• De uitleg heb ik overgenomen van Yoru uit het eerste topic van Camp NaNoWriMo ~ Camp april. De Credits gaan dus naar Yoru.


    De site




    Voor degene die niet weten wat Camp NaNoWriMo is:
    Je stelt zeg maar je eigen doel - dit kan vanaf 10K (10.000) woorden tot 999,999K - en dit probeer je in één maand te schrijven, aan 1 verhaal. Het is een soort van wedstrijd met jezelf. Op de site kan je aangeven dat je in een Cabin wilt en dan kan je 'eisen' stellen - genre, leeftijd, wordgoal - en dan wordt je in een Cabin geplaatst. Deze mensen kan je om hulp vragen, maar dat kan hier - op Quizlet - dus ook.

    Wil je meedoen? Zeg dit dan en als je al een account op NaNoWriMo hebt, geef de username van dit account dan ook op als je dit wil. Titel en wordgoal mag ook ^-^

    Deelnemers:
    Username Q | Username NaNoWriMo | Storytitle
    Wordgoal

    Lizor | Lizor | Amphora Cordi
    40K

    Scribe | Vipera | Open je ogen
    50K

    Square | Squares | Patchwork Souls
    50K

    Please_Charon | Sushita | ?
    50K

    Diaval | Diaval | Descandens of my imagination
    ?

    SPECS | ? | Balance - Seth Clearwater
    20K

    Burkhardt | Constante | Unforgettable
    ?

    Dunedain | FlyingBird | ?
    50K

    Mulford | GreyWolfMoon | ?
    50K

    Overkill | Chanice | Limbo
    ?

    Cenation | xSunhineee | Zwarte Dagen
    25K

    Bates | JanaAusten | The Secret Side of Me
    50K

    Wiarda | Wiarda | Als oktoberwind vervlogen
    25K

    Eloquentiae | Vivant | Scars On The Young Men
    50K

    Seto | Lazuliss | Draken Leerling
    25k

    Derek_Hale | Eruditie | Levensgevaarlijke gave
    ?

    Corday | Peblesse | Enlightened
    30K

    Mylintis | Demesio | ?
    10K/20K

    Yayde | Yadinn | Waar de vlinders niet sterven
    ?

    alae | Sugarflake | ?
    ?

    Requille | Vaitille | Waves of Bonny
    ?

    Katl1 | Katl1 | De andere geestmeester
    50K

    Maovesa | ElfCitadel | Pack
    50K

    lukesirwin | Onenatascha | Everything I didn't say
    50K

    Sovereign | ? | Porcelain
    25K

    Goner | falahee | Trees
    25K

    dArtagnan | Antithese | De stilte van een eiland
    50K

    Sablier | EmptyStairs | Toren van Illusie - verdieping -22
    ?

    Soothsayer | Rebirthing | The truth about love
    ?

    Heisuke | Kardia | Sin Angels
    50K

    Aldea | ? | Wereld zonder geluid
    ?



    Word Wars:
    Doordeweeks:
    16:30 - 17:30
    18:30 - 19:30
    20:00 - 21:00

    's Weekends:
    9:00 - 10:00 (voor de vroege vogels)
    10:00 - 11:00
    11:30 - 12:30
    13:00 - 14:00
    15:00 - 16:00
    19:00 - 20:00
    21:00 - 22:00
    22:30 - 23:30

    Je kan zelf ook altijd in het topic vragen of iemand zin heeft in een Word War. Je hoeft natuurlijk ook niet het hele uur te schrijven.

    Topics
    1234

    [ bericht aangepast op 1 nov 2014 - 9:31 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Cenation schreef:
    Mijn cover is heel erg simpel.



    Mooie covers hebben jullie allemaal!


    Ik vind hem echt gaaf, heel sfeervol ;]


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik vind hem echt gaaf, heel sfeervol ;]


    Thank you (:


    16 - 09 - '17

    Cenation schreef:
    (...)

    Thank you (:


    Ik vind hem oook heel mooi


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    dArtagnan schreef:
    (...)

    Ik vind hem oook heel mooi


    Thanks!


    16 - 09 - '17

    Scribe schreef:
    (...)

    Waarom? Ik vind hem zo al heel mooi! (:

    Dankje (: maar ik weet het niet, ik vind hem denk ik nog niet echt creepy en luguber genoeg voor een horror verhaal


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb besloten om toch maar mijn verhaal te veranderen. Heh.

    Alleen twijfel ik nog een beetje over de titel, want ik weet niet of hij wel klopt. 'Als oktoberwind vervlogen' is wat ik in mijn hoofd had, maar des te langer ik erover nadenk, des te meer ik me afvraag of wind wel kan vervliegen. (cat)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    ik ben een beetje verward over hoe nanowrimo werkt, als je begint bijvoorbeeld en je hebt 400 woorden getypt, hoe kan je dat invoeren dan? want ik kan het niet vinden


    Hell is empty..al the devils are here

    Wiarda schreef:
    Ik heb besloten om toch maar mijn verhaal te veranderen. Heh.

