• De stelling van deze week luidt:
    De eetstijl van vegetariërs zou strenger in de gaten gehouden moeten worden door dokters.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nope. Ik ben vegetarisch en ik kan zelf uitzoeken wat ik nodig heb en wat ik moet eten om geen tekorten op te lopen. Zonder mijn toestemming heeft mijn dokter daar echt niks mee te maken. :')


    Caution first, always.

    girltough schreef:
    Als de vegetariërs zelf maar goed voorgelicht zijn en zelf in de gaten houden of ze alles genoeg binnen krijgen hoeven de dokters het niet te doen.


    Queer zijn is gewoon alles

    girltough schreef:
    Als de vegetariërs zelf maar goed voorgelicht zijn en zelf in de gaten houden of ze alles genoeg binnen krijgen hoeven de dokters het niet te doen.


    Dit, maar dan nog moet er in de pubertijd goed opgelet worden, want ik heb een ijzertekort (gehad), mede door mijn vegetarische eetstijl.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oneens. Als je een vegetarische eetstijl hebt en die op een goede manier wil volgen dan heb je onderzoek gedaan en weet je hoe bepaalde voedingsstoffen binnen moet krijgen. Ik zie niet in waarom een dokter dat streng in de gaten moet houden, dat zou je zelf moeten kunnen.

    [ bericht aangepast op 5 okt 2014 - 12:38 ]


    Not all those who wander are lost.

    Ik ben vegetariër en ben het oneens met deze stelling :Y)


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Ik ben zelf al 3jaar vegetariër (ik ben bijna 14jaar) ik eet wel nog vis maar ik heb geen problemen dus oneens


    - I solemnly swear that I am up to no good ° mischief managed

    Anomaly schreef:
    Zoiets zou ik eerder toewijzen aan een diëtist, omdat blijkt dat veel huisartsen toch weinig kennis hebben over voeding. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik vind dat huisartsen wel meer aan screening mogen doen en zo consequent, waar nodig, mensen kan doorsturen.

    Ben het trouwens niet eens met de stelling. Alleen waar sprake is van inadequate voeding, waardoor ernstige tekorten voorkomen of kwetsbare mensen (kinderen, zwangere vrouwen, zieken). Met goede voorlichting zou iemand zich prima kunnen redden.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    SolidSnake schreef:


    26 - 02 - '16

    Tja ik ben hier ook oneens mee. Zelf ben ik al 3jaar vegetarier en ik red het prima. Ik eet geen vlees, vis of schaaldieren, maar wel ei en melk producten. Ook eet ik extra noten (super lekker door het avondeten;p ) en slik ik af en toe extra vitamines, omdat ik al voordat ik vegetarier werd aan ijzergebrek leed.
    Nu kun je denken dat het dan een domme keuze was om vegetarier te worden, maar naar mij opzich is dat niet zo geweest . Ik ging juist extra opletten net wat ik at en binnen kreeg en ging veel gezonder leven.
    Ik vind dat doctoren juist beter op mensen moeten letten die ongezond leven. Die te veel of te weinig eten binnen krijgen. (Denk hier bij aan anorexia of ernstig overgewicht) Vegetariers weten juist heel goed wat ze allemaal eten en wat niet. En in deze tijden zijn er ook genoeg vervangende producten, zodat we echt niets te kort komen.

    [ bericht aangepast op 5 okt 2014 - 13:44 ]


    ~My Mind Is Free~

    niniwa1 schreef:
    Ik ben zelf niet zo bekend met vegetarisch zijn en wat er allemaal bij komt kijken (vleeseter over here, haha) dus ik ben niet de uitgerekende persoon om mijn mening te delen, maar ik vind alleszins dat vegetarisch zijn, zeker nu daar steeds vaker voor gekozen word, op een veilige en gezonde manier moet kunnen gebeuren. Ik heb geen idee in welke mate dat nu al het geval is, dus kan ik geen eens of oneens kiezen. (Ik zou wel research willen doen, maar het is zes uur 's ochtends, dus voorlopig nog even geen research. ^.^)


    chaos makes the muse

    De eetstijl van mensen met morbide obesitas zou in de gaten moeten worden gehouden. :W


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik ben vegetarisch en ben het oneens met deze stelling! Dokters weten vaak niet over wat ze spreken op vlak van voeding. Als je vegetarisch bent vind ik het eigenlijk ook niet de taak van de dokter maar die van jezelf om te kijken of alles goed is met je lichaam. Je kunt dit natuurlijk wel doen met wat medische hulp vb bloed prikken en je resultaten bekijken. Zo kun je zien wat je lichaam tekort heeft en wat je moet aanpassen in je voeding. Zelf eet ik nooit vleesvervangers. Je kunt perfect gezond en lekker eten zonder vlees of vleesvervangers, je moet gewoon wat research doen wat wel en niet veel vitaminen enz heeft.


    Happiness is the best revenge

    Oneens. Ik eet nu al bijna drie jaar geen vlees meer (nog wel af en toe vis) en ik heb een tijdje geleden vanwege een ander soort klacht een bloedtest laten doen waarbij ik werd gecontroleerd op een aantal dingen waarbij vegetariërs meer risico schijnen te lopen op tekorten dan mensen die wel vlees eten, zoals de vitamine B, vitamine D en ijzer. Dit bleek bij mij allemaal gewoon goed te zijn, terwijl ik helemaal geen moeite doe met dingen als vitaminepillen en slikken en zo. Ik eet gewoon elke dag vleesvervangers (dingen als zuivelproducten, eieren, peulvruchten, allerlei producten op sojabasis, enzovoort. Mensen die altijd vlees eten lijken soms niet door te hebben hoeveel keuze hierin is). Ik denk dat veel mensen die vegetarisch eten vaak juist redelijk goed op hun voeding letten en dit hoort er eigenlijk ook wel bij wanneer je er zelf voor kiest om vegetariër te worden. Ik vind het niet de taak van de dokter om dit in de gaten te houden. Alleen bij mensen die opmerken dat ze gezondheidsproblemen krijgen misschien, maar dan lijkt het me eerder (zoals mensen hier al eerder zeiden) een taak voor een diëtist.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Alleras schreef:
    De eetstijl van mensen met morbide obesitas zou in de gaten moeten worden gehouden. :W


    i put the fun in funeral

    Fabrizio schreef:
    (...)

    Dat is dus onzin.


    Freljords schreef:
    (...)

    haha lol. Nee.


    Ik zou het iedereen toch echt aanraden om zich hier (link/link) in te verdiepen :3

    [ bericht aangepast op 5 okt 2014 - 22:28 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]