• De stelling van deze week luidt:
    De eetstijl van vegetariërs zou strenger in de gaten gehouden moeten worden door dokters.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens.
    Het is je eigen verantwoordelijkheid om gezond te blijven. Of je nu vlees eet of niet.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Lol nope. Er zijn genoeg vleeseters die veel ongezonder eten dan ik. Dan moet je consequent zijn en iedereen strenger laten controleren door een dokter. Je bent nog steeds zelf verantwoordelijk voor je eigen welzijn.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Hyorinmaru schreef:
    (...)

    Ik zou het iedereen toch echt aanraden om zich hier (link/link) in te verdiepen :3

    Hoewel het nooit verkeerd is om veel voeding uit plantaardige bronnen nuttigen, zitten er toch wel een aantal gebreken aan dit dieet, hoor. :v Ten eerste is het geen volwaardig dieet en hoewel er wordt gepleit voor een ongeraffineerd dieet, zul je toch op een bepaalde manier moeten suppleren (vooral B12). En wanneer dit niet van dierlijke bronnen is, dan ga je de synthetische kant op en dat gaat bij mij niet samen met 'ongeraffineerd'. Zo zijn er nog wel een aantal dingen die bij mij vragen oproepen, maar daar zal ik nu maar niet op in gaan. Overigens lees ik overal dat er nergens echt harde bewijzen worden getoond in de documentaire. Daarbij wil ik wel zeggen dat het geheel je eigen keuze is als je deze eetwijze wilt aanhangen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Anomaly schreef:
    (...)
    Hoewel het nooit verkeerd is om veel voeding uit plantaardige bronnen nuttigen, zitten er toch wel een aantal gebreken aan dit dieet, hoor. :v Ten eerste is het geen volwaardig dieet en hoewel er wordt gepleit voor een ongeraffineerd dieet, zul je toch op een bepaalde manier moeten suppleren (vooral B12). En wanneer dit niet van dierlijke bronnen is, dan ga je de synthetische kant op en dat gaat bij mij niet samen met 'ongeraffineerd'. Zo zijn er nog wel een aantal dingen die bij mij vragen oproepen, maar daar zal ik nu maar niet op in gaan. Overigens lees ik overal dat er nergens echt harde bewijzen worden getoond in de documentaire. Daarbij wil ik wel zeggen dat het geheel je eigen keuze is als je deze eetwijze wilt aanhangen.


    Ten eerste wil ik zeggen dat ik het heel fijn vind dat je er op in gaat en er niet zomaar een lulverhaal omheen bouwt :3 Maar in mijn ogen is het inderdaad gewoon een wetenschappelijk onderzoek dat voor mij het bewijs levert (in combinatie met logisch nadenken). En ik moet toch wel toegeven dat ik voor de zekerheid vitamine suplementen etc inneem (onder andere B12), voor de zekerheid. Ongeraffineerd is voor mij persoonlijk namelijk niet het belangrijkste. Maar ik heb dus op deze manier geen last van de negatieve dingen van dierlijke producten, die er altijd bij zullen blijven kijken ^^

    Ik wil trouwens ook zeker niemand dwingen om zo'n dieet te volgen, maar ik zou je alsnog willen aanraden om toch maar wel het boek te lezen, of tenminste dan de doku te kijken, ik begrijp uit je laatste woorden dat je dat nog niet hebt gedaan.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2014 - 17:47 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Hyorinmaru schreef:
    (...)

    Ten eerste wil ik zeggen dat ik het heel fijn vind dat je er op in gaat en er niet zomaar een lulverhaal omheen bouwt :3 Maar in mijn ogen is het inderdaad gewoon een wetenschappelijk onderzoek dat voor mij het bewijs levert (in combinatie met logisch nadenken). En ik moet toch wel toegeven dat ik voor de zekerheid vitamine suplementen etc inneem (onder andere B12), voor de zekerheid. Ongeraffineerd is voor mij persoonlikk namelijk niet hét belangrijkste. Maar ik heb dus op deze manier geen last van de negatieve dingen van dierlijke producten, die er altijd bij zullen blijven kijken ^^

    Ik wil trouwens ook zeker niemand dwingen om zo'n dieet te volgen, maar ik zou je alsnog willen aanraden om toch maar wel het boek te lezen, of tenminste dan de doku te kijken, ik begrijp uit je laatste woorden dat je dat nog niet hebt gedaan.

    Ik ga de documentaire sowieso nog even kijken, omdat ik erg benieuwd ben geworden na de verscheidenheid aan reacties. Maar, hé, als jij je er fijn bij voelt, wie ben ik dan om te zeggen om het niet te doen. :v) Ik vraag me nog wel af of je helemaal geen vlees eet? Of je hiervoor dan een alternatief iets neemt? Wat je mening is over dierlijke vetten? Maar dat mag je ook altijd in mijn gastenboek dumpen. :3 Ik doe de opleiding diëtetiek, dus vandaar mijn interesse.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens.

