• Ik zag tussen aanbevolen YouTube kanalen dit kanaal van een 12-jarig meisje staan. Ze is helemaal gek van beauty en woont zowel in Nederland als in Amerika.









    Ik heb een stuk of 3 filmpjes van dit kind gekeken en zat me echt dood te ergeren. Ze zit stijf onder de make-up en in haar eerste filmpjes zit ze nog op de basisschool. Ze praat heel gemaakt en heel bekakt en volgens mij heeft ze vrij rijke ouders. Ik vind het gewoon best erg om te zien dat een kind van 12 al zo erg onder de make-up zit en op zo'n manier praat. Ik was daar op die leeftijd niet mee bezig en als ik nu kinderen zie van een jaar of 11 / 12 dan valt dat ook allemaal nog wel mee. Ik schrok gewoon echt van dit meisje. Ze komt echt op me over als echt zo'n typisch Amerikaans meisje die je vaak voorbij ziet komen in MTV programma's of in Amerikaanse films. Zo'n slaapkamer heeft ze ook en haar houding lijkt er ook echt heel erg op. Ik verbaas me er echt heel erg over. Zo jong en dan al met dat soort dingen bezig zijn.

    Wat is jullie mening hierover? Vinden jullie dit kunnen of zijn jullie het met me eens?

    Edit:
    Ik lees wat negatieve reacties en mensen die dit als aanvallend zien. Ik bedoel dit niet aanvallend en het is niet mijn intentie het meisje af te kraken. Ik schrok gewoon van haar manier van doen en wilde daarom weten of jullie hetzelfde erover dachten of niet. Op zich wel een goed discussie item.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2014 - 19:23 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Novoselic schreef:
    Ik vind haar hele houding en stijl echt verschrikkelijk en ik vind dat ze zich wat kinderachtig gedraagt voor een meisje van twaalf, maar als zij dat graag doet, ach ja. Ze heeft blijkbaar ook wel volgers die haar filmpjes waarderen, maar ik persoonlijk zou me doodschamen als ik zulke filmpjes van mezelf over een paar jaar terug zou zien.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Square schreef:
    Tja, het is inderdaad totaal niet iets waar ik me op die leeftijd mee bezig hield, maar nu nog steeds niet echt, als ik eerlijk ben. :')
    En ja, dat dat meisje zo jong is en al helemaal onder de make-up zit is erg raar, maar ik zie niets wat me echt verbaast, eigenlijk. Er waren in "onze tijd" ook wel al dit soort kinderen, alleen hadden we dat toen minder door omdat we toen zelf bij die groep twaalfjarigen hoorden. In ieder geval ben ik ontzettend opgelucht dat ze geen extreme haatreacties op haar filmpjes lijkt te krijgen. Er zijn een paar lullige opmerkingen hier en daar, maar die vallen nog mee in vergelijking met wat ik had verwacht. Wat je ook van haar of haar YouTube kanaal vindt, ze blijft een jong meisje met een hobby.


    Ik vind dat het allemaal te veel word, met make-up en zo, zelfs mijn 9 jarige zusje is er nu mee bezig met vriendinnetjes. Het valt me op hoe veel mensen er eigenlijk mee bezig zijn en hoeveel van die blogs er niet zijn. :'DDDD
    Maar ik ben het wel met je eens. c:


    wat was dit ookalweer


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Novoselic schreef:
    Ik vind haar hele houding en stijl echt verschrikkelijk en ik vind dat ze zich wat kinderachtig gedraagt voor een meisje van twaalf, maar als zij dat graag doet, ach ja. Ze heeft blijkbaar ook wel volgers die haar filmpjes waarderen, maar ik persoonlijk zou me doodschamen als ik zulke filmpjes van mezelf over een paar jaar terug zou zien.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Wacht, wacht. We zijn nu over iemand aan het oordelen die we helemaal niet kennen. Dat filmpje hierboven laat mij zien dat dit gewoon een meisje is dat van beauty shit houdt? Als ze echt zo verwend was, had ze denk ik wel een krultang van het duurste merk gehad. Als zij dit toch leuk vindt, laat haar dan.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Fabrizio schreef:
    (...)

    Ik vind dat het allemaal te veel word, met make-up en zo, zelfs mijn 9 jarige zusje is er nu mee bezig met vriendinnetjes. Het valt me op hoe veel mensen er eigenlijk mee bezig zijn en hoeveel van die blogs er niet zijn. :'DDDD
    Maar ik ben het wel met je eens. c:


    Wat dat betreft ga ik je echt niet tegenspreken, haha. De obsessie van mensen met schoonheid lijkt steeds erger te worden en steeds jonger te beginnen, en dat is niet goed.

    Maar ik vind het ook wel een beetje jammer dat dit meisje in dit topic door sommige mensen nogal wordt uitgelachen. Het kind is wat, twaalf? Niet dat leeftijd alles excuseert, maar het is toch wel iets om rekening mee te houden; iedereen hier heeft op hun twaalfde dingen gedaan waar ze zich voor schamen. Bovendien doet ze niemand kwaad. Dus tja, het is dan toch rot dat als ze zichzelf googlet, er nu de kans is dat ze hierbij uitkomt. Lach zoveel je wilt over hoe belachelijk het is dat onze maatschappij zich steeds meer zo vormt dat steeds jongere kinderen al worden gedwongen zich te houden aan de schoonheidsstandaards die zelfs voor volwassen jonge vrouwen onrealistisch zijn, laat staan voor kinderen die eigenlijk nog te jong zijn om over begrippen zoals sexy na te moeten denken, maar waarom moeten we daarbij een klein meisje voor schut zetten? Zij, specifiek zij als persoon, heeft niets gedaan waar ze zich voor hoeft te schamen, voor zover ik kan opmaken uit wat ik heb gezien in haar filmpjes. Ik vind het zelf ook raar dat kinderen van haar leeftijd al beauty blogs hebben en volledig in make-up zitten, maar als je daarvoor een schuldige wilt aanwijzen, is zij dat niet, maar de media en de volwassenen om haar heen. Maak dat dan belachelijk. Zij doet gewoon iets waar ze plezier in lijkt te hebben en daar is in principe niets mis mee.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het enige wat ik verschrikkelijk vind zijn de mensen hier die een twaalfjarig meisje achter haar rug om belachelijk maken.


