• Welkom LotR-fans!
    Er waren nog geen topics over LotR en het leekt me wel leuk om een plek te hebben
    waar je met z'n allen kan praten over dit geweldige onderwerp! Ook zijn stories,
    quizzen en alle andere gerelateerde dingen welkom in dit topic.



    Lord Of The Rings quizzen:


    [ bericht aangepast op 15 feb 2015 - 0:26 ]


    You can't touch music but music touch you

    Wacht, op mijn mobiel staat er ineens een qnder plaatje...


    -

    Dunedain schreef:
    (...)

    Die poort bij de Mines of Moria. Op de poort staat "Slide to Unlock."

    ik kan de afbeelding niet zien


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Ik heb van mijn zusje alle Lord of the Rings boeken geleend (engelse versie) dus nu kan ik ze eindelijk allemaal lezen ^.^ Heb alleen boek 3 en 4 gelezen. En dat was superverwarrend voor me toen de film uitkwam en er geen bomen waren bij Helm's Deep.

    Anyway, de boeken lezen zo makkelijk. Nog makkelijker dan de Hobbit, terwijl ik dat boek al geweldig vond om te lezen. Ik vind Tolkien's schrijfstijl misschien nog cooler dan het verhaal zelf! xD


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    Ik heb van mijn zusje alle Lord of the Rings boeken geleend (engelse versie) dus nu kan ik ze eindelijk allemaal lezen ^.^ Heb alleen boek 3 en 4 gelezen. En dat was superverwarrend voor me toen de film uitkwam en er geen bomen waren bij Helm's Deep.

    Anyway, de boeken lezen zo makkelijk. Nog makkelijker dan de Hobbit, terwijl ik dat boek al geweldig vond om te lezen. Ik vind Tolkien's schrijfstijl misschien nog cooler dan het verhaal zelf! xD


    Lord of the Rings heeft 3 delen... Of tel je the Hobbit ook mee?


    -

    Dunedain schreef:
    (...)

    Lord of the Rings heeft 3 delen... Of tel je the Hobbit ook mee?


    Psh! Lord of the Rings heeft 6 boeken, vaak verdeeld over 3 volumes!

    Boek 1 is start tot aankomst in Rivendell, boek 2 is Rivendell-uiteenvallen van de Fellowship of the Ring
    Boek 3 is de dood en begravenis van boromir-Isengard, waarbij deel 4 is van Frodo+Sam die Smeagol vangen totdat Frodo in cirith Ungol zit
    Boek 5 is Minas Tirith-de strijd bij de black gate, Boek 6 is Cirith Ungol-laatste gevecht met Saruman en het vertrek van Frodo naar de Grey Havens

    Kortom, boek 3/4 spelen zich min of meer gelijktijdig af, net zoals boek 5/6 zich gelijktijdig afspelen alleen ze focussen zich op verschillende verhalen. Alleen in Volume 1 (Fellowship of the Ring) zijn boek 1 en 2 in chronologische volgorde, simpelweg doordat iedereen dan nog bij elkaar is.

    Ook interessant: De films lopen dus niet gelijk met de boeken.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2014 - 18:33 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Psh! Lord of the Rings heeft 6 boeken, vaak verdeeld over 3 volumes!

    Boek 1 is start tot aankomst in Rivendell, boek 2 is Rivendell-uiteenvallen van de Fellowship of the Ring
    Boek 3 is de dood en begravenis van boromir-Isengard, waarbij deel 4 is van Frodo+Sam die Smeagol vangen totdat Frodo in cirith Ungol zit
    Boek 5 is Minas Tirith-de strijd bij de black gate, Boek 6 is Cirith Ungol-laatste gevecht met Saruman en het vertrek van Frodo naar de Grey Havens

    Kortom, boek 3/4 spelen zich min of meer gelijktijdig af, net zoals boek 5/6 zich gelijktijdig afspelen alleen ze focussen zich op verschillende verhalen. Alleen in Volume 1 (Fellowship of the Ring) zijn boek 1 en 2 in chronologische volgorde, simpelweg doordat iedereen dan nog bij elkaar is.

    Ook interessant: De films lopen dus niet gelijk met de boeken.

    de drie boeken in twee gesplitst. Dat kon ik neit weten want ik heb de hele serie in een boek gelezen
    1401 pagina's aan extreem kleine lettertjes

    [ bericht aangepast op 7 okt 2014 - 19:48 ]


    Alles heeft betekenis, ook niets

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Psh! Lord of the Rings heeft 6 boeken, vaak verdeeld over 3 volumes!

    Boek 1 is start tot aankomst in Rivendell, boek 2 is Rivendell-uiteenvallen van de Fellowship of the Ring
    Boek 3 is de dood en begravenis van boromir-Isengard, waarbij deel 4 is van Frodo+Sam die Smeagol vangen totdat Frodo in cirith Ungol zit
    Boek 5 is Minas Tirith-de strijd bij de black gate, Boek 6 is Cirith Ungol-laatste gevecht met Saruman en het vertrek van Frodo naar de Grey Havens

    Kortom, boek 3/4 spelen zich min of meer gelijktijdig af, net zoals boek 5/6 zich gelijktijdig afspelen alleen ze focussen zich op verschillende verhalen. Alleen in Volume 1 (Fellowship of the Ring) zijn boek 1 en 2 in chronologische volgorde, simpelweg doordat iedereen dan nog bij elkaar is.

    Ook interessant: De films lopen dus niet gelijk met de boeken.


    O ja, op die manier.


    -

    Celebrian schreef:
    (...)
    de drie boeken in twee gesplitst. Dat kon ik neit weten want ik heb de hele serie in een boek gelezen
    1401 pagina's aan extreem kleine lettertjes


    Hah, dat heb ik dus ook maar mijn boek geeft ook van alles en nog wat aan over het verhaal en alles en bevat ook een redelijk uitgebreide geschiedenis van Hobbits. Erg awesome


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Hah, dat heb ik dus ook maar mijn boek geeft ook van alles en nog wat aan over het verhaal en alles en bevat ook een redelijk uitgebreide geschiedenis van Hobbits. Erg awesome

    die geschiedenis van de hobbits, tengwar en dwergenrunen staan bij mijn boek achteraan.
    ik lette niet zoveel op de volgorde van de boeken, het is leuk leesvoer en dat is het enige wat mij boeit


    Alles heeft betekenis, ook niets

    [ bericht aangepast op 9 okt 2014 - 12:14 ]


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    nog 3 dagen voor de nieuwe trailer!


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Ik heb nog een LotR SA in de aanbieding voor jullie en de lijst met story's ;')

    Caradhras


    Stenenlikker

    Elrohir schreef:
    Ik heb nog een LotR SA in de aanbieding voor jullie en de lijst met story's ;')

    Caradhras

    nieuwsgierig klik ik op de link om dan te merken dat ik dat verhaaltje al twee keer heb gelezen
    een enorm goed verhaal!


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Celebrian schreef:
    (...)
    nieuwsgierig klik ik op de link om dan te merken dat ik dat verhaaltje al twee keer heb gelezen
    een enorm goed verhaal!


    Hahaha, thanks :')


    Stenenlikker

    Elrohir schreef:
    Ik heb nog een LotR SA in de aanbieding voor jullie en de lijst met story's ;')

    Caradhras

    Staat er bij ;)


    You can't touch music but music touch you