• Fractievoorzitter van GroenLinks Amsterdam Zuidoost Iwan Leeuwin is vrijdag kwaad weggelopen bij de opening van het Nelson Mandelapark in Amsterdam. Leeuwin vond het levensgrote beeld van Nelson Mandela, gemaakt door basisschoolleerlingen, teveel op Zwarte Piet lijken.

    Dat meldt Het Parool.

    De fractievoorzitter voelde zich erg beledigd en uitte dit op zijn Facebook. "Uit protest heb ik de bijeenkomst verlaten. Gezien de gevoeligheid rond Zwarte Piet had dit nooit mogen gebeuren. Eregast was nota bene de ambassadeur van Zuid-Afrika."
    Leerlingen van basisscholen De Achtsprong en de Rozemarn in Zuidoost hadden het metershoge beeld gemaakt. Zij waren ook aanwezig bij de opening om liedjes te zingen voor Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan en Zuid-Afrikaanse ambassadeur Bruce Koloane.


    Ik vind het jammer dat die discussie maar niet stopt en ik vind het bovendien zielig voor de kids die het beeld hebben gemaakt.


    26 - 02 - '16

    Hmmm, wanneer gaat de mens zijn totale dieptepunt eens eindelijk bereiken? Want altijd als ik denk dat het is gebeurt slagen mensen er toch in nog dieper te zinken.:/


    Queer zijn is gewoon alles


    •

    Unburnt schreef:



    Haha, da's een goeie!


    26 - 02 - '16

    Debbaut schreef:
    Hmmm, wanneer gaat de mens zijn totale dieptepunt eens eindelijk bereiken? Want altijd als ik denk dat het is gebeurt slagen mensen er toch in nog dieper te zinken.:/


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Irritant. Ik word tegenwoordig zo gek van dat hele gebeuren. De oplossing van supermarkten vind ik namelijk ideaal: niet meer het hele hoofd zwart schminken maar vegen zetten, zodat het op roet lijkt. Zo komt het beeld overeen met wat wij hebben gehoord en is die hele discussie klaar.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Jezus, die kinderen hebben juist heel erg hun best gedaan op dat mooie beeld! Die buitenlanders mogen opflikkeren. Ben geen racist, maar ehh....Willen ze hier blijven moeten ze zich maar aanpassen.

    JeffreyWoods schreef:
    Jezus, die kinderen hebben juist heel erg hun best gedaan op dat mooie beeld! Die buitenlanders mogen opflikkeren. Ben geen racist, maar ehh....Willen ze hier blijven moeten ze zich maar aanpassen.

    Allochtonen. En dat is ontzettend racistisch, 'ik ben geen racist'.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Unburnt schreef:



    Oh my... Nevermind ze mogen zwarte piet best vervangen voor deze hulpen hoor. Die mogen mij best straffen als ik stout ben geweest :Y)


    Happy Birthday my Potter!

    Wat ongelofelijk belachelijk om de Zwarte Pietendiscussie hierbij te betrekken, zeg. Die kinderen hebben zich waarschijnlijk kapotgewerkt op dat beeld en het zijn bovendien basisschoolkinderen die dat beeld gemaakt hebben, niet Michelangelo. Natuurlijk gaat het niet als twee druppels water op Mandela lijken. Ik vind het al knap genoeg dat dat beeld redelijk wat wegheeft van een man. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Here we go again. Houd het ooit nog eens op?

    Jon schreef:
    (...)
    Allochtonen. En dat is ontzettend racistisch, 'ik ben geen racist'.


    daar is niks racistisch aan. Ik zeg niet dat ik alle buitenlanders haat en ik sluit niemand buiten. Ik ben het gewoon een keertje beu.

    Zwarte Piet heeft ook echt wit haar en zo. Damn, voortaan ga ik ook maar naar een random zwarte man in de trein wijzen en roepen dat hij maar moet opflikkeren omdat het racistisch is dat hij zo op Zwarte Piet lijkt.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Dit is toch echt diep triest. Het beeld is gemaakt door kinderen. Wat had hij dan verwacht? Een heel kunstwerk dat zelf Nelson Mandela's rimpeld precies hadden? Mensen zoeken altijd iets om te klagen en het is onzinnig dat je over zulke dingen je al als een volwassen man laat beledigen. Ze moeten zich bezig houden met andere zaken dan een standbeeld gemaakt door basisschool leerlingen. Ik ben het echt beu.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Ik had het gelezen, ja. Echt sneu voor die kinderen, ze hebben zo erg hun best gedaan en dan krijg je dat gezeur weer. Jezus, ik ben er echt zo ontzettend klaar mee. Get a fucking life. Er zijn wel belangrijkere dingen waar iets aan gedaan moet worden.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2014 - 21:00 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    What the fack.

    Het zijn fucking KINDEREN die dat beeld gemaakt hebben.

    En ik vind het niet op zwarte piet lijken, maar blijkbaar is de fantasie van die politicus zo klein, dat hij alleen maar zwarte piet kan zien.

    Het is nog maar een wonder dat ze niet tegen ieder mens die niet blank is, maar een donkere huidskleur heeft, zeggen van "Ja, ik verban jou uit Nederland want je lijkt op zwarte piet."


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly