• Hallo,

    Ik ben nieuwsgierig naar welke kleur ogen iedereen heeft, omdat ik een verhaal ga spelen waarin dat belangrijk is.
    Ik weet door vroegere biologielessen, dat bruine ogen dominant zijn over blauwe ogen en dus normaliter vaker voorkomen. Nu wil ik graag weten of dat in de praktijk ook echt zo is, zeker in Vlaanderen en Nederland.
    Ik weet ook dat veel mensen een mengeling van kleuren hebben, ikzelf val daar onder, maar ik wil toch vragen om het niet te moeilijk te maken, dus pak de kleur die het meest in voorkomt. Moest je iemand zijn die het zeldzame voorval van twee verschillende ogen te hebben (en dat is ook overduidelijk zo en door een dokter vastgesteld) klik dan op anders.
    De categorieën zijn:

    Bruin: Van licht tot donker. Als je bruine ogen met groen in hebt, klik dan hierop als er meer bruin in zit.
    Blauw: Dit zijn alle soorten blauw en ook grijs. Als je blauwgroene ogen hebt klik je ook hierop!
    Groen: Dit is echt overduidelijk groen, en dus geen blauwgroen!
    Anders: Als je twee verschillende oogkleuren hebt of je hebt de 'ziekte' Heterochromia iridum (kleurverschil in één iris) hebt, klik je hier op.

    Alvast bedankt!

    UPDATE: Wow, ik ben echt blij dat ik zoveel respons krijg! De uitkomsten zijn iets anders dan ik gehoopt had, maar het gaat de goede richting uit. In mijn idee moeten er namelijk meer bruinogen zijn dan de rest, en hier is het zo een beetje gelijk. Maar dat is geen ramp!
    Ik heb ook hulp nodig bij andere dingetjes van mijn idee, dus als jullie daar een kijkje willen nemen?
    Titel
    Cover
    Naam slechterik

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 22:25 ]

    Welke kleur ogen heb jij?

    38.4% (43 stemmen)
     
    Bruin

    37.5% (42 stemmen)
     
    Blauw

    13.4% (15 stemmen)
     
    Groen

    10.7% (12 stemmen)
     
    Anders


    Mhm?

    Ik heb blauwgroene ogen. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ohw, aardig wat blauwe mensen hier! En niemand bruin? Bruin is juist de mooiste kleur :3

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 18:50 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mijn ogen zijn blauwgroengrijs met een klein beetje oranje.


    I solemly swear that I am up to no good

    Goudbruin ftw :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb blauwgrijze ogen ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb groene ogen maar aan de bovenkant van mijn beiden irissen heb ik bruine vlekken.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Ik heb bruine ogen. Toen ik geboren was, waren mijn ogen grijsblauw ofzo. Mijn opa had dus blijkbaar ook die kleur ogen en via hem kreeg ik dus die kleur ogen. Maar mijn ouders hebben beide bruine ogen. dus helaas begon mijn ogen na een paar maanden van kleur te veranderen. Het werd steeds donkerder en uiteindellijk kreeg het dus een bruine kleur. ;c Ik vind het best jammer though. Ik had graag die kleur ogen gehad. Dan was ik de enige in de familie met blauwe ogen. (no_chears)


    -

    En groen met bruin erin? Vanbuiten zijn ze groen en van binnen zijn ze bruin.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 17:49 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Blauwgrijs


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik weet eigenlijk niet of ik licht - of donkerbruine ogen heb. :v


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik heb hazelkleurige ogen ='D Bruin met groen, oranje, amber/geel en grijs. Ik heb maar voor anders gekozen in de poll, want dat valt niet onder de omschrijving die je bij bruin geeft x] Het ligt heel erg aan de lichtval en mijn stemming welke kleur het meeste naar voren komt in mijn ogen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik heb geen idee :')
    Sommige momenten lijkt het heldergroen maar op andere momenten is het hartstikke blauw. Het enige dat ik weet is dat er een soort gele 'bliksemschichten' rond mijn pupillen heb. Klinkt heel raar tho.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Grijs, blauw, groen en een beetje bruin. (:

    Blauw FTW ^^


    El Diablo.