    Alleen twijfel ik nog een beetje over de titel, want ik weet niet of hij wel klopt. 'Als oktoberwind vervlogen' is wat ik in mijn hoofd had, maar des te langer ik erover nadenk, des te meer ik me afvraag of wind wel kan vervliegen. (cat)


    Letterlijk niet, denk ik, maar figuurlijk kan alles. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    aquafresh schreef:
    ik ben een beetje verward over hoe nanowrimo werkt, als je begint bijvoorbeeld en je hebt 400 woorden getypt, hoe kan je dat invoeren dan? want ik kan het niet vinden


    Je kunt het nu nog nergens invullen. ^^ Dat kan pas vanaf 1 november. Dan komt er zo'n vakje bovenaan de pagina waar je je wordcount kunt invullen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik doe dit jaar sowieso mee, heb al een verhaallijn ect. Maar moet nog een goeide naam verzinnen. :Y)


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Ik ben druk bezig met de voorbereiding van mijn verhaal, wereld uitwerken e.d.
    Nog niet zo simpel!


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik denk dat ik de personages heel goed ga uitwerken, aangezien onzekerheden en achtergrondverhalen in mijn verhaal heel belangrijk zijn. Maar de verhaallijn komt vanzelf wel


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    -.- Ik google de naam van mijn personages altijd, om te zien of ze niet echt bestaan o.i.d
    Blijkt dat er heel veel Veronica Valor ('s) zijn. Dat wordt een andere achternaam verzinnen. lol.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb stiekem de eerste 1k al bijna geschreven. Tussen het leren door moest ik even wat afleiding hebben. Oh en ik heb ook een tijdelijke cover gemaakt.






    Veronica Chyera woont in Juceila. Juceila ligt tussen het Oude Zwitserland en Italië in. De derde wereldoorlog was al bijna een eeuw verstreken, maar je kon nog steeds de gevolgen ervan zien. Het herindelen van de wereld. De paniek en vooral angst.
    Door het opwarmen van de aarde en de gevolgen van de oorlog zijn verschillende dieren zo geëvolueerd en muteert dat ze een bedreiging voor de mens vormen. Zo is de zeventienjarige Veronica opgegroeid in Amynta, maar nog nooit buiten de muur geweest. Ze leeft binnen de muren van Amynta, wat ooit een levendig stadje was geweest in het oosten van Juceila. Dankzij de opmars van de Lerola, grote, vleesetende zwarte vogels, hebben de inwoners van Amynta honderden jaren geleden een koepel om Amynta heen gebouwd. De muren bestaan uit bakstenen, die langzaam overgaan in glas.
    Op een dag komen er vreemdelingen vanuit de verte aan. Het blijkt een groepje vluchtelingen te zijn die tijdelijk onderdak zoeken, voordat ze verder trekken naar Elish, waar het veilig lijkt te zijn. Veronica leeft binnen de muren een vredig bestaan en wil absoluut niet weg. Maar als het noodlot beslist, heeft ze geen andere keuze.



