• Wat voor opleiding doe jij?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    MBO sinds een jaartje.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik zit op de Hoge School in België. Maar je quiz is blijkbaar enkel voor de Nederlanders. :3


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    MBO, tweede jaar op een andere school.
    Deed voor deze opleiding (ICT) een dierverzorgingsopleiding. Alleen door de school is mijn zin daarin weggegaan en ben ik gestopt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Freljords schreef:
    Ik zit op de Hoge School in België. Maar je quiz is blijkbaar enkel voor de Nederlanders. :3


    HBO is hetzelfde als de Hoge School ^^ In Nederland tenminste (:

    Ik doe WO.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2014 - 10:27 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Net begonnen aan mijn vierde jaar VWO.

    Ahem, ik denk dat delen uit het TSO en heel het ASO onder VWO in Nederland vallen, dus ik heb dat maar aangeduid. Ik denk dat moest ik in Nederland wonen, ik nu VWO atheneum met profiel wetenschappen of zo gedaan zou hebben. Hier heet dat gewoon "Wetenschappen", mais bon. ^^ Tot vorig jaar deed ik Latijn (en daar snap ik het Nederlandse schoolsysteem niet: Kun je geen Latijn doen zonder Grieks?), bon, zonder Grieks dus, maar ik ben dit jaar overgegaan naar "Wetenschappen".


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Amidala schreef:
    Ahem, ik denk dat delen uit het TSO en heel het ASO onder VWO in Nederland vallen, dus ik heb dat maar aangeduid. Ik denk dat moest ik in Nederland wonen, ik nu VWO atheneum met profiel wetenschappen of zo gedaan zou hebben. Hier heet dat gewoon "Wetenschappen", mais bon. ^^ Tot vorig jaar deed ik Latijn (en daar snap ik het Nederlandse schoolsysteem niet: Kun je geen Latijn doen zonder Grieks?), bon, zonder Grieks dus, maar ik ben dit jaar overgegaan naar "Wetenschappen".
    Hah dat heb ik ook gedaan op jouw leeftijd.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    ^ Jawel, je kunt wel Latijn doen zonder Grieks. Ik heb zelf atheneum gedaan waar je Latijn als vak kon kiezen, en geen Grieks. Op het gymnasium moet je volgens mij kiezen tussen de twee.

    OT: Ik zit nu in mn tweede jaar op de universiteit. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Amidala schreef:
    Ahem, ik denk dat delen uit het TSO en heel het ASO onder VWO in Nederland vallen, dus ik heb dat maar aangeduid. Ik denk dat moest ik in Nederland wonen, ik nu VWO atheneum met profiel wetenschappen of zo gedaan zou hebben. Hier heet dat gewoon "Wetenschappen", mais bon. ^^ Tot vorig jaar deed ik Latijn (en daar snap ik het Nederlandse schoolsysteem niet: Kun je geen Latijn doen zonder Grieks?), bon, zonder Grieks dus, maar ik ben dit jaar overgegaan naar "Wetenschappen".


    Soms kun je Latijn volgen als keuzevak zonder Grieks te doen, maar meestal ga je naar een aparte vwo-school, een gymnasium, en daar krijg je dan standaard beide klassieke talen (Latijn sowieso de eerste drie jaar en Grieks jaar twee en drie). Ben je eenmaal in de bovenbouw dan mag je een van beiden kiezen, maar ook allebei


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb het Nederlandse schoolsysteem gebruikt, want ik ken de Belgische niet haha.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Amidala schreef:
    Ahem, ik denk dat delen uit het TSO en heel het ASO onder VWO in Nederland vallen, dus ik heb dat maar aangeduid. Ik denk dat moest ik in Nederland wonen, ik nu VWO atheneum met profiel wetenschappen of zo gedaan zou hebben. Hier heet dat gewoon "Wetenschappen", mais bon. ^^ Tot vorig jaar deed ik Latijn (en daar snap ik het Nederlandse schoolsysteem niet: Kun je geen Latijn doen zonder Grieks?), bon, zonder Grieks dus, maar ik ben dit jaar overgegaan naar "Wetenschappen".


    Bij ons op school krijg je als je gymnasium doet het tweede en het derde jaar Latijn en Grieks. Op de bovenbouw mag je dan kiezen of je beide wilt of één van beide of geen van beide, maar als je geen van beide kiest, doe je atheneum. (:

    Freljords schreef:
    (...)Hah dat heb ik ook gedaan op jouw leeftijd.


    Ik mis Latijn ergens wel, hoor, maar drie jaar Latijn is voor mij best wel genoeg, haha.

    Dandy schreef:
    (...)Soms kun je Latijn volgen als keuzevak zonder Grieks te doen, maar meestal ga je naar een aparte vwo-school, een gymnasium, en daar krijg je dan standaard beide klassieke talen (Latijn sowieso de eerste drie jaar en Grieks jaar twee en drie). Ben je eenmaal in de bovenbouw dan mag je een van beiden kiezen, maar ook allebei.


    Oh, like that. Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik dan niet in Nederland woon, want ik had geen drie jaar Latijn overleefd met nog eens twee jaar verplicht Grieks. ^^

    Saisons schreef:
    (...)Bij ons op school krijg je als je gymnasium doet het tweede en het derde jaar Latijn en Grieks. Op de bovenbouw mag je dan kiezen of je beide wilt of één van beide of geen van beide, maar als je geen van beide kiest, doe je atheneum. (:


    Maar vanaf het tweede jaar Latijn? Da's vreemd, haha. Maar dan zit je er wel maar vijf jaar mee opgescheept in plaats van zes jaar! ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Amidala schreef:
    (...)

    Maar vanaf het tweede jaar Latijn? Da's vreemd, haha. Maar dan zit je er wel maar vijf jaar mee opgescheept in plaats van zes jaar! ^^


    Voor mij is het normaal, omdat ik niet anders ben gewend. Maar als ik er bij nadenk is het inderdaad best vreemd. In het eerste jaar hebben we de laatste periode (per schooljaar hebben we vier periodes) wel Latijn. Dan komen we vaak uit in hoofdstuk 3 of 4. (Hoofdstuk 1 is niets, dus dat telt niet mee.) In principe worden deze hoofdstukken in het tweede jaar wel herhaald, maar Grieks begint pas echt in het tweede jaar.

    En nu zal ik erover ophouden want anders ga ik te veel off topic.

    2de jaar HAVO/VWO, maar omdat ik mezelf meer HAVO vind heb ik dat maar gedaan. :Y)


    wat was dit ookalweer

    VWO.


    I solemly swear that I am up to no good