• Ik zag tussen aanbevolen YouTube kanalen dit kanaal van een 12-jarig meisje staan. Ze is helemaal gek van beauty en woont zowel in Nederland als in Amerika.









    Ik heb een stuk of 3 filmpjes van dit kind gekeken en zat me echt dood te ergeren. Ze zit stijf onder de make-up en in haar eerste filmpjes zit ze nog op de basisschool. Ze praat heel gemaakt en heel bekakt en volgens mij heeft ze vrij rijke ouders. Ik vind het gewoon best erg om te zien dat een kind van 12 al zo erg onder de make-up zit en op zo'n manier praat. Ik was daar op die leeftijd niet mee bezig en als ik nu kinderen zie van een jaar of 11 / 12 dan valt dat ook allemaal nog wel mee. Ik schrok gewoon echt van dit meisje. Ze komt echt op me over als echt zo'n typisch Amerikaans meisje die je vaak voorbij ziet komen in MTV programma's of in Amerikaanse films. Zo'n slaapkamer heeft ze ook en haar houding lijkt er ook echt heel erg op. Ik verbaas me er echt heel erg over. Zo jong en dan al met dat soort dingen bezig zijn.

    Wat is jullie mening hierover? Vinden jullie dit kunnen of zijn jullie het met me eens?

    Edit:
    Ik lees wat negatieve reacties en mensen die dit als aanvallend zien. Ik bedoel dit niet aanvallend en het is niet mijn intentie het meisje af te kraken. Ik schrok gewoon van haar manier van doen en wilde daarom weten of jullie hetzelfde erover dachten of niet. Op zich wel een goed discussie item.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2014 - 19:23 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Khamul schreef:
    (...)

    Dit vind ik dus ook. 12 jaar kan misschien wat vroeg zijn om make-up te gebruiken, maar de samenleving en haar eisen veranderen. Het is nu normaler om op jongere leeftijd aan make-up te beginnen. Daar zullen we mee moeten leven. We kennen dit meisje bovendien niet eens. Wie zijn wij dan om daarover te oordelen?


    Dit dus.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    IK kan er om lachen maar echt het is beschamend hoe kinderen erbij lopen.
    Mijn nichtje van 3 en neefje van 5 dragen bijna alleen maar merkkleding. Dan denk ik waarom geen C&A, Hema, Zeeman. Zolang de kwaliteit toch goed is is het toch prima.

    Op stage loop ik deels op een BSO en daar zie ik kinderen inderdaad uit de kleuterklas op hakjes lopen en groep 4 met mobieltjes rond zwieberen. Ik ben blij dat we de wii weg gedaan hebben door een kleine verbouwing aangezien ze daar alleen maar op zaten.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Vreselijk... Veel te jong...


    Got another point of view in all the things I wanna do, I'm not stupid I'm not blind. Just don't wanna waste my time.

    Well, ik ben het voornamelijk eens met Einmana, en dergelijke. Ik bedoel, ik begrijp de kritiek wel hoor, het meisje is twaalf jaar en draagt al meer make-up dan ik (Maar, dat is vrij makkelijk). Maar...
    Vroeger was het dan misschien niet zo, maar dingen veranderen. Je kunt niet verwachten dat de gemeenschap voor eeuwig blijft steken in wat jij denkt dat juist is. Meisjes zijn nu eenmaal vroeger bezig met dingen, niet alleen met make-up, ook met seks, roken, en andere dingen waar jijzelf op latere leeftijd pas over nadacht. Betekend dat, dat het meteen slecht is? Nee, dan veranderd de gemeenschap gewoon. Het is gewoon anders dan vroeger, dat moet je maar leren accepteren.
    Bovendien vind ik het afzeiken hier belachelijk. Gelukkig zijn er een heleboel mensen die dat niet doen, dus dat valt ook wel mee. Het meisje heeft een passie, en daar gaat ze voor. Ze maakt filmpjes en verteld over dingen waar ze zich oprecht in interesseert. Wees blij dat ze iets gevonden heeft waar ze echt plezier in heeft. Vind ik haar te jong? Ik vind haar jong, ja. Maar oké dan.

