• Hi mede Quizletters.
    Ik vroeg mij af wie van jullie wel eens van ASMR hebben gehoord, en wie wel eens naar ASMR filmpjes kijken.

    ASMR staat voor Autonomous sensory meridian response, als je gevoelig bent voor ASMR krijg je tintelingen in je hoofd, schouders en sommige mensen zelfs over hun hele lichaam. Je kan het vergelijken met het gevoel wat je krijgt als iemand met je haar speelt of als je in een enge achtbaan zit. Veelvoorkomende ASMR-triggers zijn fluisteren, knisperende, tikkende, schurende of schrapende geluidjes en gedetailleerde beschrijvingen van alledaagse taken of spullen.

    Om jullie een idee te geven



    Ik ben er zelf erg gevoelig voor en het zorgt ervoor dat ik ontspan als ik veel aan mijn hoofd heb. Ook gebruik ik het soms om in slaap te komen.

    Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden,
    en voor degenen die wel een filmpjes kijken van welk filmpje krijgen jullie de lekkerste tintelingen?

    -x-


    'Nobody said it was easy

    Wat valt er niet te accepteren aan mensen die van zulke geluiden houden? :W

    Ik snap het probleem niet helemaal? Kan ook omdat ik geen enkel idee heb wat het precies inhoud.


    Pretty is just a pretty word.

    Amiable schreef:
    (...)
    Haha de goede ASMR kriebels? of de irritatie kriebels?


    Irritatie kriebels, haha. Ik ben zelf wél gevoelig voor ASMR, maar gewoon niet bij haar.. x]



    Hierbij wel. Ik denk dat het ook afhangt van wat je eigen voorkeuren zijn qua stem, etc. Zelfs taal en accent kunnen het verschil al maken ='D
    Ik heb het zelf trouwens ook door dingen aan te raken. Met mijn vingertoppen over een bepaald oppervlak gaan of bepaalde stof langs mijn handen wrijven, etc.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2014 - 19:11 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Mulleroni schreef:
    Wat valt er niet te accepteren aan mensen die van zulke geluiden houden? :W

    Ik snap het probleem niet helemaal? Kan ook omdat ik geen enkel idee heb wat het precies inhoud.

    Accepteren is misschien een groot woord, maar ik denk dat veel mensen het in ieder geval vreemd vinden. Als je zelf het gevoel er niet bij krijgt is de helft van de filmpjes al niet te verklaren en daarbij zijn er ook heel veel mensen die denken dat het te maken heeft met opgewonden(lees geil) zijn.Wat ASMR soms een nogal rare lading geeft.


    'Nobody said it was easy

    Amiable schreef:
    (...)
    Accepteren is misschien een groot woord, maar ik denk dat veel mensen het in ieder geval vreemd vinden. Als je zelf het gevoel er niet bij krijgt is de helft van de filmpjes al niet te verklaren en daarbij zijn er ook heel veel mensen die denken dat het te maken heeft met opgewonden(lees geil) zijn.Wat ASMR soms een nogal rare lading geeft.


    Er zullen altijd mensen zijn die dingen die jij leuk vind raar vinden, you can't change it. :'D

    Dan ligt dat iets meer aan de gedachtes van hun dan aan wat het echt is. :'D


    wat was dit ookalweer

    Amiable schreef:
    (...)
    Accepteren is misschien een groot woord, maar ik denk dat veel mensen het in ieder geval vreemd vinden. Als je zelf het gevoel er niet bij krijgt is de helft van de filmpjes al niet te verklaren en daarbij zijn er ook heel veel mensen die denken dat het te maken heeft met opgewonden(lees geil) zijn.Wat ASMR soms een nogal rare lading geeft.

