• Ik zag tussen aanbevolen YouTube kanalen dit kanaal van een 12-jarig meisje staan. Ze is helemaal gek van beauty en woont zowel in Nederland als in Amerika.









    Ik heb een stuk of 3 filmpjes van dit kind gekeken en zat me echt dood te ergeren. Ze zit stijf onder de make-up en in haar eerste filmpjes zit ze nog op de basisschool. Ze praat heel gemaakt en heel bekakt en volgens mij heeft ze vrij rijke ouders. Ik vind het gewoon best erg om te zien dat een kind van 12 al zo erg onder de make-up zit en op zo'n manier praat. Ik was daar op die leeftijd niet mee bezig en als ik nu kinderen zie van een jaar of 11 / 12 dan valt dat ook allemaal nog wel mee. Ik schrok gewoon echt van dit meisje. Ze komt echt op me over als echt zo'n typisch Amerikaans meisje die je vaak voorbij ziet komen in MTV programma's of in Amerikaanse films. Zo'n slaapkamer heeft ze ook en haar houding lijkt er ook echt heel erg op. Ik verbaas me er echt heel erg over. Zo jong en dan al met dat soort dingen bezig zijn.

    Wat is jullie mening hierover? Vinden jullie dit kunnen of zijn jullie het met me eens?

    Edit:
    Ik lees wat negatieve reacties en mensen die dit als aanvallend zien. Ik bedoel dit niet aanvallend en het is niet mijn intentie het meisje af te kraken. Ik schrok gewoon van haar manier van doen en wilde daarom weten of jullie hetzelfde erover dachten of niet. Op zich wel een goed discussie item.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2014 - 19:23 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    The fuck?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik erger me eerder aan de ouders die hun kinderen bijvoorbeeld dwingen om al die make - up op te smeren en hakken aan te trekken, omdat ze dan "mooier" zijn. Dan spreek ik hier over kinderen jonger dan twaalf, hé.
    Laatst kwam er een klein kind met al die overdreven poespas langs en ik had zoiets van: "Mens, wat doe je - je kind aan?" Op zo'n leeftijd hoor je daar nog niet druk over te maken en gewoon buiten te spelen, van het leven genieten. Daarom kan ik ook niet tegen die programma's waar kinderen iets van "Beauty Queen" of wat dan ook kunnen worden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Jazzie schreef:
    Ik erger me eerder aan de ouders die hun kinderen bijvoorbeeld dwingen om al die make - up op te smeren en hakken aan te trekken, omdat ze dan "mooier" zijn. Dan spreek ik hier over kinderen jonger dan twaalf, hé.
    Laatst kwam er een klein kind met al die overdreven poespas langs en ik had zoiets van: "Mens, wat doe je - je kind aan?" Op zo'n leeftijd hoor je daar nog niet druk over te maken en gewoon buiten te spelen, van het leven genieten. Daarom kan ik ook niet tegen die programma's waar kinderen iets van "Beauty Queen" of wat dan ook kunnen worden.


    En hoe weet jij of hun ouders hun gedwongen hebben?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Gelukkig zijn er ook mensen die haar niet afzeiken in dit topic.

    Eerlijk? Ik vind haar wel schattig eigenlijk. En voor de lol zou ik haar best wel willen volgen. Is het werkelijk echt zo'n probleem om bezig te zijn op zo'n leeftijd met make-up? Mijn zusje van vier vind het helemaal geweldig, schoenen, make-up (van die kindermake-up dan hoor.) haarspeldjes... en haalt daar haar plezier uit. Ze is echt een beetje een meisjes-meisje. Mijn broertje van vijf is daarentegen helemaal dol op allerlei insecten. Ieder zo z'n ding lijkt me. En als je daar een blog over wilt maken, gewoon lekker doen. Ik vind het echt jammer dat mensen haar belachelijk maken daarom, dat het niet zou mogen of dat ze er te jong voor zou zijn. Geloof me, toen ik twaalf was waren er ook zovéél klasgenoten die daar mee bezig waren. Dus erg vreemd vind ik het niet hoor, dat ze dit doet.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Libertas schreef:
    (...)
    En hoe weet jij of hun ouders hun gedwongen hebben?

    Die zullen er vast wel tussen zitten hoor.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Moet ze lekker zelf weten. Als ik die monies had zou ik ook flink gaan shoppen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Libertas schreef:
    Wacht, wacht. We zijn nu over iemand aan het oordelen die we helemaal niet kennen. Dat filmpje hierboven laat mij zien dat dit gewoon een meisje is dat van beauty shit houdt? Als ze echt zo verwend was, had ze denk ik wel een krultang van het duurste merk gehad. Als zij dit toch leuk vindt, laat haar dan.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ze heeft tenminste een leuke hobby, en op haar leeftijd kon ik echt nog niet zulke youtube filmpjes maken. Dus eigenlijk vind ik het best knap dat ze het gewoon doet. En, dit klopt misschien wel helemaal niet, maar misschien is dat meisje ook wel heel onzeker, of voelt ze zich heel alleen. Als je in Amerika én in Nederland woont, dan is het vast niet altijd makkelijk om vrienden te maken, of je echt ergens thuis te voelen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik wordt verdrietig van haar.


