• Fractievoorzitter van GroenLinks Amsterdam Zuidoost Iwan Leeuwin is vrijdag kwaad weggelopen bij de opening van het Nelson Mandelapark in Amsterdam. Leeuwin vond het levensgrote beeld van Nelson Mandela, gemaakt door basisschoolleerlingen, teveel op Zwarte Piet lijken.

    Dat meldt Het Parool.

    De fractievoorzitter voelde zich erg beledigd en uitte dit op zijn Facebook. "Uit protest heb ik de bijeenkomst verlaten. Gezien de gevoeligheid rond Zwarte Piet had dit nooit mogen gebeuren. Eregast was nota bene de ambassadeur van Zuid-Afrika."
    Leerlingen van basisscholen De Achtsprong en de Rozemarn in Zuidoost hadden het metershoge beeld gemaakt. Zij waren ook aanwezig bij de opening om liedjes te zingen voor Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan en Zuid-Afrikaanse ambassadeur Bruce Koloane.


    Ik vind het jammer dat die discussie maar niet stopt en ik vind het bovendien zielig voor de kids die het beeld hebben gemaakt.


    26 - 02 - '16

    Majikku schreef:
    (...)

    Hmm, gaat het in dit topic dan over Ebola en ISIS. Nou dan. Als daar een topic over is en ik voel me geroepen om te reageren dan ja, uhm... reageer ik daar wel met dingen waar het hier niet over gaat misschien? (:
    En een ding ga ik je vertellen, Sinterklaas is géén stomme traditie. Mijn ouders doen dit al jaren met veel plezier.


    Ja gast ik bedoel in het algemeen natuurlijk. Vergeleken met die zaken is dit hele zwarte piet gedoe echt onzin, maar iedereen is echt ontzettend op z'n teentjes getrapt zodra erover gepraat wordt. En goed om te weten dat je ouders sinterklaas leuk vinden, maar dat is op geen enkele manier een toevoeging aan de discussie.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Ja gast ik bedoel in het algemeen natuurlijk. Vergeleken met die zaken is dit hele zwarte piet gedoe echt onzin, maar iedereen is echt ontzettend op z'n teentjes getrapt zodra erover gepraat wordt. En goed om te weten dat je ouders sinterklaas leuk vinden, maar dat is op geen enkele manier een toevoeging aan de discussie.


    Eigenlijk wel, want zoals ik het las vond jij Sinterklaas een stomme traditie en dat maakt ook meteen dat je mijn ouders stom vind, aangezien die al langer dan 21 jaar Zwarte Piet en Sinterklaas zijn ;')
    Dus misschien vandaar dat ik me er meer van aantrek hé.

    Maar goed, ik zal al stoppen Meereen, dit moest ik alleen nog even kwijt.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2014 - 15:11 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    sommige mensen zijn mijn tijd niet waart :')


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Wat een stel jankerds hier zeg, Jezus. :') Ben het helemaal met je eens Overkill.

    Als deze fractievoorzitter zich hier niet goed bij voelt mag hij dat ook gewoon uiten, net als de mensen hier die maar zeggen dat 'ie op moet rotten. Vrij land enzo. En wat die pieten betreft: zet gewoon strepen op je gezicht ipv helemaal zwartkleuren, hoppa probleem opgelost.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Vooral jammer voor de kinderen die zo hun best hebben gedaan. Jammer dat bij ongeveer elk nieuwsbericht de zwartepietendiscussie weer uit de kast wordt getrokken. Het leuke is dat het de kinderen volgensmij echt helemaal geen fuck uit maakt welke kleur de pieten zijn, als ze hun cadeautjes maar krijgen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    Vooral jammer voor de kinderen die zo hun best hebben gedaan. Jammer dat bij ongeveer elk nieuwsbericht de zwartepietendiscussie weer uit de kast wordt getrokken. Het leuke is dat het de kinderen volgensmij echt helemaal geen fuck uit maakt welke kleur de pieten zijn, als ze hun cadeautjes maar krijgen.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Ik zie de gelijkenis echt niet, hoe lang ik ook kijk.
    Wat een rare actie van die fractievoorzitter, zeg...


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Natuurlijk. Sinds dat een of andere zeikkut hierover begonnen is, wordt 't net een verdomde hype. Nou, ik heb het voor mezelf afgesloten. Ze doen maar. Heb mn tijd wel beter te besteden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.