• Fractievoorzitter van GroenLinks Amsterdam Zuidoost Iwan Leeuwin is vrijdag kwaad weggelopen bij de opening van het Nelson Mandelapark in Amsterdam. Leeuwin vond het levensgrote beeld van Nelson Mandela, gemaakt door basisschoolleerlingen, teveel op Zwarte Piet lijken.

    Dat meldt Het Parool.

    De fractievoorzitter voelde zich erg beledigd en uitte dit op zijn Facebook. "Uit protest heb ik de bijeenkomst verlaten. Gezien de gevoeligheid rond Zwarte Piet had dit nooit mogen gebeuren. Eregast was nota bene de ambassadeur van Zuid-Afrika."
    Leerlingen van basisscholen De Achtsprong en de Rozemarn in Zuidoost hadden het metershoge beeld gemaakt. Zij waren ook aanwezig bij de opening om liedjes te zingen voor Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan en Zuid-Afrikaanse ambassadeur Bruce Koloane.


    Ik vind het jammer dat die discussie maar niet stopt en ik vind het bovendien zielig voor de kids die het beeld hebben gemaakt.


    26 - 02 - '16

    Achlys schreef:
    Ik had het gelezen, ja. Echt sneu voor die kinderen, ze hebben zo erg hun best gedaan en dan krijg je dat gezeur weer. Jezus, ik ben er echt zo ontzettend klaar mee. Get a fucking life. Er zijn wel belangrijkere dingen waar iets aan gedaan moet worden.


    16 - 09 - '17

    Doofenshmirtz schreef:
    Here we go again. Houd het ooit nog eens op?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Weeral... Altijd moet er iemand ovedrijven. Ik vind persoonlijk niet dat het op zwarte piet lijkt, maar wat doet het er toe? De kinderen hebben hier inderdaad hard aangewerkt aan zo'n groot beeld en dan gaat er iemand denken dat ze het fout bedoelden...


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik vind het echt heel sneu voor de kinderen die hun best hebben gedaan. Ik zie mijzelf graag als neutraal in de pieten-discussie, maar ik vind het idioot, overgevoelig en heel vervelend dat die politicus het hierbij gaat betrekken.


    Tijd voor koffie.

    Ben ik de enige die hier stiekem een beetje om moet gniffelen? Het beeld heeft wel wat weg van zwarte piet, maar om er nou zo moeilijk over te doen... :')


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Unburnt schreef:



    Ik ben voor!


    wat was dit ookalweer

    Oké ik ga gewoon herhalen wat iedereen hier eigenlijk zegt: nóg iets?
    Volgens mij is iedereen klaar met de pietendiscussie. Zelf maakt het me eigenlijk helemaal niet meer uit of 'ie blijft of niet, zolang het maar voorbij is. Want er komt steeds meer en steeds meer mensen maken van veel meer dingen problemen en opeens is alles racistisch.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Kom op zeg, het zijn basisschoolleerlingen!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Zucht.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Awww, wat is iedereen weer op z'n teentjes getrapt hier.

    Het beeld lijkt geen ene fuck op een zwarte piet tho, dit is gewoon een zwarte man. Alle zwarte mensen voor zwarte piet aanzien, dát is racistisch (cat).


    i put the fun in funeral

    Ik hoorde het op de radio. Ik vind het echt vreselijk voor de kinderen die hun best hebben gedaan voor dit beeld en dan gaat een of andere man erom zeiken. Het was niet de bedoeling van die kinderen, denk ik... Echt sneu.


    "Ignite, my love. Ignite."

    JeffreyWoods schreef:
    (...)

    daar is niks racistisch aan. Ik zeg niet dat ik alle buitenlanders haat en ik sluit niemand buiten. Ik ben het gewoon een keertje beu.


    "Racisme is de opvatting dat mensen ondergebracht kunnen worden in verschillende rassen en dat daarbij rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten aanzien van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen ten aanzien van het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan ten aanzien van het andere."

    Aangezien je alle allochtonen als één groep beschouwd en vindt dat ze allemaal "mogen oprotten", vind ik dat toch ook best racistisch overkomen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tuala schreef:
    (...)

    "Racisme is de opvatting dat mensen ondergebracht kunnen worden in verschillende rassen en dat daarbij rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten aanzien van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen ten aanzien van het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan ten aanzien van het andere."

    Aangezien je alle allochtonen als één groep beschouwd en vindt dat ze allemaal "mogen oprotten", vind ik dat toch ook best racistisch overkomen.


    maar ze had het over "die" buitenlanders. waarbij "die" wijst naar "die zeurende buitenlanders die zich eigenlijk moeten aanpassen".

    arme kinderen :(

    [ bericht aangepast op 25 okt 2014 - 10:22 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Tuala schreef:
    (...)

    "Racisme is de opvatting dat mensen ondergebracht kunnen worden in verschillende rassen en dat daarbij rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten aanzien van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen ten aanzien van het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan ten aanzien van het andere."

    Aangezien je alle allochtonen als één groep beschouwd en vindt dat ze allemaal "mogen oprotten", vind ik dat toch ook best racistisch overkomen.


    Ik snap wel dat ze dat zo heeft verwoord, ik zeg niet dat ik het er mee akkoord ben, maar deze discussie is gewoon zo vermoeiend en voor ons zelfs erg onterecht dat ik wel begrijp dat mensen zo kort door de bocht reageren.

    Maar daarom ben ik het nog niet eens met de woordkeuze. Iedereen heeft evenveel recht in ons landje te vertoeven, maar een beetje willen aanpassen is toch niet teveel gevraagd?

    [ bericht aangepast op 25 okt 2014 - 10:41 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Hoogland van de Telegraaf lacht hem uit. And so do I. Laat 'm maar mooi zitten zuurpruimen, gewoon doodzwijgen zo'n vent.


    No growth of the heart is ever a waste