    ©1998

    Overkill schreef:
    Het enige wat ik verschrikkelijk vind zijn de mensen hier die een twaalfjarig meisje achter haar rug om belachelijk maken.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Jazzie schreef:
    Ik erger me eerder aan de ouders die hun kinderen bijvoorbeeld dwingen om al die make - up op te smeren en hakken aan te trekken, omdat ze dan "mooier" zijn. Dan spreek ik hier over kinderen jonger dan twaalf, hé.
    Laatst kwam er een klein kind met al die overdreven poespas langs en ik had zoiets van: "Mens, wat doe je - je kind aan?" Op zo'n leeftijd hoor je daar nog niet druk over te maken en gewoon buiten te spelen, van het leven genieten. Daarom kan ik ook niet tegen die programma's waar kinderen iets van "Beauty Queen" of wat dan ook kunnen worden.


    Jep en dan met name programma's als Toddlers and Tiaras. Arme kindertjes :c


    26 - 02 - '16

    Haar flatscreen op haar slaapkamer is groter dan de TV bij mij beneden. :')


    This city looks so pretty. Do you wanna burn it with me?

    Waar ik mij dood aan erger? Sommige reacties op dit topic.. Het is maar een meisje van twaalf jaar, als ik terug denk aan dingen die ik deed toen ik twaalf was schaam ik mij dood. En welk meisje heeft nou niet eens stiekem haar moeders make up tasje gestolen om zich stiekem op te maken? Ik durf te wedden dat velen dat hier weleens gedaan hebben en dat vergeten zijn. Ikzelf was niet erg gek van make up maar ik deed het weleens. Het is duidelijk dat dit meisje plezier heeft in wat ze doet, wie zijn wij om haar te veroordelen? Het is niet alsof ze iets vreselijks doet, zoals pesten of kopschoppen ( wat je de laatste vaak in de media hoort/ziet ). Dus waarom ze zoveel kritiek krijgt is mij onduidelijk, ze doet er niemand kwaad mee.

    Ik vind het leuk dat dit meisje haar droom volgt en doet wat ze leuk vindt en daar tijd voor vrijmaakt, ondanks haar leeftijd. Want als je iets echt leuk vindt om te doen, dan speelt leeftijd geen rol. Maar goed, dat is mijn mening.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Nightbird schreef:
    Waar ik mij dood aan erger? Sommige reacties op dit topic.. Het is maar een meisje van twaalf jaar, als ik terug denk aan dingen die ik deed toen ik twaalf was schaam ik mij dood. En welk meisje heeft nou niet eens stiekem haar moeders make up tasje gestolen om zich stiekem op te maken? Ik durf te wedden dat velen dat hier weleens gedaan hebben en dat vergeten zijn. Ikzelf was niet erg gek van make up maar ik deed het weleens. Het is duidelijk dat dit meisje plezier heeft in wat ze doet, wie zijn wij om haar te veroordelen? Het is niet alsof ze iets vreselijks doet, zoals pesten of kopschoppen ( wat je de laatste vaak in de media hoort/ziet ). Dus waarom ze zoveel kritiek krijgt is mij onduidelijk, ze doet er niemand kwaad mee.

    Ik vind het leuk dat dit meisje haar droom volgt en doet wat ze leuk vindt en daar tijd voor vrijmaakt, ondanks haar leeftijd. Want als je iets echt leuk vindt om te doen, dan speelt leeftijd geen rol. Maar goed, dat is mijn mening.


    Dit vind ik dus ook. 12 jaar kan misschien wat vroeg zijn om make-up te gebruiken, maar de samenleving en haar eisen veranderen. Het is nu normaler om op jongere leeftijd aan make-up te beginnen. Daar zullen we mee moeten leven. We kennen dit meisje bovendien niet eens. Wie zijn wij dan om daarover te oordelen?

    [ bericht aangepast op 27 okt 2014 - 16:19 ]


    26 - 02 - '16

    Nightbird schreef:
    Waar ik mij dood aan erger? Sommige reacties op dit topic.. Het is maar een meisje van twaalf jaar, als ik terug denk aan dingen die ik deed toen ik twaalf was schaam ik mij dood. En welk meisje heeft nou niet eens stiekem haar moeders make up tasje gestolen om zich stiekem op te maken? Ik durf te wedden dat velen dat hier weleens gedaan hebben en dat vergeten zijn. Ikzelf was niet erg gek van make up maar ik deed het weleens. Het is duidelijk dat dit meisje plezier heeft in wat ze doet, wie zijn wij om haar te veroordelen? Het is niet alsof ze iets vreselijks doet, zoals pesten of kopschoppen ( wat je de laatste vaak in de media hoort/ziet ). Dus waarom ze zoveel kritiek krijgt is mij onduidelijk, ze doet er niemand kwaad mee.

    Ik vind het leuk dat dit meisje haar droom volgt en doet wat ze leuk vindt en daar tijd voor vrijmaakt, ondanks haar leeftijd. Want als je iets echt leuk vindt om te doen, dan speelt leeftijd geen rol. Maar goed, dat is mijn mening.


    Je verwoord mijn gedachten perfect. :3


    This city looks so pretty. Do you wanna burn it with me?