    i put the fun in funeral

    Toen ik 13 was hield ik me daar totaal niet mee bezig, nog steeds niet eigenlijk haha. Ik maak me wel zorgen over de nieuwe generatie waarin meisjes van 14 er uit zien en zich gedragen alsof ze 20 zijn.

    Jeetjemina, wees gewoon kind. Daarna heb je genoeg tijd om je bezig te houden met andere dingen.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2014 - 14:23 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Square schreef:
    (...)
    maar als je daarvoor een schuldige wilt aanwijzen, is zij dat niet, maar de media en de volwassenen om haar heen. Maak dat dan belachelijk. Zij doet gewoon iets waar ze plezier in lijkt te hebben en daar is in principe niets mis mee.


    Vooral ouders. Die mogen zich ook wel wat meer bemoeien met hun kind. Ik ben niet zo van die moderne opvoedingsstijl waarin ouders hun kinderen zo vrij mogelijk laten en kinderen van alles mogen experimenten "want dat hoort bij hun ontwikkeling". Ze mogen daarin hun kinderen best beperken en daarmee ook beschermen. Hierbij heb ik het niet alleen over make-up en uiterlijk, maar ook over seks en roken en dat soort dingen.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2014 - 14:20 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Square schreef:
    (...)

    Wat dat betreft ga ik je echt niet tegenspreken, haha. De obsessie van mensen met schoonheid lijkt steeds erger te worden en steeds jonger te beginnen, en dat is niet goed.

    Maar ik vind het ook wel een beetje jammer dat dit meisje in dit topic door sommige mensen nogal wordt uitgelachen. Het kind is wat, twaalf? Niet dat leeftijd alles excuseert, maar het is toch wel iets om rekening mee te houden; iedereen hier heeft op hun twaalfde dingen gedaan waar ze zich voor schamen. Bovendien doet ze niemand kwaad. Dus tja, het is dan toch rot dat als ze zichzelf googlet, er nu de kans is dat ze hierbij uitkomt. Lach zoveel je wilt over hoe belachelijk het is dat onze maatschappij zich steeds meer zo vormt dat steeds jongere kinderen al worden gedwongen zich te houden aan de schoonheidsstandaards die zelfs voor volwassen jonge vrouwen onrealistisch zijn, laat staan voor kinderen die eigenlijk nog te jong zijn om over begrippen zoals sexy na te moeten denken, maar waarom moeten we daarbij een klein meisje voor schut zetten? Zij, specifiek zij als persoon, heeft niets gedaan waar ze zich voor hoeft te schamen, voor zover ik kan opmaken uit wat ik heb gezien in haar filmpjes. Ik vind het zelf ook raar dat kinderen van haar leeftijd al beauty blogs hebben en volledig in make-up zitten, maar als je daarvoor een schuldige wilt aanwijzen, is zij dat niet, maar de media en de volwassenen om haar heen. Maak dat dan belachelijk. Zij doet gewoon iets waar ze plezier in lijkt te hebben en daar is in principe niets mis mee.
    zo had ik het nog niet bekeken.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Overkill schreef:
    Het enige wat ik verschrikkelijk vind zijn de mensen hier die een twaalfjarig meisje achter haar rug om belachelijk maken.

    Dit dus.

    Wat heeft het voor zin om dat meisje gelijk te bestempelen als 'irritant kutje' en haar op haar stem en uitstraling af te keuren. En ze's te kinderachtig voor haar leeftijd? Voor zover ik weet bestaan daar geen protocollen voor.

    Ik erger me werkelijk dood aan sommige reacties hier, excuus.

    Wat ik vooral zie is een meisje dat plezier heeft in wat ze doet, eigenlijk. Over de mate van make-up, invloeden, media valt dan nog te discussiëren. Maar reken het dit meisje niet aan.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2014 - 14:30 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Anomaly schreef:
    (...)
    Dit dus.

    Wat heeft het voor zin om dat meisje gelijk te bestempelen als 'irritant kutje' en haar op haar stem en uitstraling af te keuren. En ze's te kinderachtig voor haar leeftijd? Voor zover ik weet bestaan daar geen protocollen voor.

    Ik erger me werkelijk dood aan sommige reacties hier, excuus.


    Gene probleem hoor (:

    En trouwens, die met die toiletpapierkrullen (of hoe die video heette) heb ik gepost omdat die best handig is, niet om haar belachelijk te maken. Want daar in vind ik had helemaal geen irritantje, maar juist handige tips geven.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ze is iig zo slim om haar shit bij de Big Bazar te halen :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Majikku schreef:
    (...)

    Gene probleem hoor (:

    En trouwens, die met die toiletpapierkrullen (of hoe die video heette) heb ik gepost omdat die best handig is, niet om haar belachelijk te maken. Want daar in vind ik had helemaal geen irritantje, maar juist handige tips geven.


    Ik geloof er geen moer van.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik geloof er geen moer van.


    Tja, dat is wat jij geloofd. Maar ik weet wat ik denk, dus tja.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.