    Al vind ik wel dat het onzin is hoe snel jongens en meisjes moeten opgroeien. Sommigen inderdaad gedwongen, en dat is niet oké. Een peutervoetje in een hakje proppen zodat ze een prijs vind en haar halfhuilend het podium op sturen, is anders.


    Tijd voor koffie.

    ... oh. my. gosh.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Vreselijk. Ohmygod... hoe krijgt zij zoveel subs binnen een half jaar? :/


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Eigenlijk, vind ik het best wel een zielig meisje.
    Natuurlijk ken ik haar verhaal verder niet, ik weet niet hoe ze is opgegroeid, opgevoed en ik ken haar nog haar omgeving niet. Wat ik wel weet is dat het vaak voorkomt bij rijke ouders die kinderen hebben, ze de kinderen een smak geld geven, zodat de kinderen zich amuseren en stil zijn, zodat papa en mama hun werk kunnen doen. Met geld is alles te koop, zo lijkt het vaak. Maar daardoor worden de kinderen vaak (te veel) verwend en weten niet beter dan dat alles met geld op te lossen is. Wanneer dit bij haar ook zo zou zijn, kan ik me best voorstellen dat ze iets zoekt om te doen, zoals bloggen en vloggen, en als ze genoeg geld van haar ouders krijgt, kan ze het ook aan dure kleding uitgeven.
    Nogmaals, in mijn ogen best zielig, dat je als kind niet geleerd krijgt hoe het is om lekker buiten te ravotten.

    Afgezien van het feit dat ik, zoals het merendeel van jullie, ook de mening deel dat de kinderen van tegenwoordig op véel te vroege leeftijd al 'volwassen' willen zijn door -in mijn ogen- te veel make-up op doen, veel en dure kleding willen hebben, en zich "volwassen" gedragen.


    Inspiration can hit you any time

    Ergens ergert het met om dat dit kind meer lef en zelfvertrouwen heeft op haar 12 dan ik op m'n 17. Als ik dit vergelijk met mezelf als 12-jarige krijg ik het gevoel dat ik wel heel awkward was. (like in die tijd was ik te verlegen om te praten op familie feesten en las ik dagelijks minstens een uur in mijn Harry Potter boeken)

    Maar of het daarom 'fout' is? Ik neem aan dat haar ouders niet hebben opgestookt om dit te doen. Ze zal gewoon op youtube zelf hebben ontdekt dat er een hele hoop kanalen zijn in dit genre, er zelf interesse in hebben getoond en er toen zelf mee zijn begonnen. Al is ze er jong voor, het is niet dat ze iets doet dat absoluut niet kan voor een meisje van die leeftijd.

    Ik 'speelde' in die tijd ook al met make up, grootste probleem was dat ik geen flauw idee had van hoe dat soort dingen werkten; kinderen van deze tijd zijn zo vertrouwd met internet dat als ze iets willen weten/kunnen ze er altijd achter kunnen komen hoe het te doen.


    effort never betrays you

    Ik vind het verdomd professioneel, om eerlijk te zijn.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ehm, persoonlijk vind ik haar best volwassen overkomen voor haar leeftijd. Ik zal niks zeggen over wat ik ervan vind dat ze nu zo op haar leeftijd make-up gebruikt, maar al met al zie ik verder niks verkeerds eraan? Goed, het zijn niet mijn soort filmpjes, maar ze doet tenminste wat ze leuk vindt. Wie zijn wij dan om dat af te kraken? Voor zo ver ik weet zou niemand het echt leuk vinden als je favoriete bezigheid werd afgekraakt, dus laten we haar dan ook in haar waarde laten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Barnabas schreef:
    Ik vind het verdomd professioneel, om eerlijk te zijn.


    Everything is illuminated by the light of our past.