    En dit wordt heel veel gedacht. :')


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hehehe, ik luister het 's avonds regelmatig eigenlijk. Ik ervaar nooit echt de tintelingen waarover gesproken wordt, maar het werkt gewoon ontspannend na een lange dag ^^.


    i put the fun in funeral

    ik heb zo iets ooit gezien bij de wereld draait door.
    van al die filmpjes zelf word ik echt heel naar, maar ik kan best begrijpen dat mensen daar wel rustig van worden.
    Ik heb alleen meer de neiging die mensen uit mijn computer te trekken, dan dat het echt rustgevend werkt.
    Wel doe ik altijd bij mezelf met mijn nagels over mijn wenkbrauwen of hoofdhuid gaan. Dat maakt ook eer bepaald geluid en samen met het gevoel, kan ik zo in slaap vallen.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    TateLangdon schreef:
    ik heb zo iets ooit gezien bij de wereld draait door.
    van al die filmpjes zelf word ik echt heel naar, maar ik kan best begrijpen dat mensen daar wel rustig van worden.
    Ik heb alleen meer de neiging die mensen uit mijn computer te trekken, dan dat het echt rustgevend werkt.
    Wel doe ik altijd bij mezelf met mijn nagels over mijn wenkbrauwen of hoofdhuid gaan. Dat maakt ook eer bepaald geluid en samen met het gevoel, kan ik zo in slaap vallen.

    *Wrijft over wenkbrauwen* je hebt helemaal gelijk =D


    'Nobody said it was easy

    Afgelopen jaar heb ik mijn presentatie voor Nederlands over ASMR gedaan. Erg leuk en een goede beoordeling gekregen. Ook omdat niemand uit mijn klas het kende.


    Deze vind ik erg fijn, omdat ze het zo echt maakt met de effecten. Al ben ik er niet echt gevoelig voor.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2014 - 19:37 ]

    Inquisitor schreef:
    (...)

    Irritatie kriebels, haha. Ik ben zelf wél gevoelig voor ASMR, maar gewoon niet bij haar.. x]



    Hierbij wel. Ik denk dat het ook afhangt van wat je eigen voorkeuren zijn qua stem, etc. Zelfs taal en accent kunnen het verschil al maken ='D
    Ik heb het zelf trouwens ook door dingen aan te raken. Met mijn vingertoppen over een bepaald oppervlak gaan of bepaalde stof langs mijn handen wrijven, etc.


    Als ik mijn ogen sluit en het beeld negeer, werkt haar stem in combinatie met haar uitleg en geluid écht goed. Ik heb me nog nooit met ASMR bezig gehouden, dus ik weet ook niet zeker of ik er echt gevoelig voor ben, maar ik voel wel een prettig getintel aan de linkerzijde van mijn hoofd bij dit filmpje. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb net een paar stukjes van die filmpjes geluisterd, maar ik wordt er eigenlijk heel nerveus van, zoals Beautygloss al zegt dat kan gebeuren. Niet mijn ding, dus.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Meereen schreef:
    (...)

    Als ik mijn ogen sluit en het beeld negeer, werkt haar stem in combinatie met haar uitleg en geluid écht goed. Ik heb me nog nooit met ASMR bezig gehouden, dus ik weet ook niet zeker of ik er echt gevoelig voor ben, maar ik voel wel een prettig getintel aan de linkerzijde van mijn hoofd bij dit filmpje. (:


    Misschien de moeite waard om nog een paar filmpjes te bekijken.


    'Nobody said it was easy

    Inquisitor schreef:
    (...)

    Irritatie kriebels, haha. Ik ben zelf wél gevoelig voor ASMR, maar gewoon niet bij haar.. x]



    Hierbij wel. Ik denk dat het ook afhangt van wat je eigen voorkeuren zijn qua stem, etc. Zelfs taal en accent kunnen het verschil al maken ='D
    Ik heb het zelf trouwens ook door dingen aan te raken. Met mijn vingertoppen over een bepaald oppervlak gaan of bepaalde stof langs mijn handen wrijven, etc.

    Stem, taal en accent kunnen inderdaad heel erg veel verschil maken. Zelf ben ik daar heel erg kieskeurig in. Mijn voorkeur gaat ook uit naar zonder praten.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sterben schreef:
    ugh ik vind die stem, het speeksel dat je hoort en die geluiden uit haar mond idk zo vies.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ik kijk zelf vaak naar filmpjes van ASMRrequests. En ik houd ook erg van filmpjes waarin iets wordt gemaakt, zoals kaarsen.


    "I shut my eyes in order to see.'