van de Maze zich sluiten bij zonsondergang, naar binnen geduwd om daar de nacht door te brengen – wat je vrijwel niet zal overleven.


          –– SPEELTOPIC & ROLLENTOPIC
    © JAMES DASHNER

    [ bericht aangepast op 14 okt 2014 - 14:33 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 sep 2014 - 19:40 ]


    Jazzie schreef:
    Ik meld me af.


    Oh, wut? Ik was letterlijk net begonnen aan een post.
    Ik vind het inderdaad een beetje jammer dat mensen zich afmelden. Ik snap dat dagelijks leven voor gaat, maar we hebben hier van te voren al wel voor gewaarschuwd.

    + ik denk dat er wel wat meer actie komt in de Glade als de runners terug komen met Tiu!!


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Dashner schreef:
    (...)

    Oh, wut? Ik was letterlijk net begonnen aan een post.
    Ik vind het inderdaad een beetje jammer dat mensen zich afmelden. Ik snap dat dagelijks leven voor gaat, maar we hebben hier van te voren al wel voor gewaarschuwd.

    + ik denk dat er wel wat meer actie komt in de Glade als de runners terug komen met Tiu!!


    Skyler is vooruit gestuurd in de laatste gangen. Die is Bran en de Mad-Jacks nu in ieder geval waarschuwen. Skipp en Max komen iets later de Glade uit (:


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Dashner schreef:
    (...)
    Oh, wut? Ik was letterlijk net begonnen aan een post.
    Ik vind het inderdaad een beetje jammer dat mensen zich afmelden. Ik snap dat dagelijks leven voor gaat, maar we hebben hier van te voren al wel voor gewaarschuwd.

    Ik begrijp dat het niet fijn is, dat had ik immers ook bij mijn roleplay, maar ik blijf niet als ik toch niet gewenst ben.
    En verder zeg ik er niets over.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    ^ Wut, niet gewenst? Oké, dat is raar want volgens mij heeft iedereen je hier met open armen ontvangen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Aureolus schreef:
    (...)

    Skyler is vooruit gestuurd in de laatste gangen. Die is Bran en de Mad-Jacks nu in ieder geval waarschuwen. Skipp en Max komen iets later de Glade uit (:


    Ik zal zo even alles bijlezen! (:

    Jazzie schreef:
    (...)
    Ik begrijp dat het niet fijn is, dat had ik immers ook bij mijn roleplay, maar ik blijf niet als ik toch niet gewenst ben.
    En verder zeg ik er niets over.


    Ik zou toch graag nog even willen weten waarom je je niet gewenst voelt hier. Dat had je namelijk ook met Mirte of met mij kunnen bespreken, zodat we er iets aan hadden kunnen doen.
    Bovendien is dit toch de reden waarom er zoveel rpg's doodlopen op Q en dat is zo'n zonde. Maar goed, ik kan je moeilijk tegenhouden.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik snap dat het spannender is van Max & Skipp als ze nog maar tien minuten hebben om uit de Maze te komen – maar het is nog steeds 's ochtends dus ze hebben eigenlijk nog de gehele dag :Y)


    Jup ik zat ook al te kijken :'D


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Unburnt schreef:
    Ik snap dat het spannender is van Max & Skipp als ze nog maar tien minuten hebben om uit de Maze te komen – maar het is nog steeds 's ochtends dus ze hebben eigenlijk nog de gehele dag :Y)


    Ik dacht al, haha
          Skyler is inmiddels al een heel stuk vroeger dan hoort de Maze uit gekomen, hoe laat dat precies is laat ik verder aan de mensen in de Glade over.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Dashner schreef:
    (...)
    Ik zou toch graag nog even willen weten waarom je je niet gewenst voelt hier. Dat had je namelijk ook met Mirte of met mij kunnen bespreken, zodat we er iets aan hadden kunnen doen.
    Bovendien is dit toch de reden waarom er zoveel rpg's doodlopen op Q en dat is zo'n zonde. Maar goed, ik kan je moeilijk tegenhouden.

    Nou nee, dat is verder privé en - no offence - dat zou je ook niet zomaar met iemand bespreken. De enige reden dat ik het vermeldde, was omdat er na mijn uitschrijving plots wel erg veel kritiek kwam.
    Praat me er alsjeblieft niet van over RPG's die doodlopen, want het is ook niet fijn als je het moet sluiten en bijna niemand antwoord geeft.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Dashner is nu Valois.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Oke ik voel me schuldig naar Bran toe D:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jem's gonna be real angry, lol. :'D

    Ik ga nu eindelijk een post schrijven. :Y)


    help

    Teresa schreef:
    Jem's gonna be real angry, lol. :'D

    Ik ga nu eindelijk een post schrijven. :Y)

    Why :'D

    Hij deed het echter wel om zijn mede-runners veilig te krijgen :Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Omdat ze alle Runners gek verklaard heeft na wat er met haar is gebeurd en nu is het opnieuw gebeurd. x)


    help

    Teresa schreef:
    Omdat ze alle Runners gek verklaard heeft na wat er met haar is gebeurd en nu is het opnieuw gebeurd. x)


    Aha, hahah


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.