    Ik denk dat ze zelf wel verstandig genoeg zijn om te weten als het ongezond en slecht worden. Bovendien kunnen ze beter naar een diëtist gaan


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Anomaly schreef:
    (...)
    Ik ga de documentaire sowieso nog even kijken, omdat ik erg benieuwd ben geworden na de verscheidenheid aan reacties. Maar, hé, als jij je er fijn bij voelt, wie ben ik dan om te zeggen om het niet te doen. :v) Ik vraag me nog wel af of je helemaal geen vlees eet? Of je hiervoor dan een alternatief iets neemt? Wat je mening is over dierlijke vetten? Maar dat mag je ook altijd in mijn gastenboek dumpen. :3 Ik doe de opleiding diëtetiek, dus vandaar mijn interesse.


    Oeh wat leuk dat wilde ik ook doen! (Die opleiding) Dat was ook zo'n beetje mijn levensdoel, totdat ik er achterkwam dat er sommige punten zijn waarmee ik het niet eens ben, haha. Ik zal anders inderdaad wel even antwoorden in je gastenboek, zodat de rest weer even normaal verder kan over de stelling :'D


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    zandkit schreef:
    Ik ben niet vegetarisch maar ik wil het graag worden, nou wist ik dus helemaal niet dat dokters het inde gaten hielden.
    Ik geloof dat ik oneens heb zover ik deze stelling begrijp... Maar ik ga de reacties die nog moeten komen goed lezen en dan pas mijn mening geven.

    Momenteel heb ik oneens met de reden dat iedereen mag eten wat ie wilt, zelfs een vegetariër mag een keer vlees eten, want het is moeilijk als je bij iemand gaat eten en diegene weet niet of is het vergeten dat je vegetariër bent en heeft een gerecht met vlees dan hoeft de dokter niet te zeggen:
    Dat eet jij niet op.
    Maar ik weet niet veel over vegetariërs en misschien is het zelfs zo dat ik de stelling niet snap. :3 derp.

    Je kunt prima zonder vlees leven, maar dan moet je daar wel rekening mee houden met je dieet, zodat je de voedingstoffen die je niet uit vlees haalt ergens anders vandaan kunt halen. Ik denk daarom dat iemand deze stelling bedacht heeft.
    Zelf ben ik het oneens met de stelling, Alleen als er klachten zijn er wel onderzoek moet worden gedaan naar het eetpatroon.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Novoselic schreef:
    Oneens. Als je zelfs al niet meer vrij mag eten wat je wilt zonder allerlei diëtisten en huisartsen daarvan op de hoogte te moeten brengen, wat mag je dan nog wel doen? Ik heb er absoluut geen problemen mee als die persoon vrijwillig zijn eetstijl laat opvolgen door iemand, maar kom op, je eet toch gewoon lekker wat je zelf wilt.


    Fabrizio schreef:
    Ik vind, persoonlijk, dat je er zelf meer op moet letten. Als je kiest om vegetarisch te worden moet je daar maar op gaan letten, dat is jouw taak en niet die van jouw dokter.


    16 - 09 - '17

    Ik ben van mening dat een vegetariër gewoon een goede voorlichting van een diëtist moet krijgen, zodat ze weten welke voedingsmiddelen ze moeten consumeren in plaats van vlees en/of vis. Een vegetariër zou niet telkens gecontroleerd moeten worden, aangezien er ook genoeg mensen zijn die niet vegetarisch leven en toch (bijvoorbeeld) overgewicht of ondergewicht hebben.

    Ik ben dus voor een goede voorlichting, maar tegen het in de gaten houden van de levensstijl.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2014 - 9:36 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Oneens, er zijn heel veel mensen die veel ongezonder (niet dat vegetarisch ongezond is, maar goed..) eten. Die zouden naar de dokter moeten gaan, niet de mensen die bewust kiezen sommige dingen niet te eten.


    ~ Nature's soul is in the energy all around you ~

    Wow wat een veralgemening... vegetarisch zijn betekent niet direct het extreme en dat wil niet zeggen dat iedereen er een slechte eetgewoonte erop na houdt...
    Als je nu over veganisten praat, kan ik erin komen. Maar een vegetarier heeft genoeg vleesvervangende producten. M.a.w. dat betekend niet dat hij enkel sla eet...


    Made in China

    Fabrizio schreef:
    Ik vind, persoonlijk, dat je er zelf meer op moet letten. Als je kiest om vegetarisch te worden moet je daar maar op gaan letten, dat is jouw taak en niet die van jouw dokter.


    --

    Ik eet al 6 jaar vegetarisch en ben hartstikke gezond.
    Ben haast nooit ziek (op een jaarlijkse verkoudheid na maar ja dat heeft iedereen ongeveer.)
    Verder eet ik veel meer groenten en fruit dan iedereen die ik ken.
    Als dokters vegetariërs in de gaten moeten houden dan moet ook alle andere mensen in de gaten gehouden worden of ze wel voldoende groente/fruit enz. binnen krijgen.
    Als ik ooit ergens last van krijg dan ga ik dan wel naar de dokter maar dat is nu echt niet nodig.Oneens dus :)


    Don't rush into love because even in fairy tales, the happy ending takes place on the last page.

    Oneens, maar er zou misschien wel een optie kunnen komen die begeleiding promoot, want ik denk dat veel mensen niet weten waarmee ze bezig zijn (op vlak van hun eigen gezondheid dan).


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...