    Het gekletter van onze zwaarden weerklonk door de oefenzaal. Zweetdruppeltjes verschenen op mijn voorhoofd, die ik tussen de slagen door verwoed wegveegde met de rug van mijn hand. Mijn beste vriend Gunnar en ik waren ons aan het voorbereiden op de dag dat we achttien zouden worden. Dan mochten we kiezen wat we wilden worden. Bewaker of burger. Voor bewaker moesten we een conditie test en behendigheidstraining voldoen, waar we al jaren voor aan het trainen waren. Als autoriteit zijnde had je namelijk meer gezag als een gewone burger. Gunnar had me in het begin overgehaald om samen met hem een autoriteit te worden. Eerst zag ik er het nut niet in, aangezien ik het leven als gewone burger in Amynta wel fijn vond. Ik hoefde me nergens zorgen over te maken, aangezien alles goed geregeld was. Het kostte Gunnar een paar maanden om me over te halen om met hem te gaan trainen. Drie uur per dag, elke dag trainden we. Met name in zwaard vechten, want het bleek dat ik dat erg leuk vond om te doen. Op dit moment stond Gunnar aan het winnen, wat me enorm frustreerde. Vanuit mijn ooghoek zag ik wat bewegen en mijn zwaard vloog uit mijn handen. Met een hels kabaal vloog hij op de grond. Omdat ik zo schrok van de onverwachte beweging, kwam ik met mijn achterwerk op de koude vloer terecht. Ik kon de klap nog net tegenhouden door hem met mijn handen op te vangen. Met een pijnlijke blik wreef ik met mijn handen over mijn polsen heen. Met een verslagen blik op mijn gezicht keek ik naar hem op.
    ‘Dood,’ zei Gunnar met een grijns, toen ik het puntje van zijn zwaard op mijn hals voelde. Hij stak een hand uit en hielp me overeind. Gunnar kende ik al vanaf mijn geboorte. Toen mijn ouders nog leefden, waren mijn ouders goed bevriend met zijn ouders. Het was dus bijna vanzelfsprekend dat wij ook goede vrienden werden. We kenden elkaar door en door, maar over sommige gespreksonderwerpen sprak ik liever met een meisje. Welke jongens ik bijvoorbeeld leuk vond. Die fout maakte ik nooit meer. Zo’n drie jaar terug, rond mijn vijftiende, had ik aan Gunnar opgebiecht dat ik Edmund leuk vond. De dag ernaar wist iedereen uit Amynta het. Een hele week durfde ik niet naar buiten te komen. Ik schaamde me kapot. Het erge was nog dat ik hem altijd leuk heb blijven vinden. Helaas was hij onbereikbaar voor mij. Zijn vader was de belangrijkste man van deze stad. De leider van Amynta.
    Het was een wonder dat Gunnar en ik elkaar al zo’n lange tijd kenden. Niet veel mensen hadden nog vrienden van vroeger die nog in leven waren. Gunnar was een jongen van zeventien jaar en had kort rood haar, wat alle kanten op stak. Diepe bruine ogen, die altijd boekdelen uitspraken. Hij werd bijna achttien. Terwijl ik nog tot mei moest wachten, werd hij het in december al. December werd het over twee maanden. Gelukkig was het niet zo dat als je jarig was geweest, dat je dan gelijk de test kon afleggen. Dit was maar één keer in de vier jaar. Dat vond zich plaats in een afgesloten gebouw, wat in het centrum van Amynta stond. Hier werden de testen afgelegd en vergaderingen houden.
    Nu was er een onafgebroken twinkeling in uit te lezen, waarvan ik eruit maakte dat hij het leuk vond om me weer eens zien te verliezen. We waren aardig gewaagd aan elkaar en meestal kwamen onze oefensessies op gelijkspel uit. Vaak waren we dan beiden te moe om nog verder te gaan.
    ‘Gefeliciteerd. Voor deze keer dan. Ik liet je winnen, aangezien ik moe werd.’ Ik loog glashard. Hij had terecht gewonnen, maar dat pleziertje wou ik hem niet geven. Gunnar grijnsde echter en schudde met zijn hoofd heen en weer. Hij geloofde er niets van. Nee natuurlijk niet. Ik kon voor geen meter liegen. Ik hoefde het niet eens te proberen. Elke keer faalde ik er toch weer keihard in.
    ‘Je kan me nooit eens normaal feliciteren hè?’ zei hij spottend tegen me. Samen liepen we terug naar de kleedkamers. Het begon al donker te worden, dus ik moest opschieten, wilde ik niet dat mijn oma kwaad op me zou worden. We wierpen elkaar nog een korte knik toe en splitsten ons op. Hij in de jongenskleedkamer en ik in de meisjeskleedkamer. We trainden in iets wat vroeger een oude sportzaal was. De apparatuur die er nog stond was inmiddels al zo erg vervallen dat we ze allemaal op een grote stapel hadden gegooid, zodat we ruimte hadden om ons voor te bereiden voor wat zich achter de muur bevond. Als je namelijk tot autoriteit werd benoemd, was er namelijk ook een kans dat je uitgezonden werd, om de Lerola’s op te sporen en te doden.
    Zo’n honderd jaar geleden werd het eerste gemuteerde dier gevonden. Het leek op een raaf van vroeger, maar had vlijmscherpe tanden en was wel een meter lang, als het al niet langer was. Inmiddels waren ze zo gemuteerd en doorgegroeid, dat het leek alsof ze gewoon konden zien en horen als ons. Alleen konden ze dan nog vliegen en enorme duikvluchten maken, als ze een prooi zagen. Ze waren vleeseters, net als ons, alleen leken ze mensenvlees lekkerder te vinden dan dierenvlees. We konden ze niet verslaan. Ze leken geen zwakke plek te hebben. Onderzoeken leden tot niet uit. Ze doopten de vogels om tot Lerola, wat zwarte vogels betekende. Zag je een Lerola, dan kon je het wel schudden en alvast beginnen met het graven van je eigen graf, als de Lerola’s zo vriendelijk waren om wat van je over te laten blijven. Ze aten je letterlijk tot op het bot op.


    Wat is jullie begin? Ik vind het altijd wel lastig, maar deze vind ik nog wel goed gelukt. Als jullie nog tips hebben, zijn ze van harte welkom. (:

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 20:34 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Het klinkt heel erg interessant wat je nu hebt! Hier is de verleiding ook heel groot om gewoon te beginnen, maar nog even volhouden :')

    Heeft iemand zin om een beetje te pb'en over ideeen enzo?


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman